Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flexifuel RE85 vs. bimmeri II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jluoma
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2015
    • 685
    • Lappeenranta

    Verotusteknisestihän se on ongelma, jos kansalaiset todella alkaa kuluttaa vähemmän. Silloin veroja pitää entisestään kiristää, jotta rahaa edelleen tulisi yhtä paljon.

    Työmatkakuluthan minullakin ovat syy etanolin käyttöön. Päästöjen vähennys on sivutuote. Mieluummin tämä, kuin että alkaisin vähentää sylintereitä.
    Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

    325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

    Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      Originally posted by Pazi88 View Post
      Näin minäkin olen käsittänyt. Toki selvästihän tuossa on ajateltu ympäristöystävällisyyttä, kun vähemmän saastuttavien verotus nousee vähemmän.

      Täällä e85 oli 1.04€/l kun kävin eilen tankilla ja 95e10 oli 1.45€/l, niin vielähän tuolla kannattaa ajella.
      No siellä on sitten jotain järkeä hinnoittelussa. Viimeksi itse tankkasin jo taisi olla jotain E85 ~1.15€/l ja samaan aikaan 95 taisi olla 1.43€/l. Näin viileillä keleillä kuitenkin kulutus nousee viinalla jonkun verran, jos tulee lyhyempää ajoa niin ollaan kyllä jo aikalailla siinä, että bensalla tulee halvemmaksi ajaa.

      No joo onhan siinä vähän ajateltua ympäristöä, mutta olivat jättäneet kokonaan nostamatta tai jopa laskeneet jätteistä tehtävän etanolin verotusta, niin kannustaisi siihen siirtymään.

      Originally posted by Esca View Post
      Ranskasta kun ottaisivat mallia niin bueno.
      No se olisi kyllä, mutta ei tule tapahtumaan tässä maassa.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • jluoma
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2015
        • 685
        • Lappeenranta

        Tänään 95E10 oli 1,38€/litra ja samaan aikaan E85:sta ei saa alle 1,1€/litra. Nythän voisi olla aika poistaa se eflexfuel joksikin aikaa ja katsoa mitä häiriöitä jää jäljelle, kun ajelee ihan alkuperäisin varustein.
        Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

        325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

        Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

        Comment

        • Esca
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2008
          • 1660
          • Pirkkala

          Originally posted by jluoma View Post
          Tänään 95E10 oli 1,38€/litra ja samaan aikaan E85:sta ei saa alle 1,1€/litra. Nythän voisi olla aika poistaa se eflexfuel joksikin aikaa ja katsoa mitä häiriöitä jää jäljelle, kun ajelee ihan alkuperäisin varustein.
          Poistaa? Sehän voi olla kiinni vaikka ajaisit ihan puhtaalla 95E10/98E5.

          Boksi ei muokkaa signaalia/ruiskutusta mikäli etanoliprosentti alle 20%.

          Comment

          • Juppe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4541
            • TURKU

            -----
            Last edited by Juppe; 28-10-2020, 16:49.

            Comment

            • jluoma
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2015
              • 685
              • Lappeenranta

              Originally posted by Esca View Post
              Poistaa? Sehän voi olla kiinni vaikka ajaisit ihan puhtaalla 95E10/98E5.

              Boksi ei muokkaa signaalia/ruiskutusta mikäli etanoliprosentti alle 20%.
              Niin, mutta siellä on ylimääräisiä liittimiä ja piuhaa suuttimilla. Ja mulla on satunnaisia koodeja liittyen polttoaineen syöttöön. Samaan syssyyn voi ottaa sen anturinkin bensalinjasta, laittaa uuden oem letkun, niin ei ainakaan klemmariliitos vuoda. Ja sitte koko setin voi myydä torilla, ja syksymmällä miettii, että olisko toisen merkkisistä härveleistä mihinkään.

              Voiko eflexfuel:in avulla käyttää etanolipolttoainetta? Kyllä voi. Toimiiko auto täydellisesti? Ei.

              Nyt jo kun tankissa on yli puolet bensaa, niin auto starttaa kerrasta välittämättä kelistä mitään.

              Sen verran kypsyttää, että voisin polttaa pihalla nuotiossa sen boksin, jos ei se edelleen, ehkä, olisi jonkin rahan arvoinen.
              Last edited by jluoma; 12-03-2020, 20:19.
              Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

              325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

              Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

              Comment

              • Wespa
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2016
                • 1832
                • Karjaa

                Pitkästä aikaa täälläpäin hinta alle euron litra, 0,978 lähi-ST1:sellä.
                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                Porsche 944 -86 (DE)
                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                Comment

                • ihuhtaka
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2019
                  • 66
                  • Helsinki

                  No sain minäkin sen vihdoin lähtemään kerrasta käyntiin nätisti. Tosin muutama kylmä hetki tässä nyt enää ollut testailuun. Nyt illalla oli auto jäähtynyt kohtuullisesti, ulkona -5°C ja nesteet 0.8°C ja hyvin starttasi. Laitoin nyt viimeisessä vaiheessa crankkaukseen reiluhkosti lisää syöttöä ja hidastin tuota afterstart rikastuksen vaiheittaista pienentymistä (ldp_cyc__ti_cr_cast).

                  Tuli tuossa nyt asenneltua myös laajakaista, josta sain lukemaa ulos heti startissa. Käyntiin lähdettyä mentiin melko rikkaalla (AFR 10.3) ja siinä vaiheessa kun bank 1 vakiolambda oli lämmennyt ja tuli mukaan peliin, oltiin jo lähellä 14.7. Huom nämä AFR lukemat on näemmä viritetty kiinteäksi bensalle, joten 14.7 vastannee lamba 1.

                  Kysymys: EIkös toi 10.3 ole aika todella rikas? Ehkä on nyt aika rikkaalla tuo kylmän koneen tyhjäkäyntikartta tai afterstart rikastus syöttää hieman liikaa. Olisiko syytä tuunata?

                  Jos on vinkkejä kuinka logata 0-1V tai 0-5V signaalia tuosta laajakaistakontrollerista MS43 eculla, niin otan vastaan. Nyt olisi tuo bank2 lambdan paikka tyhjänä, mutta voiko sinne syöttää tämän signaalin? Softailin MS43:n toimimaan yhden yhden lambdan perusteella (c_conf_cat = 2) ennen laajakaitan laittoa.

                  Comment

                  • Wespa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2016
                    • 1832
                    • Karjaa

                    Vähän epäilen ettei se sun laajakaista ihan heti startista kylmänä näytä 100% luotettavia lukemia, vai ”hehkutatko” sitä sen anturin lämmitystä kunnolla ennen kuin lyöt koneen tulille?
                    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                    Porsche 944 -86 (DE)
                    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                    Comment

                    • ihuhtaka
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2019
                      • 66
                      • Helsinki

                      Originally posted by Wespa View Post
                      Vähän epäilen ettei se sun laajakaista ihan heti startista kylmänä näytä 100% luotettavia lukemia, vai ”hehkutatko” sitä sen anturin lämmitystä kunnolla ennen kuin lyöt koneen tulille?

                      Joo sen pystyy esilämmittämään, joten pitäisi kai olla ihan kohtuu luotettava tulos heti startissa. Esilämmitystä ei suositella kiinteessä asennuksessa ja kuluttaa kai anturia jonkun verran. Esilämmityksen saa myös kytkettyä pois, mikäli joutaa lämmittelemään pakokaasuilla. Mainostivat kuitenkin kovasti että pitäisi olla fiksu esilämmitysalgoritmi. Laajakaistakitti oli siis LD Performancen tekemä LSU 4.9 anturilla.

                      Loggauksesta sen verran, että sain tuon laajakaistakontrollerin 0-5V lähdön suoraan sisään vanhan lambdan johdosta ja se tuli nätisti logeihin 0-5V. Se olikin kohtuu helppo homma kun vaan jaksoin hieman penkoa ja saada vahvistuksen että noi MS43 ADC kanavat tosiana kestää 5V.

                      Comment

                      • Vauhtivaunu
                        BTCF Member
                        • Jun 2008
                        • 2714
                        • P-Karjala

                        Originally posted by ihuhtaka View Post


                        Kysymys: EIkös toi 10.3 ole aika todella rikas? Ehkä on nyt aika rikkaalla tuo kylmän koneen tyhjäkäyntikartta tai afterstart rikastus syöttää hieman liikaa. Olisiko syytä tuunata?

                        Ei ole re85:n kanssa. Jos muistan oikein niin oman käyttisbemarin ja megan kanssa vedin alle 10 että kävi hyvin pakkasesta käynnistellessä. Ajoin kuitenkin sillä vuosi sitten ihan ongelmitta re85:llä. Laita vain rohkeasti lisää. Siinä viinabensassa ei kylmällä koneella pala kuin bensa kunnolla. Se myös vaatii että aika-ajoin öljyt pitää vaihtaa tai vetää kuumaksi (yli 80) ettei mene liruksi ja tuhoa kampilaakereita.
                        sigpic


                        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                        Comment

                        • Juppe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4541
                          • TURKU

                          -----
                          Last edited by Juppe; 28-10-2020, 16:47.

                          Comment

                          • mige95
                            BTCF Member
                            • Mar 2014
                            • 1170
                            • lahti

                            Originally posted by Juppe View Post
                            Mä ajelisin viinalla jo ihan vaan sen takia, että palotilat ja kone yleensä pysyvät puhtaana,eikä se haise pahalta. Toki vihreyskin plussaa ja sitten tietysti se perinteinen 21 astetta ennakkoa rajoittajalla 1,7 barilla ja 9,7:1 purkalla
                            Ootko kattonu mitä pikeä se tekee suuttimen alle ?

                            Ja niitä lambdoja ei suositella hehkutettaviks, 30 sekkaa menee ennenku näyttää täysin oikein. Olen itse hajottanu yhden boschin lsu 4.9:sin kun mittasin puristuspaineita, pääs etanolia putkeen ja käynnistäes sitte linkas ne hehkutettuu lambdaa meni pimeeks välittömästi.
                            -g20 330e
                            -e31 840ci sc
                            -e46 316i (m52tub25)

                            EX- f11 530d lci
                            Ex- f01 730d
                            Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                            Ex: -06 e61 535d m-sport
                            Ex:-02 e39 530d manual
                            Ex -93 e34 520i

                            Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                            M62tu ajoitustyökalut.
                            N47/n57 ajoitustyökalut.

                            Comment

                            • Juppe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 4541
                              • TURKU

                              -----
                              Last edited by Juppe; 28-10-2020, 16:46.

                              Comment

                              • mige95
                                BTCF Member
                                • Mar 2014
                                • 1170
                                • lahti

                                Originally posted by Juppe View Post
                                Eipä oo mulla 10tkm jäljiltä mitään pikeä siellä. Sitä vaaleanpunaista "limaa" tulee joskus, mut se katoaa kun ajaa silloin tällöin tankillisen redlinen SI-alcoholilla.
                                Mulla kerty 10tkm aikana läppärunkoo selkeesti mustaa etanolista, varmaa vaikuttaa pinta että esim vakio muovi imusarjassa se paska ei niin tarraa, s50 läppärunkojen pinnat on aika karheita.
                                -g20 330e
                                -e31 840ci sc
                                -e46 316i (m52tub25)

                                EX- f11 530d lci
                                Ex- f01 730d
                                Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                                Ex: -06 e61 535d m-sport
                                Ex:-02 e39 530d manual
                                Ex -93 e34 520i

                                Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                                M62tu ajoitustyökalut.
                                N47/n57 ajoitustyökalut.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎