Announcement

Collapse
No announcement yet.

F sarjan N55, S55 ja B58 moottorien viritys ym. modaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7459
    • Oulu

    Ite en ole noista öljyjen vaatimuksista ja luokituksista tarkemmin perillä, mutta Krampus suositteli API SP -luokiteltua öljyä kun oli N55 öljyistä puhetta: https://forum.btcf.fi/forum/yleinen-...79#post5515279
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • Krampus
      BTCF Member
      • Nov 2017
      • 388
      • Keski-Suomi

      Motul 300v competition 5w-40 näyttäisi olevan LSPI suoja ja etanoli kestävyyttä kuten API SP-luokitus vaatii, vaikka purkin kyljestä luokitusta ei taida löytyä?


      API luokitukset:
      The American Petroleum Institute (API) is the only national trade association that represents all aspects of America’s oil and natural gas industry. Our more than 600 corporate members, from the largest major oil company to the smallest of independents, come from all segments of the industry.



      ACEA luokitukset:


      Nämä euro luokitukset onkin vähän vaikeampi selkoiset.






      Last edited by Krampus; 21-03-2025, 07:03. Reason: Lisätty euro-luokitus linkki
      E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
      F39 X2 Xdrive20D, käyttis
      Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5449
        • S:t Karins

        S55 kohdalla voidaan poissulkea tuo vanhempia S moottoreita vaivaava kiertokangen laakerien kulumisongelma. Siis jos käyttää kunnon öljyjä ja vaihtaa ne usein. 100 th km rata-ajoa ja laakerit lähes uutta vastaavat.

        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • Kiimalainen
          Bimmer Rookie
          • Oct 2006
          • 101
          • Kuvansi

          Niin ne laakerit kestäisi vanhoissakin ässä koneissa jos huoltaisi tuolla samalla kaavalla.

          Toisin sanoen ei ne kestä tuossa s55 moottorissa sen paremmin kun ajetaan "normi" auton tavalla.
          F01 730d -09

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5449
            • S:t Karins

            Originally posted by Kiimalainen View Post
            Niin ne laakerit kestäisi vanhoissakin ässä koneissa jos huoltaisi tuolla samalla kaavalla.

            Toisin sanoen ei ne kestä tuossa s55 moottorissa sen paremmin kun ajetaan "normi" auton tavalla.
            Ei noita laakeririkkoja ole kyllä kovin montaa maailmalla (USA) tapahtunut vaikka kilometrejä on takana jo reilusti. Ja harva huoltaa noita niin intensiivisesti, käyttövehkeitä pääasiassa kun maailmalla ovat.
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • MR_piikki
              BTCF Member
              • Apr 2006
              • 1321
              • Pori

              Mikä mahtaa olla tämä uuden jb4 setin mukana tuleva kaapeli?
              Gas or ass, no free rides

              F10 520d lci
              E36 325 ahdistettu.

              Comment

              • MR_piikki
                BTCF Member
                • Apr 2006
                • 1321
                • Pori

                Mikä mahtaa olla tämä uuden jb4 setin mukana tuleva kaapeli?
                Gas or ass, no free rides

                F10 520d lci
                E36 325 ahdistettu.

                Comment

                • Juspa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1249
                  • Pori

                  Kysymyksiä N55 suuttimista ja turboista:

                  jos suuttimet vaihtaa uusiin, onko kuten yleensä kerrottava autolle uudet numerot? Onnistuuko Ista+:lla?

                  Autossa on joku stage2 ohjelma (entinen omistaja kertoi, ei hajua kenen softa). Jos turbot uusii, voinko laittaa hybridiahtimet ilman uutta softausta?

                  Autossa ei tällä hetkellä ole kuin softa ja Remus cat-back -putki.

                  kiitos.
                  E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                  Ex.
                  F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                  E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                  E90 320d -05 Schwartz 2
                  E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                  E36 352i -91 Diamantschwartz

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5449
                    • S:t Karins

                    Originally posted by Juspa View Post
                    Kysymyksiä N55 suuttimista ja turboista:

                    jos suuttimet vaihtaa uusiin, onko kuten yleensä kerrottava autolle uudet numerot? Onnistuuko Ista+:lla?
                    Kyllä pitää numerot päivittää ecu:lle. Ja onnistuu ISTA:lla, siellä on tuohon oma toiminto.
                    Originally posted by Juspa View Post
                    Autossa on joku stage2 ohjelma (entinen omistaja kertoi, ei hajua kenen softa). Jos turbot uusii, voinko laittaa hybridiahtimet ilman uutta softausta?

                    Autossa ei tällä hetkellä ole kuin softa ja Remus cat-back -putki.

                    kiitos.
                    Lähtökohtaisesti jos päivität turbon niin ecu:n softa pitää myös päivittää custom softalla käyttäen esim. MHD tai BM3 alustaa. Suomestakin löytyy jo hyvää osaaamista custom softan tekemiseen.
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • Juspa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 1249
                      • Pori

                      Originally posted by Tommix View Post
                      Kyllä pitää numerot päivittää ecu:lle. Ja onnistuu ISTA:lla, siellä on tuohon oma toiminto.

                      Lähtökohtaisesti jos päivität turbon niin ecu:n softa pitää myös päivittää custom softalla käyttäen esim. MHD tai BM3 alustaa. Suomestakin löytyy jo hyvää osaaamista custom softan tekemiseen.
                      Kiitos vastauksista Tommix!

                      Itselle tuossa kulkuuoli riittää noinkin, niin jos ennakoivan huollon omaisesti vaihtelisi suuttimet, puolat ja huollattaisi turbon. On kuitenkin 169tkm ajettu eikä noille tehty mitään. Turbossa tuntuu ainakin hukkaportti kalkattavan ja noilla kilsoilla huolto muutenkin paikallaan.

                      Mistäs kannattaa tilailla suuttimet (Bosch, mikä on vakion vastine?) sekä puolat (minkä merkkiset ok, Beru, NGK, Delphi?)?

                      Porissa ajattelin jos veisi turbon huoltoon Pro Turbo Systemsille, onko kokemuksia?
                      Last edited by Juspa; Today, 13:18.
                      E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                      Ex.
                      F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                      E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                      E90 320d -05 Schwartz 2
                      E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                      E36 352i -91 Diamantschwartz

                      Comment

                      • Silmaauki
                        BTCF Member
                        • Jan 2015
                        • 1934
                        • Turku

                        Originally posted by Juspa View Post
                        Kysymyksiä N55 suuttimista ja turboista:

                        jos suuttimet vaihtaa uusiin, onko kuten yleensä kerrottava autolle uudet numerot? Onnistuuko Ista+:lla?

                        Autossa on joku stage2 ohjelma (entinen omistaja kertoi, ei hajua kenen softa). Jos turbot uusii, voinko laittaa hybridiahtimet ilman uutta softausta?

                        Autossa ei tällä hetkellä ole kuin softa ja Remus cat-back -putki.

                        kiitos.
                        Vuotaako nuo suuttimet? Mitä virhekoodeja on tullut?

                        Vai miksi ajattelit vaihtaa suuttimet?

                        Ymmärtääkseni N55:n suuttimet on paljon kestävämmät kuin N54:n, eikä suuttimia kait tarvitse vaihtaa kuin silloin kun ovat vikaantuneet.
                        E93 335i Aarre, Montego blue
                        E90 318i talvipulkka

                        Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                        Comment

                        • Juspa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1249
                          • Pori

                          Originally posted by Silmaauki View Post

                          Vuotaako nuo suuttimet? Mitä virhekoodeja on tullut?

                          Vai miksi ajattelit vaihtaa suuttimet?

                          Ymmärtääkseni N55:n suuttimet on paljon kestävämmät kuin N54:n, eikä suuttimia kait tarvitse vaihtaa kuin silloin kun ovat vikaantuneet.
                          Sen takia että olen turhan pedanttinen ja haluan tietää että kaikki on viimeisen päälle

                          Joo siis ei oireita tai vikakoodeja. Ohivuotoja en ole mitannut. Tyhjäkäynnillä joskus täristystä, mutta se voi johtua muustakin. Lukenut että aika yleinen ominaisuus. Puolat olisi yksi mutta ei tule misfire -koodeja, tulpat 10tkm ajetut.

                          Täydellinen Valvetronic -remppahan tähän tuli tehtyä, Uusi venttiilikoppa (PCV vähän vuosi), korppuuntunut alipaineputki, samoin ahtoputki joka vaihtui alumiiniseen.
                          E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                          Ex.
                          F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                          E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                          E90 320d -05 Schwartz 2
                          E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                          E36 352i -91 Diamantschwartz

                          Comment

                          • grändi
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2020
                            • 34
                            • Vetelä-Karjala

                            Originally posted by Juspa View Post

                            Sen takia että olen turhan pedanttinen ja haluan tietää että kaikki on viimeisen päälle
                            Finjectorilla voisi ainakin testauttaa suuttimet, ennenkuin alkoo tonneja nakkelemaan varman päälle olemiseen. Myyvät varmasti uusia myös tarvittaessa.
                            Jos puolien iästä/metreistä ei ole tietoa, ne ei paljoa maksa, jos kaikki uusii vaikka varman päälle.
                            F20 LCI leasingwhite turbodiessel
                            ex: F20 leasingwhite pikkukinneri​

                            Comment

                            • Juspa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 1249
                              • Pori

                              Originally posted by grändi View Post

                              Finjectorilla voisi ainakin testauttaa suuttimet, ennenkuin alkoo tonneja nakkelemaan varman päälle olemiseen. Myyvät varmasti uusia myös tarvittaessa.
                              Jos puolien iästä/metreistä ei ole tietoa, ne ei paljoa maksa, jos kaikki uusii vaikka varman päälle.
                              Eipä nuo nyt tonneja sentään ole, 118€/kpl. Ja veikkaan, että testaus maksaa myös muutaman satasen joten...
                              E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                              Ex.
                              F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                              E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                              E90 320d -05 Schwartz 2
                              E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                              E36 352i -91 Diamantschwartz

                              Comment

                              • grändi
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2020
                                • 34
                                • Vetelä-Karjala

                                Originally posted by Juspa View Post

                                Eipä nuo nyt tonneja sentään ole, 118€/kpl. Ja veikkaan, että testaus maksaa myös muutaman satasen joten...
                                Aa, ei tuon kalliimpaa. Äkkiseltään katsoin testauksen hinnaksi 25€/kpl, lisätyöt siihen päälle. Toki uusi on aina uusi.
                                F20 LCI leasingwhite turbodiessel
                                ex: F20 leasingwhite pikkukinneri​

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎