Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • naukkis
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Eli toi perus "nyrkkisääntö" lyhyet torvet ja enemmän huipputehoa ei näköjään aina pidä paikkaasa.

    Siis pitää aina kun ollaan tilanteessa että imuventtiilin aukioloaika rajoittaa tehon. Jos imuventtiilin aukioloaika on riittävän pitkä em. kierroslukualueelle ollaan tilanteessa jossa sisäänvirtaavan ilman energiamäärä ratkaisee täytöksen.

    Esimerkiksi tuossa TVR-koneen dynovertailussa keskikierrosalue. Kireämmällä imunokalla em. alue voidaan siirtää huippukierroksille jolloin pidemmillä imukanavilla saavutetaan suurempi huipputehokin.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Miuge View Post
    Dynovertailua imutorven pituuden muutoksista TVR:n koneessa:
    https://nwmobilemechanicdotcom.wordp...-pulse-tuning/
    Tuossa on miten normaalisti menee. Johtopäätös vain on outo, pitävät lyhyitä torvia parhaana vaihtoehtona, eivät todellakaan ole. Tuossa kone pitää pitkistä torvista todella paljon, jos halutaan huipputehoa korostaa kuten artikkelin kirjoittaja pitkillä torvilla voidaan käyttää muutama aste pidempää imuventtiilien aukioloaikaa ja nostaa koko käyrää yläkierroksilla ylöspäin, tai vaihtoehtoisesti ajoittaa imunokka vähän myöhäisemmälle. Raja missä homma huononee on kun keskialueen vääntö on tiputettu samalle tasolle kuin lyhyillä torvilla mutta tuossa tapauksessa ei olla lähelläkään sitä pistettä, pitkät torvet tarjoaa liki 10% lisää paukkuja laajalle alueelle.

    Ja tokihan torvilla on muutakin eroa kuin pelkkä pituus, eli torven aukeaminen yms vaikuttaa myös mutta ei niin merkittävästi kuin pituus.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Käytithän sitä työkalua joka leventää timesertin alapäästä ja ankkuroi sen paikalleen. Mulla kyllä pyörii insertistä läpi pultti ihan normaalisti, kun on muistanut ankkuroida sen kiinni.
    Pyöritin sillä "driver" tapilla niin pitkälle kun vaan pyöri ja siihen reilu "ranne" momentti päälle, täytyy kokeilla tänää uudestaa sorminee pultti ei ainakaa menny insertistä läpi, tai sit vedän suoraa vaa normi m10x1.5 kone kierretapin reijän pohjaan saakka.

    Update: meni driverilla vielä pidemmälle nyt on insertit auki alhaalta, taisin liian neitimäisesti ekalla kerralla kääntää.
    Last edited by mige95; 22-12-2017, 10:38.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Nyt on time sertit lohkossa, katoin sitte piruttain kuinka syvälle pultti uppoaa niin sehän jää kantamaan m10x110 kannen pulteilla 7-8mm liian pitkät, siellähän on reikää syvemmälle mutta niistä inserteistähän ei pultti läpi tule vaan pohjaavat insertin pohjaan ainaki kierreosuus. Eli haettava rautalohkon pultit.
    Käytithän sitä työkalua joka leventää timesertin alapäästä ja ankkuroi sen paikalleen. Mulla kyllä pyörii insertistä läpi pultti ihan normaalisti, kun on muistanut ankkuroida sen kiinni.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Time sert

    Nyt on time sertit lohkossa, katoin sitte piruttain kuinka syvälle pultti uppoaa niin sehän jää kantamaan m10x110 kannen pulteilla 7-8mm liian pitkät, siellähän on reikää syvemmälle mutta niistä inserteistähän ei pultti läpi tule vaan pohjaavat insertin pohjaan ainaki kierreosuus. Eli haettava rautalohkon pultit.

    Leave a comment:


  • sunbeam
    replied
    Originally posted by Juho_ View Post
    Onko millainen suodatin tuon kotelon kanssa käytössä?
    Testasitteko kotelon kanssa ilman suodatinta myös?
    Ja oli siis suppilot ilman omia suodattimia kun koteloa ei ollut (noin ainakin ite ymmärsin)?


    M3 E46 CSL kotelossa taitaa olla alunperin sekä ainakin evolven versiossa suodatin kotelon sisällä.

    Ite oon parhaillaan rakentamassa lasikuidusta koteloa mihin tulee sisälle paneelisuodatin.. vielä pitäisi kehitellä helposti purettava kehikko itse suodattimelle, nyt kun sopivan satuin löytämään.
    Toki sinäänsä turha siitä mitään tarinoida, kun ensin pitäisi testata miten toimii koneen kanssa.
    Testattiin suodatin ei haitannut yhtään oli muistaakseni jopa parempi,
    suodatin vasemman munuaisen reijästä, koteloitu lasikuitua

    Leave a comment:


  • hirvonen
    replied
    Läpillä säädetty.. jos herää lisä kyssäreitä, niin tökkää vaikka yv. Niin ei paukkaa topikki täyteen..

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by hirvonen View Post
    Ei tuossa mitään hirveitä ole.. sen
    Verran että pysyy muiden vauhdissa..
    Ja tuohan on s50, joten ei ole vertailukelpoinen
    M50/52 virityksissä..
    Joo kyllä sen huomasin että s-moottori on
    Käytätkö tyhjäkäynti "moottoria" vai onko läpät säädetty auki ?

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by hirvonen View Post
    Ei tuossa mitään hirveitä ole.. sen
    Verran että pysyy muiden vauhdissa..
    Ja tuohan on s50, joten ei ole vertailukelpoinen
    M50/52 virityksissä..
    Joo kyllä sen huomasin että s-moottori on

    Leave a comment:


  • hirvonen
    replied
    Ei tuossa mitään hirveitä ole.. sen
    Verran että pysyy muiden vauhdissa..
    Ja tuohan on s50, joten ei ole vertailukelpoinen
    M50/52 virityksissä..
    Last edited by hirvonen; 19-12-2017, 10:41.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by hirvonen View Post
    Tuo on juurikin e36 gtr ilmanotto/boxi..
    Hyvin se tuntuu toimivan.. luulen että tuon koko
    Ja muoto on aika pitkälle mietittyjä..
    Aivan, joo varmasti toimii eikös toi yli tonnin settikin ole ? Onko tää se peli mistä on penkitetty melko lihavia lukemia ?

    Leave a comment:


  • hirvonen
    replied
    Tuo on juurikin e36 gtr ilmanotto/boxi..
    Hyvin se tuntuu toimivan.. luulen että tuon koko
    Ja muoto on aika pitkälle mietittyjä..

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by hirvonen View Post
    [ATTACH]146804[/ATTACH]

    Menee ehkä hieman aiheesta ohi, mutta itsellä tälläinen imuboxi/ilmanotto viritys.. s54 tötteröt boxissa..
    e46 tyylisesti ilmanotto, ei kyllä jää ilman saannista kiinni. Onkotoi plenumi ostettu jostai? Oon vastaavan näkösen setin nähny myynnissä, e36 gtr airbox tai jotai vastaavaa ja maksoi jotai älyttömyyksiä.

    Leave a comment:


  • hirvonen
    replied
    [ATTACH]146804[/ATTACH]

    Menee ehkä hieman aiheesta ohi, mutta itsellä tälläinen imuboxi/ilmanotto viritys.. s54 tötteröt boxissa..

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Siittä m54b30 imunokkaa jollekkin kohtuu hintaan: https://rover.ebay.com/rover/1/710-5...kAAOSwNrBZ-Snk

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎