Announcement

Collapse
No announcement yet.

F sarjan N55, S55 ja B58 moottorien viritys ym. modaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janne30
    BTCF Member
    • Apr 2011
    • 2198
    • Vantaa

    Mimmosia turboja laiteltu N55? Orkkis turbo falskaa öljyä pakopuolelle, nyt kun vaihto-operaatioon on alettava niin tekisi mieli päivittää samalla vaivalla johonki parempaan. Polttoainepuolta ei oo tarkotus päivittää joten mikään pureturbon stage 2 ahdin ja 650hp tehotavoitteet ei oo kiikarissa.

    Mites tämmönen stage 1 ja ewg
    G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
    E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


    1 x F20
    3 x E30
    2 x E36
    5 x E46
    3 x E9X

    Comment

    • M-ERiMiEs
      BTCF Member
      • Jun 2013
      • 210
      • Porvoo

      Originally posted by janne30 View Post
      Mimmosia turboja laiteltu N55? Orkkis turbo falskaa öljyä pakopuolelle, nyt kun vaihto-operaatioon on alettava niin tekisi mieli päivittää samalla vaivalla johonki parempaan. Polttoainepuolta ei oo tarkotus päivittää joten mikään pureturbon stage 2 ahdin ja 650hp tehotavoitteet ei oo kiikarissa.

      Mites tämmönen stage 1 ja ewg
      https://www.turbosystems.info/produc...e-turbocharger
      Tuostakin jää jo melko paljon hyödyntämättä jos vakio polttoainepuolella meinaa mennä. Joku vakiokokonen virtaavampi turbiini ja pykälän isompi kompura järeämmällä laakerilla. Niitä saa super corena niin vaihto onnistuu jopa ilman pakosarjan irrottamista.
      F11 LCI 535i M-Sport
      Voorti -12

      Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7406
        • Oulu

        Originally posted by janne30 View Post
        Mimmosia turboja laiteltu N55? Orkkis turbo falskaa öljyä pakopuolelle, ...
        Varmaan vähän tyhmä kysymys, mutta miten tämä ilmenee? Savutuksena jossain tilanteessa? Mietin vain että koskahan omassa sama vika.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • janne30
          BTCF Member
          • Apr 2011
          • 2198
          • Vantaa

          Originally posted by M-ERiMiEs View Post
          Tuostakin jää jo melko paljon hyödyntämättä jos vakio polttoainepuolella meinaa mennä. Joku vakiokokonen virtaavampi turbiini ja pykälän isompi kompura järeämmällä laakerilla. Niitä saa super corena niin vaihto onnistuu jopa ilman pakosarjan irrottamista.
          Mun mielest toi on vakiokokoseen duunattu, kyllähä sitä polttoainepuolta voi myöhemmin päivitellä jos tuntuu siltä. Mitä ahdinta ehdottaisit, onko mitään linkkiä tms?

          Edit. Kattelin tota TTE460 turboa kans, harmi jos oman lähettää niin toimitusaika 30-50 työpäivää. Jos ottaa uuteen runkoon tehdyn, hinta 3500€

          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
          Varmaan vähän tyhmä kysymys, mutta miten tämä ilmenee? Savutuksena jossain tilanteessa? Mietin vain että koskahan omassa sama vika.
          Lämpösenä pölläyttää kuormituksessa, pakoputkessa öljyä. Ihmeen aikasin mennyt kun 124tkm ajettu, ei voi mitään
          Last edited by janne30; 24-08-2022, 15:38.
          G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
          E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


          1 x F20
          3 x E30
          2 x E36
          5 x E46
          3 x E9X

          Comment

          • M-ERiMiEs
            BTCF Member
            • Jun 2013
            • 210
            • Porvoo

            Originally posted by janne30 View Post
            Mun mielest toi on vakiokokoseen duunattu, kyllähä sitä polttoainepuolta voi myöhemmin päivitellä jos tuntuu siltä. Mitä ahdinta ehdottaisit, onko mitään linkkiä tms?

            Edit. Kattelin tota TTE460 turboa kans, harmi jos oman lähettää niin toimitusaika 30-50 työpäivää. Jos ottaa uuteen runkoon tehdyn, hinta 3500€
            Googlesta löytyy vielä muutaman valmistajan vermeitä kun hakee n55 super core, mutta ne on kyllä vähän menneen talven hommia. Ite teetätin kh motorssilla tuon oman n. 550hv ahtimen purkuosaan, joten mulla nyt on varastossa pyörimässä yks imusiipivammanen ewg ahdin...

            Kaikki nuo hybridit on vakio runkoihin tehtyjä ja esim tuo turbosystems tai tte on kyllä hyviä. Tai melkeenpä noita nyt tänä päivänä saa joka pajalta.
            F11 LCI 535i M-Sport
            Voorti -12

            Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.

            Comment

            • Venom
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2002
              • 623
              • Vantaa

              Originally posted by Terzilerzi View Post
              Täälä on aika vähän keskusteltu tuosta s55 koneen crank hub päivityksestä.
              Uutena M4 kuskina kiinnostaisi tietää onko päivitys kuinka tarpeellinen ja missä hinnoissa vaihto mahtaa olla?
              Mietin myös voiko sitä mistään helposti tarkastaa, jos autoon olisi tuo jo päivitetty?
              Autolla 150tkm ajettu ja melkein uudesta ollut ohjelma sisällä ja vähä muuta pientä viriä.
              Omassa autossa on Insane Performancen 4 pinninen versio, VKV-service asentanut ja samalla vaihdettiin jakopään hilut ja kiertokangen laakerit. VKV teki varsin kohtuulliseen hintaan asennuksen ja siinä yhteydessä nuo muut ennakoivat remontit.. Noilla kilsoilla kannattaa tosiaan harkita myös jakopään ja kiertokangen laakereiden uusimista samalla..

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5403
                • S:t Karins

                Vink vink, mulla jäi hyllyyn OEM öljypohjan tiiviste + pulttisarja jos joku meinaa öljypohjan irroittaa
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • Terzilerzi
                  Newbiemmer
                  • Aug 2022
                  • 6
                  • Pohojanmaa

                  No niin nyt muistin kirjoittaa tännekin.

                  Kyselin tuossa aiemmin s55 crank hubista.
                  Jo syksyllä vaihdatin VKV-Servicessä hubin, jakopään ja kk-laakerit.
                  Laakereissa ei ollut mitään ihmeellistä, vaikka mittarissa 150tkm.
                  Myös jakopään osat näytti hyviltä kilsoihin nähden.
                  Kiitos vastauksista ja vinkeistä @Venom ja @Tommix

                  Autossa oli kesällä ostaessani AC-Schnitzerin(510hp645nm) viriboxi, putkisto ja suodattimet. VKV sanoi myös, että dp:t ei näyttäny vakioilta.
                  Syksyllä käytin sen vielä napadynossa ja lukemat oli 443whp/673nm
                  Jos häviöitä reilusti laskee, niin päästään lähelle luvattua, mutta vääntöä jopa enemmän.

                  Olin kuitenkin jo päättänyt että boxi saa lähteä ja tilalle tulee MHD.
                  Vielä loppuvuodesta otin purkin pois ja hommasin MHD-lisenssin ja wifi-palikan.
                  Ensitöikseni ajoin stage0:n sisään ja hiljensin kylmäkäynnnistyspörinät
                  Nyt ei malttais odottaa kelejä, että pääsee testaileen muita setuppeja.

                  Autoon tutustuminen jäänyt vielä vähälle ruuvauspaikan puuttuessa, mutta keväällä jatketaan tutkimista.
                  Last edited by Terzilerzi; 01-02-2023, 12:59.

                  Comment

                  • temeee.
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2011
                    • 141
                    • Rovaniemi

                    Mitä tulppia porukka käyttäny B58? Huolto toimenpiteenä aattelin vaihtaa, niin kannattaako laittaa TU tulpat vai mitkä on vakiona tuossa vanhemmassa mallissa (2017)? Ngk varmaan paras vaihtoehto? Vireinä mst intake, tu pumppu, katiton downpipe ja ohjelma jolla otettu n. 440hp:think
                    F20 M140i
                    ex.
                    E61 530xd M-sport
                    E46 320d
                    E92 335i M-sport
                    E91 335d M-sport
                    E39 525i M-sport
                    E38 740iL

                    Comment

                    • ///saMuli
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 964
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by temeee. View Post
                      Mitä tulppia porukka käyttäny B58? Huolto toimenpiteenä aattelin vaihtaa, niin kannattaako laittaa TU tulpat vai mitkä on vakiona tuossa vanhemmassa mallissa (2017)? Ngk varmaan paras vaihtoehto? Vireinä mst intake, tu pumppu, katiton downpipe ja ohjelma jolla otettu n. 440hp:think
                      Itse laittaisin ja laitoinkin vakio tulpat normaalilla kärkivälillä. Toiminut yli 500hv hyvin. Kohta oon 600hv tietämissä enkä aio tehdä tulpille mitään.
                      https://www.instagram.com/hackberryracing/


                      BMW M240i -17 rwd man, oem lsd, MHD stage 2+ E40, Finturbo hybrid, Dorch stage 2, yli 500hv

                      EX: BMW e36 S54T touring drifting, BMW E36 M3 -93 Coupe, BMW E46 M3 -01, BMW 130 M-Sport -05

                      Comment

                      • Kartiopari
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2012
                        • 179
                        • Hyvinkää

                        N55 moniura-hihnan kiristimen "nypytys"

                        Huomasin tuossa että hihnan kiristin nypyttää aika merkittävästi. Maailmalla näköjään osalla korjaantunut kiristin/ohjainrulla/hihna vaihtamalla.

                        Toisaalta voi olla että oire dampperin väsymisestä? Tietäen N55 alttiuden imaista hihna kampi-akselin stefan kautta koneeseen tekisi mieli tehdä ennakoivaa huoltoa.

                        Kellään kokemuksia vastaavasta N55 osalta?

                        Autolla ajettu 128k
                        F33 435i X-drive Cabriolet -14

                        Ex:E82 123d -08 M-Sport

                        Ex:E82 120d -08

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7406
                          • Oulu

                          Näkyykö tuo nypytys siis ihan silmämääräisesti jos kattoo kiristintä kun moottori tyhjäkäynnillä? En oo koskaan katellu, mutta jos sen noin näkyy niin pitää muistaa omasta kattoa.
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • Kartiopari
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2012
                            • 179
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                            Näkyykö tuo nypytys siis ihan silmämääräisesti jos kattoo kiristintä kun moottori tyhjäkäynnillä? En oo koskaan katellu, mutta jos sen noin näkyy niin pitää muistaa omasta kattoa.
                            Joo näkyy. Toisaalta kun katsoo netistä videoita tms. niin vähän vaikea arvioida mikä on ”normaalia”. Dampperi ei omassa kuitenkaan ainakaan silmämääräisesti värähtele merkittävästi.

                            Voi olla että vaihdan nyt ennakoivasti tuon hihnan, kiristimen ja ohjaimen ja katsotaan sitten dampperia samalla
                            F33 435i X-drive Cabriolet -14

                            Ex:E82 123d -08 M-Sport

                            Ex:E82 120d -08

                            Comment

                            • Kartiopari
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2012
                              • 179
                              • Hyvinkää

                              Originally posted by Kartiopari View Post
                              Joo näkyy. Toisaalta kun katsoo netistä videoita tms. niin vähän vaikea arvioida mikä on ”normaalia”. Dampperi ei omassa kuitenkaan ainakaan silmämääräisesti värähtele merkittävästi.

                              Voi olla että vaihdan nyt ennakoivasti tuon hihnan, kiristimen ja ohjaimen ja katsotaan sitten dampperia samalla
                              Tilasin Aero motorsilta nyt hihnasarjan INA:n kiristimellä. Katsotaan miten muuttuu ja miltä dampperi näyttää. Hintaa tuli noin 80€ ja näyttäisi olevan melko helppo vaihtaa joten en tuossa kohtaa säästelisi jos vähänkään mietityttää
                              F33 435i X-drive Cabriolet -14

                              Ex:E82 123d -08 M-Sport

                              Ex:E82 120d -08

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5403
                                • S:t Karins

                                Toi moniurahihna on jännä kun sitä ei vaihdeta missään määräaikaishuolloissa. Silmämääräinen tarkastus ilmeisesti pelkästään. Mulla tuo meni S55:ssa poikki radalla. Siitä lähtien olen päättänyt vaihtaa tuon 3 vuoden välein joka tapauksessa.
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎