Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2017

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11120
    • Oulu

    Originally posted by Matuh View Post
    Boostillahan sitä saa kompensoitua
    M52b25 takomännällä jossa dome n.-5 tulis 10,2:1 purkkarit about.
    Joo saa kyllä. Mutta isommalla puristussuhteella saa saman maksimitehon pienemmällä mahdollisesti aikaisemmin heräävällä ahtimella ja myöskin alipaine alueelle saa huomattavasti enemmän eloa. Itse ainakin pyrin pitämään käyrän alla olevan pinta-alan mahdollisimman isona. Ei sillä isolla piikki huipputeholla tee mitään jos muuaalla ei tapahdu.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Suh0
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2016
      • 530
      • Akaa

      Originally posted by Matuh View Post
      Boostillahan sitä saa kompensoitua
      M52b25 takomännällä jossa dome n.-5 tulis 10,2:1 purkkarit about.
      Mutta alapää kuolee silti melkosesti tommosella pikkurutulla vaikka olisi ylhäällä 7baaria painetta.

      Mulla oli omassa nuo b25 vanoksellisen männät b28:ssa ja n. 1mm paksu cometicci. Tällä paljerako muistaakseni jotai 1,2mm ja puristukset(laskennallinen) 10.98:1. Ei naulannu 1,6bar.
      Turbo GSX-R
      E36 Coupe
      E90 325i LCI

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11120
        • Oulu

        Originally posted by Suh0 View Post
        Mulla oli omassa nuo b25 vanoksellisen männät b28:ssa ja n. 1mm paksu cometicci. Tällä paljerako muistaakseni jotai 1,2mm ja puristukset(laskennallinen) 10.98:1. Ei naulannu 1,6bar.
        Mulla tulee laskennellisesti 0.027 cometicillä 11.2-11.3 riippuen miten paljon kannesta on lähtenyt. Melkeen haluasin vielä ennemmän 1 bar paineille, niin miten on raati. Voisko tuosta tiivisteestä napata vaikka ylimmäisen ja keskimmäisen kerroksen pois, että tulis joku 0.2mm yksikerroksinen tiiviste. Vai käykö niin ettei tiiviste enään pidä sitten :think Tuolla sais about 12:1.
        Paikallaan olevalla 2mm athenalla puristukset taitaa olla 9.8:1 luokkaa.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • Suh0
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2016
          • 530
          • Akaa

          Tuon paksuisessa cometicissä ei ole kuin alempi tiivisteliuska, keskimmäinen sielä levy ja päälimmäinen liuska, eli välistä ei oikein sovi ottaa mitään pois. Teetä siihen helkkarin ohut välilevy tilalle. Tai sitten laitat pelkän yhden tiivisteliuskan

          Originally posted by Pazi88 View Post
          Mulla tulee laskennellisesti 0.027 cometicillä 11.2-11.3 riippuen miten paljon kannesta on lähtenyt. Melkeen haluasin vielä ennemmän 1 bar paineille, niin miten on raati. Voisko tuosta tiivisteestä napata vaikka ylimmäisen ja keskimmäisen kerroksen pois, että tulis joku 0.2mm yksikerroksinen tiiviste. Vai käykö niin ettei tiiviste enään pidä sitten :think Tuolla sais about 12:1.
          Paikallaan olevalla 2mm athenalla puristukset taitaa olla 9.8:1 luokkaa.
          Turbo GSX-R
          E36 Coupe
          E90 325i LCI

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11120
            • Oulu

            Originally posted by Suh0 View Post
            Tuon paksuisessa cometicissä ei ole kuin alempi tiivisteliuska, keskimmäinen sielä levy ja päälimmäinen liuska, eli välistä ei oikein sovi ottaa mitään pois. Teetä siihen helkkarin ohut välilevy tilalle. Tai sitten laitat pelkän yhden tiivisteliuskan
            Joo siis meinasinkin, et jättäis vain yhden tiivisteliuskan sinne. Mut onko sillä yhdellä luiskalla moahdollisuuksia muodostaa pitävä tiivistys :think

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Suh0
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2016
              • 530
              • Akaa

              En periaatteessa näe syytä miksei:think. Pinnat pitää vaan olla vimosen päälle hyvät. Onhan se sama tilanne kun kolmeosasenakin, kun toinen puoli tiivisteestä puristuu esim kantta vasten ja toinen sitä välilevyä vasten:think
              Turbo GSX-R
              E36 Coupe
              E90 325i LCI

              Comment

              • Matuh
                BTCF Member
                • Apr 2013
                • 3702
                • Kouvola

                Originally posted by Pazi88 View Post
                Mulla tulee laskennellisesti 0.027 cometicillä 11.2-11.3 riippuen miten paljon kannesta on lähtenyt. Melkeen haluasin vielä ennemmän 1 bar paineille, niin miten on raati. Voisko tuosta tiivisteestä napata vaikka ylimmäisen ja keskimmäisen kerroksen pois, että tulis joku 0.2mm yksikerroksinen tiiviste. Vai käykö niin ettei tiiviste enään pidä sitten :think Tuolla sais about 12:1.
                Paikallaan olevalla 2mm athenalla puristukset taitaa olla 9.8:1 luokkaa.
                Vaihda M50b25vanos männät. Nostaa purkkaria lisää kun CH 0.73mm korkeampi.
                Itsellä pyörii juurikin nuo männät b28 koneessa ja 2mm athenallla, laskennallsesti kai se painuu jonku 0.2mm? Kasaan puristuksissa. Ja kannesta Ajettu kaikki pois. Venoihin matkaa 0.05mm

                Ahtoja Scramblena 1.1bar ja sit 0.9bar

                Nykysessä versiossa oo mitään vikaa varsinaisesti mutta ei se kyllä herää ilman vanosta tarpeeks alhaalta.
                Pitäs IMO kehittää 2krpm jo 0.5bar ainaki
                Last edited by Matuh; 13-11-2017, 13:51.
                E36 328i M50B30 turbo
                Skoda vRS
                Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11120
                  • Oulu

                  Originally posted by Matuh View Post
                  Vaihda M50b25vanos männät. Nostaa purkkaria lisää kun CH 0.73mm korkeampi.
                  Itsellä pyörii juurikin nuo männät b28 koneessa ja 2mm athenallla, laskennallsesti kai se painuu jonku 0.2mm? Kasaan puristuksissa. Ja kannesta Ajettu kaikki pois. Venoihin matkaa 0.05mm

                  Ahtoja Scramblena 1.1bar ja sit 0.9bar
                  En vaihda Mulla on tuo tiiviste jo käsissä ja alakerta on just laitettu kuntoon uusilla oisilla. m50 vanos männät on myös painavemmat ja vanhempaa designia kuin m52 männät, niin siksikään en vaihda. Toki ei ne ihan yhtä karut oo kuin vanoksettoman m50:n männät

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Matuh
                    BTCF Member
                    • Apr 2013
                    • 3702
                    • Kouvola

                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    En vaihda Mulla on tuo tiiviste jo käsissä ja alakerta on just laitettu kuntoon uusilla oisilla. m50 vanos männät on myös painavemmat ja vanhempaa designia kuin m52 männät, niin siksikään en vaihda. Toki ei ne ihan yhtä karut oo kuin vanoksettoman m50:n männät
                    No juu, voihan ne tasapainottaa kankien kera
                    Olin pakotettu laittamaan aikanaan Kun AMW maatsi tykkäs noita M52 mäntiä sulatella

                    M54B30 männät ois varmaan hyvä ratkasu? Mut sit tarvis eripituisen kangen tai b30 kampuran :think
                    E36 328i M50B30 turbo
                    Skoda vRS
                    Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                    Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                    EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                    Comment

                    • vihtori92
                      BTCF Member
                      • Jul 2016
                      • 9
                      • kokkola

                      2ximunokka

                      Laittakaas joku tarkat ohjeet tohon 2x imunokka ajotus hommaan miten toimia?

                      Comment

                      • Bemssi
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 872
                        • Kerkkoo

                        Originally posted by vihtori92 View Post
                        Laittakaas joku tarkat ohjeet tohon 2x imunokka ajotus hommaan miten toimia?

                        Selaappa veemun projekti topiccia , siellä oli hyvät ohjeet muistaakseni

                        Comment

                        • Suh0
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2016
                          • 530
                          • Akaa

                          Tässä Veemun topicciin kirjoittamani teksti:

                          Eikös noissa yleensä siihen millin pintaan aukioloo ole käytetty ykk:ssa.
                          Nosto mitataan kutosesta sillon kun moottori yläkuolokohdassa ja imuventtiili on aukeamassa ja pako sulkeutumassa, vaihtoehtosesti voit saman tehdä myös ykkössylinteristä kun käännät kampuraa kierroksen jolloin sama asia tapahtuu ykkösen venttiileillä. Asetat kellon mittaamaan venttiilin aukeamaa silloin kun nenä osoittaa suunnilleen ylöspäin eli venttiili on täysin kiinni ja nollaat kellon. Alat kääntämään kampuraa kellon suuntaan kunnes moottori on yläkuolokohdassa ja katsot heittokellosta paljonko venttiili on auki ja säädät sitten haluamaan asentoon löysäämällä pakonokalta pultit(katso ettei kampura käänny), tämän jälkeen tarkistusmittaus ja laitat kellon mittaamaan toista nokkaa.
                          Turbo GSX-R
                          E36 Coupe
                          E90 325i LCI

                          Comment

                          • Veemu
                            BTCF Member
                            • Jan 2014
                            • 269
                            • Helsinki

                            Suh0n ohjeella ja ykkösestä suosittelen mittaa nii ei tuu selkä nii kipeeks jos motti konehuoneessa
                            Käyttis: e91 325i
                            Projekti: E36 M50 turbo

                            Comment

                            • Bansku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2011
                              • 1493
                              • Savo

                              Onko nuo m54b30 kammet nitrattuja vai ei? Omasta kammesta löytyikin yhdestä kk kaulalta 0.03mm soikeutta, täytyisi hioo alikokoon, jolloin kaikki kaulat täytyisi nykästä ja tasapainottaa koko akseli. Tällöin tulee halvemmaksi tuo vanha kunnostaa mitä ostaa uusi kampi jonka kaulat kiillotuttaa ja tasapainotuttaa koko kammen. Paitsi jos nitrattu kampi niin tästä tulee n. 250e lisäkulu jolloin uusi kampi halvempi vaihtoehto

                              Comment

                              • jannmann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 5856
                                • Joccis City

                                Kaarinan karkaisussa nitraus maksoi 80€ v8 akseiin.
                                Sittenhän se pitää oikaista. Liekö tossa 250€ mukana oikaisu myös. Ainakin v8 akselissa 0,25 alikoossa pitää nitraus suorittaa.
                                Aprilia RSV4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎