Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS - Tekniikkaa ja viritystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    Originally posted by Ytrew View Post
    Sain käyntiin, mutta ei pysynyt ilman kaasua käynnissä eli aikas lähellä taitaa olla nyt? Jos kohdillaan on niin pitäs varmaan käynnissä pysyä vaikka ei oo imusarja ym hilppeet kiinni?
    Oireet sopii 100% täydellisesti siihen, että pumppu on 180 astetta väärässä asennossa.
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • Ytrew
      Bimmer Rookie
      • Nov 2012
      • 77
      • Jyväskylä

      Originally posted by kaol View Post
      Oireet sopii 100% täydellisesti siihen, että pumppu on 180 astetta väärässä asennossa.
      Jep, eli mitä nyt tarkalleen pitäisi tehdä että sen saa kohdilleen?
      Detailing palvelut Jyväskylä ja Äänekoski

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        Originally posted by Ytrew View Post
        Jep, eli mitä nyt tarkalleen pitäisi tehdä että sen saa kohdilleen?
        Jakopäästä pitäisi pyöräyttää pumpun ratasta puoli kierrosta. Ja suomeksi tarkoittaa sitä, että jakopää osiksi ja kasaus oikeaan asentoon.
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • Ytrew
          Bimmer Rookie
          • Nov 2012
          • 77
          • Jyväskylä

          Originally posted by kaol View Post
          Jakopäästä pitäisi pyöräyttää pumpun ratasta puoli kierrosta. Ja suomeksi tarkoittaa sitä, että jakopää osiksi ja kasaus oikeaan asentoon.
          Toisaalta en ymmärrä miten pumppu olisi voinut mennä 180 astetta pieleen. Mihinkään en koskenut siinä vaiheessa, kun vanhat ketjut vaihdoin uusiin ja pumppua en ole irroittanut ketjun vaihdon aikana.
          Detailing palvelut Jyväskylä ja Äänekoski

          Comment

          • wiltsu325
            BTCF Member
            • Jan 2011
            • 16
            • kokkola

            lähtikö auto pumpun huollon jälkeen käyntiin? pumpun kansi kuullostaisi olevan liikaa keulaa kohti jos ei edes kaasuun vastaa :O
            e34 525tds,E36 m3 cab,e36 325td,e36 325tds m-sport individual touring,jäällä e34 530m30

            Comment

            • StreetA
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2005
              • 296
              • ?

              Originally posted by kaol View Post
              Oireet sopii 100% täydellisesti siihen, että pumppu on 180 astetta väärässä asennossa.
              Eikös tuon pysty tarkistamaan kun ottaa ykkösen suutinputken irti ja pyörittää konetta, merkit kun kohillaan niin ruikkaa ykkösestä?

              Comment

              • Ytrew
                Bimmer Rookie
                • Nov 2012
                • 77
                • Jyväskylä

                Originally posted by wiltsu325 View Post
                lähtikö auto pumpun huollon jälkeen käyntiin? pumpun kansi kuullostaisi olevan liikaa keulaa kohti jos ei edes kaasuun vastaa :O
                Lähti käyntiin pumpun huollon jälkeen ja kävin normaalisti lukuunottamatta ketjun pitämää ääntä. Nyt sain auton pidettyä kaasun kanssa jonkinaikaa käynnissä.
                Detailing palvelut Jyväskylä ja Äänekoski

                Comment

                • Mikkeri
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2011
                  • 805
                  • Suomi

                  Seuraavaksi koputtele sitä kantta tulipeltiä kohti, josko se alkaisi siitä käymään.
                  TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                  TDS osaa.

                  Comment

                  • Mikkeri
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2011
                    • 805
                    • Suomi

                    Jos et kääntänyt nokkaa puolta kierrosta niin tuskin se itsekseenkään on kääntynyt mihinkään.
                    TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                    TDS osaa.

                    Comment

                    • Tyramies
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2011
                      • 272
                      • Helsinki

                      tän threadin alussa oli jotai höpelö virityksiä millä sai 525tds kulkemaan reilusti normaalia enemmän, pystyiskö joku kirjottaan ohjeet myös tähän uudestaan kun en saanu tuolta mitään selvää...
                      -Kevin, i wanna double...
                      -Harry! ...
                      -I need a double, right now!
                      "thank you son."

                      Comment

                      • kaol
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 5007
                        • Ilmajoki

                        Originally posted by Tyramies View Post
                        tän threadin alussa oli jotai höpelö virityksiä millä sai 525tds kulkemaan reilusti normaalia enemmän, pystyiskö joku kirjottaan ohjeet myös tähän uudestaan kun en saanu tuolta mitään selvää...
                        Kyllä ne ohjeet on siellä topicin alussa kerrottu ihan selkeästi. Käytä aikaa ja aivoja.
                        Kokeilemalla se selviää...

                        Comment

                        • Tyramies
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2011
                          • 272
                          • Helsinki

                          Originally posted by kaol View Post
                          Kyllä ne ohjeet on siellä topicin alussa kerrottu ihan selkeästi. Käytä aikaa ja aivoja.
                          Mitäpä jos on huono kolvaamaan piirejä ja potikoita mutta aivot on tallella? Voisiko joku antaa vinkkiä miten tuollainen tehdään ja mistä saa tarvittavat osat?

                          pliis.
                          -Kevin, i wanna double...
                          -Harry! ...
                          -I need a double, right now!
                          "thank you son."

                          Comment

                          • Mikkeri
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2011
                            • 805
                            • Suomi

                            Tarvitsemiasi elektroniikan komponentteja voit ostaa, mistäs muualta kuin elektroniikan komponentteja myyvistä liikkeistä...
                            Sun pitää kuoria pari oikeaa johtoa sieltä johtosarjasta ja juottaa niihin johdot.
                            Johtojen toiseen päähän taasen juotetaan vastus, kytkin ja potentiometri.

                            Jos noihin ylläoleviin toimenpiteisiin tarvitset lisää neuvomista, onko homma sinua varten?
                            TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                            TDS osaa.

                            Comment

                            • TJJ!
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2011
                              • 51
                              • Raahe

                              Tämä oli uudempiin eli 94 ylöspäin?
                              Originally Posted by rei7pir8
                              Induktiivisella tunnistimella varustettujen järjestelmien huijjaus onnistuu tällä tavalla: boksin pinnin 39 (singaalin paluu) ja pinnin 14 (maa) välille liitetään 200-250ohm vastus (väh. 0,5w) ja 500-1000ohm säätövastus sarjaan!

                              Siis johtoja ei katkaista vaan kuoritaan vaan johot.

                              Ja vanhemmat

                              "Etsitään ohut kokoviolettinen johto (pin39) katkaistaan se ja tähän väliin liitetään 500 ohm säätövastus ja katkaisija joka yhdistää johtojen päät!"
                              Elikkä
                              violetti johto ---500ohm potikka----katkasija---violetti johto
                              Nykyinen: E61 525d, Nissan King Cab
                              Ex: Golf,2xVolvo, Bmw e46 330d, Bmw e36 M3, Corolla, e34 525td, 2x E36 328

                              Comment

                              • Keisari
                                BTCF Member
                                • Nov 2008
                                • 165
                                • Himanka

                                Vihtisköhän joku tehä jonku faq version tuosta potikka viritys ohjeista. Melkeen joka viikko joku kysyy nuita samoja ohjeita eikä vihti selata tätä foorumia sen verran että löytäis ne. Säästyis jokaiselta hermot
                                e34 525tds, e30 325tds touring
                                Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
                                e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
                                Volvo 3 x D24T + B200ET
                                MB 250D x2 vw caddy d
                                Opel ford

                                Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎