Ite en ole noista öljyjen vaatimuksista ja luokituksista tarkemmin perillä, mutta Krampus suositteli API SP -luokiteltua öljyä kun oli N55 öljyistä puhetta: https://forum.btcf.fi/forum/yleinen-...79#post5515279
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F sarjan N55, S55 ja B58 moottorien viritys ym. modaus
Collapse
X
-
Motul 300v competition 5w-40 näyttäisi olevan LSPI suoja ja etanoli kestävyyttä kuten API SP-luokitus vaatii, vaikka purkin kyljestä luokitusta ei taida löytyä?
API luokitukset:
The American Petroleum Institute (API) is the only national trade association that represents all aspects of America’s oil and natural gas industry. Our more than 600 corporate members, from the largest major oil company to the smallest of independents, come from all segments of the industry.
ACEA luokitukset:
Nämä euro luokitukset onkin vähän vaikeampi selkoiset.
E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
F39 X2 Xdrive20D, käyttis
Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489
Comment
-
-
S55 kohdalla voidaan poissulkea tuo vanhempia S moottoreita vaivaava kiertokangen laakerien kulumisongelma. Siis jos käyttää kunnon öljyjä ja vaihtaa ne usein. 100 th km rata-ajoa ja laakerit lähes uutta vastaavat.
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Kiimalainen View PostNiin ne laakerit kestäisi vanhoissakin ässä koneissa jos huoltaisi tuolla samalla kaavalla.
Toisin sanoen ei ne kestä tuossa s55 moottorissa sen paremmin kun ajetaan "normi" auton tavalla.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Kysymyksiä N55 suuttimista ja turboista:
jos suuttimet vaihtaa uusiin, onko kuten yleensä kerrottava autolle uudet numerot? Onnistuuko Ista+:lla?
Autossa on joku stage2 ohjelma (entinen omistaja kertoi, ei hajua kenen softa). Jos turbot uusii, voinko laittaa hybridiahtimet ilman uutta softausta?
Autossa ei tällä hetkellä ole kuin softa ja Remus cat-back -putki.
kiitos.E70 M-Sport AlpinWeiß 3
Ex.
F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
E90 320d -05 Schwartz 2
E36 328i touring -97 Diamantschwartz
E36 352i -91 Diamantschwartz
Comment
-
-
Originally posted by Juspa View PostKysymyksiä N55 suuttimista ja turboista:
jos suuttimet vaihtaa uusiin, onko kuten yleensä kerrottava autolle uudet numerot? Onnistuuko Ista+:lla?
Originally posted by Juspa View PostAutossa on joku stage2 ohjelma (entinen omistaja kertoi, ei hajua kenen softa). Jos turbot uusii, voinko laittaa hybridiahtimet ilman uutta softausta?
Autossa ei tällä hetkellä ole kuin softa ja Remus cat-back -putki.
kiitos.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostKyllä pitää numerot päivittää ecu:lle. Ja onnistuu ISTA:lla, siellä on tuohon oma toiminto.
Lähtökohtaisesti jos päivität turbon niin ecu:n softa pitää myös päivittää custom softalla käyttäen esim. MHD tai BM3 alustaa. Suomestakin löytyy jo hyvää osaaamista custom softan tekemiseen.
Itselle tuossa kulkuuoli riittää noinkin, niin jos ennakoivan huollon omaisesti vaihtelisi suuttimet, puolat ja huollattaisi turbon. On kuitenkin 169tkm ajettu eikä noille tehty mitään. Turbossa tuntuu ainakin hukkaportti kalkattavan ja noilla kilsoilla huolto muutenkin paikallaan.
Mistäs kannattaa tilailla suuttimet (Bosch, mikä on vakion vastine?) sekä puolat (minkä merkkiset ok, Beru, NGK, Delphi?)?
Porissa ajattelin jos veisi turbon huoltoon Pro Turbo Systemsille, onko kokemuksia?Last edited by Juspa; Today, 13:18.E70 M-Sport AlpinWeiß 3
Ex.
F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
E90 320d -05 Schwartz 2
E36 328i touring -97 Diamantschwartz
E36 352i -91 Diamantschwartz
Comment
-
-
Originally posted by Juspa View PostKysymyksiä N55 suuttimista ja turboista:
jos suuttimet vaihtaa uusiin, onko kuten yleensä kerrottava autolle uudet numerot? Onnistuuko Ista+:lla?
Autossa on joku stage2 ohjelma (entinen omistaja kertoi, ei hajua kenen softa). Jos turbot uusii, voinko laittaa hybridiahtimet ilman uutta softausta?
Autossa ei tällä hetkellä ole kuin softa ja Remus cat-back -putki.
kiitos.
Vai miksi ajattelit vaihtaa suuttimet?
Ymmärtääkseni N55:n suuttimet on paljon kestävämmät kuin N54:n, eikä suuttimia kait tarvitse vaihtaa kuin silloin kun ovat vikaantuneet.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View Post
Vuotaako nuo suuttimet? Mitä virhekoodeja on tullut?
Vai miksi ajattelit vaihtaa suuttimet?
Ymmärtääkseni N55:n suuttimet on paljon kestävämmät kuin N54:n, eikä suuttimia kait tarvitse vaihtaa kuin silloin kun ovat vikaantuneet.
Joo siis ei oireita tai vikakoodeja. Ohivuotoja en ole mitannut. Tyhjäkäynnillä joskus täristystä, mutta se voi johtua muustakin. Lukenut että aika yleinen ominaisuus. Puolat olisi yksi mutta ei tule misfire -koodeja, tulpat 10tkm ajetut.
Täydellinen Valvetronic -remppahan tähän tuli tehtyä, Uusi venttiilikoppa (PCV vähän vuosi), korppuuntunut alipaineputki, samoin ahtoputki joka vaihtui alumiiniseen.E70 M-Sport AlpinWeiß 3
Ex.
F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
E90 320d -05 Schwartz 2
E36 328i touring -97 Diamantschwartz
E36 352i -91 Diamantschwartz
Comment
-
-
Originally posted by Juspa View Post
Sen takia että olen turhan pedanttinen ja haluan tietää että kaikki on viimeisen päälle
Jos puolien iästä/metreistä ei ole tietoa, ne ei paljoa maksa, jos kaikki uusii vaikka varman päälle.
F20 LCI leasingwhite turbodiessel
ex: F20 leasingwhite pikkukinneri
Comment
-
-
Originally posted by grändi View Post
Finjectorilla voisi ainakin testauttaa suuttimet, ennenkuin alkoo tonneja nakkelemaan varman päälle olemiseen. Myyvät varmasti uusia myös tarvittaessa.
Jos puolien iästä/metreistä ei ole tietoa, ne ei paljoa maksa, jos kaikki uusii vaikka varman päälle.E70 M-Sport AlpinWeiß 3
Ex.
F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
E90 320d -05 Schwartz 2
E36 328i touring -97 Diamantschwartz
E36 352i -91 Diamantschwartz
Comment
-
-
Originally posted by Juspa View Post
Eipä nuo nyt tonneja sentään ole, 118€/kpl. Ja veikkaan, että testaus maksaa myös muutaman satasen joten...F20 LCI leasingwhite turbodiessel
ex: F20 leasingwhite pikkukinneri
Comment
-
Comment