Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS - Tekniikkaa ja viritystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • okko
    BTCF Honorary Member
    • Apr 2005
    • 1763
    • Honkajoki

    laita 2t öljyä 2% tankilliseen niin saa suuttimet rasvaa
    When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

    Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

    Comment

    • däädää
      Bimmer Fanatic
      • May 2010
      • 756
      • Tornio

      Originally posted by okko View Post
      laita 2t öljyä 2% tankilliseen niin saa suuttimet rasvaa
      x1r:n diesel boosterit tankissa jo.. Pitää maanantaina hakea suutin testeri lainaan ja ihmetellä lisää..

      E. Eilen oli sammunu moottoritien rampissa kun vapaalle oli päästäny.. Lähti kaasulla käymään ja nyt taitaa käydä viidellä kun "puputtaa" nyt jatkuvasti..
      Last edited by däädää; 19-05-2013, 17:37.

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        Originally posted by däädää View Post
        x1r:n diesel boosterit tankissa jo.. Pitää maanantaina hakea suutin testeri lainaan ja ihmetellä lisää..

        E. Eilen oli sammunu moottoritien rampissa kun vapaalle oli päästäny.. Lähti kaasulla käymään ja nyt taitaa käydä viidellä kun "puputtaa" nyt jatkuvasti..
        Kokeile yksitellen löysätä suuttimille tulevia polttoaineputkia auton ollessa käynnissä (suuttimelle tuleva paine ei tällöin riitä avaamaan suutinta). Näin saat selville, että mikä pytty on pois pelistä.
        Ja sitten jos sulla on työkalut suuttimen irroitukseen, niin kokeilet vaihtaa suuttimia ristiin ja taas kokeilet tuota polttoaineputkien löysäämistä. Tällöin saat selville, että seuraako vika suutinta, vai aiheuttaako oireet joku muu osa.

        Auton perässä olevat mustat pisteet ilmestyy, kun joku pytty ei polta (kaikkea) polttoainetta ja löpö tulee putkesta palamattomana pihalle.
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • däädää
          Bimmer Fanatic
          • May 2010
          • 756
          • Tornio

          Originally posted by kaol View Post
          Kokeile yksitellen löysätä suuttimille tulevia polttoaineputkia auton ollessa käynnissä (suuttimelle tuleva paine ei tällöin riitä avaamaan suutinta). Näin saat selville, että mikä pytty on pois pelistä.
          Ja sitten jos sulla on työkalut suuttimen irroitukseen, niin kokeilet vaihtaa suuttimia ristiin ja taas kokeilet tuota polttoaineputkien löysäämistä. Tällöin saat selville, että seuraako vika suutinta, vai aiheuttaako oireet joku muu osa.

          Auton perässä olevat mustat pisteet ilmestyy, kun joku pytty ei polta (kaikkea) polttoainetta ja löpö tulee putkesta palamattomana pihalle.
          Jep tänään jaksoin ihmetellä penaria jälleen..

          Auto tosiaan kävi viidellä ja yritin reilusti monoa antamalla saada yhdenkin mukaan mutta ei.. Auoin suutinputket ja 3 pytyn kohdalla käynti ei muuttunut, pari kertaa auki-kiinni ja alkoi käymään paremmin.. Nyt dieselbooster+öljynhoitoaine sekoitus tankissa ja auto käy pirun nätisti
          Olen tehny pitkästä voimahylsystä kartion muotoisen niin sillä saa suuttimet auottua niin ettei tarvi edes imusarjaa irrotella Jos sais tuosta pullotunkista väsättyä testerin niin uusin kärjet suuttimiin, eikhään se sillä korjaannu..

          Comment

          • Jurkutti
            Bimmer Rookie
            • Jan 2012
            • 46
            • Kangasala

            Noniin, sainpas vihdoin ton tds:n koneen auki. Tosiaan, alempi ketju oli hypännyt hampaallisen. Kuvassa näkyy, kuinka tuo rattaan pieni reikä on väärän lenkin kohdalla. Pitäis olla yhden vasempana Uudet palikat tilattu. Onko mahdollista, että olisi venttiilit solmussa eikä auto käy enään oikein? Sain jakopääkopan auki ilman kannen ja öljypohjan irroitusta...
            Attached Files
            08 Passat variant.

            Ex: E36 328 CiA, E34 525 TDS

            Comment

            • eiskalt
              Bimmer Fanatic
              • May 2012
              • 836
              • Hyvinkää

              Mitenkäs noi ohjainboksin liittimen pinnien numeroinnit menee? Ihmettelin ja tutkin äsken vähän, niin missään ei lue mitään siihen liittyvää. Kuuluisiko niiden edes olla numeroitu vai täytyykö laskea? Ja mistä päin ne lasketaan?
              Ja mikähän mahtaa olla samasta liittimestä lähtevä VGA-kaapeli, joka roikkuu tyhjänpanttina konehuoneessa? :think
              Kiitokset tietäjille.

              Comment

              • Mikkeri
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2011
                • 805
                • Suomi

                Paljonko muilla vakio TDS ahtaa?
                Tuon oman olen saanut ahtamaan 1.2-1.3 kun hukkaportin säätö on tapissa.
                Lämpimänä myös ahdot putoavat 0.6 nurkille, ilmeisesti hukkaportti alkaa vuotamaan kuumana.

                Vakio Mitsu ahtimena.
                TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                TDS osaa.

                Comment

                • |jaakko|
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 1542
                  • Keski-Suomi

                  Originally posted by Mikkeri View Post
                  Paljonko muilla vakio TDS ahtaa?
                  Tuon oman olen saanut ahtamaan 1.2-1.3 kun hukkaportin säätö on tapissa.
                  Lämpimänä myös ahdot putoavat 0.6 nurkille, ilmeisesti hukkaportti alkaa vuotamaan kuumana.

                  Vakio Mitsu ahtimena.
                  Mulla AutoGauge näytti aika lailla tasan 1.
                  525 siis kyseessä ja en varmaks osaa sanoo oliko hammeroitu, tuskin, oli aika lahna.

                  Comment

                  • Mikkeri
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2011
                    • 805
                    • Suomi

                    Originally posted by |jaakko| View Post
                    Mulla AutoGauge näytti aika lailla tasan 1.
                    525 siis kyseessä ja en varmaks osaa sanoo oliko hammeroitu, tuskin, oli aika lahna.

                    Näyttääkö aina? Itsellä kun kuumana putoaa ahdot roimasti, alkaa hyytymään selvästi.
                    TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                    TDS osaa.

                    Comment

                    • |jaakko|
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 1542
                      • Keski-Suomi

                      Originally posted by Mikkeri View Post
                      Näyttääkö aina? Itsellä kun kuumana putoaa ahdot roimasti, alkaa hyytymään selvästi.
                      Nyt en niin tarkkaan muista, siitä on vissiin 3 vuotta kun mulla oli ko auto.
                      Muistaakseni se nous aina siihen yhteen.

                      Comment

                      • Mikkeri
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2011
                        • 805
                        • Suomi

                        Ok. Tossa ilmeisesti hukkaportin läppä taipuu tms kuumana.
                        TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                        TDS osaa.

                        Comment

                        • bemuteme
                          Newbiemmer
                          • Feb 2013
                          • 8
                          • finland

                          noniin olis pari tyhmää kysymystä, kun ei millään jaksais lukea koko 71:tä sivua..
                          Eli itsellä on 85kw 325td, niin toimiiko siinä nämä samat viritysohjeet?
                          Ja mistä noita osia, potikka yms, saa tai olisko jollain myydä toimivaa settiä?

                          Comment

                          • Keisari
                            BTCF Member
                            • Nov 2008
                            • 165
                            • Himanka

                            Kannattaa se cooleri hommata sinne ennen mitään potikkahommia. Ja toimii samat vinkeet.
                            e34 525tds, e30 325tds touring
                            Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
                            e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
                            Volvo 3 x D24T + B200ET
                            MB 250D x2 vw caddy d
                            Opel ford

                            Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.

                            Comment

                            • joni_wt
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2004
                              • 3627
                              • Yka

                              Mistä löydän m51:seen metallikannentiivisteen? Kuulin yheltä, että niitä olisi saatavilla, mutta ei se muistanu että mistä. :think
                              e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

                              Comment

                              • Henukani
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2012
                                • 73
                                • Lappeenranta

                                324td

                                Itellä ois 324tdssä:
                                -Schwitzer S200G
                                -Iso välijäähdytin
                                -2,5" downpipe ja 3'' putki yhdellä pöntöllä
                                -m21 pakosarja
                                -Mekaaninen pumppu vakio nestepäällä

                                Yltääkö mitenkään 200-250hv tehoihin vakiopumpulla, vai onko 12mm nestepää pakollinen ?
                                F31 330xd M-Sport -14
                                E46 330d Touring M-Sport II -03

                                Ex: E30 324td, E30 320i, E36 325i, 2x E39 530d, E39 540ia, E91 325d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎