Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2017

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11112
    • Oulu

    Originally posted by Veemu View Post
    3" alusta loppuun läpivirtaavalla pöntöllä, baarissa 20 astetta, kokeiltiin 22 ja käyrä nous 3hevosta, pitäsköhän tässä vaan todeta että noi vakio nokat anna enempää läpi.
    Joo kyl se sit on ollu ihan oikeilla ennakoilla. Nokat siellä on pakko rajoittaa.

    Originally posted by ^Tonix^ View Post
    Tuskin vanos aktivoituna huipputehon kohdalla? Joten eiköhän siel pitäis olla just sen mihin olet ajottanut ykk:ssa mutta minkäverran se sitten on?
    Joo eikun siis tarkotin et vanoksen kans imunokan voi ajoittaa erillä lailla verrattuna nv. koneeseen ilman et tulee alapäästä ihan kuollut.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      Originally posted by ^Tonix^ View Post
      Ellet aio turboa vaihtaa niin eipä huippteho ainakaan paljoa muutu. Äänet kylläkin
      Tyhjäkäynnin saa varmasti pelaamaan mutta eihän se yhtä tasaisesti käy kuin sun nykyisillä nokilla.
      Päästöistä ei tietoa. En usko että alittuu vähäpäästöisen vaatimukset ainakaan helpolla.
      No kyllähän nokkien kanssa vaihtuisi samalla ahdin sekä suuttimet jotka nyt on n. 75% dutyllä, että saa pidettyä tai jopa vähän nostettua ahtoja Ois kuitenkin kiva käyttää aina leimalla ilman mitään turhia kikkailuja tai feikattuja päästölappuja jnejne, sen takia tuo päästöhomma kiinnostaa.
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • Veemu
        BTCF Member
        • Jan 2014
        • 269
        • Helsinki

        OT, mutta ei kellään sattus olee m50b25 lohkoa irrallaan ku pitäs muutoskatsastu lappuseen saada moottorinumero ja omasta sitä ei millään enään nää
        Käyttis: e91 325i
        Projekti: E36 M50 turbo

        Comment

        • pazq
          BTCF Member
          • Jan 2008
          • 3166
          • 47200

          Originally posted by veemu View Post
          ot, mutta ei kellään sattus olee m50b25 lohkoa irrallaan ku pitäs muutoskatsastu lappuseen saada moottorinumero ja omasta sitä ei millään enään nää :d
          1738566

          Comment

          • Veemu
            BTCF Member
            • Jan 2014
            • 269
            • Helsinki

            Originally posted by pazq View Post
            1738566

            Iso kiitos!
            Käyttis: e91 325i
            Projekti: E36 M50 turbo

            Comment

            • Supra^
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 5150
              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

              Kun olen tässä pyöritellyt päässäni eri setuppeja kannen jne. suhteen niin kävi mielessä että miksei laittaisi dynovertailua pystyyn eri kokoonpanojen suhteen, vähän niinkuin ruotsin poikien tyyliin. Excelöidään vaan samaan printtiin eri kokoonpanot niin nähdään miten käytännössä eroavat. Toki penkkikohtaiset erot vääristää lukemia, ja pitäisi päättää mennäänkö whp:n vai lasketun konetehon mukaan, mutta se käyrän muoto/herääminen jne. on se millä saattaisi informatiivista arvoa olla. :think
              Täällähän on jo "näytä dynolappusi"-topic, mutta tämä olisi ainoastaan M50-johdannaisille setupeille, ja kokoaisi käppyrät samaan lappuun.

              Jos saa kannatusta niin laitan topicin pystyyn.
              Musti 8HP
              Nokivasara M47
              TeiniCoupé DCT
              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

              Ex:
              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

              Comment

              • ooopeee
                BTCF Member
                • Dec 2011
                • 2109
                • Kouvola

                Kiinnostaa ehdottomasti
                VW passat 1.9tdi 4motion
                E36 "328" cabrio

                Comment

                • Suh0
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2016
                  • 530
                  • Akaa

                  Juu ehdottomasti
                  Turbo GSX-R
                  E36 Coupe
                  E90 325i LCI

                  Comment

                  • SanMiguel
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 1035
                    • Kirkkonummi

                    Heitänpäs tähän ketjuun kyssäriä kun en muutakaan lankaa keksi.

                    Pitäisi kaiketi alkaa omasta m50nv patista huohotusta parantamaan kun ei tiivisteet osaa enää arvostaa ylipaineistusta. Tähän asti on siis menty ihan vakio huohotin pillillä mikä näytti nopean vilkaisun mukaan olevan 7mm sisä reijällä.

                    Todella yleinen tapa tuntuisi olevan 2xan10 nippoja sen venakopassa olevan "labyrintin" kohdalle. Yritänkö kiivetä perse edellä puuhun jos nipat ei tulis tuon labyrintin kohdalle vaan venttiilikopan etureunaan? Siinäkin niitä silloin tällöin näkee mutta Sylkeekö öljyt suoriltaan pihalle jos toteuttaa huohotuksen silleensä? Toinen vaihtoehto olis toki kairailla vakio paikalle vähän avarampaa reikää :think

                    Comment

                    • tepi_k
                      BTCF Member
                      • Sep 2010
                      • 60
                      • Iisalmi

                      Originally posted by SanMiguel View Post
                      Heitänpäs tähän ketjuun kyssäriä kun en muutakaan lankaa keksi.

                      Pitäisi kaiketi alkaa omasta m50nv patista huohotusta parantamaan kun ei tiivisteet osaa enää arvostaa ylipaineistusta. Tähän asti on siis menty ihan vakio huohotin pillillä mikä näytti nopean vilkaisun mukaan olevan 7mm sisä reijällä.

                      Todella yleinen tapa tuntuisi olevan 2xan10 nippoja sen venakopassa olevan "labyrintin" kohdalle. Yritänkö kiivetä perse edellä puuhun jos nipat ei tulis tuon labyrintin kohdalle vaan venttiilikopan etureunaan? Siinäkin niitä silloin tällöin näkee mutta Sylkeekö öljyt suoriltaan pihalle jos toteuttaa huohotuksen silleensä? Toinen vaihtoehto olis toki kairailla vakio paikalle vähän avarampaa reikää :think
                      Hyvin on toiminu siinä venakopan etupäässä vaikkei mitää roiske suojaa olekkaa öljylle nii ei sieltä kyllä ole paljoa tavaraa tullut.
                      Iisalmi///Works

                      Comment

                      • Veemu
                        BTCF Member
                        • Jan 2014
                        • 269
                        • Helsinki

                        Vielä tohon mun ajotushommaan nii paljon sinne nyt kannatta sit laittaa? Vakion nv kansi vakio nokilla... Herää kadullakin vasta 4kilon jälkeen vaikka macin laittas avaa vasta 5k jälkeen porttia...
                        Last edited by Veemu; 11-07-2017, 18:24.
                        Käyttis: e91 325i
                        Projekti: E36 M50 turbo

                        Comment

                        • ooopeee
                          BTCF Member
                          • Dec 2011
                          • 2109
                          • Kouvola

                          Ketkä tilaillu ebaysta arp kansipultteja, uskaltaako siis kestävyyden puolesta ettei tulis jotain kopioita :think
                          VW passat 1.9tdi 4motion
                          E36 "328" cabrio

                          Comment

                          • Joni*
                            BTCF Member
                            • Nov 2005
                            • 192
                            • Vaasa

                            Mikäs oli se paikka josta sai näitä pakoputken joustopaloja mallia haitari kohtuu edukkaasti? Eli vähemmän tilaa vievä jousto kuin nämä perus biltema/motonet mallit. Olikohan joku saksalainen sivusto. Näin linkin täällä joku aika sitten mutta ei meinaa löytyä enää.
                            Z3 Roadster 2.8 -00

                            Comment

                            • Pantse
                              BTCF Member
                              • Jun 2005
                              • 151
                              • Oulu

                              Marteliukselta saa ainakin pienempiä kokoja esim. hukkaportin putkeen.
                              Nykyiset : BMW X1 e84, BMW 125i m-sport, BMW K1200S
                              Ex: BMW 325i turbo e30, BMW M3 e92 dkg, BMW 330i e90, BMW 320Cia e46, BMW 320i e36, BMW 325i "Hartge" e30, BMW 316 e30

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11112
                                • Oulu

                                Mistähän sais ostettua sellaisen erittäin ohuen mls tiivisteen m52 koneeseen. Äkkiseltään ei googlella löytynyt. Minimissäänkin vain vakio tiivisteen paksuisia. Ajattelin et ois tiivisteen vaihdolla nostanu oman turbokoneen puristukset 12 tuntumaan, kun äkkiä laskeskeltuna tiivisteen vaihdolla ne sais ko. tasolle :think

                                EDIT cometic numero C4328-027 ois ko. valmistajalta ohuin, kun vielä löytäis kaupan järkevillä postituskuluilla.
                                Last edited by Pazi88; 01-08-2017, 10:08.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎