Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 Imuvuoto ja Livedata topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • schwarze
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 2017
    • Kangasala

    #91
    Näpsäytin omaan kiesiin nuo x8r:n tiivarit ja on pelittäny. Ihan halvimpia en laittaisi, kun eihän noiden hinnanerolla tiliä tee kuitenkaan, vai?
    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

    Comment

    • Ringali
      BTCF Member
      • Feb 2007
      • 91
      • Oulu

      #92
      Originally posted by schwarze View Post
      Näpsäytin omaan kiesiin nuo x8r:n tiivarit ja on pelittäny. Ihan halvimpia en laittaisi, kun eihän noiden hinnanerolla tiliä tee kuitenkaan, vai?
      Tosiaan x8r olikin just tuo hieman edukkaampi. Hinnat alkaa noname tiivisteissä sieltä reilusta kympistä ja ne ajattelinki unohtaa tyystin. Samaa seosta kaiketi nuo beisanit/x8r pitäs olla niin ehkäpä uskallan semmoset ottaa. Ajattelin lähinnä että jos noissa halvemmissa ei mitat olisi ihan justiinsa tai muuten selkeää eroa laadussa.
      F10 520d ja e36 328i turbo

      Comment

      • schwarze
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 2017
        • Kangasala

        #93
        Originally posted by Ringali View Post
        Tosiaan x8r olikin just tuo hieman edukkaampi. Hinnat alkaa noname tiivisteissä sieltä reilusta kympistä ja ne ajattelinki unohtaa tyystin. Samaa seosta kaiketi nuo beisanit/x8r pitäs olla niin ehkäpä uskallan semmoset ottaa. Ajattelin lähinnä että jos noissa halvemmissa ei mitat olisi ihan justiinsa tai muuten selkeää eroa laadussa.
        X8r:llä oli lisäksi näin laiskalle shoppailijalle mukavat methodit ja tuli poimittua myös disalle setti samalla😊
        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6937
          • N/A

          #94
          No mie en ole laittanut kun beisania, eihän ne ole halvimmat.. mutta varmasti toimivat. Lisäksi Raj tarjoaa ihan ykkösluokan apua ja asiakaspalvelua.

          Comment

          • mrrp
            Bimmer Rookie
            • Jan 2011
            • 52
            • Tampere

            #95
            M54b30 oireilee erittäin rikkaalla seoksella kiihdyttäessä, dieselmäinen musta savu seuraa perässä 1-2 vaihteella tai paikallaan tyhjäkäynniltä kaasuttaessa. Huom ei siis öljynpoltosta tuttu sininen vaan nimenomaan musta ylirikkaan seoksen takia tuleva käry.

            Vaihtettu osia:
            DISA:n korjaussarja xr8
            Vanoksen tiivisteet
            Huohotin (talvimalli) kaikkine putkineen
            MAF-moottori väliset haitariputket
            venttiilikopan ja öljynsuodatinjalan tiivisteet
            Huohotinremontin yhteydessä illistelty kaasuläppää ja tyhjäkäyntiluistia, jotka molemmat olivat puhtaita ja siistejä.

            INPA ei anna mitään koodeja ja fuel-trim näyttävät normaaleilta (noin 2% plussalla). Tyhjäkäynnillä ilmamassa noin 12kg/h ja ilmastointi päällä 15kg/h. Kierroksilla ilmamassa menee yli asteikon arviolta noin 400kg/h arvoihin, kun palkin maksimi maksimi on 100kg/h. MAF:n sähköliitin irroittaminen ei aiheuta koodia :think mutta käytös on sama. MAF irrotettuna fuel-trim alkaa korjaamaan seosta laihallepäin -28% asti, mutta silloinkaan ei moottorin vikavalo syty. INPA:n vikavalotesterillä valon saa kyllä palamaan, eli jotain eloa sielläkin on.

            Tyhjäkäynnillä INPA:n lambdan volttimäärä hyppii 0,1V ja 0,7V, mutta päivitystaajuus taitaa olla liian harva järkevään jännitteen seuraamiseen. Omaan päähän arvon pitäisi olla kyllä tasainen 0,5V tyhjäkäynnillä ja kevyellä kuormalla. Täyskaasulla lambdat näyttävät tasaista 0V, mikä käykin järkeen koska seon on varmasti 10:1. Vikakoodia ei tästäkään tule tai siis, vikakoodia tai valoa en ole saanut syttymään millään muulla kuin INPAN vikavalon aktivoinnilla.

            Törkeän paksu seos kiihdytyksessä ei suoraan kuulosta imuvuodolta, mutta eikai INPA:n ilmamassa-palkki pitäisi ylittyäkkään? Testattu toisella ehjällä MAF:lla, jolla käytös on edelleen sama. Moottorin lämpötila ei vaikuta käytökseen, täysin kylmällä koneella en ole kyllä viitsinyt kiihdyttää täysillä.

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5267
              • Pirkkala

              #96
              Diagnoosit on äkkiseltään pääteltynä tehty hätäisesti, moottorinohjain ei ole ehtinyt reagoida kokeiluihin.
              Maffiin osoittaa minun syyttävä sormi.
              Nollaa adaptaatiot ja laita varmasti ehjä maffi.
              Bensanpaineet jos olis liian kovat vois oireilla myös noin.

              Kuulostaa erikoiselle ettei maffin irrotus tee vikakoodia. Eikö edes vaikka auton sammuttaa ja käynnistää johto irti?
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • Antti O
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6937
                • N/A

                #97
                Miten minusta sekin kuulostaa oudolta että dme lähtee laihentamaan fueltrimmiä jos maf töpseli on irti. Eikös se ole sillon ns. openloopissa ja lambdakorjaus on pois pelistä kokonaan.

                Comment

                • mrrp
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2011
                  • 52
                  • Tampere

                  #98
                  Originally posted by Urpo_rotta View Post
                  Diagnoosit on äkkiseltään pääteltynä tehty hätäisesti, moottorinohjain ei ole ehtinyt reagoida kokeiluihin.
                  Maffiin osoittaa minun syyttävä sormi.
                  Nollaa adaptaatiot ja laita varmasti ehjä maffi.
                  MAF oli ehjä VDO mitä kokeilin ja testilenkki oli ehkä 20min, mutta kyllä sen mitatun ilmamassan pitäisi silti heti korjaantua. Paikallaan oleva MAF on noname, josta on alkuperäiset tuotenumerot kolvilla sulatettu pois. (Tämän takia lähdin itsekkin mittailemaan MAF arvoja) Lambdojen mukaan säätyvät polttoaineen korjausarvot toki seuraavat vasta myöhemmin. Kuinka paljon tälläisen koneen pitäisi syödä ilmaa isoilla kierroksilla? ̶Lö̶y̶s̶i̶n̶ ̶y̶l̶e̶i̶s̶p̶ä̶t̶e̶v̶ä̶n̶ ̶n̶y̶r̶k̶k̶i̶k̶a̶a̶v̶a̶n̶.̶ ̶1̶g̶/̶s̶ ̶/̶5̶0̶0̶R̶P̶M̶ ̶/̶k̶o̶n̶e̶e̶n̶ ̶l̶i̶t̶r̶a̶t̶i̶l̶a̶v̶u̶u̶s̶.̶
                  ̶
                  ̶K̶y̶s̶e̶i̶s̶e̶l̶l̶ä̶ ̶k̶a̶a̶v̶a̶l̶l̶a̶ ̶s̶a̶a̶d̶a̶a̶n̶ ̶3̶.̶0̶l̶ ̶m̶o̶o̶t̶t̶o̶r̶i̶l̶l̶e̶:̶
                  ̶7̶0̶0̶r̶p̶m̶ ̶=̶ ̶1̶5̶.̶1̶k̶g̶/̶h̶ ̶(̶m̶i̶t̶a̶t̶t̶u̶ ̶1̶2̶-̶1̶5̶)̶
                  ̶2̶5̶0̶0̶R̶P̶M̶ ̶=̶ ̶5̶4̶ ̶k̶g̶/̶h̶ ̶(̶m̶i̶t̶a̶t̶t̶u̶ ̶1̶0̶0̶)̶
                  ̶6̶5̶0̶0̶R̶P̶M̶ ̶=̶ ̶1̶4̶0̶ ̶k̶g̶/̶h̶ ̶(̶m̶i̶t̶a̶t̶t̶u̶ ̶4̶5̶0̶+̶)̶

                  Jos näihin on luottaminen niin silloin koneen näkemä ilmamäärä on huomattavasti yli normaalin, joka on suoraan liittyväinen koneen kuormaan ja ruiskutettuun polttoaineeseen. Jos tosiaan ollaan näin paljon pielessä mitattu/oletettu, niin eikai noin suuri ero voi johtua vain ilmavuodoista? :think

                  Originally posted by Urpo_rotta View Post
                  Bensanpaineet jos olis liian kovat vois oireilla myös noin.
                  Näissähän taitaa olla bensanpaine vakio koko kierrosalueen (ei painekompensointia) niin bensanpaineen ollessa korkea pitäisi myös tyhjäkäynnillä olla ylirikas.
                  Originally posted by Urpo_rotta View Post
                  Kuulostaa erikoiselle ettei maffin irrotus tee vikakoodia. Eikö edes vaikka auton sammuttaa ja käynnistää johto irti?
                  Vikakoodia ei tule vaikka MAF on irti käynnistyksessä tai sammutuksessa tai käynnissä ollessa irrottelusta.

                  Ja edittinä, MAF irti = ecu on peruskartalla, eli joku turvallinen kartta, jolla auto varmasti toimii ja pääsee perille. Tästä mielestäni pitäisi silti vikavalo tulla. MAF irti lyhytaikainen korjaus menee heti maksimiin -28%. Mielestäni jos korjauskerroin menee yli 10% pitäisi valon syttyä joka tapauksessa.

                  Edit2:
                  Kädessä pidettävällä yleismallisella lukijalla MAF-arvoja:

                  ILMAMASSA (kg/h) @RPM

                  37@950
                  147@2000
                  400@4000
                  658@6500

                  Vikavalo ei syty, eikä yleismallinen koodinlukija tai INPA löydä vikakoodeja vaikka MAF:n johdon irrottaa ennen käynnistystä tai käynnin aikana.

                  Edit3:
                  Toisella M54b30 moottorilla varustettu samanvuosimallinen 2001 auto antoi ilmamassaksi samalla kannettavalla OBD-lukijalla noin samoja arvoja. Internetin nyrkkikaava ei siis ilmeisesti pitänyt paikkaansa. Tarkemmat Ilmamassamittaukset olisivat vaatineet login ja pidemmän vedon, mutta nyt saaduilla arvoilla voidaan sanoa melko varmaksi, että ilmamassa ongelmakoneessa on kuitenkin ns. järkevällä tasolla. Kahden eri auton mittauksiin ja luotettavampaan lähteeseen perustuen ilmamäärä grammoina sekunnissa on noin 80% tehomäärästä. 230hp = 184 g/s = 662kg/h, mikä taas on mittaustarkkuus huomioiden hyvin lähelle yllä olevaa.

                  Lisäksi varmistin, että lämpö- ja muut anturit näyttävät järkeviä lukemia. Missään ei ollut merkittävää poikkeamaan oletettuun.
                  Last edited by mrrp; 23-09-2019, 21:09. Reason: Lisätty toisella mittarilla mitatut arvot ja väärien olettamusten poistaminen

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5267
                    • Pirkkala

                    #99
                    Originally posted by mrrp View Post
                    MAF oli ehjä VDO mitä kokeilin ja testilenkki oli ehkä 20min, mutta kyllä sen mitatun ilmamassan pitäisi silti heti korjaantua. Paikallaan oleva MAF on noname, josta on alkuperäiset tuotenumerot kolvilla sulatettu pois. (Tämän takia lähdin itsekkin mittailemaan MAF arvoja) Lambdojen mukaan säätyvät polttoaineen korjausarvot toki seuraavat vasta myöhemmin. Kuinka paljon tälläisen koneen pitäisi syödä ilmaa isoilla kierroksilla? ̶Lö̶y̶s̶i̶n̶ ̶y̶l̶e̶i̶s̶p̶ä̶t̶e̶v̶ä̶n̶ ̶n̶y̶r̶k̶k̶i̶k̶a̶a̶v̶a̶n̶.̶ ̶1̶g̶/̶s̶ ̶/̶5̶0̶0̶R̶P̶M̶ ̶/̶k̶o̶n̶e̶e̶n̶ ̶l̶i̶t̶r̶a̶t̶i̶l̶a̶v̶u̶u̶s̶.̶
                    ̶
                    ̶K̶y̶s̶e̶i̶s̶e̶l̶l̶ä̶ ̶k̶a̶a̶v̶a̶l̶l̶a̶ ̶s̶a̶a̶d̶a̶a̶n̶ ̶3̶.̶0̶l̶ ̶m̶o̶o̶t̶t̶o̶r̶i̶l̶l̶e̶:̶
                    ̶7̶0̶0̶r̶p̶m̶ ̶=̶ ̶1̶5̶.̶1̶k̶g̶/̶h̶ ̶(̶m̶i̶t̶a̶t̶t̶u̶ ̶1̶2̶-̶1̶5̶)̶
                    ̶2̶5̶0̶0̶R̶P̶M̶ ̶=̶ ̶5̶4̶ ̶k̶g̶/̶h̶ ̶(̶m̶i̶t̶a̶t̶t̶u̶ ̶1̶0̶0̶)̶
                    ̶6̶5̶0̶0̶R̶P̶M̶ ̶=̶ ̶1̶4̶0̶ ̶k̶g̶/̶h̶ ̶(̶m̶i̶t̶a̶t̶t̶u̶ ̶4̶5̶0̶+̶)̶

                    Jos näihin on luottaminen niin silloin koneen näkemä ilmamäärä on huomattavasti yli normaalin, joka on suoraan liittyväinen koneen kuormaan ja ruiskutettuun polttoaineeseen. Jos tosiaan ollaan näin paljon pielessä mitattu/oletettu, niin eikai noin suuri ero voi johtua vain ilmavuodoista? :think


                    Näissähän taitaa olla bensanpaine vakio koko kierrosalueen (ei painekompensointia) niin bensanpaineen ollessa korkea pitäisi myös tyhjäkäynnillä olla ylirikas.

                    Vikakoodia ei tule vaikka MAF on irti käynnistyksessä tai sammutuksessa tai käynnissä ollessa irrottelusta.

                    Ja edittinä, MAF irti = ecu on peruskartalla, eli joku turvallinen kartta, jolla auto varmasti toimii ja pääsee perille. Tästä mielestäni pitäisi silti vikavalo tulla. MAF irti lyhytaikainen korjaus menee heti maksimiin -28%. Mielestäni jos korjauskerroin menee yli 10% pitäisi valon syttyä joka tapauksessa.

                    Edit2:
                    Kädessä pidettävällä yleismallisella lukijalla MAF-arvoja:

                    ILMAMASSA (kg/h) @RPM

                    37@950
                    147@2000
                    400@4000
                    658@6500

                    Vikavalo ei syty, eikä yleismallinen koodinlukija tai INPA löydä vikakoodeja vaikka MAF:n johdon irrottaa ennen käynnistystä tai käynnin aikana.

                    Edit3:
                    Toisella M54b30 moottorilla varustettu samanvuosimallinen 2001 auto antoi ilmamassaksi samalla kannettavalla OBD-lukijalla noin samoja arvoja. Internetin nyrkkikaava ei siis ilmeisesti pitänyt paikkaansa. Tarkemmat Ilmamassamittaukset olisivat vaatineet login ja pidemmän vedon, mutta nyt saaduilla arvoilla voidaan sanoa melko varmaksi, että ilmamassa ongelmakoneessa on kuitenkin ns. järkevällä tasolla. Kahden eri auton mittauksiin ja luotettavampaan lähteeseen perustuen ilmamäärä grammoina sekunnissa on noin 80% tehomäärästä. 230hp = 184 g/s = 662kg/h, mikä taas on mittaustarkkuus huomioiden hyvin lähelle yllä olevaa.

                    Lisäksi varmistin, että lämpö- ja muut anturit näyttävät järkeviä lukemia. Missään ei ollut merkittävää poikkeamaan oletettuun.
                    Oon laittanu tähän topiciin aiemmin ehjän m54b30 ilmamassat tyhjäkäynnillä joka minusta kertookin yleensä parhaiten onko kaikki ok.

                    Oon oppinu käytännön kautta että kun tekee havintoja viasta, pitää niin sitkeesti aina testata yks asia kerrallaan että on 100% varma että vika ei ole ko. Osassa muuten virhepäätelmät johtavat toiseen ja lopputulemana vikaa ei löydy.

                    Eihän sulla voi olla siellä joku peukaloitu softa sisässä? Esim e85 tehty?

                    Tää kuulostaa niin ihmeelliselle että joku tässä ei nyt täsmää.

                    Entäs ilmanputsari? Eihän se vain ole aivan tukossa tai märkä?
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • mrrp
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2011
                      • 52
                      • Tampere

                      Originally posted by Urpo_rotta View Post
                      Oon laittanu tähän topiciin aiemmin ehjän m54b30 ilmamassat tyhjäkäynnillä joka minusta kertookin yleensä parhaiten onko kaikki ok.

                      "Tyhjäkäynnillä ilmamäärä nousi sinne 14-15kg/h tasolle aiemmasta 11-12kg/h se siis lienee hehtraarilleen se mitä sen kuuluukin näyttää."

                      Oon oppinu käytännön kautta että kun tekee havintoja viasta, pitää niin sitkeesti aina testata yks asia kerrallaan että on 100% varma että vika ei ole ko. Osassa muuten virhepäätelmät johtavat toiseen ja lopputulemana vikaa ei löydy.
                      Itsekkin olen tavallisen monta erilaista ihmevikaa diagnosoinut, jonka lisäksi säätänyt ja asentanut kaikenlaisia moottorinohjauksia. Yleensä oma pää on riittänyt asioiden selvittämiseen, mutta nyt en saa jostain syystä asioita selviämään. Noin 15kg/h on lukemat molemmilla autoilla ilmastointinnin ollessa päällä, ilmastoinnin sammuttamalla molemmista autoista tippuu lukema hieman. Nämä näyttäisivät täsmäävän sinun mittaustuloksiisi ja muutenkin järkeen, ecu nostaa tyhjäkäyntimoottorin käyttöastetta kompensoimaan ilmastoinnin tehontarvetta.

                      Mielenkiintoisen asiasta tekee myös se, että auto ei oireile muuten mitenkään, jos kaveri ei olisi kertonut minulle takana tullessaan, että auto savuttaa niin tämä vika olisi jäänyt varmasti huomaamatta. Kuskin penkiltä peilin kautta savua ei huomaa, etenkään vauhdissa asvalttia vasten. Paikallaan kaasutellessa mustan huomaakin helposti, mutta eipä se nyt kovin tyypillistä ole poljettaa paikallaan Aiemmin luetellut osat olen vaihtanut, niiden oireiden takia, en siis tätä vikaa etsiessä.
                      Originally posted by Urpo_rotta View Post
                      Eihän sulla voi olla siellä joku peukaloitu softa sisässä? Esim e85 tehty?

                      Tää kuulostaa niin ihmeelliselle että joku tässä ei nyt täsmää.
                      Tätä spekuloin itsekkin. Koska todella outoa, ettei esimerkiksi vikavaloa saa syttymään tilanteissa jossa sen pitäsi palaa, kuten MAF:n johdon irroitus, joka johtaa seoskorjauksen pohjaamiseen. Tietääkö joku miten E46 ecu ohjelmoidaan näissä? Jos se vaatii ecun irroituksen niin siitä on varmasti jälkiä. Jos ohjelmointi tehdään väylän kautta niin en lähde silloin etsimään vinkkejä mahdollisesti käpälöinnistä.
                      Originally posted by Urpo_rotta View Post
                      Entäs ilmanputsari? Eihän se vain ole aivan tukossa tai märkä?
                      En jaksanut erikseen mainita, että ns. perusasiat on kunnossa. Tulpat, puolat, huollot jne. Ilmanputsari on siis toki tarkistettu, kuten myös letkujen liitännät yms.

                      Comment

                      • walther91
                        BTCF Member
                        • Sep 2013
                        • 110
                        • Lahti

                        Originally posted by mrrp View Post
                        Tietääkö joku miten E46 ecu ohjelmoidaan näissä? Jos se vaatii ecun irroituksen niin siitä on varmasti jälkiä. Jos ohjelmointi tehdään väylän kautta niin en lähde silloin etsimään vinkkejä mahdollisesti käpälöinnistä.
                        Ecu voidaan ohjelmoida irrallaan sekä paikallaan ollessa autossa obd portin kautta. Ecun irrotuksesta tuskin mitään fyysisiä jälkiä jää, mistä pääsisi jäljille. Varmin keino on ladata ecusta softa pihalle ja tutkailla onko karttoja käpälöity.

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4181

                          Ennen kun alkaa enemmälti purkamaan, niin onko separaattorin liitoksissa, tms. siinä lähellä paikkaa josta rupeaa horimaan ilmaa?

                          Massiivinen imuvuoto vaivaa (vikakoodi lambdoista ja säätörajasta, tms.), niin savutestin tein ja höyryää siitä kaasuläpän vierestä (koneen etupuolelta läheltä kaasuläppää jossa separaattori). Siinä edessä on se johtoboxi, tms, niin en tarkemmin nähnyt mistä tuhruttaa savua.
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6937
                            • N/A

                            No siis mikä tahansa niistä huohottimen putkista voi olla halki.
                            Pura se johtoboksi irti , se lähtee helposti niin pääset näkemään.
                            Siellä kaasuläpän luona on aika paljon alipaineputkia. Jos haluais varmanpäälle pelata nappaa imusarjan irti ja tutkii mikä on rikki.
                            Last edited by Antti O; 12-10-2019, 21:18.

                            Comment

                            • bemmeri
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4181

                              Vaikea sanoa missä se vuoto oli, kun mureni/katkeili putket purettaessa.

                              Kai se on laitettava Aerolta korjauskitti tulemaan ja muutama tiiviste myös.
                              Tämä lienee sopiva?


                              Ois siellä se paketti myös jossa pari letkua vähemmän, hintaeroa vaan pari-kolme kymppiä, niin ottaa tuon kattavamman.
                              EVERYTHING | WORKS

                              Comment

                              • Antti O
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6937
                                • N/A

                                Mites

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎