Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS - Tekniikkaa ja viritystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sovpow
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 114
    • Kanta-Häme

    Originally posted by Sharedoc View Post
    Voin vahvistaa että Evry toimii E34 td ainakin vm 1993 autossa kuten ketjussa neuvotaan.

    Voin myös vahvistaa etä E39 ahdin menee E34 td ahtimen tilalle kunhan vaan ahtimen pinnapultit vaihtaa pitempiin.
    Sanokaas joku ahdin mikä sopii 525 tds:n suoraan ja olis pikkasen isompi kuin alkuperäinen. Mulla on mekaaninen pumppu 12mm nestepäällä, syöttö on minimiasennossa ja sauhua tulee. Mitään Scanian-tyyppistä ahdinta en halua. Onko se sitten tuo 530d:n ahdin vai mikä.

    Comment

    • jmp2002
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 5727
      • Rovaniemi

      mitähän eroa on pumpuilla kun niitä löytyy ainakin 0460406994 ja 0460406995 bosch varaosanumerolla? kun kumpaakin myydään 325tds

      Onko ero sähköissä kun uudemmissa on ilmanmassamittari ja vanhemmissa ei oo?
      E30 325i Touring -89
      E30 325i touring -88 m50tbo
      G20 330e M-Sport -20

      Comment

      • maichelin
        Bimmer Rookie
        • Jan 2010
        • 84
        • Lieksa

        e36 325 tds -98

        Elikkä eihän tuosta treadin teksteistä etsi erkkikään, saako tuohon 97-98 vaihteen M51d25 pommiin tuota evry modia asennettua ?? Vastausta odotan henkilöiltä, joita oikeasti kiinnostaa vastata

        meneekö samalla tavalla kuin vanhemmassa, eli säätö potikka, siitä vastuksen kanssa täys violettiin, katkaisija johonki väliin ja potikasta toinen piuha ohkaiseen mustaan, (pinnejä en nyt tähän hätään muista..?)

        ja minkä kokoinen pitäisi vastus olla ? ym...
        Last edited by maichelin; 28-07-2013, 14:41.
        E61 530D Touring
        E36 325 cabriolet

        ex:e39 530d touring, e30 320tic e36 325td touring, e36 316, e36 325, e34 520, e34 525 touring, e34 535i, E38 740 6-v, E39 530D touring, e34 520 -94, e30 320TIC, e30 316, e30 325 touring, e30 327, e34///M5, e30 320 touring, e39 523, e34 525, e30 318, 2x Chevy van. +++

        Comment

        • sovpow
          Bimmer Rookie
          • Jan 2005
          • 114
          • Kanta-Häme

          Originally posted by jmp2002 View Post
          mitähän eroa on pumpuilla kun niitä löytyy ainakin 0460406994 ja 0460406995 bosch varaosanumerolla? kun kumpaakin myydään 325tds

          Onko ero sähköissä kun uudemmissa on ilmanmassamittari ja vanhemmissa ei oo?
          Pumppujen kaulat on erikokoiset. En vaan muista olika vanhempi isompi vai miten.

          Comment

          • Keisari
            BTCF Member
            • Nov 2008
            • 165
            • Himanka

            Uudemmassa isokaulanen pumppu. Vaihtuu joskus -94.
            e34 525tds, e30 325tds touring
            Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
            e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
            Volvo 3 x D24T + B200ET
            MB 250D x2 vw caddy d
            Opel ford

            Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.

            Comment

            • jmp2002
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 5727
              • Rovaniemi

              Eli ei toivoakaan et menis ristiin.
              E30 325i Touring -89
              E30 325i touring -88 m50tbo
              G20 330e M-Sport -20

              Comment

              • maichelin
                Bimmer Rookie
                • Jan 2010
                • 84
                • Lieksa

                Originally posted by maichelin View Post
                Elikkä eihän tuosta treadin teksteistä etsi erkkikään, saako tuohon 97-98 vaihteen M51d25 pommiin tuota evry modia asennettua ?? Vastausta odotan henkilöiltä, joita oikeasti kiinnostaa vastata

                meneekö samalla tavalla kuin vanhemmassa, eli säätö potikka, siitä vastuksen kanssa täys violettiin, katkaisija johonki väliin ja potikasta toinen piuha ohkaiseen mustaan, (pinnejä en nyt tähän hätään muista..?)

                ja minkä kokoinen pitäisi vastus olla ? ym...
                Osaiskos tähän nyt kukaan viisas sanoa mitään :think
                E61 530D Touring
                E36 325 cabriolet

                ex:e39 530d touring, e30 320tic e36 325td touring, e36 316, e36 325, e34 520, e34 525 touring, e34 535i, E38 740 6-v, E39 530D touring, e34 520 -94, e30 320TIC, e30 316, e30 325 touring, e30 327, e34///M5, e30 320 touring, e39 523, e34 525, e30 318, 2x Chevy van. +++

                Comment

                • Mikkeri
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2011
                  • 805
                  • Suomi

                  Originally posted by maichelin View Post
                  Osaiskos tähän nyt kukaan viisas sanoa mitään :think
                  Onko se niin hankalaa etsiä ne ohjeet täältä itse?

                  2 johtoa esiin, kuorit niiden eristeet pois, juotat 2-napaisen johdon niihin, johtojen toinen pää purkkiin missä on potikka ja vastus.
                  Ei muutakuin onnea matkaan.

                  Nimimerkillä: löysin ohjeet ja tein tuon toimenpiteen viimeisen vuoden aikana.
                  TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                  TDS osaa.

                  Comment

                  • joni_wt
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 3627
                    • Yka

                    Originally posted by jmp2002 View Post
                    Eli ei toivoakaan et menis ristiin.
                    Vanhemman pumpun saa uudempaan moottoriin, kun sorvauttaa vain holkin sinne pumpun kaulalle.. Kun vaan muistais ne mitat..... :think
                    e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

                    Comment

                    • jmp2002
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 5727
                      • Rovaniemi

                      Originally posted by joni_wt View Post
                      Vanhemman pumpun saa uudempaan moottoriin, kun sorvauttaa vain holkin sinne pumpun kaulalle.. Kun vaan muistais ne mitat..... :think
                      mutta sähköpuolessa ei ole eroa?? kun tarttis pumpun vm.-97 325tds:ään
                      E30 325i Touring -89
                      E30 325i touring -88 m50tbo
                      G20 330e M-Sport -20

                      Comment

                      • joni_wt
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2004
                        • 3627
                        • Yka

                        Originally posted by jmp2002 View Post
                        mutta sähköpuolessa ei ole eroa?? kun tarttis pumpun vm.-97 325tds:ään
                        Nyt en mene vannomaan varmaksi, mutta luulen että sähköt on samat.

                        Ainakin yhden -95 525 tiedän jossa on vanhempi pumppu.
                        e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

                        Comment

                        • Keisari
                          BTCF Member
                          • Nov 2008
                          • 165
                          • Himanka

                          Originally posted by jmp2002 View Post
                          mutta sähköpuolessa ei ole eroa?? kun tarttis pumpun vm.-97 325tds:ään
                          Luultavasti ei. Mene ja tiedä. Mikä nykysessä pumpusa vikana?
                          e34 525tds, e30 325tds touring
                          Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
                          e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
                          Volvo 3 x D24T + B200ET
                          MB 250D x2 vw caddy d
                          Opel ford

                          Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.

                          Comment

                          • JusZsE
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2008
                            • 134
                            • Järvenpää

                            Osaakos joku valaista onnistuuko m51 moottorin starttikehän vaihto automaatin vetolevystä manuaalin kaksoismassa vauhtikseen? Eli onko lämpösovitteella molemmissa ja käykö edes ristiin? :think

                            Edit: Saa toki tarjota privaan ehjää vauhtipyörää.
                            Last edited by JusZsE; 02-08-2013, 14:09.
                            Sähkö on sinistä ja sattuu!

                            Comment

                            • marotsi
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2007
                              • 113
                              • Karijoki

                              Nyt olis pientä ongelmaa eli ostin tuollaisen 525 tds:n joka ei lähde käyntiin.
                              Suuttimille asti ei tuu polttoainetta mutta suodattimelle ja siitä eteenpäin kyllä. Minkäslaiset siirtopaineet tuollaisessa on?

                              Aattelin että otin suodattimelta tulevan letkun irti ja kun sormen päätä piti edessä ei paine jaksanut pumpata sitä ohi. No koitan nyt lyödä ensiksi testerin päähän ja mietitään sitten vielä lisää.
                              Käki connection

                              E34 525 TDS Touring, tuleva lintta
                              E34 525 TDS Touring, talvipirssi
                              E30 320 Touring, ??????

                              Emännällä E46 318d lintta

                              Comment

                              • joni_wt
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2004
                                • 3627
                                • Yka

                                Originally posted by marotsi View Post
                                Nyt olis pientä ongelmaa eli ostin tuollaisen 525 tds:n joka ei lähde käyntiin.
                                Suuttimille asti ei tuu polttoainetta mutta suodattimelle ja siitä eteenpäin kyllä. Minkäslaiset siirtopaineet tuollaisessa on?

                                Aattelin että otin suodattimelta tulevan letkun irti ja kun sormen päätä piti edessä ei paine jaksanut pumpata sitä ohi. No koitan nyt lyödä ensiksi testerin päähän ja mietitään sitten vielä lisää.
                                Sammutinsolenoidi tarkistettu?
                                e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎