Originally posted by Matuh
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2017
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
-
-
Originally posted by Matuh View PostBoostillahan sitä saa kompensoitua
M52b25 takomännällä jossa dome n.-5 tulis 10,2:1 purkkarit about.
Mulla oli omassa nuo b25 vanoksellisen männät b28:ssa ja n. 1mm paksu cometicci. Tällä paljerako muistaakseni jotai 1,2mm ja puristukset(laskennallinen) 10.98:1. Ei naulannu 1,6bar.Turbo GSX-R
E36 Coupe
E90 325i LCI
Comment
-
-
Originally posted by Suh0 View PostMulla oli omassa nuo b25 vanoksellisen männät b28:ssa ja n. 1mm paksu cometicci. Tällä paljerako muistaakseni jotai 1,2mm ja puristukset(laskennallinen) 10.98:1. Ei naulannu 1,6bar.
Paikallaan olevalla 2mm athenalla puristukset taitaa olla 9.8:1 luokkaa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Tuon paksuisessa cometicissä ei ole kuin alempi tiivisteliuska, keskimmäinen sielä levy ja päälimmäinen liuska, eli välistä ei oikein sovi ottaa mitään pois. Teetä siihen helkkarin ohut välilevy tilalle. Tai sitten laitat pelkän yhden tiivisteliuskan
Originally posted by Pazi88 View PostMulla tulee laskennellisesti 0.027 cometicillä 11.2-11.3 riippuen miten paljon kannesta on lähtenyt. Melkeen haluasin vielä ennemmän 1 bar paineille, niin miten on raati. Voisko tuosta tiivisteestä napata vaikka ylimmäisen ja keskimmäisen kerroksen pois, että tulis joku 0.2mm yksikerroksinen tiiviste. Vai käykö niin ettei tiiviste enään pidä sitten :think Tuolla sais about 12:1.
Paikallaan olevalla 2mm athenalla puristukset taitaa olla 9.8:1 luokkaa.Turbo GSX-R
E36 Coupe
E90 325i LCI
Comment
-
-
Originally posted by Suh0 View PostTuon paksuisessa cometicissä ei ole kuin alempi tiivisteliuska, keskimmäinen sielä levy ja päälimmäinen liuska, eli välistä ei oikein sovi ottaa mitään pois. Teetä siihen helkkarin ohut välilevy tilalle. Tai sitten laitat pelkän yhden tiivisteliuskan
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostMulla tulee laskennellisesti 0.027 cometicillä 11.2-11.3 riippuen miten paljon kannesta on lähtenyt. Melkeen haluasin vielä ennemmän 1 bar paineille, niin miten on raati. Voisko tuosta tiivisteestä napata vaikka ylimmäisen ja keskimmäisen kerroksen pois, että tulis joku 0.2mm yksikerroksinen tiiviste. Vai käykö niin ettei tiiviste enään pidä sitten :think Tuolla sais about 12:1.
Paikallaan olevalla 2mm athenalla puristukset taitaa olla 9.8:1 luokkaa.
Itsellä pyörii juurikin nuo männät b28 koneessa ja 2mm athenallla, laskennallsesti kai se painuu jonku 0.2mm? Kasaan puristuksissa. Ja kannesta Ajettu kaikki pois. Venoihin matkaa 0.05mm
Ahtoja Scramblena 1.1bar ja sit 0.9bar
Nykysessä versiossa oo mitään vikaa varsinaisesti mutta ei se kyllä herää ilman vanosta tarpeeks alhaalta.
Pitäs IMO kehittää 2krpm jo 0.5bar ainakiLast edited by Matuh; 13-11-2017, 13:51.E36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Originally posted by Matuh View PostVaihda M50b25vanos männät. Nostaa purkkaria lisää kun CH 0.73mm korkeampi.
Itsellä pyörii juurikin nuo männät b28 koneessa ja 2mm athenallla, laskennallsesti kai se painuu jonku 0.2mm? Kasaan puristuksissa. Ja kannesta Ajettu kaikki pois. Venoihin matkaa 0.05mm
Ahtoja Scramblena 1.1bar ja sit 0.9bar
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostEn vaihda Mulla on tuo tiiviste jo käsissä ja alakerta on just laitettu kuntoon uusilla oisilla. m50 vanos männät on myös painavemmat ja vanhempaa designia kuin m52 männät, niin siksikään en vaihda. Toki ei ne ihan yhtä karut oo kuin vanoksettoman m50:n männät
Olin pakotettu laittamaan aikanaan Kun AMW maatsi tykkäs noita M52 mäntiä sulatella
M54B30 männät ois varmaan hyvä ratkasu? Mut sit tarvis eripituisen kangen tai b30 kampuran :thinkE36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Tässä Veemun topicciin kirjoittamani teksti:
Eikös noissa yleensä siihen millin pintaan aukioloo ole käytetty ykk:ssa.
Nosto mitataan kutosesta sillon kun moottori yläkuolokohdassa ja imuventtiili on aukeamassa ja pako sulkeutumassa, vaihtoehtosesti voit saman tehdä myös ykkössylinteristä kun käännät kampuraa kierroksen jolloin sama asia tapahtuu ykkösen venttiileillä. Asetat kellon mittaamaan venttiilin aukeamaa silloin kun nenä osoittaa suunnilleen ylöspäin eli venttiili on täysin kiinni ja nollaat kellon. Alat kääntämään kampuraa kellon suuntaan kunnes moottori on yläkuolokohdassa ja katsot heittokellosta paljonko venttiili on auki ja säädät sitten haluamaan asentoon löysäämällä pakonokalta pultit(katso ettei kampura käänny), tämän jälkeen tarkistusmittaus ja laitat kellon mittaamaan toista nokkaa.Turbo GSX-R
E36 Coupe
E90 325i LCI
Comment
-
-
Suh0n ohjeella ja ykkösestä suosittelen mittaa nii ei tuu selkä nii kipeeks jos motti konehuoneessaKäyttis: e91 325i
Projekti: E36 M50 turbo
Comment
-
-
Onko nuo m54b30 kammet nitrattuja vai ei? Omasta kammesta löytyikin yhdestä kk kaulalta 0.03mm soikeutta, täytyisi hioo alikokoon, jolloin kaikki kaulat täytyisi nykästä ja tasapainottaa koko akseli. Tällöin tulee halvemmaksi tuo vanha kunnostaa mitä ostaa uusi kampi jonka kaulat kiillotuttaa ja tasapainotuttaa koko kammen. Paitsi jos nitrattu kampi niin tästä tulee n. 250e lisäkulu jolloin uusi kampi halvempi vaihtoehto
Comment
-
Comment