Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS - Tekniikkaa ja viritystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurdeman
    Newbiemmer
    • Feb 2004
    • 16
    • Lapua

    Originally posted by Henukani View Post
    kytkin on 325 e30:stä, toistaiseksi ei oo luistanut. mistä noita 12mm nestepäitä löytyy ja paljon maksais asennus ? :think
    Siälähä niitä näytti olevan... jani aittaniemi posio. Laita hakuun että nestepää nii löytyy.

    Comment

    • Tyramies
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2011
      • 272
      • Helsinki

      Noniin, niinkuin jo tuolla e39 puolen topicissa selitin, oli hieman ongelmia EVRY modin kanssa, nyt nekin on hoidettu. Aikaisemmin lähti vetämään vasta 2300rpm kohdalla, nyt kun päästää jarrun irti ja vähän kaasua niin samantien tuntuisi olevan vetoja
      Otin kuvia asennusvaiheesta joten voisin tehdä ehkä kuvallisen ohjeen hyvin hyvin avuttomille kuten itse olen?

      Nyt kun sitten on saatu se toimimaan, ja Mikkerille kiitos, niin pitäisi ruveta värkkäämään hienosäätöä. Niin ja Mikkeri muuten, puhuit aikaisemmin että sinulla ei toiminut automaatti evryn kanssa? Minulla kyllä vaihtaa ihan normaalisti, sekä D että S4 ja S 3 vaihteilla, ei venytä tai liian aikaisin vaihda, en sitten tiedä miten se sinulla meni...Minulla 1998 vuoden auto ja vanha laatikko, 5hp18, tuntuisi kestävän *koputtaa puuta* kiihdytykset evry päällä.

      Nyt kysymyksiä liittyen itse modiin:
      1. voiko modia laittaa päälle ja pois kun vaihde on silmässä, ja on jonkunverran vauhtia vai ONKO KANNATTAVAA sitä laittaa päälle ainoastaan kun tyhjäkäynnillä seisoo?
      2. hienosäätöä. Auto tuntuisi vetävän kaikilla kaasun osa-alueilla paremmin kuin modi pois päältä, vaikka joku puhui että se vaikuttaisi ainoastaan kun lämä on lattiassa? Kickdownissa tulee savua niin perkeleesti että en sitä käyttänyt jos joku oli takanani. Tosin näitä KD kiihdytyksiä tuli tehtyä vain kaksi kertaa, niinkuin puhuttiin pakopaineista, etteivät ne nousisi?
      itse kysymys:
      -kuinka tarkasti tuo kannattaa säätää, itselläni on juuri siinä kohtaa kun alkaa auto täristämään, ja hyvin toimii.
      -kannattaako tehdä joku hienosäätö että ainoastaan kickdownin toimiessa lähtisi puskemaan enemmän tavaraa, normaalikiihdytyksissä sitten modi olisi pois päältä?
      3. jostakin syystä normaali paine turbolla on 1.4 (mittari) ja nyt evryllä 1.5, joten ei varmaan mitään hulluja kiihdytyksiä evry päällä, tuo 1.5baaria liikaa koneelle vai normaali? Kone avattu ja kansi katsottu ja vaihdettu parempi kannentiiviste, niin kestääkö vai ei?

      kohti uusia seikkailuja...

      edit: niin ja unohdin kertoa että kai se pakopaineisiin vaikuttaa jos on katti tyhjänä ja peräpään pöntön tilalla suoraa putkea?
      Last edited by Tyramies; 08-11-2013, 14:47.
      -Kevin, i wanna double...
      -Harry! ...
      -I need a double, right now!
      "thank you son."

      Comment

      • Mikkeri
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2011
        • 805
        • Suomi

        Ei ole mitään väliä onko auto ajossa, paikallaan tai muuallakaan kun kytket evryn päälle.

        Itselläni on se potikka keskikonsolissa ja katkaisija vieressä, pääasiassa ajan vakiona ja ohituksissa käytän sitä.

        Jos vedät evry päällä lappu lattiassa, on pakopaineet kovat ja kansi kuumenee liikaa. Mutta muutaman sekunnin pyrähdyksessä tuskin vielä paikata hajoaa. Kunhan on kone lämmennyt kunnolla ensin.
        Last edited by Mikkeri; 09-11-2013, 14:23.
        TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
        TDS osaa.

        Comment

        • Jarsse
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 1519
          • Kymenlaakso

          oliko jossain kunnolliset ohjeet tuon evryn tekoon,niin että osaa ei sähköopintojen käynykki tehä sen.

          tai oisko kellää intoa rakentaa sitä korvausta vastaan.

          edit:kokeilin hakua kyllä.
          E91 325xi vm07
          E60 530xd vm06 stage X

          Comment

          • eiskalt
            Bimmer Fanatic
            • May 2012
            • 836
            • Hyvinkää

            siellä tds-topikissa on jo niin selkeät ohjeet, kun ne vaan voi olla. pienellä miettimisellä se kyllä aukeaa...

            Comment

            • KarkkainenL
              Aluevastaava
              • Sep 2013
              • 767
              • Tampere

              Originally posted by muuris View Post
              E39 525d/530d vnt-ahtimet käy heittämällä pakosarjaan, en tiedä mahtuuko siellä olemaan. Se 2256v on minusta huono swappi kuitenkin, M51 on kammiokone ja tarvii samaan tehoon enemmän ilmaa kuin M57. Tuo ahdin on jo lähtöjään pienehkö, lisäks vnt vaatii panostusta ohjaukseen ettei mene kansi saman tien solmuun hurjista pakopaineista ja -lämmöistä.
              Pumpussa ei oo elementtejä, vaan nestepää. Allle 200hp riittää vakio pumppu, ohjelmoinnilla saa tehtyä niin että menee päästöistäkin.
              Kiitoksia vastauksesta tämä kertoi jo paljon! Vielä muutama kysymys Eli Suomesta ei tunnu löytyvän lastua tähän enään, mutta ebayssa pyörii about huntilla lastuja. Onko kellään kokemuksia niistä tai tietääkö joku mistä Suomesta saisi lastuja tohon e34 525tds -95? :think

              Muuris tarkoititko tätä ahdinta? http://www.ebay.com/itm/Turbolader-T...item2c6d9f5ba8
              Jos toi on aito eikä mikään kiinan osista tehty niin toihan vois olla ihan hyvä eikä oo ees hinnalla pilattu? :think

              Ja mites ootteko vaihdellu ahtoputket isompiin, kun ootte laitellu isompaa cooleria? Hirveesti ei näyttäs olevan keulilla tilaa, mutta mahtuisko esim. tällänen keulille? http://www.motonet.fi/fi/tuote/52102...5mm-225-lahdot
              Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

              E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

              EX E36 320iA -98
              EX E39 520i -01
              EX E34 525 Tds -95

              Comment

              • Tyramies
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2011
                • 272
                • Helsinki

                Originally posted by mehtojarvi View Post
                oliko jossain kunnolliset ohjeet tuon evryn tekoon,niin että osaa ei sähköopintojen käynykki tehä sen.

                tai oisko kellää intoa rakentaa sitä korvausta vastaan.

                edit:kokeilin hakua kyllä.
                Teen sulle noi ohjeet kunhan paasen pois taalta gran canarialta mulla on kuvat ja liitantakuvat ja liitinkammasta kuva ja kaikki mahdollinen ihan kadesta pitaen, vastuksen kuva, liittimen kuva ja yms, kestaa vielä noin viikko. Itsekkin tota etin vitun kauan koska en jaksanu ettia mut ku tajusin niin se on about 20 min homma.
                -Kevin, i wanna double...
                -Harry! ...
                -I need a double, right now!
                "thank you son."

                Comment

                • Heikki.Niemi
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 1180
                  • Kalajoki-Bemareiden mekka

                  Originally posted by Henukani View Post
                  Itellä löytyy 324TD tälläsillä osilla:
                  -Garrett GT28RS
                  -Mekaaninen pumppu
                  -Iso kuuleri 2.5" ahtoputkilla
                  -2.5" downpipe ja 3" putkisto yhdellä pöntöllä (suora 3" putki tarkoituksena tehdä myöhemmin)
                  Pumpussa täysin vakiot sisuskalut, ahtokaran muokkaus käynyt mielessä.
                  Pääseekö noilla eväillä 200hv/400nm mitenkään ?
                  Voi olla 200 kyllä vielä tuolla paketilla tiukasa.Kaverilla oli aikoinaan 324 td:sä melko samanlainen konsepti ku sulla mutta eroina oli holsetin turbo hx35 tai 40 mutta pumpusa oli 12 mm nestepää ja se oli säädätetty dieselipajalla.Kierroksia kampe otti muistaakseni hieman yli 6000 rinkiä penkisä mutta tehoja lähti 208 hv ekoilla vedoilla ja pikku säätöjen ja kartiofiltterin irrotuksella 216 hv moottoritehoa.Eli tällä sun paketilla ei kannata vielä olla liian optimistinen.Mutta kannattaa hommata se nestepää ja käydä kokeileen penkisä niin tietää sitte paremmin mitä vois jatkojalostaa.
                  520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
                  525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
                  525 TDS m51d25 Touring E34 -94
                  Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
                  Ex-320i E30 m20b20 -86
                  Ex-318i E30 m20b20 -87
                  Ex-320i E30 m20b20-83

                  Comment

                  • Ytrew
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2012
                    • 77
                    • Jyväskylä

                    Ketään keski-suomen alueelta, joka säätäis e36 m51 syöttöpumppua korvausta vastaan?
                    Detailing palvelut Jyväskylä ja Äänekoski

                    Comment

                    • Mikkeri
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2011
                      • 805
                      • Suomi

                      Miten se pitää säätää? Ennakkoako?
                      TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                      TDS osaa.

                      Comment

                      • Jarsse
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 1519
                        • Kymenlaakso

                        Originally posted by Tyramies View Post
                        Teen sulle noi ohjeet kunhan paasen pois taalta gran canarialta mulla on kuvat ja liitantakuvat ja liitinkammasta kuva ja kaikki mahdollinen ihan kadesta pitaen, vastuksen kuva, liittimen kuva ja yms, kestaa vielä noin viikko. Itsekkin tota etin vitun kauan koska en jaksanu ettia mut ku tajusin niin se on about 20 min homma.

                        olis tosi jees!
                        E91 325xi vm07
                        E60 530xd vm06 stage X

                        Comment

                        • Ytrew
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2012
                          • 77
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Mikkeri View Post
                          Miten se pitää säätää? Ennakkoako?
                          Joo oikeille kohdillle kääntelis sen, joku jolla löytyy siihen vehkeet. Soitin yhteen jkl:n diesel-korjaamoon niin eivät hintaa osanneet siellä sanoa säätämiselle.
                          Detailing palvelut Jyväskylä ja Äänekoski

                          Comment

                          • Mikkeri
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2011
                            • 805
                            • Suomi

                            Imusarja pois, tulppa pumpun perseestä, 3 mutteria löysälle ja pyörittelemään.

                            Jos ne ottaa vaikka satasen siitä hommasta, niin hanki tarvikkeet ja tee itse.
                            TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                            TDS osaa.

                            Comment

                            • M20TIC
                              BTCF Member
                              • Feb 2009
                              • 93
                              • Kempele..

                              525tds kytkimestä. Eli olis tarkotus sintteri laittaa tohon käyttikseen, ku vakio ei pidä.. Oisko jollain levyn mittoja tiedossa? Pikaisella etsimisellä en löytänyt. Lähinnä levyn paksuus kiinnostaa, ku halk ilmeisesti 228mm ja 10 hampainen..?
                              Itekki selvittäisin, mut ku pitäs se levy hommata valmiiksi ja vkl vaihtaa.
                              Niin ja vakio vauhtiksella ja asetelmalla kasaan tähän hätään.. Jos ei pidä ni ei sit..:think
                              BMW E30

                              Comment

                              • jurdeman
                                Newbiemmer
                                • Feb 2004
                                • 16
                                • Lapua

                                Originally posted by M20TIC View Post
                                525tds kytkimestä. Eli olis tarkotus sintteri laittaa tohon käyttikseen, ku vakio ei pidä.. Oisko jollain levyn mittoja tiedossa? Pikaisella etsimisellä en löytänyt. Lähinnä levyn paksuus kiinnostaa, ku halk ilmeisesti 228mm ja 10 hampainen..?
                                Itekki selvittäisin, mut ku pitäs se levy hommata valmiiksi ja vkl vaihtaa.
                                Niin ja vakio vauhtiksella ja asetelmalla kasaan tähän hätään.. Jos ei pidä ni ei sit..:think
                                Kannattaako sitä millään sintterillä pilata jos käyttis? Tai pitäähän se mutta eipä ookauhian mukava ajella... e34 se halakaasia on mun miälestä tua 228 ja e39 olis 240 kumpi sulla ny sitte onkaan. Mitä sulla on tehty tualle kerta ei pirä? Jos on ehtoopualella kytkin nii kyllä se uus normaalikin aika palio paremmin pitääs pitää.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎