Myönteinen päätös tuli muutoshakemukseen reilun kolmen viikon odottelun jälkeen. Nyt vain odottamaan kuinka kauan rahojen tulemisessa kestää.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Flexifuel RE85 vs. bimmeri II
Collapse
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Pikkuhiljaa vois alkaa kikkailemaan N20 kestävyyden kanssa. Melkein vuosi ja 20tkm ajettu vakio kamoilla ja n. 250-270hv tehoilla. Pelkällä E85 tottakai.
Isompaa cp:tä, decat, sekä cooleri on tässä ny mielessä, sit voisi pientä popparia laitella :think
Katotaan, emännys tuolla enimmäkseen ajelee joten tiettyjen asioiden ”saamisen” muodosso pitää välillä vähän luoviaSähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostMyönteinen päätös tuli muutoshakemukseen reilun kolmen viikon odottelun jälkeen. Nyt vain odottamaan kuinka kauan rahojen tulemisessa kestää.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Paras vaihtoehto on säädettävä moottorinohjaus ja isommat suuttimet jotta voi ajella pelkällä E85:llä ja säätä seokset viimeisen päälle kohdilleen. Eflexfuel tai joku vastaava on toki ihan hyvä kompromissi sekin, mutta voi olla että vakiosuutinten tuotto ei ihan yläpäässä tahdo enää riittää.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Nyt kun alkaa kelit kylmenemään, niin miten paljon on tarvinnut lisätä rikastusta kylmäkäynnikseen? Vähän tuo rikastus hakusessa, jos joku viitsisi heittää paljonko on lisännyt eri lämpötiloihin niin olisi vähän helpompi saada rikastus kohdalleen. Nyt esim. 0c mulla on ~80% lisää. Kyllähän tuo aina lähtee muutoman sekunnin starin pyörittämisen jälkeen, mutta voisi se paremminkin lähteä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNyt kun alkaa kelit kylmenemään, niin miten paljon on tarvinnut lisätä rikastusta kylmäkäynnikseen? Vähän tuo rikastus hakusessa, jos joku viitsisi heittää paljonko on lisännyt eri lämpötiloihin niin olisi vähän helpompi saada rikastus kohdalleen. Nyt esim. 0c mulla on ~80% lisää. Kyllähän tuo aina lähtee muutoman sekunnin starin pyörittämisen jälkeen, mutta voisi se paremminkin lähteä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostPriming pulssia ainakin tuplat siihen 0 asteen tienoille ja triplat -10 tienoille ja siitä alaspäin lisäten. Alkaa tärähtään tulille kerralla. Sit toki cranking ja afterstart rikastuksia saa lisäillä et myös jää käyntiin.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Mitens tämmönen plääni:
1993 e36 325:een joku MS (mikä?) jonka voi räpeltää käymään RE85:lla, muutoskatsastus Re85:lle, rahat pois valtiolta. Tämän jälkeen turbotus johon tuo MS (mikä edelleenkin?) soveltuisi hyvin? Onnistuuko ja onko tehty?
Tulisi meinaan se MS näin 200€ halvemmaksi.. Miinus tietysti muut kulut.
Mutku mutku se re85 kuuluis olevan aika ehdotonta mömmöä tommoselle 500 hepalle..
Onko tässä joku sudenkuoppa, kuten että vaaditaan joku valtuutetun 100€/h maahantuojan virallinen asennus ja todistus?E36 325i Sedan
Alpina B3 3.0 Coupé Edition 30
Comment
-
-
Riittää että menee muutoksien jälkeen normaalista päästömittauksesta läpi.
Vähänkään fiksumpien oppivien ecujen kanssa (mitä melkeenpä jo suurinosa 90-luvun autoista löytyykin jo) onnistuu E85 muutos pelkällä suuttimien vaihdolla +25-30% isompiin ja se toimii kuin bensalla (paitsi kylmäkäynnistykset teetättää hankaluuksia herkemmin).
On onnistuneesti muutoskatsastettu E85 käyttöön noinkin et suuttimet vaa vaihdettu ja päästöt otettu sekä todettu et hyvä on. Ja tukirahan myöskin saanu.
Eli ei vaadita mitään tiettyä tapaa millä sen saisi muunnettua.
Turhaahan se kyllä on vain E85 käyttöä ajatellen joku flexfuel palikka asentaa jos auton ecu kykenee korjaamaan seossuhteet haluamalleen alueelle kun vaan heittää vähä isommat suuttimet (muuten tulee lambdakorjausrajat vastaan)
Comment
-
-
Paitsi jos meinaa vähääkään kylmemmällä kelillä ajella, niin ei se pelkkä suutinten vaihto ja koskematon vakio ecu riitä. Tai no riittää jos jaksaa joka aamu tapella käynnistymisen kanssa
Mut jos sen vehkeen meinaa ahtaa, niin ehdottomasti viinalle. Sen nyt joutuu kokonaan säätään uusiksi joka tapauksessa, niin e85 muutos menee siinä samalla ja saa luotettavamman ja tehokkaamman myllyn.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Juu, kyllä siinä autosta/ecusta riippuen joutuu yrittämään jo ihan tosissaan reippaammilla pakkasilla jos ei softaan tee muutoksia tavalla tai toisella.
Joidenkin autojen kohdalla tuntuu jo nollan tuntumassa tulevan hankaluuksia ja joutuu sahailemaan.
Mut tuo nyt oli esimerkki miten pieni muutoskin riittää jo siihen että auton voi muutoskatsastaa E85:lle -> saa myös tukirahat.
Comment
-
-
Juu, se kylmä käynnistys ja sen jälkeen normaali toiminta vaatii kyllä säätöä ihan reilusti. Ihan turha kenenkään kuvitella, että pelkällä suuttimien vaihdolla toimii ympäri vuoden E85:lla Suomessa. Kylmäkäynnistys huononee selvästi useissa autoissa jo kun mennä alle +10c. Sitten kun mennään alle +5c, niin joutuu jo starttailemaan useamman kerran jos ei säädä. Pakkasella ei mahda edes lähteä käyntiin ainakaan ilman ihan järjetöntä starttailua, jos ei mahdollisuutta esilämmittää. Kyllähän se vähintää vaatii sen ennen starttia olevan rikastuksen säädön, käynnistyksen jälkeisen rikastuksen säädön ja lämmityskäynnin rikastuksen säädön. Lisäksi sitten vielä voi hieroa sytysennakko starttiin jne. Tämä kaikki pelkästään siihen, että saa sen auton käyntiin ja sillä voi ajaa käynnistyksen jälkeen ilman pidempää tyhjäkäyntiä. Tämän lisäksi toki sitten vielä se normaali hierominen softalle.
Omassa pitäisi pikkaisen tuota käynnistyksen rikastusta vähentää näille keleille, kun melkein 2k nousee startissa kierrokset .e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Minkä tyyppiseen ongelmaan suutinten vaihto isompaan yleensä auttaa? Eflexfuel on, mutten ole tyytyväinen auton toimintaan +5 kylmemmissä oloissa. Tietysti voi tankata bensaa, mutta jos itse autoakin voisi kehittää parempaan suuntaan?Last edited by jluoma; 30-11-2019, 14:10.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
Comment