Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS - Tekniikkaa ja viritystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///Joonas
    Bimmer Rookie
    • Feb 2013
    • 187
    • Göteborg

    .....
    Last edited by ///Joonas; 05-10-2013, 22:40.
    .

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      Originally posted by escortmk2 View Post
      enkä muuten saa, ku ainakin kahdesta imukanavasta tulee puristuspaineet pihalle....
      Ensimmäisenä kannattaa tarkistaa, että nokan ajoitukset on kunnossa. Jos ne on kunnossa, niin sitte ohivuotomittaus ja todennäköisesti kansi irti.


      Originally posted by ///Joonas View Post
      pystyykö typ 188 m3 3.0litrasen perää korjaamaan, sisältä mennyt jotain hyppii rattaita ja kahisee?
      Ehdotuksia paikoista jonne kannattaisi viedä korjattavaks?
      mistä voisi saada käytetyn tai uuden perän?
      Kiitos
      En osaa auttaa, mutta tais tulla muutenki väärään topicciin...
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • Ytrew
        Bimmer Rookie
        • Nov 2012
        • 77
        • Jyväskylä

        Originally posted by kaol View Post
        startin alapuolella kahden vahvikkeen välissä.
        MUTTA: kampiakselia ei kunkkupultin irroittamiseksi kuulu lukita sieltä moottorin takapäästä, kuska kyseinen pultti on ihan käsittämättömän tiukassa. Pultin irroittamiseksi kuuluu käyttää lukitustyökalua, joka kiinnitetään hihnapyörän paikalle.
        Jep. Ei kyllä löydy lukitustyökalua eli onko mitään muuta keinoa sen irroitamiseksi?
        Detailing palvelut Jyväskylä ja Äänekoski

        Comment

        • kaol
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 5007
          • Ilmajoki

          Originally posted by Ytrew View Post
          Jep. Ei kyllä löydy lukitustyökalua eli onko mitään muuta keinoa sen irroitamiseksi?
          Ainoat, joita voi suositella, on lukitustyökalun tekeminen tai lainaaminen.
          Kokeilemalla se selviää...

          Comment

          • eety
            Bimmer Rookie
            • Mar 2011
            • 156
            • Kurikka ja Vaasa

            Originally posted by Ytrew View Post
            Jep. Ei kyllä löydy lukitustyökalua eli onko mitään muuta keinoa sen irroitamiseksi?
            ISOLLA pulttipyssyllä lähtee helposti.
            Projektit: BMW E36 328i Cabriolet
            BMW E34 535i & Toyota Hiluiksi!
            kysy osia:
            BMW E34, E36, E39 & E30,

            Comment

            • Ytrew
              Bimmer Rookie
              • Nov 2012
              • 77
              • Jyväskylä

              Originally posted by kaol View Post
              Ainoat, joita voi suositella, on lukitustyökalun tekeminen tai lainaaminen.
              Mistä sellaisen saisi ostettua ja paljon maksaisi?
              Detailing palvelut Jyväskylä ja Äänekoski

              Comment

              • kalevik
                BTCF Member
                • Apr 2009
                • 957
                • Salo

                Originally posted by Ytrew View Post
                Mistä sellaisen saisi ostettua ja paljon maksaisi?
                Ostopaikkaa en osaa sanoa, mutta tässä itse tekemäni malli.



                Piti stefa vaihtaa ensin itse, mutta tuli muutakin hommaa, niin teetin vaihdon paikallisessa autokorjaamossa. Tätä lainasin sitten korjaamolle

                Tämän saa kyllä lainaan, jos ei muualta löydy. Jatkovarsi pitää olla omasta takaa, eli joku putki tms..
                E61 525i, Suzuki VS1400
                Exät: Jaana, Susanna, Maija

                Comment

                • LASSI-S
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 4918
                  • hattula/hämeenlinna.

                  Originally posted by joni_wt View Post
                  Väittäisin että kaikki mekaaniset pumput on pienellä kauluksella, mutta lohkoja on kahdenlaisia. :think

                  Vanhat lohkot (ainakin vuoteen 92 asti) pienellä reijällä ja uudemmat isolla reijällä.. Noihin vanhoihin menee siis 524td pumppu suoraan.


                  Voinhan toki olla väärässäkin
                  voi muuten hyvinkin pitää paikkansa.
                  E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                  Comment

                  • däädää
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2010
                    • 756
                    • Tornio

                    Kehtaisko joku mitata öljytikun pituuden, vaikka alemmasta o-renkaasta tikun kärkeen?
                    Sotkee taas tuolta tikun putken juuresta öljyä vaikka parikin kertaa sinne o-renkaan vaihtanut.. Putken kun ottaa pois, valuu sieltä melko paljon öljyä ulos joten öljy nousee tikun putkea pitkin..

                    Huohottamisesta tuo ei johdu mutta sotkee vähän sieltä sun täältä tuota öljyä muutenkin, joten onkohan siellä liikaa ölppää :think

                    Comment

                    • kaol
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 5007
                      • Ilmajoki

                      Originally posted by däädää View Post
                      Huohottamisesta tuo ei johdu mutta sotkee vähän sieltä sun täältä tuota öljyä muutenkin, joten onkohan siellä liikaa ölppää :think
                      Miten perustelet, ettei johdu huohottamisesta? Kyllähän tuo viittaa juurikin huohottamiseen...
                      Kokeilemalla se selviää...

                      Comment

                      • Ytrew
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2012
                        • 77
                        • Jyväskylä

                        Noniin nyt on ketjukoppa irti. Alaketju on kireä eikä mitään ulkoista vikaa näy. Oirehan oli koneen ääntäminen tyhjäkäynnillä ja kun kaasua antaa vähän niin se loppuu. Voisiko vikana olla että ketjunkiristin yläketjulta hajalla. Saako yläketjun kiristimen irti ilman kannen irroitusta. Voisiko joku kyseisen toimenpiteen tehnyt antaa neuvoja kiristimen vaihtoon?
                        Detailing palvelut Jyväskylä ja Äänekoski

                        Comment

                        • kaol
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 5007
                          • Ilmajoki

                          Originally posted by Ytrew View Post
                          Noniin nyt on ketjukoppa irti. Alaketju on kireä eikä mitään ulkoista vikaa näy. Oirehan oli koneen ääntäminen tyhjäkäynnillä ja kun kaasua antaa vähän niin se loppuu. Voisiko vikana olla että ketjunkiristin yläketjulta hajalla. Saako yläketjun kiristimen irti ilman kannen irroitusta. Voisiko joku kyseisen toimenpiteen tehnyt antaa neuvoja kiristimen vaihtoon?
                          Yläketjun kiristin vai kiristimen ketjulaahain?

                          Alaketjun kiristimen laahain tahtoo kulua nopeiten ja jos se on kulunut pahoin, niin kiristimeltä saattaa loppua kiristysvara.
                          Kokeilemalla se selviää...

                          Comment

                          • Ytrew
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2012
                            • 77
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by kaol View Post
                            Yläketjun kiristin vai kiristimen ketjulaahain?

                            Alaketjun kiristimen laahain tahtoo kulua nopeiten ja jos se on kulunut pahoin, niin kiristimeltä saattaa loppua kiristysvara.
                            Yläketjun kiristintä tarkoitin.
                            Detailing palvelut Jyväskylä ja Äänekoski

                            Comment

                            • atte.o
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2009
                              • 894
                              • haukipudas

                              Tuli taas vaihteeksi laitettua tds. Kone käydessä kuuluu tympeää kilkatusta ,joka seuraa myös kierrosten noustessa. Auto lähtee heti käyntiin kun avaimesta kääntää.Oli lämmin tai kylmä. Tänään vaihdoin kaikki muut suuttimet paitsi nelosta. Ääni on kuin löysässä nostajassa ,mutta 'metallisempi'. Huomenna vaihdan nostajat tai käännän pumppuä myöhäsemmälle.Muita ideoita? kk-laakerit ne ei ainakaan ole.
                              E61 M-sport

                              Comment

                              • Ytrew
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2012
                                • 77
                                • Jyväskylä

                                Niin ja ääntähän ketju rupesi pitämään, kun olin käyttänyt pumppuun tiivisteet vaihdattamassa. Pumpun joutuivat ottamaan kokonaan irti. Soittivat kun olivat saaneet auton kasaan, että ketju pitää ääntä, saattanut venyä kun ovat pumppua irroittaneet sanoivat korjaamolta. Tiedä sitten.

                                Edit: Voisiko pelkästään tyhjäkäynnillä oleva ääni johtua siitä, jos on huollossa yläketjulta jako hypännyt yhdellä hampaalla? Auto kyllä kävi muuten ihan normaalisti ellei ota huomioon kolinaa.
                                Last edited by Ytrew; 29-08-2013, 15:13.
                                Detailing palvelut Jyväskylä ja Äänekoski

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎