Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flexifuel RE85 vs. bimmeri II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11135
    • Oulu

    Jep pikeä on tullu aivan minimaalisesti ja yleensä ei yhtään. Mut sitä vaaleenpunaista limaa kertyy kyllä. Mikä kyllä taitaa olla vaaratonta ja johtunee e85:n väriaineesta

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Juppe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4541
      • TURKU

      .....
      Last edited by Juppe; 28-10-2020, 16:46.

      Comment

      • kama
        BTCF Member
        • Dec 2002
        • 1264
        • Savonmua

        Originally posted by Vauhtivaunu View Post
        6 sylinteriä = hv/cc eli 350hv=350cc/min (=ml/min). Ja tämä noin 80-85% duty cyclellä joka on vielä suuttimien kannallalta "terveellisellä" alueella. RE85:lle sitten noin +30% lisää =350x1.3=450-500cc.


        Ja jos nälkä kasvaa syödessä niin sitten vasta isommat. Mitä isommat suuttimet laittaa sitä vaikeampi on ns. normaalin käyttöalueen säätäminen. Eikä niistä ylisuurista suuttimista ole mitään käytännön hyötyä. Jos pelottaa että menee laihalle niin nostaa sen 0.5-1 bar bensanpainetta niin on taas varaa enemmän. Mieluummin ostaa sen vanhan paskan vakiobensapumpun tilalle kunnollisen uuden turbiinipumpun jossa tuotto ja paineet riittää.
        Kiitos. Tämäkin projekti alkaa heräilemään talviunilta.
        Olisiko vielä tietoa mikä on M54 O-O mitta että kävisi vakiotukkiin.
        Ja onko väliä onko pitkällä nokalla vai ei?


        Tai joku muu hyväksi havaittu?

        Ja sitten jos joltakin löytyisi vielä bensapumppusuositus mikä olisi mahdollisimman bolt-on E85 Z4:ään.
        E24 - M88/3 N/A
        E85 - M54 Supercharged
        G26 - M50 Supercharged
        IG:kamamikko

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by kama View Post
          Kiitos. Tämäkin projekti alkaa heräilemään talviunilta.
          Olisiko vielä tietoa mikä on M54 O-O mitta että kävisi vakiotukkiin.
          Ja onko väliä onko pitkällä nokalla vai ei?


          Tai joku muu hyväksi havaittu?

          Ja sitten jos joltakin löytyisi vielä bensapumppusuositus mikä olisi mahdollisimman bolt-on E85 Z4:ään.
          En muista ulkoa mittoja mutta minulla on M52 koneessa Boschin lyhytnokkaiset suuttimet ja spaceri kiskon alla.

          Comment

          • muuris
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 3501
            • Jyväskylä

            Viime talven läpi tuli ajettua yhtä tankillista lukuun ottamatta M50:llä E85:lla, kylmästartit ok ja toiminta esilämmitettynä ok. Vielä on hieromista ensimmäisten minuuttien kaasunvasteeseen, kun lähdetään ilman esilämmitystä liikkeelle (näin keväälläkin) ja koneen lämpö alle +30°C. Ongelmaa on etenkin sillä pienen kaasun alueella, missä kiihdytysrikastusta ei saa vielä tekemään mitään, esim liikkeelle lähtö ja vaihteen vaihdot.

            Oon pitkin talvea hiljalleen pudottanut WUE-arvoja (kylmän koneen rikastus), ettei kävisi yhtään tarpeettoman rikkaalla kun vähemmälläkin pärjää tasakaasulla -- isompi rikastus varmaan auttaisi, mutta onko muita vinkkejä tähän? Muutaman asteen ennakon muutos ei tunnu vaikuttavan käytännössä mitään. Kokeilematta on ainakin suihkutus reilusti avoimesta imuventtiilistä, nyt suihkutus loppuu 385°:ssa joka todettu lämpöisellä koneella ok:ksi kaasunvasteen ja AFR:n suhteen.
            E30 325iX '86
            Instagram

            Comment

            • Wespa
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2016
              • 1842
              • Karjaa

              Vaikeaa on tosiaan edelleenkin näillä +5 ja +10 asteen väliin osuvillakin lämpötiloilla kylmänä käynnistyminen ilman esilämmitystä, täytyy varmaan ruveta tankkaamaan aina kun lämpötila on alle +10 tyhjään tankkiin se vajaa 10l bensaa joukkoon kun tuo eFlexfuel sen helposti mahdollistaa. :think
              E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
              Porsche 944 -86 (DE)
              Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15258
                • Ajamisen Iloa

                Tätä topikkia lukiessa ei voi kuin miettiä että miksi hommasin flexfuelin. En ole vieläkään kytkenyt vaikka plug&play... pitäisköhän myydä ni ei ole käynnistys ongelmia +10c. Toki toi eFlexfluel taitaa tolla joku kusetus eikä aito flexfuel jossa kunnon anturit ja prosessorit.
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • jluoma
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2015
                  • 685
                  • Lappeenranta

                  Originally posted by Wespa View Post
                  Vaikeaa on tosiaan edelleenkin näillä +5 ja +10 asteen väliin osuvillakin lämpötiloilla kylmänä käynnistyminen ilman esilämmitystä, täytyy varmaan ruveta tankkaamaan aina kun lämpötila on alle +10 tyhjään tankkiin se vajaa 10l bensaa joukkoon kun tuo eFlexfuel sen helposti mahdollistaa. :think
                  Ite olen ajanu ihan bensalla sen edellisen päivityksen jälkeen. Työ-/lomautuskuviot aiheuttaneet, että omaan autoon tullut vähän kilometrejä. Eflexfuel kuitenkiin edelleen paikallaan, en ole jaksanut purkaa poiskaan kun on ollut muitakin huolia.
                  Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                  325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                  Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5272
                    • Pirkkala

                    Originally posted by Remotion View Post
                    Tätä topikkia lukiessa ei voi kuin miettiä että miksi hommasin flexfuelin. En ole vieläkään kytkenyt vaikka plug&play... pitäisköhän myydä ni ei ole käynnistys ongelmia +10c. Toki toi eFlexfluel taitaa tolla joku kusetus eikä aito flexfuel jossa kunnon anturit ja prosessorit.

                    Mä olen elänyt käsityksessä että ne pelaa ihan hyvin, on varmaan myös autoja jossa ei pelaa niin hyvin.
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • Wespa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2016
                      • 1842
                      • Karjaa

                      Ihan hyvin mulla ainakin on toi eFlexfuel pelittänyt poislukien kylmäkäynnistys, ja siinähän kyllä on ihan kunnollinen Continentalin seosanturi jota OEM-E85-autoissakin käytetään. Tämä talvi tuli nyt kokeiltua ihan pelkän E85:sen kanssa kun oli niin leutoa, ja ihan ok pärjää kunhan vain vähintään kaksi tuntia antaa Defan säteilijän grillata lohkon kylkeä ennen kuin edes yrittää kylmää konetta käyntiin ulkolämpötilan ollessa alle +10. Ensi talvena täytyy sitten laittaa aina tankkiin kuudeosa 95:sta niin tuskin on enää sitäkään vähää valittamista mitä nyt on ollut.
                      E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                      Porsche 944 -86 (DE)
                      Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Ei kyllä ole kovin kummoisia nuo boksit, jos kylmäkäynnistyksessä on ongelmia vielä kun on +10c. Talvi ajettu E85 ilman bokseja ja aina lähtee ensimmäisellä vaikka ei olisi lämmitetty. Vähän kylmemmille keleille pitää vielä hieroa tuota käynnistyksen jälkeistä rikastusta, -15c tienoilla vaatii parikymmen sekunnin ajan kaasulla avittamista, ettää pysyy käynnissä. Sen jälkeen toimii ok.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Wespa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2016
                          • 1842
                          • Karjaa

                          Joo, tuntuu että tuo ei osaa antaa riittävästi lisärikastusta näillä lämpötiloilla, jossain kuulin väitteen että yleisestikin nämä nollan ja +10 välillä olevat lämpötilat olisivat noille bokseille kaikkein haasteellisimpia kun ilmeisesti bensalla ei niissä lämpötiloissa vielä juuri kummoisia rikastuksia tarvitse.
                          E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                          Porsche 944 -86 (DE)
                          Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                          Comment

                          • kmn
                            Moderator
                            • May 2009
                            • 6022
                            • Sipoo

                            Itsellä pelas E46 M3:ssa tuo eFlexFuel oikein hyvin. Nyt toi eFlexFuel PRO houkuttelis vähän ehkä.
                            Last edited by kmn; 30-04-2020, 09:14.

                            Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                            Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                            --
                            Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                            Comment

                            • Wespa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2016
                              • 1842
                              • Karjaa

                              Mikähän tuon Plussan ja Pron oleellinen ero on, hinnassa kuitenkin melkoinen pompsahdus. :think
                              E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                              Porsche 944 -86 (DE)
                              Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                              Comment

                              • Juppe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 4541
                                • TURKU

                                -----
                                Last edited by Juppe; 28-10-2020, 16:44.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎