Originally posted by BMW525Xda
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
G-Power ahdin + rekisteröinti
Collapse
X
-
Originally posted by puliukk0 View PostEhdottomasti termostaatti, liian kylmä öljy tuhoaa konetta yhtä pahasti kun liian kuuma.
90-110c öljyt on ihanteelliset, eli ei nyt ihan hirveän kaukana olla....
Pakko näitä on jonkun kokeilla niin saadaan infoa mitä kannattaa kokeilla. Öljynlauhditin 33cm*25cm*50mm maksaa ~100€ ja letkut saan ilmaiseksi. Ei paha kokeilu. Lauhdutinta voi peittää osaksi jos öljy jäähtyy liikaa mutta kierto pysyy aina täysillä.Last edited by BMW525Xda; 10-06-2019, 08:47.
Comment
-
-
Pari viikkoa on nyt Z4 ollut liikennekäytössä, kyllähän tuo vaan jaksaa vääntää suuta hevosenkengälle, tuollainen pulkka liikkuu ihan mukavasti.
SMG on tuolle kiva kaveri, vastaa kaasuun kuin manuaali ja läppysköillä voi latoa pykäliä sisään, tai sitten antaa tietokoneen hoitaa homma.
Tiheämpivälitteinen lukkoperä toi vielä funfactoria sopivasti lisää
Niin ja ahdin on rekisteröity ihan by the book
Nyt kun tälle bolt-on linjalle on lähdetty niin mitä mieltä eFlexfuel-kitistä tuohon kaveriksi? MS45 ilm. edelleen vähän huonosti ohjelmoitavissa, enkä halua tuota pelkästään viinalle vaan nimenomaan flexfuel.E24 - M88/3 N/A
E85 - M54 Supercharged
G26 - M50 Supercharged
IG:kamamikko
Comment
-
-
Jos imuilma tosiaan pyörii noin kovissa lukemissa, kuin tuolla edellä mainittiin, niin ehdottomasti. Mulla Porschessa oli prochargerin ahdin ja sillä imulämmöt huiteli 30-40c tuntumassa kesäkelilä. Normi maantiecruisailussa ihan samoissa imuilman lämmön kanssa. Välijäähdytin oli kyllä käytössä.
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostEn nyt kyseenalaista imuilman lämpötilan merkitystä tms. mutta miten välijäähdyttimen asennus ahtimen jälkeen viilentää ahtimen kompuralle tulevaa ilmaa? En nyt ymmärrä pointtia välijäähdytin vs. kompuran hyötysuhde. Mekaaninen ahdinhan työntää sinne koneeseen saman määrän ilmaa oli se ahtimen jälkeen 80 tai 20 asteista (jos ahtimen imemä ilma on saman lämpöistä). Välijäähdyttimellä saadaan koneeseen sisään menevän ilman lämpötila alemmaksi, jolloin koneen nakutusherkkyys pienenee ja voidaan ajaa isommalla ennakolla = enemmän voimaa. e85 on erittäin immuunia nakutukselle ja myös viilentää koneeseen menevää ilmaan (imuilman lämpötila-anturin jälkeen). Minkä vuoksi sillä pitäisi saada merkittäviä tehollisia hyötyjä tämmöisessä korkean imulämmän tapauksessa.
Mutta joo ahtimelle tarjoiltava ilma kannattaisi saada mahdollisimman viileäksi oli vehje ja setuppi mikä tahansa.Last edited by Wesulius; 09-07-2019, 23:01.
Comment
-
-
Tuolla aiemmin oli juttua tästä G-Powerin ohjelmasta. Kuten oli jo tiedossa se heidän pulikalla imetty ohjelma näyttää oleven cryptattu joten eipä siihen kannata enemmän aikaa käyttää.
Sain kuitenkin imastua ohjelman koneelle toisella softalla ja sen verran tutkiskelin että G-Power näyttää käyttävän Frieling Racing työkalua/toolsettia. Varmaankin siitä syystä ovat omat tuotokset cryptanneet kun ovat tuon ostaneet "isolla rahalla".
Pitää vielä opiskella lisää + koitan jeesata Renoveloa, jotta ne saisi ByteTuner MS45 releasen pihalle mahd pian.
Jos löytyy forumilta jo osaamista tuohon MS45:een niin laittakaa viestiä.
Laitoin jo kyssäriä myös Flexfuel-topicciin.
p.s. Jenkki-forumeilla näyttää olevan rakenteilla XDF-filuja, mutta nopeasti tutkimalla tuo tie taitaa olla toivoton. MS45:ssä on jo niin paljon parametreja, että debuggaamalla ja reverse-engineeringillä ei taida ikä riittää, että tulisi valmista.E24 - M88/3 N/A
E85 - M54 Supercharged
G26 - M50 Supercharged
IG:kamamikko
Comment
-
-
MS45:lle on nykyään olemassa perus obd2 usb pulikalla toimiva flashtooli ja karttoja jonkin berran saa auki romrauderilla/tunerprolla. Mut tosiaan vielä aika alkutekijöissään hommat on, että ihmeitä ei vielä voi säädellä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostMS45:lle on nykyään olemassa perus obd2 usb pulikalla toimiva flashtooli ja karttoja jonkin berran saa auki romrauderilla/tunerprolla. Mut tosiaan vielä aika alkutekijöissään hommat on, että ihmeitä ei vielä voi säädellä.
Tool to read and flash the MS45 DME. Contribute to terraphantm/MS45-Flasher development by creating an account on GitHub.
Tuossa aika hyvä kirjoitus Ms45 sielunelämästä.
Renovelolla tuntuisi olevan suht.toimiva yhteisö. Oma harminsa on vielä se että Ms45:sta on useampi hw-variantti, eikä map-filet on keskenään yhteensopivia.E24 - M88/3 N/A
E85 - M54 Supercharged
G26 - M50 Supercharged
IG:kamamikko
Comment
-
-
-
Jos sulla on pistää se binääri tarjolle, niin sitä voinee muillakin softilla ihmetellä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View Post^
Laskin että ahtimen asennus olisi ollut yhtäjaksoisesti tehtynä 10-12h työ. Minulla meni kaasuläppäkotelon johtojen katkaisemisen vatulointiin viikkoja kun en olisi tahtonut ensin katkoa johtosarjaa mutta lopuksi oli taivuttava eikä homma sitten hyvillä työkaluilla ollutkaan paha rasti.
Kohta kun saa loput tämän vuoden suunnitellut hommat tehtyä voikin ottaa auton ajoon, sen mitä viime kesän lopussa pääsi pari kertaa koittamaan miellytti kyllä valtavasti. Moottori on sekoitus ahdettua ja vaparia, voiman tuotto lähtee joutokäynniltä ja jatkuu katkeamattomana punarajalle ilman potkuja.
G-Powerin toimittaman ilmansuodattimen tilalle pitää kyllä hommata joku K&N tyylinen pestävä suodatin. Ensi talvena asentelen sitten ahtojäähdyttimen ja samalla ilmanotto siirtyy konehuoneesta sumuvalon kohdalle viileämpään paikkaan.
Niissä vanhemmissa oli sellainen k/n tyylinen suodatin, mutta uudemmat tuollaisia motocross pyörän suodattimia, jotka on kyllä parempia kuin se k/n mallinen. Tuota "vaahtomuovista" saa hyvin pestyä ja öljyttyä, toisin kuin sitä vanhemman mallista.
Vaihdoin juuri omaani tuollasen uudenmallisen.F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
-
Originally posted by Convertible View PostNiissä vanhemmissa oli sellainen k/n tyylinen suodatin, mutta uudemmat tuollaisia motocross pyörän suodattimia, jotka on kyllä parempia kuin se k/n mallinen. Tuota "vaahtomuovista" saa hyvin pestyä ja öljyttyä, toisin kuin sitä vanhemman mallista.
Vaihdoin juuri omaani tuollasen uudenmallisen.
Mulla on tuossa mun z4 3.0i g-powerissa vika. Auto joka vaihteella nykäsee 5000 kierroksella siten niinku painais jarrua ja sit alkaa vetää uudelleen. Seosmittarin mukaan auto käy silloin hetkellisesti rikkaalla. Auto menossa aj-techille penkkiin jossain kohtaa niin eiköhän tuo röpö siellä selviä. Auton siimapyörä muutettu kiinteeksi eli mitää luistoja ei sieltäkään tule. Tällä pugisetupilla antaa kuitenki 306hv mut todella rasittava vika.Dracōnem dormientem nunquam tītillandus.
Bmw f06 640d gran coupe -12
ex-Bmw e88 135i -08
ex-Bmw e85 Z4 3.0i -03 Gpowered
ex-Bmw e36 325i cabrio -93
ex-Bmw e46 328Ci -99 "lich king"
ex-Bmw X5 3.0d -04
ex-Bmw e36 325i coupe -92
ex-Bmw e30 316 -84
ex-Bmw e21 323i -80
ex-Bmw e21 316 -82
ex-Bmw e21 315 -81
Comment
-
-
Originally posted by Druan View PostMistä löysit sellaisen uudenmallisen suodattimen. Mulla on vanha tiensä päässä ja tarvis uuden.
Mulla on tuossa mun z4 3.0i g-powerissa vika. Auto joka vaihteella nykäsee 5000 kierroksella siten niinku painais jarrua ja sit alkaa vetää uudelleen. Seosmittarin mukaan auto käy silloin hetkellisesti rikkaalla. Auto menossa aj-techille penkkiin jossain kohtaa niin eiköhän tuo röpö siellä selviä. Auton siimapyörä muutettu kiinteeksi eli mitää luistoja ei sieltäkään tule. Tällä pugisetupilla antaa kuitenki 306hv mut todella rasittava vika.
ps. Ilmansuodatin vieläkin hakusessa.Dracōnem dormientem nunquam tītillandus.
Bmw f06 640d gran coupe -12
ex-Bmw e88 135i -08
ex-Bmw e85 Z4 3.0i -03 Gpowered
ex-Bmw e36 325i cabrio -93
ex-Bmw e46 328Ci -99 "lich king"
ex-Bmw X5 3.0d -04
ex-Bmw e36 325i coupe -92
ex-Bmw e30 316 -84
ex-Bmw e21 323i -80
ex-Bmw e21 316 -82
ex-Bmw e21 315 -81
Comment
-
Comment