Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2017

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11112
    • Oulu

    Originally posted by ^Tonix^ View Post
    https://www.camshaftworks.com/bmw


    Nokkien hionta noin 400€/pari.

    Jos sitte hioo lähes "ilmaisesta" NV nokasta tai M54b30 nokasta niin on huomattavasti halvempi ja paremmilla spekseillä..

    Mielestäni noi us nokat yliarvostettuja vaikka saisikin 300€/kpl hintaan.. Liian pieni hintaero ns kunnon nokkiin.
    Erikoista että tuolla on asteita enemmän mitä virtasen tekemänä, mutta nostoa vähemmän :think

    Mut joo jokainenhan tekee kuten itse haluaa. Itselle s52 nokalla sai eniten asteita ja nostoa euroa kohden verrattuna muihin vaihtoehtoihin. Tämän hetken hintatasolla tämä ei enään pidä paikkansa.

    S52 nokkien hehkutus ainakin ulkomailla johtunee siitä, että nokkien hiomoita ei ole tai ne on ihan yhtä kalliita mitä aftermarket nokat. Joten esim. varsinkin käytetyt s52 nokat on hyvä budjetti vaihtoehto. Näin ainakin niiden harrastajien mukaan joihin itse olen ollut yhteydessä.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Remotion
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 15248
      • Ajamisen Iloa

      Originally posted by ^Tonix^ View Post
      Eli hiomalla saa helposti samat ja jopa paremmat speksit huomattavasti edullisemmin :think
      Tai sitte laittaa 200€ lisää niin saa jo kunnon virinokat..

      Mä en vaan ymmärrä noitten us M3 nokkien hypetystä
      Niin 2.8 koneessa ne on ihan asialliset virinokat, täyttävät saman verran seosta kuin jenkki m:ssä mutta pienempään tilavuuteen ja tuottavat saman tehonkin.

      Itselläni toinen on uusi S52 ja toinen nokka melko vastaava uusi Schrickin nokka. Tuo nyt toimii ainakin itsellä hemmetin hyvin ja toimii joka alueella ja kiertää just sinne asti kun haluaa vinguttaa, itselläni 7000 limitteri.

      Hiominen ja perusympyrän pienennys ovat kestämättömiä tapoja tehdä, ei optimaalista todellakaan. Tuosta S52 tasosta taas jos mennään isompaan ni joutuu rajoittaa vanosta, tyhjäkäynti ja alakeskialue ihan onneton ja joutuu myös vaihtaa venttiilikoneistosta about kaiken jos haluaa mielenrauhan. Siinä sitten pääsee niiden kovien nostajien kanssa kikkailemaan, myöskin alakertaan pitäisi tuossa kohtaa jo kajota tai vähintään lohkosta ottaa koska puristukset tulis mennä suunnilleen käsikädessä nokkien kanssa. Minkä jälkeen voi viimeistään kysyä että miksei ostanut suoraan S50 tai S54 koneista autoa alunperin.

      Turbokäytöstä en toki tiedä yhtikäs mitään vaikka puolet vuodesta ajankin aina turbolla, mutta sanotaanko näin että vaparikäytössä nuo/schrick nokat on 2.8 koneessa todella kivat. Minulle nuo tuli maksaa noin 1200€ ja kuten jokainen muukin osa minkä autoon laittaa, niin voi olla mielenrauha siitä että sitä kohtaa ei tarvitse uudestaan enää laittaa, ainakaan lähimpään 25 vuoteen.
      Last edited by Remotion; 19-02-2018, 22:13.
      Z3 coupé individual

      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

      Comment

      • ^Tonix^
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 641
        • Vaasa

        Originally posted by Pazi88 View Post
        Erikoista että tuolla on asteita enemmän mitä virtasen tekemänä, mutta nostoa vähemmän :think

        Mut joo jokainenhan tekee kuten itse haluaa. Itselle s52 nokalla sai eniten asteita ja nostoa euroa kohden verrattuna muihin vaihtoehtoihin. Tämän hetken hintatasolla tämä ei enään pidä paikkansa.

        S52 nokkien hehkutus ainakin ulkomailla johtunee siitä, että nokkien hiomoita ei ole tai ne on ihan yhtä kalliita mitä aftermarket nokat. Joten esim. varsinkin käytetyt s52 nokat on hyvä budjetti vaihtoehto. Näin ainakin niiden harrastajien mukaan joihin itse olen ollut yhteydessä.
        Käytettynä jos saa järkihintaan niin on varmasti ihan ok vaihtoehto. Mutta 600€ tai 800€ mitä nykyään niin on kyllä kalliit "asteet"
        e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
        E30 318is
        E36 M3 Coupe

        Comment

        • Remotion
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 15248
          • Ajamisen Iloa

          Originally posted by ^Tonix^ View Post
          Käytettynä jos saa järkihintaan niin on varmasti ihan ok vaihtoehto. Mutta 600€ tai 800€ mitä nykyään niin on kyllä kalliit "asteet"
          600€ nuo maksaa ja hyvällä tsägällä voi saada jopa satkun hinnasta pois. On siinä nyt aika tautinen ero minusta että hiooko, jo 200tkm rullattua nokkaa ja siitä kaikki pinnoitukset pois, vai ostaako uuden ajamattoman S52 nokan tai varsinkin Schrickin jonka viimeistely oli kyllä asteen parempaa kuin sen S52:sen.

          Mutta ymmärrän tietysti täysin miksi 90% tekee noin, halutaan monta osaa nopealla aikataululla ja budjettiiin sopien ja riittää että se toimii muutaman vuoden. Mutta ei tulis mieleen ruveta heitä arvostelemaan enkä nyt ihan taas ymmärrä miksi niitä jotka ostaa uuden nokan arvostellaan?

          Mitä useampi tapa rakentaa sitä monipuolisempaa tämä on ja se on minusta plussa.

          BTW. 600€ pintaan saa ihan minkä tahansa virinokan vaikka kaikkein jyrkimmän catcamsin, tai kymmeneltä muulta valmistajalta kaikkea taivaan ja maan väliltä, joten tuo hinta arvostelu ei sinällään osu ihan maaliin. Taisin joskus koota jonkun nokkalistan tuonne M52 viritystopikkiin.
          Last edited by Remotion; 19-02-2018, 22:22.
          Z3 coupé individual

          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11112
            • Oulu

            Originally posted by ^Tonix^ View Post
            Käytettynä jos saa järkihintaan niin on varmasti ihan ok vaihtoehto. Mutta 600€ tai 800€ mitä nykyään niin on kyllä kalliit "asteet"
            Näyttäs olevan 800-1000 pari. Et jos pari nokkia pitää ostaa, niin joo uutena nuo on jo kaukana budjetti nokista.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • ^Tonix^
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 641
              • Vaasa

              Originally posted by Remotion View Post
              Tuosta S52 tasosta taas jos mennään isompaan ni joutuu rajoittaa vanosta, tyhjäkäynti ja alakeskialue ihan onneton ja joutuu myös vaihtaa venttiilikoneistosta about kaiken jos haluaa mielenrauhan. Siinä sitten pääsee niiden kovien nostajien kanssa kikkailemaan, myöskin alakertaan pitäisi tuossa kohtaa jo kajota tai vähintään lohkosta ottaa koska puristukset tulis mennä suunnilleen käsikädessä nokkien kanssa.
              Hyvin toimii 280/280 10,4/10,4 ja 268/280 10,8/10,4 vanoksella vielä vakio nostimilla, joten en oikeen ymmärrä miksi sinne pitäis kovat nostajat laittaa?

              Onko esim M3 s50/s54 tyhjäkäynti ja keskialue ihan onnentonta kuin järeämmät nokat kuin s52?

              Ja tarkoitatko ettei "viri" nokista olisi hyötyä ellei nosta puristuksia samalla?

              Joskus jos jaksan niin ajan tuon oman m50 motin penkissä ilman turboa niin saadaan verrata miten onnettomat noi 268/280 vanoksella olevat nokat on 9:1 puristuksilla olevassa koneessa..
              e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
              E30 318is
              E36 M3 Coupe

              Comment

              • ^Tonix^
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 641
                • Vaasa

                Itse en aja hiotuilla vakionokilla.

                Enkä arvostele, tarkoitus oli enemmänkin verrata noita siksi kuin "kaikki pitää aina saada mahdollisimman halvalla" ja 1000€ nokista "vittu että on kallista" mutta s52 "hyvät ja halvat".

                Niin siksi en ymmärrä tuota hypetystä noista s52 nokista.
                Lähes sama ero kuin vanos vs. nonvanos nokat eli hurjat 12 astetta ja alle millin nostoa.
                e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                E30 318is
                E36 M3 Coupe

                Comment

                • Supra^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 5150
                  • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                  Originally posted by Remotion View Post
                  On siinä nyt aika tautinen ero minusta että hiooko, jo 200tkm rullattua nokkaa ja siitä kaikki pinnoitukset pois, vai ostaako uuden ajamattoman S52 nokan tai varsinkin Schrickin jonka viimeistely oli kyllä asteen parempaa kuin sen S52:sen.
                  Bemarin nokat ovat ns. Chilled-castia, eli niissä ei minkäänlaista pinnoitetta ole jota hioa pois, ja kestävät näinollen hiottuna täysin yhtä hyvin kuin hiomattominakin. Tämä Virtasen Maurin suusta puhelimen välityksellä.

                  Kyllä alkaa M50NV imunokat ja M54B30 imunokat olla sellaisissa hinnoissa (puhumattakaan S52-nokista), että omalla kohdalla totesin niiden menevän myyntiin.
                  Myymällä saadun rahan ja hiomiskustannukset kun ynnää niin ei tarvinne laittaa kuin noin 250-300e lisää rahaa ja saa ENEMiä tai CatCamsiä ihan millä profiililla ikinä haluaakaan. Nyt on vaan enää valinnan vaikeus, mitkä sitä laittais.
                  Musti 8HP
                  Nokivasara M47
                  TeiniCoupé DCT
                  E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                  Ex:
                  E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                  Comment

                  • Matuh
                    BTCF Member
                    • Apr 2013
                    • 3702
                    • Kouvola

                    Varteen otettava vaihtoehto?

                    Part number FCPPB850090M50FCP Engineering forged pistons kit (6 pcs.) 85.00mm CR 9.0:1BMW 328 528 (E36, E34) - 2.8 Turbo (M50B28, M52B28)
                    E36 328i M50B30 turbo
                    Skoda vRS
                    Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                    Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                    EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11112
                      • Oulu

                      Originally posted by Matuh View Post
                      Minusta ei. Noiden designi on kuin jostain 70-luvulta ja mäntä näyttää ihan hirviän kokoiselta jöötiltä. Niinkuin jostain m20:stä ois otettu mäntä. Samaan hintaan saa paljon modernimpaakin mäntä designia. Meillä makso wisecot saman verran, mutta DP männät taitaa esim. olla vielä fiksummat kapistukset ja hintaa about saman verran.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • Matuh
                        BTCF Member
                        • Apr 2013
                        • 3702
                        • Kouvola

                        Originally posted by Pazi88 View Post
                        Minusta ei. Noiden designi on kuin jostain 70-luvulta ja mäntä näyttää ihan hirviän kokoiselta jöötiltä. Niinkuin jostain m20:stä ois otettu mäntä. Samaan hintaan saa paljon modernimpaakin mäntä designia. Meillä makso wisecot saman verran, mutta DP männät taitaa esim. olla vielä fiksummat kapistukset ja hintaa about saman verran.
                        DP:t oli ~1300€. Mistäs muuten Wiseco noin edullisesti? Ebay?
                        Noo säästellään niihin sit kun FCP lytistetään
                        E36 328i M50B30 turbo
                        Skoda vRS
                        Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                        Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                        EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                        Comment

                        • toppe
                          BTCF Member
                          • Jan 2012
                          • 500
                          • Vaasa

                          Originally posted by Matuh View Post
                          DP:t oli ~1300€. Mistäs muuten Wiseco noin edullisesti? Ebay?
                          Noo säästellään niihin sit kun FCP lytistetään
                          1200€ rahteineen voin myydä ne sulle. tällä hetkellä loppu varastossa
                          E30 M3 4WD

                          VERKKOKAUPPA
                          The DynoLab
                          Dynoservice, ruiskun asennukset, huolto,auton rakentaminen, Napadyno joka jarruttaa 5000nm navoilta.
                          Virallinen Maxxecu jälleenmyyjä

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11112
                            • Oulu

                            Originally posted by Matuh View Post
                            DP:t oli ~1300€. Mistäs muuten Wiseco noin edullisesti? Ebay?
                            Noo säästellään niihin sit kun FCP lytistetään
                            Ebaystä tuli wisecot alle tonnilla.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Matuh
                              BTCF Member
                              • Apr 2013
                              • 3702
                              • Kouvola

                              Originally posted by toppe View Post
                              1200€ rahteineen voin myydä ne sulle. tällä hetkellä loppu varastossa
                              Palaan astialle,kun saan rahat kasaan laitoin just reilu puoltoista tonttua uuteen turboon:think
                              E36 328i M50B30 turbo
                              Skoda vRS
                              Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                              Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                              EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                              Comment

                              • TinoTK
                                BTCF Member
                                • Apr 2009
                                • 809
                                • Kirkkonummi

                                2.5l VANOS M50 jossa 140mm H-Profiili veivit, Athenan 2mm pahvi ja M52B28 männät.
                                Laskin että puristukset tippuisi noin 9.5:een. Laskinko ihan vituiksi?
                                Paljon löytyy juttua M52 kampuran kanssa eri puristuksista, mutta vakio kampuran + vanos kombolle ei tunnu löytyvän.
                                ///BMW M550d LCI

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎