Announcement

Collapse
No announcement yet.

F sarjan N55, S55 ja B58 moottorien viritys ym. modaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kartiopari
    Bimmer Rookie
    • Mar 2012
    • 179
    • Hyvinkää

    Originally posted by MajorDrake View Post
    Niin. Monesti on että kun tilaa esim. sarjan niin sitä saa vain yhtä versiota ja yleensä parasta, varsinkin jos ko. mallin valmistus on jo loppunut. Ts. eivät tee varastoon kovin montaa eri versiota osasta...

    Tämä siis tarkoittaa sitä että tehtaalta lähtiessään koneessa voi olla huonommat osat vaikka varaosaluettelo näyttäisikin että samat osat käy myös parempaan malliin...
    Näinhän se taitaa mennä. Toisaalta jos konetta riittävän monessa mallisarjassa niin saadaan myös säästöjä kun saadaan riittävästi volyymia taakse. Tulee halvemmaksi tilata sitä ”parempaa” se 5000kpl vs 1000kpl sitä ja 1000 kappaletta toista.
    F33 435i X-drive Cabriolet -14

    Ex:E82 123d -08 M-Sport

    Ex:E82 120d -08

    Comment

    • *makke*
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 884
      • Klaukkala



      Kai tätäkin virittämiseksi voi kutsua, muuttui lukollinen takaveto 140 vähän eri vehkeeksi kun löi kaveriksi MHD:n ja viinaa

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7518
        • Jyväshyvä

        Originally posted by makebm5 View Post
        Eikö tuo selviä jos vertailee onko korvattu nyt saatava osa jossain kohdin ja varaosanumero muuttunut samaksi kuin "teho" mallissa.
        Ei välttämättä. Voi olla että varaosana ei ole saanut kuin "parempaa" osaa, ihan uudesta lähtien...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • M-ERiMiEs
          BTCF Member
          • Jun 2013
          • 210
          • Porvoo

          Tässä on nyt kesä hakattu päätä seinään N55 EWG:n polttoainepuolen päivityksen kanssa. Keväällä tarttu haaviin S55 täys polttoainesysteemi, mutta oikein mistään ei tahdo apua tuon softapuoleen löytyvän. Tiettävästi noita on kuitenki N55 laitettu ja saatu toimimaan, mutta joka kerta se törmää vähintään siihen ettei sitä intoa ole pelkkään pumpun säätöön olla. Löytyskö täältä apua asiaan?
          F11 LCI 535i M-Sport
          Voorti -12

          Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.

          Comment

          • Sene
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 925
            • Enschede, The Netherlands

            Originally posted by M-ERiMiEs View Post
            Tässä on nyt kesä hakattu päätä seinään N55 EWG:n polttoainepuolen päivityksen kanssa. Keväällä tarttu haaviin S55 täys polttoainesysteemi, mutta oikein mistään ei tahdo apua tuon softapuoleen löytyvän. Tiettävästi noita on kuitenki N55 laitettu ja saatu toimimaan, mutta joka kerta se törmää vähintään siihen ettei sitä intoa ole pelkkään pumpun säätöön olla. Löytyskö täältä apua asiaan?



            Ainakin TTFS näyttää moista tarjoavan, joten varmaan niiltä sitten myös softa löytyisi: https://tuningtechfs.com/ttfs-n55-du...ctory-upgrade/
            F11 LCI 535xi


            Ex.

            E36 320i sedan
            E36 LCI 328i coupe
            E61 LCI 530xi

            Comment

            • M-ERiMiEs
              BTCF Member
              • Jun 2013
              • 210
              • Porvoo

              Originally posted by Sene View Post
              Ainakin TTFS näyttää moista tarjoavan, joten varmaan niiltä sitten myös softa löytyisi: https://tuningtechfs.com/ttfs-n55-du...ctory-upgrade/
              Sieltä onkin kysytty ja edelleen en ymmärrä sen ohjeista oikein järkevästi. Jotain s55 ohjelmaa pitäis käyttää, mutta ei nyt oikeen auennut.
              F11 LCI 535i M-Sport
              Voorti -12

              Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5400
                • S:t Karins

                Originally posted by M-ERiMiEs View Post
                Tässä on nyt kesä hakattu päätä seinään N55 EWG:n polttoainepuolen päivityksen kanssa. Keväällä tarttu haaviin S55 täys polttoainesysteemi, mutta oikein mistään ei tahdo apua tuon softapuoleen löytyvän. Tiettävästi noita on kuitenki N55 laitettu ja saatu toimimaan, mutta joka kerta se törmää vähintään siihen ettei sitä intoa ole pelkkään pumpun säätöön olla. Löytyskö täältä apua asiaan?
                Kysyppä Joonakselta JW Service, sillä voisi olla tietoa tästä modauksesta. Menee vissiin samalla moottorin ecu uusiksi?
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • Sene
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 925
                  • Enschede, The Netherlands

                  Originally posted by M-ERiMiEs View Post
                  Sieltä onkin kysytty ja edelleen en ymmärrä sen ohjeista oikein järkevästi. Jotain s55 ohjelmaa pitäis käyttää, mutta ei nyt oikeen auennut.



                  Laita se vastaus tänne, ehkä aukee paremmin


                  Jos on tuuria niin mhd:n githubista voi löytyä käytettävä kartta. Ilmeisesti Wedge performance ollut mukana tuunaamassa.






                  Tänään kävin muuten hakemassa kaverin luota schiedmannin paketit, wagnering IC ja FTP motorsportin charge pipe kitti.


                  Ehkä sit kun saa ne aikaseks asennettua pitäis kanssa hommata mhd:n softa...
                  F11 LCI 535xi


                  Ex.

                  E36 320i sedan
                  E36 LCI 328i coupe
                  E61 LCI 530xi

                  Comment

                  • M-ERiMiEs
                    BTCF Member
                    • Jun 2013
                    • 210
                    • Porvoo

                    Originally posted by Sene View Post
                    Laita se vastaus tänne, ehkä aukee paremmin
                    "You will need to update the software to the n55 variant", "Yes or the regular s55 and then you will need to code out a few things" ja "Use the s55 software" noin lyhykäisyydessään oli vastaukset. Koita näillä nyt ymmärtää mitä sille pitäis tehdä. Jokaseen mailiin vastattiin yhdellä lauseella, joten ei jaksanut loputtomiin vängätä kun halukkuus auttamaan oli tasan nolla.

                    Originally posted by Sene View Post
                    Jos on tuuria niin mhd:n githubista voi löytyä käytettävä kartta. Ilmeisesti Wedge performance ollut mukana tuunaamassa.
                    Pitää vielä sieltä vähän kaivella löytyykö mitään järkevää, mutta vähän epäilen. Wedgen kautta tuli ehdoton ehkä vastaus kysymykseen. On tehty, muttei varmuutta onko sen logiikkaa tässä autossa. Ei huvikseen viitsisi tuota sinne kokeeksi väsätä paikalleen ja arvailla.

                    Yhden firman vastaus oli kysellessä et vaatii niin paljon muutoksia softaan. Ei kannata. No en mä sitä varsinaisesti kysynyt, mutta pitäkööt tunkkinsa.

                    Jatketaan taistelua tuulimyllyjä vastaan...
                    F11 LCI 535i M-Sport
                    Voorti -12

                    Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.

                    Comment

                    • Sene
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 925
                      • Enschede, The Netherlands

                      Originally posted by M-ERiMiEs View Post
                      "You will need to update the software to the n55 variant", "Yes or the regular s55 and then you will need to code out a few things" ja "Use the s55 software" noin lyhykäisyydessään oli vastaukset. Koita näillä nyt ymmärtää mitä sille pitäis tehdä. Jokaseen mailiin vastattiin yhdellä lauseella, joten ei jaksanut loputtomiin vängätä kun halukkuus auttamaan oli tasan nolla.

                      Pitää vielä sieltä vähän kaivella löytyykö mitään järkevää, mutta vähän epäilen. Wedgen kautta tuli ehdoton ehkä vastaus kysymykseen. On tehty, muttei varmuutta onko sen logiikkaa tässä autossa. Ei huvikseen viitsisi tuota sinne kokeeksi väsätä paikalleen ja arvailla.

                      Yhden firman vastaus oli kysellessä et vaatii niin paljon muutoksia softaan. Ei kannata. No en mä sitä varsinaisesti kysynyt, mutta pitäkööt tunkkinsa.

                      Jatketaan taistelua tuulimyllyjä vastaan...

                      Ah, tuota luokkaa siis. "Kyl mä niinku periaatteessa vastasin mut en oikeestaan sanonut mitään".


                      Ei siis juurikaan halua jakaa mitään tietoa.


                      Itselllä ei oo mhd:n kanssa mitään kokemusta et vois sanoa mitä softavariantteja siellä on ja kuinka paljon sen kanssa uskaltaa kokeilla. En kyllä välttämättä lähtis testailemaan ellei se nyt ihan puhdas harraste auto ole.


                      Harmi
                      F11 LCI 535xi


                      Ex.

                      E36 320i sedan
                      E36 LCI 328i coupe
                      E61 LCI 530xi

                      Comment

                      • M-ERiMiEs
                        BTCF Member
                        • Jun 2013
                        • 210
                        • Porvoo

                        Originally posted by Sene View Post
                        Ah, tuota luokkaa siis. "Kyl mä niinku periaatteessa vastasin mut en oikeestaan sanonut mitään".


                        Ei siis juurikaan halua jakaa mitään tietoa.


                        Itselllä ei oo mhd:n kanssa mitään kokemusta et vois sanoa mitä softavariantteja siellä on ja kuinka paljon sen kanssa uskaltaa kokeilla. En kyllä välttämättä lähtis testailemaan ellei se nyt ihan puhdas harraste auto ole.


                        Harmi
                        Kyllä se joka paikasta on päätynyt enemmän tai vähemmän seinään. Siellähän ne varmasti jossain softassa on ja niitä on vertailtu damoksien kanssa ristiin, mutta mistään ei oikeen saa kiinni mistä se löytyy.


                        Yks firma nyt sen suostuisi ehkä aktivoimaan vaatimattomaan 1850€ hintaan, mutta alkoi vähän epäilyttämään koko touhu kun kaveria vähän haastoi näissä hommissa. Samalla rahalla nyt saa noita isommalla männällä olevia pumppuja mitkä riittää kun pistää täpän mhd:ssä kohdilleen.


                        Katsotaan nyt vielä jääkö nuo verkkopainoksia ja nöyrtyä siihen porattuun pumppuun...
                        F11 LCI 535i M-Sport
                        Voorti -12

                        Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.

                        Comment

                        • CreativeMr
                          Newbiemmer
                          • Oct 2004
                          • 10
                          • HELSINKI

                          B58B30A Cold Start (Cat Heating) --> off

                          Löytyykö foorumilta kokemusta B58 koneen katalysaattorin esilämmityksen kytkemisestä pois käytöstä kylmäkäynnistysten yhteydessä ts. otsikon mukainen cold start / cat heating. Naapurit alkaa ahdistumaan, kun potkaisee kerrostalon autotallissa tehdas asennetulla M Performance Kit:llä olevan koneen aamuisin käyntiin.

                          Hommaa saa pikkaisen helpotettua antamalla enemmän kaasua, mutta tänään luotto BMW-kauppias vinkkasi, että sen saisi myös modattua pois, mutta ei onnistu heillä marmoritiskin kautta.

                          Kyseessä on siis v.2018 B58B30A (440i). Pikaisen Googlailun pohjalta näyttäisi että jollain BM3:lla ainakin onnistuisi, mutta softan ideana kai on, että karttoja voi räpeltää laajemminkin. Itseäni kiinnostaa lähinnä toi Cat pre heatin poisto, kun löylyä on jo omiin tarpeisiin riittävästi.

                          Onko tällä foorumilla kokemusta ao. asiasta tai jopa joku velho, joka pystyisi homman tekemään?!

                          Comment

                          • yarski
                            BTCF Member
                            • Sep 2013
                            • 310
                            • Rauma

                            Originally posted by CreativeMr View Post
                            Löytyykö foorumilta kokemusta B58 koneen katalysaattorin esilämmityksen kytkemisestä pois käytöstä kylmäkäynnistysten yhteydessä ts. otsikon mukainen cold start / cat heating.
                            Kyseessä on siis v.2018 B58B30A (440i).
                            ... kiinnostaa lähinnä toi Cat pre heatin poisto, kun löylyä on jo omiin tarpeisiin riittävästi.
                            MHD Flasherilla toi onnistuu helposti, siellä on options-valinta "cold start noise reduction"
                            Itsekin kyllästyin pörinään joka startin jälkeen vaikka se ensin olikin ihan kiva.
                            Ja samalla softalla saa sitten helpolla lisää löylyä
                            Uusimpien ecujen flashaus ei onnistu suoraan obd-portista, en ole varma missä vm. menee raja...
                            G26 i4 M50 supercharged
                            ex: F36 440i xdrive msport
                            ex: E91 335 lci xdrive msport

                            Comment

                            • Jacques
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2008
                              • 573
                              • pk

                              Tullut mietittyä MPPSK-pakettia B58:lle, mutta juuri tämä kylmäkäynnistyksen lämmitys-pörinä vakioputkellakin kyllästyttää. En vain viitsisi takuita poltella flashereilla yms ja tuon tehdaspaketin myötä tehot saisivat riittää.

                              Ei kuitenkaan ole koodattavissa perinteiseen tyylin pois?
                              G30 540i
                              F32 435d

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5400
                                • S:t Karins

                                Originally posted by Jacques View Post
                                Ei kuitenkaan ole koodattavissa perinteiseen tyylin pois?
                                Varmasti osaava hemmo tuon osaa. Mutta samalla tavalla tuossa manipuloidaan moottorin ecua, joten punainen lippu nousee heti kun merkkarilla lyödään auto kiinni ISTA:an. Jos takku voimassa ja sen haluaa säilyttää niin ei siinä auta kuin pitää kone vakiona.
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎