Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 ylikokotopic -yhdistetty II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    #46
    Pitkä isku - lyhyt kiertokanki on myrkkyä kangenlaakereille. Ei tarvitse kuin tarkastella S50- ja erityisesti S54-moottoreita, niin ymmärtää miksi ne syövät kangenlaakereita kuin leipää---> kampikulma.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • Tenttu
      Bimmer Rookie
      • Dec 2007
      • 86
      • Joensuu

      #47
      Originally posted by janne[l View Post
      Laskeskelin noita amp44 mäntiä m50b28 kokoonpanoon. Onko nyt fiksumpaa tehdä 135mm veivillä vai 130mm ? Ilmeisesti kampikulma olisi pidemmällä parempi mutta vaikuttaako se mihinkään ?

      135 veivillä + amp44 m52tub28 männillä puristukset ~ 9.0-9.4 riippuen athenan paksuudesta ja palotilan tilavuudesta.

      130 veivillä + amp44 m52b25 männillä puristukset ~10.1-10.9. Tällä kombolla mäntä tulee millin yli dekistä. Rutut olisi korkeammat atanolikäyttöön mutta veivi lyhyempi.
      Itselle tulee amp44 M54B30 männät ja 140mm veivit..
      e70 x5 sd -08
      e21 323i m50 turbo -79
      kp60 4a-gte -78

      Comment

      • janne[l
        BTCF Member
        • Apr 2011
        • 861
        • Ylöjärvi

        #48
        Originally posted by Pazi88 View Post
        Kampikulma vaikuttaa siihen kuinka pahasti sylinteriputket yms. rasittuu. Kovin suirta nerkitystä sillä ei oo, mutta 130mm veiviä ei kannata käyttää missään nimessä.
        Originally posted by T3 View Post
        Pitkä isku - lyhyt kiertokanki on myrkkyä kangenlaakereille. Ei tarvitse kuin tarkastella S50- ja erityisesti S54-moottoreita, niin ymmärtää miksi ne syövät kangenlaakereita kuin leipää---> kampikulma.
        joo hylätään toi 130 veivi sitten kokonaan.

        Originally posted by Tenttu View Post
        Itselle tulee amp44 M54B30 männät ja 140mm veivit..
        olis tosiaan viä tuokin vaihtoehto,tosin rutut jää vielä matalemmalle kuin 135mm+m52tub28 setillä. Ellet tarkottanut noita NA malleja jotka pazilla on ?
        e46 330i cabriolet
        e91 320d
        e36 328 törpö

        Comment

        • Tenttu
          Bimmer Rookie
          • Dec 2007
          • 86
          • Joensuu

          #49
          Originally posted by janne[l View Post
          joo hylätään toi 130 veivi sitten kokonaan.

          olis tosiaan viä tuokin vaihtoehto,tosin rutut jää vielä matalemmalle kuin 135mm+m52tub28 setillä. Ellet tarkottanut noita NA malleja jotka pazilla on ?
          Ahdetun männillä saatiin 9.72 ruttuja 84.5 porauksella ja lohkon pinnasta vähän tavaraa pois.
          e70 x5 sd -08
          e21 323i m50 turbo -79
          kp60 4a-gte -78

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5272
            • Pirkkala

            #50
            Laiskuuttani en jaksa etsiä, niin kysyn.

            Miten suureksi rautalohkoisen sylinterin halkaisijan voi suurentaa?
            Mille poraukselle vielä löytyy järkevä tiiviste?
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • EMP
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 823
              • Kuusjoki

              #51
              Originally posted by Urpo_rotta View Post
              Laiskuuttani en jaksa etsiä, niin kysyn.

              Miten suureksi rautalohkoisen sylinterin halkaisijan voi suurentaa?
              Mille poraukselle vielä löytyy järkevä tiiviste?
              No ainakin jenkki s52 on 86,4 porauksella. Siihen näytti olevan tarvike tiivisteitäkin saatavana euroopastakin ihan hyvin.
              E30 318i 2d M52B27 "eta"

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5272
                • Pirkkala

                #52
                Originally posted by EMP View Post
                No ainakin jenkki s52 on 86,4 porauksella. Siihen näytti olevan tarvike tiivisteitäkin saatavana euroopastakin ihan hyvin.
                Okei, tolla porauksella syntyy siis tilavuutta äkkiä laskien m54b30 kammella se 3150cm3?
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • Sakor
                  Newbiemmer
                  • Aug 2018
                  • 14
                  • Itä-Suomi

                  #53
                  ecu

                  nyt on tyhmällä kysymys, jos ei ole tietotaitoa moottorinohjauksen suhteen eikä ole kaveri piirissä ketään kuka niiden päälle ymmärtää niin mitä raati on mieltä mikä olisi tyhmällä helpoin, ->



                  MS3Pro EVO+ HC by AMP EFI supports GM LS Engines, Ford Coyote (including VVT), Bosch Motronic, New Hemi and a bunch of imports as well!




                  ja jos on aivan väärä topicci ohjatkaa oikeaan, yritin searchilla etsiä kyllä.

                  ps. toki saa muitakin esittää

                  Comment

                  • EMP
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 823
                    • Kuusjoki

                    #54
                    Originally posted by Urpo_rotta View Post
                    Okei, tolla porauksella syntyy siis tilavuutta äkkiä laskien m54b30 kammella se 3150cm3?
                    Kyllä! Ainakin siihen s52b32 koneeseen on ilmoitettu 3152cm3! Siinähän on sama isku kuin m54b30 koneessa.
                    En tiedä onko lohkon valussa jotain eroa m50 lohkoon vai onko täysin sama.
                    E30 318i 2d M52B27 "eta"

                    Comment

                    • ^Tonix^
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 641
                      • Vaasa

                      #55
                      Cooperring tiivistettä saa 87mm asti.
                      Lohkojen kestävyys vähän niin ja näin yli kahden baarin ahdoilla.
                      e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                      E30 318is
                      E36 M3 Coupe

                      Comment

                      • peltju36
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2018
                        • 69
                        • Laihia

                        #56
                        Originally posted by ^Tonix^ View Post
                        Cooperring tiivistettä saa 87mm asti.
                        Lohkojen kestävyys vähän niin ja näin yli kahden baarin ahdoilla.
                        Olisko 85-86mm porauksella turvallista ottaa 700-750hv?

                        Comment

                        • ruupanen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 5159
                          • Joensuu

                          #57
                          M50 lohko porattu Supran männille ja kampiakseli peräisin M52B28. Millä veiveillä tälläisiä setuppeja tehty?
                          E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                          Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                          Comment

                          • Smulii
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2015
                            • 71
                            • Tampere/Turku

                            #58
                            Väärä ketju, voi poistaa
                            Last edited by Smulii; 24-06-2020, 22:11.

                            Comment

                            • janne[l
                              BTCF Member
                              • Apr 2011
                              • 861
                              • Ylöjärvi

                              #59
                              Mitäs ampilta tilanneilla on toimitus kestänyt näin korona aikaan? Heillä ei ole kuin tuo "russian post" tarjolla 😂
                              e46 330i cabriolet
                              e91 320d
                              e36 328 törpö

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11131
                                • Oulu

                                #60
                                Originally posted by janne[l View Post
                                Mitäs ampilta tilanneilla on toimitus kestänyt näin korona aikaan? Heillä ei ole kuin tuo "russian post" tarjolla 😂
                                Kuulosti että nyt koronan vuoksi ~viikon toimitus suomen maaperällä oli venyny useammaksi viikoksi

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎