Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2017

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • afrojack
    Newbiemmer
    • Nov 2017
    • 19
    • nurmes

    V-band liitos pakosarjassa

    Mietin tässä kun on pakosarja tekeillä ja oon nähny jotain pakosarjoja joissa on liitos että pakosarja on 2 tai 3 osainen niin tuleeko sellaisessa ongelmia vuotojen kanssa kun on lämpöeroja :think se helppottais pakosarjan asennusta melko paljon
    Attached Files

    Comment

    • Skarpa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2007
      • 3406
      • Kotka

      Originally posted by afrojack View Post
      Mietin tässä kun on pakosarja tekeillä ja oon nähny jotain pakosarjoja joissa on liitos että pakosarja on 2 tai 3 osainen niin tuleeko sellaisessa ongelmia vuotojen kanssa kun on lämpöeroja :think se helppottais pakosarjan asennusta melko paljon

      En usko, että liitos sinänsä tuottaa ongelmia. Toisissa autoissa pakosarja on kaksiosainen jo tehtaaltakin. Mutta en usko, että V-panta on oikea liitos tuohon, koska se ei juuri siedä kulmavirhettä, eikä kiristyspannalla pysty vetämään kovin paljon erillään olevia liitospintoja yhteen, jos ja kun pakosarja on muuttanut muotoaan lämmön vaikutuksesta. Paras liitos voisi olla vakio pakoputkistoista tuttu liukuva laippaliitos, jossa on välissä pyöreäpintainen "helmi", joka tiivistää osat ja sallii myös vähän kulman muutosta. Niitä löytyy huonosti irrallaan myynnissä, joten seuraavana vaihtoehtona kokeilisin itse ihan laippaliitosta tasotiivisteellä. Tossa pari sanaa aiheesta:

      BMW E30 - Hitsaamisen iloa

      E30 Armo "330i"

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3452
        • Janakkala

        Tai hitsaa sarjaan JOUSTON ja tukee ahtimen niin sallii pieniä lämpövääntelyjä.
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • afrojack
          Newbiemmer
          • Nov 2017
          • 19
          • nurmes

          Taitaapa tuo pakosarja mennä paikalleen niinkin helpolla että nostaa moottoria vähän pakosarjan puolelta mutta sitten mietinnässä moottorinohjaus.. elikkä budjetilla kun mennään ja sähköoppi loppuu siihen että sähkö on sinistä. Niin oisko ATEcu, mega vai kdfi paras valinta :think

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11111
            • Oulu

            Varmasti edullisin ja varmatoimisin ois käyttää m52 sähköjä ja ajaa m52:n orggis ms41 eculla. Riittää hyvin, jos ei aivan älyttömiin tehoihin mennä. Vaatii toki jonkin verran säätö ja tietokone tuntemusta että sitä voi käyttää. Kdfi on plug and play ja sen voi viedä säädettäväksi mihin vaan kuka vaan megaa osaa. Muttei vältämättä se maailman luotettavin laitos. Ms3x megan sais itse kasattuna samaan hintaan kdfi:n kanssa ja ko. hi taluokassa tarjoaa ylivoimasesti eniten ominaisuuksia. Mutta tuon tason sähkötietämyksella sitä ei saa rokkaamaan ms2 toki halvempi, mut käytännös sama homma väsätä käyttöön. Jos vähän enemmän sijoittaa, niin maxxecu street on varmasti hyvä ja siihen kai sai plug snd play johtosarja adapteria :think

            Tuo ecuhomma tahtoo vähän olla, että mitä vähemmän haluaa maksaa, sitä enemmän joutuu itse väsäämään, ihmettrlemään ja hankkimaan tietoa. Ja lopputuloksen toimivuus on sitten kiinni omasta osaamisesta.
            Last edited by Pazi88; 26-11-2018, 14:33.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • TombbaZZ
              Bimmer Rookie
              • Jan 2012
              • 86
              • Kotka


              Sopiiko tää myös toistepäin vai vaa alapuolelle? Tarkotus olis alkaa rakennella budjettiturbomoottoria, niin joku suhteellisen halpa pakosarja pitäisi löytää.

              Comment

              • TinoTK
                BTCF Member
                • Apr 2009
                • 809
                • Kirkkonummi

                Originally posted by TombbaZZ View Post
                https://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/...=TURBOMANM5052
                Sopiiko tää myös toistepäin vai vaa alapuolelle? Tarkotus olis alkaa rakennella budjettiturbomoottoria, niin joku suhteellisen halpa pakosarja pitäisi löytää.
                E34:sessa mahtuu yläpuolelle.
                E36:sessa tulee aikaliki just iskaritornin kohdalle eikä suorassa linjassa oleva laippa auta asiaa.
                ///BMW M550d LCI

                Comment

                • TombbaZZ
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2012
                  • 86
                  • Kotka

                  Originally posted by TinoTK View Post
                  E34:sessa mahtuu yläpuolelle.
                  E36:sessa tulee aikaliki just iskaritornin kohdalle eikä suorassa linjassa oleva laippa auta asiaa.
                  Elikkä ei sovi? ahtimeksi olin suunittelut perus ebay gt35, siinä taitaa olla vielä hukkaportin kello iskaritornin puolella.

                  Comment

                  • TinoTK
                    BTCF Member
                    • Apr 2009
                    • 809
                    • Kirkkonummi

                    Originally posted by TombbaZZ View Post
                    Elikkä ei sovi? ahtimeksi olin suunittelut perus ebay gt35, siinä taitaa olla vielä hukkaportin kello iskaritornin puolella.
                    Ei mene muokkaamatta.



                    Linkin sarja menee. Tulee edemmäs ja laippa on kulmassa.
                    ///BMW M550d LCI

                    Comment

                    • TombbaZZ
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2012
                      • 86
                      • Kotka

                      Originally posted by TinoTK View Post
                      Ei mene muokkaamatta.



                      Linkin sarja menee. Tulee edemmäs ja laippa on kulmassa.
                      Jees kiitoksia. Noihin varmaa saa jotain tulppia, tohon hukkikseen.

                      Comment

                      • afrojack
                        Newbiemmer
                        • Nov 2017
                        • 19
                        • nurmes

                        Katsastus

                        Ei varmaan oo oikee paikka kysellä mutta kun en mistään muualtakaan löydä tietoa niin kyetään siteen täältä.. Eli mitäs sitä 92vm e36 325ia pitää tehdä että saa muutoskatsatettua ahtimelle?

                        Comment

                        • ooopeee
                          BTCF Member
                          • Dec 2011
                          • 2109
                          • Kouvola

                          Originally posted by afrojack View Post
                          Ei varmaan oo oikee paikka kysellä mutta kun en mistään muualtakaan löydä tietoa niin kyetään siteen täältä.. Eli mitäs sitä 92vm e36 325ia pitää tehdä että saa muutoskatsatettua ahtimelle?
                          Tietoahan saa vaikka lähimmältä katsastusasemalta.
                          VW passat 1.9tdi 4motion
                          E36 "328" cabrio

                          Comment

                          • janne[l
                            BTCF Member
                            • Apr 2011
                            • 861
                            • Ylöjärvi

                            Originally posted by afrojack View Post
                            Ei varmaan oo oikee paikka kysellä mutta kun en mistään muualtakaan löydä tietoa niin kyetään siteen täältä.. Eli mitäs sitä 92vm e36 325ia pitää tehdä että saa muutoskatsatettua ahtimelle?
                            mun käsittääkseni ei muuta kuin teholappu. 328:iin ei voi verrata koska ei valmistettu viä tuolloin joten jarruja ei tarvi vaihtaa.
                            e46 330i cabriolet
                            e91 320d
                            e36 328 törpö

                            Comment

                            • Tomba87
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 4029
                              • Imatra

                              Kun päästiin aiheeseen niin mihis 323ti verrataan? Vai onko 323ti mallisarjan tehokkain? Koska muissa korimalleissahan on eri taka-akseli joten suoraan esim. 328i takajarruja ei saa.
                              Luukku auki ja risut kyytiin

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5265
                                • Pirkkala

                                Originally posted by janne[l View Post
                                mun käsittääkseni ei muuta kuin teholappu. 328:iin ei voi verrata koska ei valmistettu viä tuolloin joten jarruja ei tarvi vaihtaa.
                                Onko muka näin?

                                Kyllähän kaikki e34 minun tietääkseni vertaillaan 540i vaikka se on tullu vasta -92

                                Eikös sen ratkaise se jokin koodi eli tyyppikoodi/korikoodi tms. Nimeltään? Se siis joka estää vertaamasta m-bemareihin
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎