Originally posted by mige95
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52B28 Viritys ym Haaveilutopic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by sunbeam View PostCrane Cams tuplajouset , 33mm paininkuppi säätöpala hytikan tilalla
http://janicolracing.fi/tuote/crane-...a-ford-ohc-154Last edited by ^Tonix^; 25-10-2018, 21:24.e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
E30 318is
E36 M3 Coupe
Comment
-
-
Originally posted by ^Tonix^ View PostMitkä retainerit käytössä näitten kanssa? Onko venanjousien speksit tiedossa?
Itellä myöskin ford pohjaiset jouset, mutta modular 5,4 32v koneeseen tarkoitetut eibach jouset. ( Sallivat vain 12mm nostoa) Omassa käytän s62 retainereita. M62 kansissa siis nää osat. Laskettu nokka/kansi miehen toimesta että paketti toimii hyvin 8500rpm asti.
Nokkina s14 schrick profiileihin hiotut 296/284 kepit.
Potentiaalia venakoneistoon jätettiin 308/296 paketille.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Pakosarjaa tullu kyhäiltyä, nyt pitäisi olla sitte juuri tähän moottoriin mitoitetut sarjat, onpaha tämäkin "kortti" sitten katsottu. Kuvissa "jigi"kone ei ole enää oikeassa kulmassa eikä muutenkaa paikallaa jossa se oli kun tätä sarjaa tein, yritin parhaan mukaa huomioida konehuoneen tiloja. Putken sisä reikä 40.4mm, primäärit mitatattu sisältä ja ulkoota, korjauksien jälkeen oli kaikki 20mm tarkkuudella saman mittaisia. Venttiililtä kollektorin sisää 740mm. Materiaali aisi 409.
Harmiku tänne ei kunnon kuvia saa.Last edited by mige95; 28-10-2018, 22:43.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Melko käärmeenpesä Millä laskukaavoilla oot mitottanu tuon :think
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Vähän niinku väkisin niistä tollasset tulee ne on parista eri netin laskurista katottu ja verrattu sunbeamin sekä saclamin sarjoihin, näistä sitte hierottu 7200rpm ne on tähdätty.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostHienot röörit! Todella mielenkiintoista nähdä mikä vaikutus huipputehoihin. Millainen pakosarja oli aiemmin?-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Hienot sarjat tulossa.
Tuleeko millaiset noista kollektorien loppupäästä? Tarkoitan että meinaatko tuosta suoraan jatkaa sekuntääriputkella vai onko väliin vielä tulossa joku lyhyt "kollektorin" pätkä jolla saat hieman supistettua ja muodon pyöreeksi, sekä halkaisian supistettua sopivaksi?
Jos tuossa kollektorin teossa ois käyttänyt jo aluksi esim. kolmea 15° tai 30° mutkaa per satsi ja leikkaus/yhdistyskohta olisi ollut siinä josta kaari alkaa, niin olisi saanut merge-tyylisen kollektorin ja muoto päässä olisi ollut täysin pyöreä. Täysin pyöreä kollektorin pää = primäärin halkaisia, mutta tuota saa mieleiseen kokoon säädettyä kun hitsauksen jälkeen leikkaa sopivasta kohdasta poikki ja halkaisia suurenee(joskin muoto hieman muuttuu pyöreästä pois hits.saumojen kohdalta, mutta ne saa vasarrettua taas pyöreeksi jotain tuurnaa/putkea vasten). Tuossa alla joku nopea painttishitti, jossa kollektorin pään halkaisia on karkeesti 15% suurempi kuin primääri ja muoto edelleen lähellä pyöreää(punaiset viivat esittää saumojen kohtaa jotka saa vasarrettua pyöreeksi helposti).
Noilla loivilla (15° ja 30°) mutkilla tulee sopivan loiva kulma/pyöristys/supistus ja sitä sekuntäärin reiän kokoa pystyy säätämään mistä kohti leikkaa sen. Jos käyttää 30° mutkia, niin putket saa lähemmäksi toisiaan, mutta hankalampi hitsata, 15° mutkilla ois tullut vastaava kuin tuo mikä nyt suorista tehty (eli yhdistyvät putket aika harallaan)
Kahdella putkella tuommoinen tulee melkein itsestään, kolmella tai neljällä joutuu vähän enemmän askartelee. Siitä voi sitten lähtee suoraan sekuntäärillä tai sitten vasta kartiolla suurennus haluttuun sekuntäärin paksuuteen.
Muutamia noita tehny, lähinnä niihin kohti jossa bankit yhdistyy(2-->1) ja yhdet tein primäärikollektoreihin(4-->1). Imuvaikukselle tuolla on suurin merkitys, sen missä putket menee yhteen, ei tarvitse teoriassa olla kuin saman halkaisiainen kuin tulevien putkien, koska kaasut ei tule samaan aikaan, vaan sykleissä (tuota voi ajatella vetoketju periaatteella kahden putken osalta... ).
Tuossa ensimmäinen tuommoinen jonka tein, nykyään yritän käyttää loivempaa kartiota. Tuossa muistaakseni 2,5" putket --> yhdelle 3".
Tuossa yritin parantaa kiinan sarjan onnetonta kollektoria.
Sillon kun hitsattessa ei ole ollut mahdollisuus suojakaasuun putken sisällä, niin oon hionut tig:n pohjaparran pois ja muutenkin että muoto ois sisältä sileä/jouhea. Nuo saumat ei niin kauniita ole kun en hitsari ole, mutta ovat kestäneet ja tiiviit.Last edited by bemmeri; 28-10-2018, 08:14.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Comment