Announcement

Collapse
No announcement yet.

G-Power ahdin + rekisteröinti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kama
    BTCF Member
    • Dec 2002
    • 1264
    • Savonmua

    Täällä jotakin edistystä.
    Pariin pitkään iltaan tuon niputti paikoilleen. Jäi vaan harmillisesti kesken kun kitissä oli väärää bensapaineensäädin ja hihnapyörän kiinnike. Puhelu Saksaan ja oikeat osat pitäs olla matkalla.

    Jos on kokemuksia pienemmästä siiivapyörästä tai MS45 optimoinnista niin laittakaa viestiä. Nyt näyttäs olevan 100mm pylpyrä.
    Onko kukaan testannut mihin asti tuossa riittää tuotto?

    Oletko BMW525Xda logannut imuilman lämpötilaa? ts. paljonko välijäähyllä voisi saada hyötyä vai saako yhtään.

    Attached Files
    E24 - M88/3 N/A
    E85 - M54 Supercharged
    G26 - M50 Supercharged
    IG:kamamikko

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      Minkä bensapaineensäätimen lähettivät, minulle tuli vain se orkkis suodatin jonka yhteydessä on orkkis paineensäädin.

      Sulle tuli näköjään oranssi imuputki.

      Imulämmöt huitelee 80C lämpimillä ilmoilla ja kävi lähellä 100C ahvenistolla. Normiajossa tieliikenteessä 45-55C.

      Alkaako ecu rajoittaa tehoja kun lämmöt nousee yli X celsiusta ?

      Comment

      • poke
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 3111

        Originally posted by kama View Post
        Onko kukaan testannut mihin asti tuossa riittää tuotto?


        Täältä löytyy tietoa ahtimesta ja tuottokäyrä:
        Kulkineet/projektit:

        530iA E39
        635 CSi E24
        518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11154
          • Oulu

          Originally posted by BMW525Xda View Post
          Minkä bensapaineensäätimen lähettivät, minulle tuli vain se orkkis suodatin jonka yhteydessä on orkkis paineensäädin.

          Sulle tuli näköjään oranssi imuputki.

          Imulämmöt huitelee 80C lämpimillä ilmoilla ja kävi lähellä 100C ahvenistolla. Normiajossa tieliikenteessä 45-55C.

          Alkaako ecu rajoittaa tehoja kun lämmöt nousee yli X celsiusta ?
          Joo


          Tuossa siis sytkäennakon puottamisen kerroin kartta. Akseleina jäähdytinnesteen lämpötila*imulämmöt. Käytännössä siis 20 asteen imulämmöillä mennään kartan mukaan ja siitä ylöspäin aletaan puottaan ennakkoa. Tuohon liittys vielä nominal kartta noiden kertoimien lisäksi mistä näkis todellisen ennakkomäärän puotoksen, mutta en nyt sitä äkkiseltään löytäny.
          Attached Files

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            Paljonko suunnilleen leikkaa tehoja esim. Imulämmöillä 80C. Siellä ne näytti pyörivän pääsääntöisesti radalla keikkuessa.

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11154
              • Oulu

              Originally posted by BMW525Xda View Post
              Paljonko suunnilleen leikkaa tehoja esim. Imulämmöillä 80C. Siellä ne näytti pyörivän pääsääntöisesti radalla keikkuessa.
              Sielä tippunee jotain 5-10 astetta ennakkoa noilla lämmöillä eli kymmeniä hevosvoimia. Se että onko tuo jo otettu huomiion kun ne on gpowerilla säätäneet kartat, niin luoja tietää.
              Last edited by Pazi88; 05-06-2019, 09:44.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                Originally posted by Pazi88 View Post
                Sielä tippunee jotain 5-10 astetta ennakkoa noilla lämmöillä eli kymmeniä hevosvoimia. Se että onko tuo jo otettu huomiion kun ne on gpowerilla säätäneet kartat, niin luoja tietää.
                Ok, eli ei vaikutusta mun kierrosaikoihin
                Mulla on se ecun lukeminen hieman vaiheessa, naapuri on työstänyt asiaa ja piuha on jo olemassa sekä läppäri ohjelmalla. Koitetaan saada sulle se napattua vaikka vkloppuna.

                E: luin huolimattomasti ”kymmeniä”. Kyllä ne alkaa vaikuttaa jo aikoihin.
                Last edited by BMW525Xda; 05-06-2019, 11:50.

                Comment

                • kama
                  BTCF Member
                  • Dec 2002
                  • 1264
                  • Savonmua

                  Originally posted by BMW525Xda View Post
                  Minkä bensapaineensäätimen lähettivät, minulle tuli vain se orkkis suodatin jonka yhteydessä on orkkis paineensäädin.

                  Sulle tuli näköjään oranssi imuputki.

                  Imulämmöt huitelee 80C lämpimillä ilmoilla ja kävi lähellä 100C ahvenistolla. Normiajossa tieliikenteessä 45-55C.

                  Alkaako ecu rajoittaa tehoja kun lämmöt nousee yli X celsiusta ?
                  Joo koitin tinkiä hintaa niin antoivat tuon oranssin kaupanpäälle
                  Lähettivät siis e46 osat kun z4:ssä on filter/säädin tankissa ja ohjaustehostin on sähköinen eli erilainen pylpyrän kiinnike.

                  Ootko logannut siis sitä OBD-intake lämpöä eli imusarjan lämpöä? Muistaakseni tuo nousi aika korkealle vaparinakin rata-ajossa (ja kaupungissa)kun kone hohkaa siihen muutenkin.
                  Pitäs saada mittaus siihen maf:n ja kaasuläpän kohdalle niin näkis paremmin miten paljon itse ahdin lämmittää ilmaa.
                  E24 - M88/3 N/A
                  E85 - M54 Supercharged
                  G26 - M50 Supercharged
                  IG:kamamikko

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6936
                    • N/A

                    Mites paljon tuo vaikuttaa kun kuvissa on tommonen tötterö konehuoneessa suoraan imemässä kuumaa ilmaa, eikä niinkun vakiona se vetää munuaisista kylmää.. :think

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      Originally posted by Antti O View Post
                      Mites paljon tuo vaikuttaa kun kuvissa on tommonen tötterö konehuoneessa suoraan imemässä kuumaa ilmaa, eikä niinkun vakiona se vetää munuaisista kylmää.. :think
                      Kyllä se varmaan kymmenen tai kaksikymmentä astetta lämpimämpää on konehuoneesta otettuna. Meinasin että talvella laitan coolerin omaan autooni.

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        Originally posted by kama View Post
                        Joo koitin tinkiä hintaa niin antoivat tuon oranssin kaupanpäälle
                        Lähettivät siis e46 osat kun z4:ssä on filter/säädin tankissa ja ohjaustehostin on sähköinen eli erilainen pylpyrän kiinnike.

                        Ootko logannut siis sitä OBD-intake lämpöä eli imusarjan lämpöä? Muistaakseni tuo nousi aika korkealle vaparinakin rata-ajossa (ja kaupungissa)kun kone hohkaa siihen muutenkin.
                        Pitäs saada mittaus siihen maf:n ja kaasuläpän kohdalle niin näkis paremmin miten paljon itse ahdin lämmittää ilmaa.
                        Kyllä. Imusarjan lämpötilaa. Mainitsemasi hohkamisen huomaa hyvin kun pysäyttää hetkeksi vaikka kauppareissulle niin ennen pysäytystä lämpö voi olla vaikka 35C ja kun starttaat kauppareissun jälkeen on 60C. Sitten kun lähtee liikeelle laskee nopeasti 35C.

                        En ole huomannut radalla kyllä kummoista puutumista tehossa, hyvin on vetoa ollut vakioon verraten.

                        Comment

                        • kama
                          BTCF Member
                          • Dec 2002
                          • 1264
                          • Savonmua

                          Originally posted by Antti O View Post
                          Mites paljon tuo vaikuttaa kun kuvissa on tommonen tötterö konehuoneessa suoraan imemässä kuumaa ilmaa, eikä niinkun vakiona se vetää munuaisista kylmää.. :think
                          Joo kyllä tuo on tarkoitus modata tuonne puskurin taakse ja sumarin reiästä ilmaa.
                          Käytännössä kuitenkin huomannut että aika tehokkaasti ajoviima tuota konetilaakin jäähdyttää eli ei ole rata-ajossa niin iso ongelma kuin voisi luulla. Kaupunkimatelussa toki tuolla on kuuma ja esim. jos varttimailia vetää niin lineupissa on lämmöt korkealla ja siten ei välttämättä kaikki tehot käytössä viivalla
                          E24 - M88/3 N/A
                          E85 - M54 Supercharged
                          G26 - M50 Supercharged
                          IG:kamamikko

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            Muista Kama tarkastaa moottorin kumityynyt. Minulla hankasi remmi jäähdyttäjän ja ohjaustehostajan (väärin asennettu ot paluuletku) letkut poikki ja nesteet kadulle.

                            Kumityynyt oli katki joten kone oli kiinni vain vaihteiston puslilla ja pakoputken kannakkeilla, ihme ettei kovemmassa jarrutuksessa lentänyt kadulle

                            Comment

                            • Antti O
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6936
                              • N/A

                              Originally posted by kama View Post
                              Joo kyllä tuo on tarkoitus modata tuonne puskurin taakse ja sumarin reiästä ilmaa.
                              Käytännössä kuitenkin huomannut että aika tehokkaasti ajoviima tuota konetilaakin jäähdyttää eli ei ole rata-ajossa niin iso ongelma kuin voisi luulla. Kaupunkimatelussa toki tuolla on kuuma ja esim. jos varttimailia vetää niin lineupissa on lämmöt korkealla ja siten ei välttämättä kaikki tehot käytössä viivalla
                              Joo sillä mä vaan kun toi mun 330ci ja tämmösellä kelillä avaa pellin se puhkuu oikein kuumaa kun newyorkin metrotunneli helteellä. Viskohan siinä siirtää aika kovasti sitä kuumaa ilmaa.

                              Comment

                              • kama
                                BTCF Member
                                • Dec 2002
                                • 1264
                                • Savonmua

                                Originally posted by Antti O View Post
                                Joo sillä mä vaan kun toi mun 330ci ja tämmösellä kelillä avaa pellin se puhkuu oikein kuumaa kun newyorkin metrotunneli helteellä. Viskohan siinä siirtää aika kovasti sitä kuumaa ilmaa.

                                Pientä tuo on vielä m88/3 malmikasaan. Sen kun kesällä parkkeeraa pihaan niin nurmikko kulottuu alta

                                Tällä hetkellä se munuaisten takaa tuleva ilmatunneli tohottaa suoraan tuohon ahtimeen eli aika optimi siinä mielessä.
                                E24 - M88/3 N/A
                                E85 - M54 Supercharged
                                G26 - M50 Supercharged
                                IG:kamamikko

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎