Tuossa ois nyt hyvä päästä livedataa katsomaan miten trimmit käyttäytyy tyhjäkäynnillä vs kierroksilla. Savutestikin voisi kertoa onko siellä nyt kuiteskin imuvuoto vaikka olet sitä tutkinut ettei näy mitään selkeää.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 Imuvuoto ja Livedata topic II
Collapse
X
-
Purin kaikki huohotin putketkin irti imusarjasta ja yksi o-rengas ei ollut kunnolla paikallaan eikä sitä saanutkaan mahtumaan paikalleen joten otin vanhasta huohotin putkesta. Suuttimet pesty brake cleanerilla ja imusarja ja joku tunnistin mikä on keskellä imusarjaa sekä tyhjäkäyntimoottori myös. Suuttimien putsausaine laitettu tankkiin ja 20 litraa -98 bensaa kun tankki oli lähes tyhjä.
Kaikki laitettu takaisin paikoilleen ja ajettu pari km ilman muita vikoja paitsi tuli tuo 1 lambdan lämmitys ettei toimi mikä on tottakin,koska sitä on kokeiltu siirtää 2 lambdan paikalle ja vikakin siirtyi. Tuosta ei silti syttynyt vikavalo.
Mitattu ilmamäärä oli aamulla tyhjäkäynnillä 18kg/h ja nyt 22kg/h jos muistan oikein.
Ruiskutus aika aamulla tyhjäkäynnillä 0,31ms ja olisiko nyt ollut jotain 27ms luokkaa. Aamulla otin noista valokuvia mutta nyt en ottanut.
Vaikuttaa lupaavalta,mutta en silti juhli vielä.
Edit: Vaihdettu nyt tuo ykkös lambda pakosarjasta ja ajettu 5km ja käytelty paikallaan. Vikakoodit loistavat poissaolollaan vieläkin. Jospa se tuosta alkoi toimimaan. Kiitoksia avusta.Nykyinen kalusto
https://photos.app.goo.gl/z84mb5wmXm71uRoc8
Comment
-
-
Originally posted by sukka View PostPurin kaikki huohotin putketkin irti imusarjasta ja yksi o-rengas ei ollut kunnolla paikallaan eikä sitä saanutkaan mahtumaan paikalleen joten otin vanhasta huohotin putkesta. Suuttimet pesty brake cleanerilla ja imusarja ja joku tunnistin mikä on keskellä imusarjaa sekä tyhjäkäyntimoottori myös. Suuttimien putsausaine laitettu tankkiin ja 20 litraa -98 bensaa kun tankki oli lähes tyhjä.
Kaikki laitettu takaisin paikoilleen ja ajettu pari km ilman muita vikoja paitsi tuli tuo 1 lambdan lämmitys ettei toimi mikä on tottakin,koska sitä on kokeiltu siirtää 2 lambdan paikalle ja vikakin siirtyi. Tuosta ei silti syttynyt vikavalo.
Mitattu ilmamäärä oli aamulla tyhjäkäynnillä 18kg/h ja nyt 22kg/h jos muistan oikein.
Ruiskutus aika aamulla tyhjäkäynnillä 0,31ms ja olisiko nyt ollut jotain 27ms luokkaa. Aamulla otin noista valokuvia mutta nyt en ottanut.
Vaikuttaa lupaavalta,mutta en silti juhli vielä.
Comment
-
-
Imuvuodon tutkimiseen vinkki: asenna jääkiekon keskelle paineilmaventtiili, asenna kiekko maffin tilalle, puhalla systeemiin paine, kuuntele mistä pihisee. Autosta riippuen voit käyttää myös muun kokoista esinettä tai ihan mitä vaan mihin saat paineilmaventiilin kiinni, teipillä voi hienosäätää kokoa.
Vakioissa koneissa ei ole overlappia oikeastaan niin ilma ei karkaa palotilasta pakoputkeen.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
No niin. Editoin tuohon aiemmin kirjottamaani tekstiin että nyt vaihdettu ykkös lambda ja ajeltu noin 5km ilman ongelmia ja käytelty tyhjäkäynnillä,vikavaloja ei ole eikä herjaa enää ykkös lambdan lämmitystäkään. Kiitoksia avusta. Nyt voikin laittaa auton hyvillä mielin myyntiin kun se on kunnossa.Nykyinen kalusto
https://photos.app.goo.gl/z84mb5wmXm71uRoc8
Comment
-
-
M54b30 koneessa imupuoli on aivan pullo ei minkäänlaista imuvuotoa (paineilmalla kokeiltuna)
Lambdaintegratorit ampuu tyhjäkäynnillä heti reilusti plussalle, vähän niinku olis imuvuotoa mutta kun ei oo ( ellei oo semmonen vuoto joka vuotaa vain alipaineesta)
Integratorit molemmat siellä 20-25 luokkaa.
Seoksista tullu vikakoodeja tasaseen tahtiin.
Kone käy tyhjää normilämpösenä niin imulämmöt 35-40 astetta. Se vähän epäilyttää että voiko pitää kutiaan. Sehän saattas vähän ampua laihallepäin jota lambda sitten korjaa:think
Tankin tuuletusventtiili oli jumissa mutta lähti wd40:llä eloon mutta siitä ei tähän vikaan ollut vaikutusta.
Vanoksessa uudet tiivisteet ja vanos seuraa targettia muutaman asteen tarkkuudella. Ok?
Missä se pakoputken läpän solenoidi muuten on? Ja mistä ottaa alipaneen?
Ideoita?E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Noniin eli näyttäisi sille että auto tuli kuntoon.
Tankin tuuletusventtiili oli jumissa ja sen kun sain liotettua takaisin henkiin niin ensin integraattorit oli aivan yhtä metsässä kuin ennenkin mutta sitten kun auto seisoi muutaman tunnin niin olivatkin yhtäkkiä hyvät.
Ilmeisesti venttiili vuosi alipainetta mutta piti painetta, en muutakaan selitystä keksi. Eli imi ilmaa tankista.
Kaikki viat hävisi venttiilin ehjäämisellä eikä yhtään vikakoodia enää tullut parin kylmäkäynnistyksen ja jonkinmoisen ajolenkin aikana. Auton toiminta myös parani paljon, eli rynkytys ja huono käynti jäi pois, käy nyt erittäin nätisti.
Vähän outo juttu mutta pakko kai se on uskoa että homma oli siitä kiinni.Last edited by Urpo_rotta; 26-02-2019, 19:16.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Mistä kannattaa alkaa etsimään imuvuotoa?
Oireita ovat: Kierrokset jää vähäksi aikaa leijjailemaan, tärinää tyhjäkäynnillä kylmällä koneella ja alaväännöistä on puutetta.
Auto 520i m54 koneella. Antaa p-koodia ( 0174 ja p0171 ) " system too lean "
Autoon vaihettu :
-disan korjaus-sarja
-Ilmanoton alempi putki (vanha vaikutti ehjältä)
-öljytäyttökorkki (vanha oli haljennut)
Edellisen omistajan toimesta:vaihettu vanoksen tiivisteet
huohottimen letkuissa/liittimissä ei kuitenkaan mitään näkyviä vaurioita ole eikä ne ole "korppuja"
Huoltokirjan mukaan koskaan ei ole vaihettu pa- suodatinta eikä huohotinta?
Kannattaako noista lähteä liikenteeseen? Varmaa samalla kertaa vaihtaa imusarjantiivisteet,kumitulpat,mahdolliset haurastuneet letkut
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostImuvuodon tutkimiseen vinkki: asenna jääkiekon keskelle paineilmaventtiili, asenna kiekko maffin tilalle, puhalla systeemiin paine, kuuntele mistä pihisee. Autosta riippuen voit käyttää myös muun kokoista esinettä tai ihan mitä vaan mihin saat paineilmaventiilin kiinni, teipillä voi hienosäätää kokoa.
Vakioissa koneissa ei ole overlappia oikeastaan niin ilma ei karkaa palotilasta pakoputkeen.
Pari m54 on tullut tälläkonstin ehjättyä.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Paljonkos m54b30 imee ilmaa tyhjäkäynnillä?
Näyttäs olevan siinä 11-12kg/h luokassa.
Autossa on imuvuodon oireet mutta ei vaan löydy vuotajaa.
Kun poistaa koodit (tekee lambdasäätö yli säätöalueen koodia) integraattori menee maksimiin plussalle ja siitä sitten hetken päästä vikakoodi.
Voiko ristiin kytketyt lambdat aiheuttaa kyseisen kaltaisen ongelman?
Onko normaalia että kone sammuu jos öljykorkin avaa? Ei aivan jokakerta mutta yleensä.
Ajossa ok, tyhjää käy miten sattuu koska käy niin laihalla.
Ideoita?E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Wespa View PostNo ei ole normaalia, joku vikahan siellä on päällä jos noin tekee.
Olen montakin m54 imuvuoto-ongelmaista korjannut mutta tämä raavituttaa nyt päätä aika lailla.
Tuohon on jokin aika sitten uusittu koko huohotusjärjestelmä, voiko sen jotenkin onnistua kasaamaan väärin? Nyt kasasin samoin kuin se olikin. Minusta sitä ei voi kasata väärin mitenkään.
Paineilmatestillä imupuoli on tiivis.
Mitähän mää en nyt hoksaa tässä kuviossa.
Kai se pitää purkaa imusarja pöydälle.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Vielä tähän edelliseen: jos ottaa maffin johdon irti niin lambda integratorit korjaa rikkaan sijasta laihallepäin. Mitä tästä on pääteltävissä vai onko mitään?
Jaksaako joku inpan omistava katsoa omasta m54b30 koneestaan ilmamäärän tyhjäkäynnillä lämpimällä koneella ja isot virrankuluttimet pois päältä?
Oman lukema siinä 11-12kg/hE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Comment