Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    Originally posted by mige95 View Post
    tietysti jos on oikea velho niin miksi sitä tänne tulis lätisemää
    Ne oikeasti velhot on töissä isoimmilla auto/prätkä valmistajilla ja niiden kisa kuvioissa. Tekemässä isoa tiliä.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • sunbeam
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2008
      • 303
      • Hämeenlinna

      Niin kyllä se tarvii hiotuttaa rajummat nokat ja mennä mäntäkauppaan

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        Originally posted by sunbeam View Post
        Niin kyllä se tarvii hiotuttaa rajummat nokat ja mennä mäntäkauppaan
        Millasilla vena jousilla konetta pyörität? 33mm nostajat ilmeisesti?
        Aprilia RSV4

        Comment

        • sunbeam
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2008
          • 303
          • Hämeenlinna

          Crane Cams tuplajouset , 33mm paininkuppi säätöpala hytikan tilalla

          Comment

          • ^Tonix^
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 641
            • Vaasa

            Originally posted by sunbeam View Post
            Crane Cams tuplajouset , 33mm paininkuppi säätöpala hytikan tilalla
            http://janicolracing.fi/tuote/crane-...a-ford-ohc-154
            Mitkä retainerit käytössä näitten kanssa? Onko venanjousien speksit tiedossa?
            Last edited by ^Tonix^; 25-10-2018, 21:24.
            e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
            E30 318is
            E36 M3 Coupe

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              Originally posted by ^Tonix^ View Post
              Mitkä retainerit käytössä näitten kanssa? Onko venanjousien speksit tiedossa?
              +1 kiinnostaa myös.

              Itellä myöskin ford pohjaiset jouset, mutta modular 5,4 32v koneeseen tarkoitetut eibach jouset. ( Sallivat vain 12mm nostoa) Omassa käytän s62 retainereita. M62 kansissa siis nää osat. Laskettu nokka/kansi miehen toimesta että paketti toimii hyvin 8500rpm asti.
              Nokkina s14 schrick profiileihin hiotut 296/284 kepit.
              Potentiaalia venakoneistoon jätettiin 308/296 paketille.
              Aprilia RSV4

              Comment

              • mige95
                BTCF Member
                • Mar 2014
                • 1170
                • lahti

                Pakosarjaa tullu kyhäiltyä, nyt pitäisi olla sitte juuri tähän moottoriin mitoitetut sarjat, onpaha tämäkin "kortti" sitten katsottu. Kuvissa "jigi"kone ei ole enää oikeassa kulmassa eikä muutenkaa paikallaa jossa se oli kun tätä sarjaa tein, yritin parhaan mukaa huomioida konehuoneen tiloja. Putken sisä reikä 40.4mm, primäärit mitatattu sisältä ja ulkoota, korjauksien jälkeen oli kaikki 20mm tarkkuudella saman mittaisia. Venttiililtä kollektorin sisää 740mm. Materiaali aisi 409.
                Harmiku tänne ei kunnon kuvia saa.
                Attached Files
                Last edited by mige95; 28-10-2018, 22:43.
                -g20 330e
                -e31 840ci sc
                -e46 316i (m52tub25)

                EX- f11 530d lci
                Ex- f01 730d
                Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                Ex: -06 e61 535d m-sport
                Ex:-02 e39 530d manual
                Ex -93 e34 520i

                Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                M62tu ajoitustyökalut.
                N47/n57 ajoitustyökalut.

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11098
                  • Oulu

                  Melko käärmeenpesä Millä laskukaavoilla oot mitottanu tuon :think

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • mige95
                    BTCF Member
                    • Mar 2014
                    • 1170
                    • lahti

                    Vähän niinku väkisin niistä tollasset tulee ne on parista eri netin laskurista katottu ja verrattu sunbeamin sekä saclamin sarjoihin, näistä sitte hierottu 7200rpm ne on tähdätty.
                    -g20 330e
                    -e31 840ci sc
                    -e46 316i (m52tub25)

                    EX- f11 530d lci
                    Ex- f01 730d
                    Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                    Ex: -06 e61 535d m-sport
                    Ex:-02 e39 530d manual
                    Ex -93 e34 520i

                    Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                    M62tu ajoitustyökalut.
                    N47/n57 ajoitustyökalut.

                    Comment

                    • Remotion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 15232
                      • Ajamisen Iloa

                      Hienot röörit! Todella mielenkiintoista nähdä mikä vaikutus huipputehoihin. Millainen pakosarja oli aiemmin?
                      Z3 coupé individual

                      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                      Comment

                      • mige95
                        BTCF Member
                        • Mar 2014
                        • 1170
                        • lahti

                        Originally posted by Remotion View Post
                        Hienot röörit! Todella mielenkiintoista nähdä mikä vaikutus huipputehoihin. Millainen pakosarja oli aiemmin?
                        S50b30 pakosarjat on tällä hetkellä, sunbeamilla oli radikaalit muutokset, en usko että omasta koneesta saadaa yhtä hyviä tuloksia koska ollaa nyt jo niin lähellä nokkien antoa.
                        -g20 330e
                        -e31 840ci sc
                        -e46 316i (m52tub25)

                        EX- f11 530d lci
                        Ex- f01 730d
                        Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                        Ex: -06 e61 535d m-sport
                        Ex:-02 e39 530d manual
                        Ex -93 e34 520i

                        Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                        M62tu ajoitustyökalut.
                        N47/n57 ajoitustyökalut.

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4181

                          Hienot sarjat tulossa.

                          Tuleeko millaiset noista kollektorien loppupäästä? Tarkoitan että meinaatko tuosta suoraan jatkaa sekuntääriputkella vai onko väliin vielä tulossa joku lyhyt "kollektorin" pätkä jolla saat hieman supistettua ja muodon pyöreeksi, sekä halkaisian supistettua sopivaksi?






                          Jos tuossa kollektorin teossa ois käyttänyt jo aluksi esim. kolmea 15° tai 30° mutkaa per satsi ja leikkaus/yhdistyskohta olisi ollut siinä josta kaari alkaa, niin olisi saanut merge-tyylisen kollektorin ja muoto päässä olisi ollut täysin pyöreä. Täysin pyöreä kollektorin pää = primäärin halkaisia, mutta tuota saa mieleiseen kokoon säädettyä kun hitsauksen jälkeen leikkaa sopivasta kohdasta poikki ja halkaisia suurenee(joskin muoto hieman muuttuu pyöreästä pois hits.saumojen kohdalta, mutta ne saa vasarrettua taas pyöreeksi jotain tuurnaa/putkea vasten). Tuossa alla joku nopea painttishitti, jossa kollektorin pään halkaisia on karkeesti 15% suurempi kuin primääri ja muoto edelleen lähellä pyöreää(punaiset viivat esittää saumojen kohtaa jotka saa vasarrettua pyöreeksi helposti).



                          Noilla loivilla (15° ja 30°) mutkilla tulee sopivan loiva kulma/pyöristys/supistus ja sitä sekuntäärin reiän kokoa pystyy säätämään mistä kohti leikkaa sen. Jos käyttää 30° mutkia, niin putket saa lähemmäksi toisiaan, mutta hankalampi hitsata, 15° mutkilla ois tullut vastaava kuin tuo mikä nyt suorista tehty (eli yhdistyvät putket aika harallaan)

                          Kahdella putkella tuommoinen tulee melkein itsestään, kolmella tai neljällä joutuu vähän enemmän askartelee. Siitä voi sitten lähtee suoraan sekuntäärillä tai sitten vasta kartiolla suurennus haluttuun sekuntäärin paksuuteen.



                          Muutamia noita tehny, lähinnä niihin kohti jossa bankit yhdistyy(2-->1) ja yhdet tein primäärikollektoreihin(4-->1). Imuvaikukselle tuolla on suurin merkitys, sen missä putket menee yhteen, ei tarvitse teoriassa olla kuin saman halkaisiainen kuin tulevien putkien, koska kaasut ei tule samaan aikaan, vaan sykleissä (tuota voi ajatella vetoketju periaatteella kahden putken osalta... ).


                          Tuossa ensimmäinen tuommoinen jonka tein, nykyään yritän käyttää loivempaa kartiota. Tuossa muistaakseni 2,5" putket --> yhdelle 3".



                          Tuossa yritin parantaa kiinan sarjan onnetonta kollektoria.



                          Sillon kun hitsattessa ei ole ollut mahdollisuus suojakaasuun putken sisällä, niin oon hionut tig:n pohjaparran pois ja muutenkin että muoto ois sisältä sileä/jouhea. Nuo saumat ei niin kauniita ole kun en hitsari ole, mutta ovat kestäneet ja tiiviit.
                          Last edited by bemmeri; 28-10-2018, 08:14.
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • mige95
                            BTCF Member
                            • Mar 2014
                            • 1170
                            • lahti

                            -bemmeri

                            Kollektorien halkasia on 3" josta supistan loivalla kartiolla 2.5" ja noin 30cm päähän tulee x-putki lähinnä lambdan takia ja siitä 2x2.5" se jatkuu sitten loppuunasti. Laskurin mukaa 12" päästä kollektoreista voisi putket yhdistää jos tekee 6-2-1 putkiston.
                            Attached Files
                            -g20 330e
                            -e31 840ci sc
                            -e46 316i (m52tub25)

                            EX- f11 530d lci
                            Ex- f01 730d
                            Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                            Ex: -06 e61 535d m-sport
                            Ex:-02 e39 530d manual
                            Ex -93 e34 520i

                            Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                            M62tu ajoitustyökalut.
                            N47/n57 ajoitustyökalut.

                            Comment

                            • sunbeam
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2008
                              • 303
                              • Hämeenlinna

                              M50 retainerit

                              Comment

                              • ^Tonix^
                                BTCF Member
                                • Sep 2005
                                • 641
                                • Vaasa

                                Originally posted by sunbeam View Post
                                M50 retainerit
                                Nonvanos vai vanos?

                                Minkälaiset muutospalat kovalle nostajalle? Ja mistä niitä saa?
                                e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                                E30 318is
                                E36 M3 Coupe

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎