Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS - Tekniikkaa ja viritystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eiskalt
    Bimmer Fanatic
    • May 2012
    • 836
    • Hyvinkää

    Okei, kiitoksia. Pitääpä ihmetellä ja yrittää. Saa nähä, mitä tästäkin tulee.

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8262
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by eiskalt View Post
      Okei, kiitoksia. Pitääpä ihmetellä ja yrittää. Saa nähä, mitä tästäkin tulee.
      sitä kantta liikutellaan sitten luokkaa puoli milliä että unohda se pajavasara
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • eiskalt
        Bimmer Fanatic
        • May 2012
        • 836
        • Hyvinkää

        Mitä, onko se 10kg ja metrin varsi muka liikaa? Kylläpä on hienostuneita vehkeitä. No juu, ehkä se keittiövasara pitää ostaa sitten.
        Nytpä tosin en tullu kattoneeks, mahtuuko se kuusiokoloavain väliin, vai tarviiko imusarjaan koskea... Joku aikaa sitten kävin pihalla kurkkaamassa, mutta enpä tietenkään tohon pikkuseikkaan kiinnittäny huomiota. Liian laho pää.

        Comment

        • eiskalt
          Bimmer Fanatic
          • May 2012
          • 836
          • Hyvinkää

          se on ilmeisesti tuo ihan ylin palikka, joka pitäisi liikuttaa? Mutta mites, onko tuohon kolmion muotoseen pultinkantaan olemassa mitään oikeaa kalua, vai pitääkö säveltää?

          Comment

          • Keisari
            BTCF Member
            • Nov 2008
            • 165
            • Himanka

            Koko mötikkää. Sovellat jostain hylsystä sopivan siihen. Ite otin vasaralla ja tampilla.
            e34 525tds, e30 325tds touring
            Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
            e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
            Volvo 3 x D24T + B200ET
            MB 250D x2 vw caddy d
            Opel ford

            Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.

            Comment

            • eiskalt
              Bimmer Fanatic
              • May 2012
              • 836
              • Hyvinkää

              Okei. Eli se kolmio ja sitten sieltä hieman alempaa "mötikän" pultit. Taidan kokeilla josko sais ihan käypäisen hylsyn kehitety. Pitää huomenna käydä tallilla ja jos ei siellä, niin sitten IKH:lle. Alkaapa nyt sentään vihdoin selkenemään tämä homma, jospa sitä vaikka näillä pärjättäisiin.

              Comment

              • Keisari
                BTCF Member
                • Nov 2008
                • 165
                • Himanka

                Originally posted by eiskalt View Post
                Okei. Eli se kolmio ja sitten sieltä hieman alempaa "mötikän" pultit.
                Juurikin niin. Senhän voi naputella sitte ku on kone käynnisä nii tietää miten tuo tyhjäkäynti asettuu.
                e34 525tds, e30 325tds touring
                Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
                e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
                Volvo 3 x D24T + B200ET
                MB 250D x2 vw caddy d
                Opel ford

                Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.

                Comment

                • gatanass
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2010
                  • 49
                  • Espoo

                  Originally posted by eiskalt View Post
                  Okei. Eli se kolmio ja sitten sieltä hieman alempaa "mötikän" pultit. Taidan kokeilla josko sais ihan käypäisen hylsyn kehitety. Pitää huomenna käydä tallilla ja jos ei siellä, niin sitten IKH:lle. Alkaapa nyt sentään vihdoin selkenemään tämä homma, jospa sitä vaikka näillä pärjättäisiin.
                  Hei ehkä tästä mun ohjeesta on sulle hyötyä.

                  Kyseessä on tiivisteidenvaihto, mutta mutta ehkä selventää jutun tai toisen. Mulla hitusen eri versio pumpusta niin ei ole tuota kolmio kantaa tossa pultissa. Kokeile tuuma kolla saatta lähtee suoraan irti. Nuo pultit on sitten aika löysällä (luokkaa 22-25Nm).

                  Jatkakaa
                  Last edited by gatanass; 19-05-2012, 21:46.

                  Comment

                  • eiskalt
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2012
                    • 836
                    • Hyvinkää

                    aha, tota en ollutkaan huomannu. Erään toisen ohjeen löysin joku aikaa sitten ja se kyllä selvensi kuvineen hyvin. Yritän vaikka huomenna päästä koneelle, niin voi syventyä tohon sinunkin ohjeeseen. Täällä klaukkalassa kun ainoa kone paskana.

                    No mutta tänään tappelin sen kolmiopultin auki. 9/32" oli lähimmäksi osuva koko, mutta ei sekään. Muokkasin hieman sitä kantaa järkevämpään suuntaan ja loppujenlopuksi se on nyt käytännössä 7mm kuusiokanta. Kello kuitenkin senverran, että päätin jättää koputtelut huomiselle.

                    Comment

                    • gatanass
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2010
                      • 49
                      • Espoo

                      Originally posted by eiskalt View Post
                      aha, tota en ollutkaan huomannu. Erään toisen ohjeen löysin joku aikaa sitten ja se kyllä selvensi kuvineen hyvin. Yritän vaikka huomenna päästä koneelle, niin voi syventyä tohon sinunkin ohjeeseen. Täällä klaukkalassa kun ainoa kone paskana.

                      No mutta tänään tappelin sen kolmiopultin auki. 9/32" oli lähimmäksi osuva koko, mutta ei sekään. Muokkasin hieman sitä kantaa järkevämpään suuntaan ja loppujenlopuksi se on nyt käytännössä 7mm kuusiokanta. Kello kuitenkin senverran, että päätin jättää koputtelut huomiselle.
                      Tein ton just muutama päivä sitten. Ku ainoot hyvät ohjeet mitkä löysin oli ranskaksi.

                      Comment

                      • JJwawoo
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2009
                        • 226
                        • Iisalmi

                        7 mm hylsy menee siihen kantaan lyömällä. Hylsystä tosin tulee entinen.

                        Vid or it did'nt happend: Oma ex tds touring.
                        http://youtu.be/6BZvzpbs2wA Ei se nyt niin huonostikkaan kulkenu...
                        KTM 1090 Adventure R

                        Comment

                        • Keisari
                          BTCF Member
                          • Nov 2008
                          • 165
                          • Himanka

                          Originally posted by JJwawoo View Post
                          7 mm hylsy menee siihen kantaan lyömällä. Hylsystä tosin tulee entinen.

                          Vid or it did'nt happend: Oma ex tds touring.
                          http://youtu.be/6BZvzpbs2wA Ei se nyt niin huonostikkaan kulkenu...
                          Siis oliko tuo se josa oli mekaaninen ja isompi garretti?
                          e34 525tds, e30 325tds touring
                          Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
                          e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
                          Volvo 3 x D24T + B200ET
                          MB 250D x2 vw caddy d
                          Opel ford

                          Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.

                          Comment

                          • eiskalt
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2012
                            • 836
                            • Hyvinkää

                            ehkä hieman käytettynä meniski. Mutta melkeen pakasta vedetty suht laadukas hylsy... Ei lähimainkaan. No, nyt se on kuitenkin löysällä ja jahka tästä herään, menen hoitamaan homman loppuun.
                            Mitenhän pikkutarkkaan se on noiden ajotusten kanssa? Eikös nekin kuiteski ois hyvä säätää samalla.

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8262
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Originally posted by eiskalt View Post
                              ehkä hieman käytettynä meniski. Mutta melkeen pakasta vedetty suht laadukas hylsy... Ei lähimainkaan. No, nyt se on kuitenkin löysällä ja jahka tästä herään, menen hoitamaan homman loppuun.
                              Mitenhän pikkutarkkaan se on noiden ajotusten kanssa? Eikös nekin kuiteski ois hyvä säätää samalla.
                              jos lähtee hyvin käyntiin niin ajoitukseen ei kannata koskea.
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • JJwawoo
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2009
                                • 226
                                • Iisalmi

                                Originally posted by Keisari View Post
                                Siis oliko tuo se josa oli mekaaninen ja isompi garretti?
                                Sehän se
                                KTM 1090 Adventure R

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎