M54 Imuvuoto ja Livedata topic II

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zener
    replied
    Maf on uusi, mutta onko nyt vain niin että tuo hella:n maf ei kuitenkaan toimi oikein tuossa. Mene ja tiedä, mutta muutamalla kympillä tilasin ehjän alkuperäisen testiin.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Johonkin postaukseen joskus kirjasin ehjän maffin lukemat. Saatto olla jopa tämä topic tai sen edeltäjä
    Itsellä oli kans outo maf vika silloin.

    Kannattaa penkoo jos löydät

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Suodatin vaihdettu. Näköjään vuoden vanha merkitön siellä oli paikalaan. Ei muutosta tilanteeseen. Pazi88 tuossa meinasi että maffiin voisi silti viitata arvojen perusteella. Noh, täytynee kokeilla orggiksella kun jostain löytyy sopivasti.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Jep, hain uuden suodattimen. Pitää käydä illan päälle vaihtamassa. Lambdaintegratoritajossa pyörii 15-7 ja tyhjäkäynnillä menee miinukselle 5-7. Ilmaa näyttää imevän n. 15.

    Ja koodeja alkaa pukkaamaan melkolailla hetikun vaan auton laittaa käymään.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    M54:sessa on joo bensapaineensäädin polttoainesuodattimessa, voi hyvinkin olla jo entinen varsinkin jos orkkis.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Ei ole vielä bensapaineisiin asti päästy. Suodatin sietäisi kyllä vaihtaa, kun ei tietoa onko vaihdettu.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Oliko bensanpaine kiskolta jo mitattu?
    3.5 bar muistaakseni pitäisi olla. Jos paine on liian kova, voi olla ettei dme saa tarpeeksi lyhennettyä suuttimien aukioloa että pääsisi oikeaan seokseen.
    Aika harvinaisia nuo mixture limit rich koodit, yleensä nää aina on laihalla.
    M54 E46 muistaakseni bensanpaineensäädin on suodattimessa, eri malleissa vaihtelee..
    se nyt kannattaa jo muuteki se suodatin uusia jos ei oo vaihdettu.
    Last edited by Antti O; 04-01-2022, 11:09.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Hellan maf on, jossa ilmeisesti sama elektroniikka kuin vdo maffissa. Aikasemmin oli joku noname maf, jolla auto pelasi ok ennen pakkasia. Pakkasilla alkoi nakella satunnaisesta maf vikakoodia. Ei ollu tankin huohotusventiilikään juminut auki. Täytyy varmaan vielä kokeilla savustaa ja ajaa nyt kun suuttimet on vaihdettu että tekeekö muutosta.

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Jos käy rikkaalla, niin mites MAF, onko alkup Siemens/VDO? Vuotava suutin toinen ehdotus.. tai no niitä pitäis sitten olla vähintään 2 vuotavaa. Kannattaa varmaan viel savustaa uusiksi, ettei ainakaan mikään imuvuoto häiritse ohjausta.
    Last edited by MeisterW; 04-01-2022, 09:54.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Kesällä auton ostin ja siitä asti ajanu ilman ongelmia, ennen muutamaa viikkoa että tuskin lambdat ristissä on, itse kun en ole niitä irti käyttänyt.

    Leave a comment:


  • ekkoo1
    replied
    Juu, en minäkään niitä sokkona vaihtaisi mutta jos tulpat, wideband lambda tai päästömittaus ei tue sitä että kävisi oikeasti rikkaalla niin ehkä sitten.

    Olisiko joku saanut lambdan johdot ristiin, silloin varmaan säätäisi seoksia miten sattuu? Toki outoa jos vasta nytten alko kenkkuilemaan tuon imuvuodon korjauksen jälkeen :think

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    En ole vielä tulppaa käyttänyt pois, roughness on vielä ihan vihreällä alueella tuossa vitosellaki, mutta hieman koholla muihin verraten. Täytyy tutkia loputkin mahdolliset ennen kuin lambdoja vaihtelee.

    Tuossa vielä koodit

    Leave a comment:


  • ekkoo1
    replied
    Oliko tulpat nokiset tai noissa 3. ja 5. pytyissä mitään erikoista? Voihan ne lambdatkin olla väärässä jos ne on rikki, joltain tuuning boilta wideband lambda lainaan tai jos pajalla on päästömittari niin sillä katsoa onko CO2 tai HC koholla.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    X5 alottanut tuon moottorin iljetysvalon sytyttelyn ja koodia lambda rajojen ylityksestä molempiin bankkeihin ja rikkaan puolelle (kerran tarjosi myös misfire 4-5-6, mutta ei ole sen jälkeen näkynyt). Ennen imusarjan irrotusta savukoneella katsottiin ja jostain imusarjan alta savu karkasi ulos ja tuo jarrutehostajalle menevä oli halki pitkälle klemmarin alle ja luulin että ongelma löytyi, mutta ei...
    Kaikki muut on tehty ennen kuin lambda raja koodeja edes alkoi tulla paitsi tuo imusarjan irroitus. Ennen lambda raja koodeja tarjoili icv:n jumittumista ja maf:n vikakoodia. Jolloin vaihdoin molemmat + tuon alemman haitarikumiputken. Sen jälkeen taisin ajella viikon päivät ilman murheita, kunnes alkoi.

    Tähän mennessä on näprätty

    - disa rempattu
    - huohotusjärjestelmä uusittu
    - icv uusittu
    - kaasuläpän imuputki uusittu ylihuoltona, kun vanhassa ollut mitään vikaa
    - vanos rempattu (samalla uudet tulpat, nostajat, vvkumet ja ajoitus kohdalleen)
    - uusi venttiilikoppa tiivisteineen
    - imusarja käytetty irti ja uudet tiivisteet, samalla uusi letku jarrutehostajan venttiiliin menevään sekä tankin huurujen venttiiliin menevään
    - MAF uusittu
    - 5. ja 3. sylinterin roughness oli hieman koholla. UÄ pestyt vähemmän ajetut suuttimet vaihdettu tilalle, mutta 5. pysyi edelleen koholla. Puolat vaihdoin päikseen toisen sylinterin kanssa ja ei muutosta.

    Edellinen omistaja on vaihtanut kaasuläpän vanhan rikkouduttua, mallia topran. Tuntuu toimivan kuitenkin ok.

    Koodit tuntuu tulevan sievällä ajolla ja pikku kierroksilla. Ajossa ja auton käytöksessä en ole juuri huomannut ongelmia. Käy minusta tyhjäkäyntiäkin sievästi. Pitänee tutkia seuraavaksi tuo tankin huohotus venttiili ettei ole juminut auki?
    Last edited by zener; 04-01-2022, 00:35.

    Leave a comment:


  • kalevik
    replied
    Maf tuli, melko pitkä toimitusaika, parisen viikkoa. Lienee postissa ruuhkaa..



    Ajelin tallille vaihtamaan ja vielä toisen kerran sama pätkä uudella. Ajotyyli ei ihan sama ollut, ekassa vakkarilla enemmän. Selkeästi integraattorit uudella järkevämmät. Data ei ole koko matkalta, vaan viimeiset noin 3-4 km.

    Data luettu tabletilla, bimmer-tool appi ja K-D can kaapeli (sama jolla inpa toimii läppärissä).

    Click image for larger version

Name:	maf_old_new_vihmalo.jpg
Views:	1
Size:	158.7 KB
ID:	4839104

    Leave a comment:

Working...
X