Originally posted by Henukani
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
TDS - Tekniikkaa ja viritystä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Noniin, niinkuin jo tuolla e39 puolen topicissa selitin, oli hieman ongelmia EVRY modin kanssa, nyt nekin on hoidettu. Aikaisemmin lähti vetämään vasta 2300rpm kohdalla, nyt kun päästää jarrun irti ja vähän kaasua niin samantien tuntuisi olevan vetoja
Otin kuvia asennusvaiheesta joten voisin tehdä ehkä kuvallisen ohjeen hyvin hyvin avuttomille kuten itse olen?
Nyt kun sitten on saatu se toimimaan, ja Mikkerille kiitos, niin pitäisi ruveta värkkäämään hienosäätöä. Niin ja Mikkeri muuten, puhuit aikaisemmin että sinulla ei toiminut automaatti evryn kanssa? Minulla kyllä vaihtaa ihan normaalisti, sekä D että S4 ja S 3 vaihteilla, ei venytä tai liian aikaisin vaihda, en sitten tiedä miten se sinulla meni...Minulla 1998 vuoden auto ja vanha laatikko, 5hp18, tuntuisi kestävän *koputtaa puuta* kiihdytykset evry päällä.
Nyt kysymyksiä liittyen itse modiin:
1. voiko modia laittaa päälle ja pois kun vaihde on silmässä, ja on jonkunverran vauhtia vai ONKO KANNATTAVAA sitä laittaa päälle ainoastaan kun tyhjäkäynnillä seisoo?
2. hienosäätöä. Auto tuntuisi vetävän kaikilla kaasun osa-alueilla paremmin kuin modi pois päältä, vaikka joku puhui että se vaikuttaisi ainoastaan kun lämä on lattiassa? Kickdownissa tulee savua niin perkeleesti että en sitä käyttänyt jos joku oli takanani. Tosin näitä KD kiihdytyksiä tuli tehtyä vain kaksi kertaa, niinkuin puhuttiin pakopaineista, etteivät ne nousisi?
itse kysymys:
-kuinka tarkasti tuo kannattaa säätää, itselläni on juuri siinä kohtaa kun alkaa auto täristämään, ja hyvin toimii.
-kannattaako tehdä joku hienosäätö että ainoastaan kickdownin toimiessa lähtisi puskemaan enemmän tavaraa, normaalikiihdytyksissä sitten modi olisi pois päältä?
3. jostakin syystä normaali paine turbolla on 1.4 (mittari) ja nyt evryllä 1.5, joten ei varmaan mitään hulluja kiihdytyksiä evry päällä, tuo 1.5baaria liikaa koneelle vai normaali? Kone avattu ja kansi katsottu ja vaihdettu parempi kannentiiviste, niin kestääkö vai ei?
kohti uusia seikkailuja...
edit: niin ja unohdin kertoa että kai se pakopaineisiin vaikuttaa jos on katti tyhjänä ja peräpään pöntön tilalla suoraa putkea?Last edited by Tyramies; 08-11-2013, 14:47.-Kevin, i wanna double...
-Harry! ...
-I need a double, right now!
"thank you son."
Comment
-
-
Ei ole mitään väliä onko auto ajossa, paikallaan tai muuallakaan kun kytket evryn päälle.
Itselläni on se potikka keskikonsolissa ja katkaisija vieressä, pääasiassa ajan vakiona ja ohituksissa käytän sitä.
Jos vedät evry päällä lappu lattiassa, on pakopaineet kovat ja kansi kuumenee liikaa. Mutta muutaman sekunnin pyrähdyksessä tuskin vielä paikata hajoaa. Kunhan on kone lämmennyt kunnolla ensin.Last edited by Mikkeri; 09-11-2013, 14:23.TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
TDS osaa.
Comment
-
-
Originally posted by muuris View PostE39 525d/530d vnt-ahtimet käy heittämällä pakosarjaan, en tiedä mahtuuko siellä olemaan. Se 2256v on minusta huono swappi kuitenkin, M51 on kammiokone ja tarvii samaan tehoon enemmän ilmaa kuin M57. Tuo ahdin on jo lähtöjään pienehkö, lisäks vnt vaatii panostusta ohjaukseen ettei mene kansi saman tien solmuun hurjista pakopaineista ja -lämmöistä.
Pumpussa ei oo elementtejä, vaan nestepää. Allle 200hp riittää vakio pumppu, ohjelmoinnilla saa tehtyä niin että menee päästöistäkin.
Muuris tarkoititko tätä ahdinta? http://www.ebay.com/itm/Turbolader-T...item2c6d9f5ba8
Jos toi on aito eikä mikään kiinan osista tehty niin toihan vois olla ihan hyvä eikä oo ees hinnalla pilattu? :think
Ja mites ootteko vaihdellu ahtoputket isompiin, kun ootte laitellu isompaa cooleria? Hirveesti ei näyttäs olevan keulilla tilaa, mutta mahtuisko esim. tällänen keulille? http://www.motonet.fi/fi/tuote/52102...5mm-225-lahdotVikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere
E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm
EX E36 320iA -98
EX E39 520i -01
EX E34 525 Tds -95
Comment
-
-
Originally posted by mehtojarvi View Postoliko jossain kunnolliset ohjeet tuon evryn tekoon,niin että osaa ei sähköopintojen käynykki tehä sen.
tai oisko kellää intoa rakentaa sitä korvausta vastaan.
edit:kokeilin hakua kyllä.-Kevin, i wanna double...
-Harry! ...
-I need a double, right now!
"thank you son."
Comment
-
-
Originally posted by Henukani View PostItellä löytyy 324TD tälläsillä osilla:
-Garrett GT28RS
-Mekaaninen pumppu
-Iso kuuleri 2.5" ahtoputkilla
-2.5" downpipe ja 3" putkisto yhdellä pöntöllä (suora 3" putki tarkoituksena tehdä myöhemmin)
Pumpussa täysin vakiot sisuskalut, ahtokaran muokkaus käynyt mielessä.
Pääseekö noilla eväillä 200hv/400nm mitenkään ?520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
525 TDS m51d25 Touring E34 -94
Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
Ex-320i E30 m20b20 -86
Ex-318i E30 m20b20 -87
Ex-320i E30 m20b20-83
Comment
-
-
Originally posted by Tyramies View PostTeen sulle noi ohjeet kunhan paasen pois taalta gran canarialta mulla on kuvat ja liitantakuvat ja liitinkammasta kuva ja kaikki mahdollinen ihan kadesta pitaen, vastuksen kuva, liittimen kuva ja yms, kestaa vielä noin viikko. Itsekkin tota etin vitun kauan koska en jaksanu ettia mut ku tajusin niin se on about 20 min homma.
olis tosi jees!E91 325xi vm07
E60 530xd vm06 stage X
Comment
-
-
525tds kytkimestä. Eli olis tarkotus sintteri laittaa tohon käyttikseen, ku vakio ei pidä.. Oisko jollain levyn mittoja tiedossa? Pikaisella etsimisellä en löytänyt. Lähinnä levyn paksuus kiinnostaa, ku halk ilmeisesti 228mm ja 10 hampainen..?
Itekki selvittäisin, mut ku pitäs se levy hommata valmiiksi ja vkl vaihtaa.
Niin ja vakio vauhtiksella ja asetelmalla kasaan tähän hätään.. Jos ei pidä ni ei sit..:thinkBMW E30
Comment
-
-
Originally posted by M20TIC View Post525tds kytkimestä. Eli olis tarkotus sintteri laittaa tohon käyttikseen, ku vakio ei pidä.. Oisko jollain levyn mittoja tiedossa? Pikaisella etsimisellä en löytänyt. Lähinnä levyn paksuus kiinnostaa, ku halk ilmeisesti 228mm ja 10 hampainen..?
Itekki selvittäisin, mut ku pitäs se levy hommata valmiiksi ja vkl vaihtaa.
Niin ja vakio vauhtiksella ja asetelmalla kasaan tähän hätään.. Jos ei pidä ni ei sit..:think
Comment
-
Comment