Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Makisalo
    Newbiemmer
    • Nov 2016
    • 11
    • Jalasjärvi

    Joo olen huomioinu asian, mutta en vielä niin pitkälle että mitä toimenpiteitä asia vaatii :think

    Comment

    • Makisalo
      Newbiemmer
      • Nov 2016
      • 11
      • Jalasjärvi

      Löysin siitä nokka aksilasta dokumentin, millä penkitettiin se 239hp /282 nm.
      Jännä nähdä mimmonen tulos tulee, sillä NV nokalla ku siihen tulee nostoa 10,7 ja tossa on karva alle 10

      Comment

      • Makisalo
        Newbiemmer
        • Nov 2016
        • 11
        • Jalasjärvi

        Ainut vaan ku en oikeen handlaa tätä kuva lisäystä vielä
        Attached Files

        Comment

        • Busch
          BTCF Member
          • Sep 2011
          • 271
          • Seinäjoki/Lapua

          Eikö tuohon kannattaisi harkita m54b30 imunokkaa niin saisi vanoksen toimimaan ja nokan triggeröinti helpottuisi?

          Comment

          • Makisalo
            Newbiemmer
            • Nov 2016
            • 11
            • Jalasjärvi

            Originally posted by Busch View Post
            Eikö tuohon kannattaisi harkita m54b30 imunokkaa niin saisi vanoksen toimimaan ja nokan triggeröinti helpottuisi?
            harkita kannattaa joo, mutta kyllä se siitä jätetään pois, vaikka sitte painon takia
            Ja jos huonolta vaikuttaa niin palataan sitte vanos malliin 👍 Jotenki se on asiat opittava.

            Comment

            • mige95
              BTCF Member
              • Mar 2014
              • 1170
              • lahti

              Nokat

              Mulla on vanos käytössä 288 nokissa 11.47 nostolla ja tyhjäkäynti rötköttää aikalailla vaikka vanos off asennossa imupuolen venttiili 1.2mm auki ykk:ssa 4.2mm siasta, jos vanoksen kääntää päälle ni tyhjäkäynti on aika rajua... toki en oo muutaku seoksia ja tyhjäkäyntiä vasta säädellyt, sytkän ajoituksella voi saada jotakin parannuksia vielä aikaseks. Taitaa se vanos muutenkin auttaa alakierroksilla senverran että Ite ainaki suosittelen pitää vanoksen pelissä mukana.
              Last edited by mige95; 15-04-2017, 04:50.
              -g20 330e
              -e31 840ci sc
              -e46 316i (m52tub25)

              EX- f11 530d lci
              Ex- f01 730d
              Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
              Ex: -06 e61 535d m-sport
              Ex:-02 e39 530d manual
              Ex -93 e34 520i

              Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

              M62tu ajoitustyökalut.
              N47/n57 ajoitustyökalut.

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11098
                • Oulu

                Joo ei voi vanosta kääntää päälle tyhjäkäynnillä tai pienellä kuormalla. Rupeaa käymään melko perseesti.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • Jarpeli
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 510
                  • vaasa

                  Kun vertaa tuohon 288/11,45 nostolla olevan nokan nokkakorttiin. Tuo oma 265/10,6 nokan ohjeistus alkaa hieman epäilyttää. Tuossakun lukee 1,6mm/4,5mm.

                  Comment

                  • Makisalo
                    Newbiemmer
                    • Nov 2016
                    • 11
                    • Jalasjärvi

                    Olisko jollaki suoralta sanoa faktaa, mitenkä m50b25nonvanos/vanos ja m52b28sinkkuvanos kannet eroaa toisistaan? Onko esimerkiksi palotiloissa eroa?

                    Tässä taas kun aikaa ollu vähä asiaa ajatella, niin olen alkanu miettimään sitä vanos hommaa että laittaisko vanoksen tohon äffäläiseen vai ei...
                    Attached Files

                    Comment

                    • Busch
                      BTCF Member
                      • Sep 2011
                      • 271
                      • Seinäjoki/Lapua

                      Originally posted by Makisalo View Post
                      Olisko jollaki suoralta sanoa faktaa, mitenkä m50b25nonvanos/vanos ja m52b28sinkkuvanos kannet eroaa toisistaan? Onko esimerkiksi palotiloissa eroa?
                      Search:illa löytyy kun jaksaa etsiskellä.

                      m52b28 palotila on 34cc.
                      m50b25/tu palotila on 35cc.
                      m50b25 on tuplavenajouset ja paksummat venttiilit.

                      Noi on nyt ainakin mitä ensimmäisenä tuli mieleen.

                      Comment

                      • Matuh
                        BTCF Member
                        • Apr 2013
                        • 3702
                        • Kouvola

                        Originally posted by Busch View Post
                        Search:illa löytyy kun jaksaa etsiskellä.

                        m52b28 palotila on 34cc.
                        m50b25/tu palotila on 35cc.
                        m50b25 on tuplavenajouset ja paksummat venttiilit.

                        Noi on nyt ainakin mitä ensimmäisenä tuli mieleen.
                        Nostajien kootkin eroaa toisistaan.
                        E36 328i M50B30 turbo
                        Skoda vRS
                        Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                        Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                        EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                        Comment

                        • Suh0
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2016
                          • 530
                          • Akaa

                          En allekirjoita tuota palotilahommaa. Juuri oli pöydällä kannet m50b25vanos, m52b25 ja m52b28. Kaikissa sama osanumero ja kannen alapuolella merkki 2,5 (2,5l?)....jos katsoo orkkisnumeronkin m52b25 ja m52b28 kansista niin antaa saman.
                          Turbo GSX-R
                          E36 Coupe
                          E90 325i LCI

                          Comment

                          • mige95
                            BTCF Member
                            • Mar 2014
                            • 1170
                            • lahti

                            Originally posted by Jarspi View Post
                            Kun vertaa tuohon 288/11,45 nostolla olevan nokan nokkakorttiin. Tuo oma 265/10,6 nokan ohjeistus alkaa hieman epäilyttää. Tuossakun lukee 1,6mm/4,5mm.
                            joo tosiaa omassa nokkakortissa lukee 1.25mm/4.25mm (vanos on) ja pako 3.45mm mutta ajoituksen sain tehtyä 1.20mm ja 3.40mm, kyllä kuulostaa hurjalle tuo ohje miedommille nokille.:think
                            Last edited by mige95; 15-04-2017, 04:50.
                            -g20 330e
                            -e31 840ci sc
                            -e46 316i (m52tub25)

                            EX- f11 530d lci
                            Ex- f01 730d
                            Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                            Ex: -06 e61 535d m-sport
                            Ex:-02 e39 530d manual
                            Ex -93 e34 520i

                            Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                            M62tu ajoitustyökalut.
                            N47/n57 ajoitustyökalut.

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11098
                              • Oulu

                              Sehän ajotus on ihan kiinni kuinka ylös tehoalueen haluaa. Enemmän overlappia meinaa enämmän tehoa yläpäähän ja taas huonompaa alapäätä. Kokeilemalla varmasti saa just semmosen kun haluaa. Siemenssin kanssa ei tarvi edes käydä penkissä jos haluaa ajoituksia testailla. Senkun ajaa logeja eri ajotuksilla ja kuormakäyrää voi lukea kuin vääntökäyrää ja ilmamääräkäyrää kuin tehokäyrää ja vertailla niitä.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • naukkis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2004
                                • 1222
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by mige95 View Post
                                joo tosiaa omassa nokkakortissa lukee 1.25mm/4.25mm (vanos on) ja pako 3.45mm mutta ajoituksen sain tehtyä 1.20mm ja 3.40mm, kyllä kuulostaa hurjalle tuo ohje miedommille nokille.:think
                                No eihän niissä juuri eroa ole ja kummatkin em. ajoitukset on huonoja, nokkahiojat eivät vaan uskalla antaa tuon aikaisempaa ajoitusta kun vakiona vena-mäntä tila vanos aikaisella on rajoitus. Tehoa optimoitaessa vanos myöhäisellä pitäisi venan olla auki ~2,5-3mm mutta em. ajoituksella vanos aikaisella vena on auki ~7-8mm ykk:ssa ja vakiona tila ei riitä ellei vanoksen liikettä rajoiteta.

                                Löysempien nokkien ajoitukset on siis määritelty niin että huippukierroksilla vanos vielä käännetään myöhäiselle, kireämpien kanssa mennään vanos aikasella rajoittajalle asti.
                                Last edited by naukkis; 15-04-2017, 08:57.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎