Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS - Tekniikkaa ja viritystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikkeri
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2011
    • 805
    • Suomi

    Mikä siellä määränsäätimessä kuluu? Minkälainen osa se on? Miksi sen korjaus maksaa paljon? Eikö siihen voi toisista pumpuista vaihtaa osia?

    Alkaa oma temppuilemaan melko reilusti.
    Jos ajaa hiekkateitä missä vaihtelee kaasunasento, sen jälkeen saattaa pumppailla kierroksia voimakkaasti ja sammua. Tekee sitä muutaman kerran uudelleen käynnistyksen jälkeen, jonka jälkeen taas toimii normaalisti.
    TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
    TDS osaa.

    Comment

    • Ytrew
      Bimmer Rookie
      • Nov 2012
      • 77
      • Jyväskylä

      Nyt on uudet ketjut kiinni ja auto muutenkin kasassa lukuunottamatta imusarjaa. Pumpun ajoitusta pitäisi varmaan säätää koska nyt ei käyntiin lähtenyt ketjunvaihdon jälkeen. Ennen ketjun vaihtoa kävi pumppu huollossa, joten siellä säädetty venyneelle ketjulle pumppu. Ainoa ongelma vaan tossa pumpun kääntämisessä on että ovat sen ja lohkon väliin laittaneet tiivistemassaa eikä pumppu liiku ollenkaan vaikka pultit löysätty. Neuvoja otetaan vastaan
      Detailing palvelut Jyväskylä ja Äänekoski

      Comment

      • Mikkeri
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2011
        • 805
        • Suomi

        Muutama kierros muttereita löysälle ja kampeat pumpun irti.
        TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
        TDS osaa.

        Comment

        • Ytrew
          Bimmer Rookie
          • Nov 2012
          • 77
          • Jyväskylä

          Originally posted by Mikkeri View Post
          Muutama kierros muttereita löysälle ja kampeat pumpun irti.
          Jep. Samalla löysättävä varmaan myös sitä pumpun akselin mutteria missä ratas kiinni? Oli lohkolämmittimessä kiinni jonkin aikaa niin lähti hetkeksi käyntiin.

          Edit: Tais mennä kasatessa nokka vähän myöhäsellle kun kahdesta imukanavasta ampuu kaasuja startatessa..
          Last edited by Ytrew; 20-09-2013, 20:07.
          Detailing palvelut Jyväskylä ja Äänekoski

          Comment

          • korppi525
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2007
            • 276
            • Ylöjärvi

            Mä nyt mainostan tässä että kun niitä TDS:siä virittelette niin mulla olisi jouten uudet ketjut ja kiristinlaite tuohon moottoriin venyneitten tilalle!

            Myynti-ilmo löytyy foorumilta

            on sitä isompiaki siguja näkyny...

            Comment

            • Mikkeri
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2011
              • 805
              • Suomi

              Originally posted by Ytrew View Post
              Jep. Samalla löysättävä varmaan myös sitä pumpun akselin mutteria missä ratas kiinni? Oli lohkolämmittimessä kiinni jonkin aikaa niin lähti hetkeksi käyntiin.

              Edit: Tais mennä kasatessa nokka vähän myöhäsellle kun kahdesta imukanavasta ampuu kaasuja startatessa..
              Ei pitäis olla niin ahdasta ketjun ja lohkon välissä et sitä ratasta irti tarvii ottaa, riittää että saat sen punpun millin nitkahtamaan, liiman siis irti.

              Nokan ajoitustyökalu on helppo tehdä, teräslevyyn sopiva hahlo. Kuvia löytyy netistä.
              TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
              TDS osaa.

              Comment

              • Subbe81
                Newbiemmer
                • Mar 2012
                • 23
                • Haukipudas

                Originally posted by kaol View Post
                Uskoisin johtuvan kuluneesta määränsäätimestä. Korjaantuu siis pumpun huollolla.
                kuulostaa kyllä mukavalta. pitänee alkaa pikkuhiljaa varaileen aikaa huoltoon. itse kun tuskin kannattaa alkaa tekeen?

                suosituksia oulun seudulla?

                Comment

                • Mikkeri
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2011
                  • 805
                  • Suomi

                  Eikö kukaan ole määränsäädintä itse korjannut?
                  TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                  TDS osaa.

                  Comment

                  • Mikkeri
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2011
                    • 805
                    • Suomi

                    No eipä noita tartte korjata, vaihdoin kannen tiivisteet ja laitoin hieman kantta takaisin, muuttui aika paljon pehmeämmäksi tyhjäkäynti.
                    TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                    TDS osaa.

                    Comment

                    • kalevik
                      BTCF Member
                      • Apr 2009
                      • 957
                      • Salo

                      Originally posted by Mikkeri View Post
                      No eipä noita tartte korjata, vaihdoin kannen tiivisteet ja laitoin hieman kantta takaisin, muuttui aika paljon pehmeämmäksi tyhjäkäynti.

                      Teit siis mitä ('laitoin hieman kantta takaisin')?
                      E61 525i, Suzuki VS1400
                      Exät: Jaana, Susanna, Maija

                      Comment

                      • Mikkeri
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2011
                        • 805
                        • Suomi

                        Säädin kantta hieman keulaan päin.
                        Olin pari vuotta sitten säätänyt sitä tulipellin suuntaan, pikkuhiljaa meni käynti huonommaksi ja ajattelin sen johtuvan kulumasta, mutta ei ollutkaan kulumaa.
                        TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                        TDS osaa.

                        Comment

                        • Ytrew
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2012
                          • 77
                          • Jyväskylä

                          Joo kammettu on pumppua, mutta ei tunnu liikkuvan sitten millään. Nokan sain kohdilleen säädettyä eikä käyntiin silti lähtenyt. Voiko olla ongelma vaan siinä, että pumppu säädetty venyneelle ketjulle eikä siksi lähde käyntiin?
                          Detailing palvelut Jyväskylä ja Äänekoski

                          Comment

                          • Mikkeri
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2011
                            • 805
                            • Suomi

                            Kilinvittu....
                            Kannen välistä vuotanutkaan pumppu, vaan nestepään välistä.
                            Onko joku vaihtanut nestepään tiivistettä pumppu konehuoneessa?
                            TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                            TDS osaa.

                            Comment

                            • kalevik
                              BTCF Member
                              • Apr 2009
                              • 957
                              • Salo

                              Originally posted by Mikkeri View Post
                              Kilinvittu....
                              Kannen välistä vuotanutkaan pumppu, vaan nestepään välistä.
                              Onko joku vaihtanut nestepään tiivistettä pumppu konehuoneessa?


                              Tuosta selviää tekniikka.
                              E61 525i, Suzuki VS1400
                              Exät: Jaana, Susanna, Maija

                              Comment

                              • Mikkeri
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2011
                                • 805
                                • Suomi

                                Kiits..
                                Eipä oo tekemätön paikka, aamulla tiivarikauppaan ja vaihtamaan.
                                TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                                TDS osaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎