Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS - Tekniikkaa ja viritystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sharedoc
    Bimmer Rookie
    • Jul 2011
    • 122
    • Oulu

    Vaihdoin alkuperäisen turbon (TD04-11) tilalle E39 525tds turbon (TD04-13T-4).

    Kyseessä on lähes bolt-on-operaatio, ainoastaan pakopesän pinnapultit (joilla downpipe tulee kiinni) joutuu vaihtamaan pitempiin 100 millisiin. Tein ne katkaisemalla 100mm pultista.

    Nyt nostaa ahtopaineen 1.6 bar asti ja pitää koko kierroslukualueen.
    Last edited by Sharedoc; 12-03-2012, 08:02.
    Ex: BMW E34 525 td autom touring -93 (meni lunastukseen kolarin vuoksi)
    MB W123 300D -76 , MB W124 260E - 88 autom.
    Volvo 245SE B200F AW70 -91, Volvo 945 B230FK AW71L -98

    Comment

    • JJwawoo
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2009
      • 226
      • Iisalmi

      täällä heitetty mekaaninen pumppu kiinni lisää kokemuksia kunhan pääsen ajelemaan
      KTM 1090 Adventure R

      Comment

      • JJwawoo
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2009
        • 226
        • Iisalmi

        automaatti + mekaaninen pumppu= kiihtyy kuin kirjahylly

        Eli liikkuu ja toimii mutta kiihdyttäessä jumittuu 3k kiekan paikkeille eikä vejä millään enempää, suht siedettävä ajaa mutta ei oikeen nappaa. Oisko jollakin neuvoja tähän?
        KTM 1090 Adventure R

        Comment

        • muuris
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 3501
          • Jyväskylä

          Originally posted by JJwawoo View Post
          Eli liikkuu ja toimii mutta kiihdyttäessä jumittuu 3k kiekan paikkeille eikä vejä millään enempää, suht siedettävä ajaa mutta ei oikeen nappaa. Oisko jollakin neuvoja tähän?
          Kaasun rajoitinruuvi ottaa liian aikasin kii? (huom, se vipu täytyy stopata siihen ennen ku vaijerista loppuu vara/pumpun akseli ei käänny enempää). Tai sitten joku on rustannut oman governorin pumpun sisään
          E30 325iX '86
          Instagram

          Comment

          • igoritigeri
            Bimmer Rookie
            • Dec 2010
            • 115
            • Lappeenranta/Mikkeli

            e39 520d

            Onko mittään "helppoa" keinoa saada pari heppaa lissää? Miulla on -02 vuosmallia oleva e39, 520d. Vai onko liian uusi ja ainut kein ostaa boksin mikä maksaa älyttömiä? Vaikka konessa on huimat 1ookw niin ei lähe liikennevaloissa mihinkään..
            Ex e34 518i,-96. Ex e39 520d,-02. Nykyinen e91 320d, 08.

            Comment

            • JJwawoo
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2009
              • 226
              • Iisalmi

              Originally posted by muuris View Post
              Kaasun rajoitinruuvi ottaa liian aikasin kii? (huom, se vipu täytyy stopata siihen ennen ku vaijerista loppuu vara/pumpun akseli ei käänny enempää). Tai sitten joku on rustannut oman governorin pumpun sisään
              Vika selvisi: laatikko haluaa mennä vikatilaan jatkuvasti. sähköpumpun kannen piuhat ja itse kansi kiinni korjauksena, asentotunnistin polkimessa kiinni, suuttimen piuha katkastu, silti vetää vikatilaan vähän väliä :(

              Usko vaan ei johdu pumpusta, on testailtu ja tutkittu ja pumppu on peräsin tuosta minun kolaroidusta 524TD:stä ja sillon ku aski suostuu pelaamaan kulkee ku pe*kele

              Paras korjaushan on manuaali aski. Kardaani ja vauhtis puuttusi vielä... ei ehkä kehtaa laittaa 524td:n kaksoismassa vauhtipyörää? Vaihdelaatikko mikä siellä on kiinni on peräisin 525i vanoksesta. Vauhtis 524TD, asetelma 525i ja levy 524td. Liekkö kestäisi TDS:n perseessä?
              KTM 1090 Adventure R

              Comment

              • muuris
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 3501
                • Jyväskylä

                Enpä huomannut lainkaan että automaatti, sehän muuttaa tilanteen.

                Vakio tds perässä kestää varmasti 525i kytkinkin. Eipä niissä normaaleissa levyissä ole mitään merkittävää eroa, asetelma määrää pidon.
                E30 325iX '86
                Instagram

                Comment

                • Sharedoc
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2011
                  • 122
                  • Oulu

                  E39 520d 136hv taitaa olla vielä jakajapumpulla.
                  Evry-ohjetta ei ainakaan pikaisella googlauksella löytynyt, mutta samaa pumppupalikkaa saattaa löytyä VW TDI foorumeilta?

                  Lastua näyttäisi olevan saatavissa 163hv / 330nm.
                  Ex: BMW E34 525 td autom touring -93 (meni lunastukseen kolarin vuoksi)
                  MB W123 300D -76 , MB W124 260E - 88 autom.
                  Volvo 245SE B200F AW70 -91, Volvo 945 B230FK AW71L -98

                  Comment

                  • igoritigeri
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2010
                    • 115
                    • Lappeenranta/Mikkeli

                    Jep, niinhän mie luulin. Noh ei kehtaa oikein 500euroa maksaa jostain palikasta vaikka kieltämättä 30 heppaa antais lisätehoa, mut kiitti. Itse en kerennyt perehtyä näin uuteen teknikkaan..

                    Originally posted by Sharedoc View Post
                    E39 520d 136hv taitaa olla vielä jakajapumpulla.
                    Evry-ohjetta ei ainakaan pikaisella googlauksella löytynyt, mutta samaa pumppupalikkaa saattaa löytyä VW TDI foorumeilta?

                    Lastua näyttäisi olevan saatavissa 163hv / 330nm.
                    Ex e34 518i,-96. Ex e39 520d,-02. Nykyinen e91 320d, 08.

                    Comment

                    • JJwawoo
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2009
                      • 226
                      • Iisalmi

                      Originally posted by muuris View Post
                      Enpä huomannut lainkaan että automaatti, sehän muuttaa tilanteen.

                      Vakio tds perässä kestää varmasti 525i kytkinkin. Eipä niissä normaaleissa levyissä ole mitään merkittävää eroa, asetelma määrää pidon.

                      Varmasti kestää. Ja vaikka tuo ei ihan vakio oo nii onhan tuossa vanoksessaki jollaki lailla tuota tehoaki. 524td:n ja 525i kytkin on varaosanumeroa myöten muistaakseni sama.(ehkä myös TDS) Ois siellä Sachs racing asetelma ja melkein uusi LUK levy. Nimittäin tein sillon sen täällä foorumilla mahdottomaksikin haukutun swapin eli m50 aski m21d24:n perään ja hyvin meni ja toimii. Ei vaan paljo sillä kiihdytellä kun kori on solmussa (vi**n hirvieläimet)
                      Mutta vauhtipyörä se onkin mikä huolettaa kestääkö mitenkään...:think saati käykö startti siihen kehälle? Entä onko tietoa onko se m50b25 kiinteä pyörä hyvä ratkasu tuohon TDS:ään? Semmonenkin kun sattusi olemaan tuolla hyllyssä

                      Automaatti askiin auttavia vihjeitä otetaan vastaan, saattaa olla kinttu leikkaus eessä ja toista kertaa en aja enää käsikytkimellä DD (nimim. kyynärsauva kytkimellä jne. ELKÄÄ PRKL kokeilko!) siksi ois hyvä kun toimisi tuo automatiski siihen asti että varmistuu.
                      Ottaa päähän ku kaverin yks piste kutonen e36 lähtee viivalta äkäsemmin XD. tosin 60km/h jälkeen taustapeilissä on loittoneva semmonen mustan pölähdyksen takana...
                      Last edited by JJwawoo; 21-03-2012, 10:49.
                      KTM 1090 Adventure R

                      Comment

                      • JJwawoo
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2009
                        • 226
                        • Iisalmi

                        Originally posted by igoritigeri View Post
                        Jep, niinhän mie luulin. Noh ei kehtaa oikein 500euroa maksaa jostain palikasta vaikka kieltämättä 30 heppaa antais lisätehoa, mut kiitti. Itse en kerennyt perehtyä näin uuteen teknikkaan..
                        Sanon jo alkuun että ei ole minulla mitään tekemistä tuon firman kanssa. Älkää siis mestatko mainostuksesta
                        Mutta tuommosiin itse törmäsin mutta jäi iteltä ostamatta kun vaihdoin pumpun. Oisko jollakin nuista kokemusta?

                        Tuolta löytyy tehoa mutta halpaa se ei välttämättä oo


                        esim
                        Vanhempaan 525TDS e34 393euroo
                        180hk 350 Nm

                        tuohon e39:n löytyy kaks erilaista.
                        Moduulinimi: MT-A

                        BMW 520d E39
                        2000.02 → 2002.06

                        Standard 136 hk 280 Nm ProMotech 170 hk 345 Nm
                        kalliimpi

                        Moduulinimi: 44.09

                        BMW 520d E39
                        2000.02 → 2002.06

                        Standard 136 hk 280 Nm ProMotech 165 hk 335 Nm
                        halvempi

                        Ja jos kielet taittuu niin DTK Diesel tuningilla ois noin 300euron hintaan tämmöstä:


                        170 hk 341Nm





                        Last edited by JJwawoo; 21-03-2012, 09:43. Reason: muoks muoks fonttia
                        KTM 1090 Adventure R

                        Comment

                        • Peksu_M20
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 2122
                          • Lahti

                          Originally posted by JJwawoo View Post
                          Vika selvisi: laatikko haluaa mennä vikatilaan jatkuvasti. sähköpumpun kannen piuhat ja itse kansi kiinni korjauksena, asentotunnistin polkimessa kiinni, suuttimen piuha katkastu, silti vetää vikatilaan vähän väliä :(

                          Usko vaan ei johdu pumpusta, on testailtu ja tutkittu ja pumppu on peräsin tuosta minun kolaroidusta 524TD:stä ja sillon ku aski suostuu pelaamaan kulkee ku pe*kele

                          Paras korjaushan on manuaali aski. Kardaani ja vauhtis puuttusi vielä... ei ehkä kehtaa laittaa 524td:n kaksoismassa vauhtipyörää? Vaihdelaatikko mikä siellä on kiinni on peräisin 525i vanoksesta. Vauhtis 524TD, asetelma 525i ja levy 524td. Liekkö kestäisi TDS:n perseessä?
                          Onko aski 4hp22? Jos on niin tuolta sähkömanuskasta löydät laatikon tarvitsevat signaalit. http://www.wedophones.com/Manuals/BM...g%20Manual.pdf Liekkö tarvisi vielä moottorin pyörintä nopeus signaalin?? Mutua :think
                          Mahtiala kustom - No connection
                          Bmw E21 320A -81 "330i"
                          Bmw e30 318is

                          Comment

                          • JJwawoo
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2009
                            • 226
                            • Iisalmi

                            Originally posted by pekka_hirvonen View Post
                            Onko aski 4hp22? Jos on niin tuolta sähkömanuskasta löydät laatikon tarvitsevat signaalit. http://www.wedophones.com/Manuals/BM...g%20Manual.pdf Liekkö tarvisi vielä moottorin pyörintä nopeus signaalin?? Mutua :think
                            A5S 310Z - ME :askin malli:think

                            Jos joku tietäsi nuo syöttöpumpun seittemän piuhaa mitä virtaa niissä pitää kulkee ja minkäverran? tai jonkun kaavion?
                            Last edited by JJwawoo; 21-03-2012, 14:47.
                            KTM 1090 Adventure R

                            Comment

                            • Samppa94
                              Newbiemmer
                              • Oct 2011
                              • 19
                              • Helsinki / Vihti

                              Lastutus

                              Semmoista kyselilisin että uskaltaako e39 525 tds;ää lastuttaa vakio turbolla?
                              Onko sama turbo kuin e34;sessa?(laippa on ilmeisesti ainakin eri)
                              -E39 530d touring
                              -----
                              Ex:
                              -E39 525d M-Sport
                              -E39 525d
                              -E39 525 Tds

                              Comment

                              • Sharedoc
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2011
                                • 122
                                • Oulu

                                E34 turbo on Mitsubishi TD04-11G-4 (voi esiin työ myös Garretin turbolla)
                                E39 turbo on Mitsubishi TD03-13T-4 eli hieman isompi kuin E34n turbo.

                                Molemmissa on otettu samat tehot 143hv.

                                E39 on käsittääkseni turvallisempi lastuttaa kuin E34, koska pakopaineet ovat pienemmät isomman turbon vuoksi.

                                Pakosarjan laippa on sama.
                                Downpipen laippa on eri, mutta E39n turbo menee E34 paikalle kun vaihtaa pitemmät pinnapultit.
                                Ex: BMW E34 525 td autom touring -93 (meni lunastukseen kolarin vuoksi)
                                MB W123 300D -76 , MB W124 260E - 88 autom.
                                Volvo 245SE B200F AW70 -91, Volvo 945 B230FK AW71L -98

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎