Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2017

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SanMiguel
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 1035
    • Kirkkonummi

    Asiallista, kiitoksia!!

    Näköjään oli just spekuloitu asiaa puolivuotta sitte

    Ihmekkös tuo ettei meinannu löytyä ku oliki jokunen postaus kauempana muistikuvista vaikka tuotakin topicia selailin :think

    Comment

    • Arppa
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1046
      • Lumbriver

      Tuossa avossa alkaa olla ahdin pikkuhiljaa valmis eläkkeelle ja tuskin tuota kannattaa kunnostaa. Miettinyt jos muuttaisi turbolle, mitään mahdottomia tehoja en ole ottamassa kun se pitää uskaltaa antaa emännällekkin joskus ajoon 😀. Kone on avaamaton m52b25, suuttimet on 630cc ja Kdfi moottorinohjaus. Tehoja rajoittaa Getragin vaihteisto ja pikkuperä, jotka ei ilmeisesti hirvittävästi tehoja kestä.

      Ahtimeksi olen suunnitellut Holset hx35(?), hyvä valinta vai huono?

      Pakosarja joku kiinalainen vai pitääkö työntää kättä taskuun ja parempi jostain?
      Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
      Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
      Kauppakassina: Hyundai i30 -21
      -Raahe Connection-
      -Team Kärppä- limited edition

      Comment

      • MH motorsport
        BTCF Member
        • Sep 2011
        • 2301
        • Turku

        Hx 35 heräilee ihan hyvin tollasen kanssa, toki jos enemmän meinaan painetta laittaa tollasen saa helposti limiiteille.
        Suosittelen borg warnerin mallistoon tutustumista myös.

        Itse olen ahtopainetta tiputtanut emännälle mutta se perhana osaa säätää mac venttiiliä ni ei auta
        Autopalvelu MH-motor
        Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
        Maxxecu myynti ja asennus
        www.mh-motor.fi
        0503218217
        Kulkineet:
        E6 2000 touring
        E6 2002 touring
        E30 318is ///Mtechnic 2
        E34 ///M5 nürburgring
        E34 S62b50 turbo dct
        E39 523i ///Msport
        F30 320d

        Comment

        • pazq
          BTCF Member
          • Jan 2008
          • 3166
          • 47200

          Originally posted by Pikkuvelii View Post
          Itse olen ahtopainetta tiputtanut emännälle mutta se perhana osaa säätää mac venttiiliä ni ei auta

          Tuo pakosarja asia on ihan mitä sieltä hakee. "Kiinalaisiakin" on lähes ok tavarana. Varuiksi voi pari tukea hitsailla ettei ratkea jos on ohkasesta matskusta tehty. Soppeli kuulalaakeri olis kova kun herää alhaalta ja mitoitus ettei heti ole tukkeessa, mutta silti tarpeeksi pieni jossei hae isompia tehoja. Tuollanen hx35 on näkynyt porukalla hienosti toimivan ja 40 pelaa hienosti myös jopa 4-koneessa. Kyllähän hyvä ahdin alkaa sieltä tonnista hinnaltaan. Tämäkin vähän valintojen maailma millasta kokoonpanoa haluaa..

          Comment

          • krisuuu
            Newbiemmer
            • Jul 2015
            • 13
            • Helsinki

            kysytään nyt täältä. Eli m50 kaveriks tulee gs6-37dz, ja siihen tarttis kytkinlevy löytää. Eli 240mm js 22 spoorinen. Pelkkää levyä ei taho kohtuu hintaan löytyä. Eli mistä muut on hommannu?

            Comment

            • Suh0
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2016
              • 530
              • Akaa

              Pelkkää massalevyä ei taida saada kun alkuperäisenä tai tarvikkeena ostamalla koko kytkinpaketin. Minulta pystyt ostamaan sintterin kyllä.
              Turbo GSX-R
              E36 Coupe
              E90 325i LCI

              Comment

              • hakala-
                BTCF Member
                • Sep 2011
                • 455
                • Tampere

                Kl racingistä saa pelkkii levyjä muistaakseni ihan fiksuun hintaan, toki postit siihen päälle? Itse ostin autonvaraosa24 koko paketin, vaikka asetelmalle ei tarvetta. Ja halvalla sai pakettiautomaattiin
                F15 M50D
                E36 328 turbo
                E34 535 turbo

                Comment

                • hakala-
                  BTCF Member
                  • Sep 2011
                  • 455
                  • Tampere

                  Originally posted by Arppa View Post
                  Tuossa avossa alkaa olla ahdin pikkuhiljaa valmis eläkkeelle ja tuskin tuota kannattaa kunnostaa. Miettinyt jos muuttaisi turbolle, mitään mahdottomia tehoja en ole ottamassa kun se pitää uskaltaa antaa emännällekkin joskus ajoon 😀. Kone on avaamaton m52b25, suuttimet on 630cc ja Kdfi moottorinohjaus. Tehoja rajoittaa Getragin vaihteisto ja pikkuperä, jotka ei ilmeisesti hirvittävästi tehoja kestä.

                  Ahtimeksi olen suunnitellut Holset hx35(?), hyvä valinta vai huono?

                  Pakosarja joku kiinalainen vai pitääkö työntää kättä taskuun ja parempi jostain?
                  Itse suosittelen työntämään kättä taskuun ei siinä kuitenkaan montaa sataa euroa eroa ole, toki kai noi kiinasarjat on ihan ok jos niitä tukia tekee omaa kokemusta ei ole.. Itse spekuloin myös tätä minkä valitsen mutta kiinasarjassa oli hukkiksen lähtö keulaanpäin vähän hölmösti tai sit ei menny konepelti kiinni jne joten annoin kaverille vapaat kädet tehdä mulle sarjan. Esim irl racingin pakosarja olis varmaan hyvä valinta?
                  F15 M50D
                  E36 328 turbo
                  E34 535 turbo

                  Comment

                  • EmH
                    BTCF Member
                    • Jul 2008
                    • 1541
                    • Pohjois-Savo

                    Kyllä ne tuet pakosarjalle kannatta tehdä oli se sarja mikä tahansa. Etenkin, jos ahdin on esim. tuo hx35.
                    E30 M50 Turbo
                    E39 lightweight jäärata
                    Mitsubishi Lancer Evo VII
                    Nissan Skyline R32 gts-t
                    Subaru Impreza n/a
                    Originally posted by mikkod
                    Tälläkin foorumilla on 100x hienompia projekteja kuin joku E30 M50 turbo projekti - joita muuten mahtuu 13 tusinaan.

                    Comment

                    • toppe
                      BTCF Member
                      • Jan 2012
                      • 500
                      • Vaasa

                      Originally posted by krisuuu View Post
                      kysytään nyt täältä. Eli m50 kaveriks tulee gs6-37dz, ja siihen tarttis kytkinlevy löytää. Eli 240mm js 22 spoorinen. Pelkkää levyä ei taho kohtuu hintaan löytyä. Eli mistä muut on hommannu?
                      ostin käyttöautolta, 130€ , 53dz laatikkoon sopiva
                      Last edited by toppe; 09-03-2018, 23:52.
                      E30 M3 4WD

                      VERKKOKAUPPA
                      The DynoLab
                      Dynoservice, ruiskun asennukset, huolto,auton rakentaminen, Napadyno joka jarruttaa 5000nm navoilta.
                      Virallinen Maxxecu jälleenmyyjä

                      Comment

                      • HeiSy
                        BTCF Member
                        • Oct 2009
                        • 260
                        • Suomi

                        Originally posted by EmH View Post
                        Kyllä ne tuet pakosarjalle kannatta tehdä oli se sarja mikä tahansa. Etenkin, jos ahdin on esim. tuo hx35.
                        Jos on esim perus vesijohtoputkesta ja käyristä tehty asiallinen pakosarja, niin ei varsinkaan hx35:lla vielä ole mitään tarvetta tukia kyhätä.

                        Comment

                        • Matuh
                          BTCF Member
                          • Apr 2013
                          • 3702
                          • Kouvola

                          Olikos se niin, että Athenan Cooperring pahvi parempi kuin tollanen MLS gasket? Vai Suomessa kaikki teho pelit Athenalla? :think Periaatteessa Kait se metallinen on parempi kun siinä ei ole ns. Heikkoa massaosaa?
                          E36 328i M50B30 turbo
                          Skoda vRS
                          Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                          Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                          EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11112
                            • Oulu

                            Originally posted by Matuh View Post
                            Olikos se niin, että Athenan Cooperring pahvi parempi kuin tollanen MLS gasket? Vai Suomessa kaikki teho pelit Athenalla? :think Periaatteessa Kait se metallinen on parempi kun siinä ei ole ns. Heikkoa massaosaa?
                            Sille MLS:lle pitää olla erittäin tasaiset pinnat että se toimii. Perus koneistamon karkea plaanaus ei pidä. Ja Lisäksi se mls pitäisi olla ohut että se toimii kuten pitää. Semmonen .140 cometicci mitä jenkit käyttää esim. on huono idea.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Matuh
                              BTCF Member
                              • Apr 2013
                              • 3702
                              • Kouvola

                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              Sille MLS:lle pitää olla erittäin tasaiset pinnat että se toimii. Perus koneistamon karkea plaanaus ei pidä. Ja Lisäksi se mls pitäisi olla ohut että se toimii kuten pitää. Semmonen .140 cometicci mitä jenkit käyttää esim. on huono idea.
                              Sellasta .070 pahvia ajattelin, mut taitaa olla parempi pysyä vaan siinä Athenassa
                              E36 328i M50B30 turbo
                              Skoda vRS
                              Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                              Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                              EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                              Comment

                              • pazq
                                BTCF Member
                                • Jan 2008
                                • 3166
                                • 47200

                                En tiiä miten pitkässä kutosessa pitää vs lyhyt nelonen mut mä pistin neloseen sen cometicin kupariliimal ja avannu samalla tiivarilla ainaki kerran. Perus höylän läpi vedetty eikä vuotanu sen mitä kerkesin ajaa. Tosin kirrasin johonki 8-9kg sen kannen niinku nuo aluset tuppaa olemaan jopa vähän löysemmässäkin. Rautakannet voi vetää sitte jo 12kg vaikka mut niitähän ei näistä löydä vaikka ettiskin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎