memebuy23buy

N57 dieseleiden sisuskaluista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Shatter
    BTCF Member
    • Mar 2013
    • 933
    • Oulu

    Originally posted by Kouris View Post

    Kyllä se kannattaa tarkastaa. Isolla välyksellä paine on pienempi kun vuotaa enempi läpi laakereista. Millaiset välykset tuli?
    Kylläpä ne ihan tehdasvälyksillä tuli, ~0.04mm. Onhan tuo jo pari kesää toiminut joten painetta on.
    Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

    BMW E91 330dA xDrive M-Sport '09
    Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
    MB W108 250S '67
    MZ RT 125/3 '62

    Comment

    • teemu.k
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 507
      • raahe

      Originally posted by Kouris View Post


      Oliko öljyt miten paljon ajetut? Se vaikuttaa myös tyhjäkäynnin paineeseen aika reilusti miten liruksi öljy mennyt. Itsellä noissa "työkoneissa" kaikissa öljynpainemittari niin hyvin huomaa kun uusilla öljyillä paineet mahtavat mutta kauaa ei tarvitse ajella niin kyllä ne sielä rupeaa putoamaan. Toki näissä nyt ei mitään high end öljyjä käytetäkään.

      On nykyisin nuo imusiivilät niin naurattavan kokoisia että voisi olla se kunnollinen öljynpainemittarin asennus kiinteästi ihan paikallaan henkilöautoissakin.
      Öljyillä oli ajettu tuolloin 3120km tarkalleen. Täytyy jossain vaiheessa kokeilla uudelleen mitä se näyttää enemmän ajetuilla öljyillä

      Comment

      • Bemmister
        Bimmer Rookie
        • Oct 2010
        • 73
        • Oulu

        Alkupään F11 535d rwd tuli ostettua, kilometrit 366tkm ja ei tietoa että olisi remppoja isommin tehty. Softauksesta ei tietoa, todennäköisesti vakio ja kaikki saastelaitteet paikoillaan. Edellisen omistajan mukaan viimeiset 100tkm menty lyhennetyllä öljynvaihtovälillä. Kone ei omaan korvaan rallattele tai pidä erikoisempia ääniä. Tarkoitus nyt tämän ketjun läpilukeneena tsekata öljynsuodatin ja öljynpaineet. Eikös tuon jälkimmäisen pysty tarkastamaan myös ohjelmallisesti vai vaatiiko aina erillisen mittaroinnin kuten aiemmassa videossa oli näytetty? Tässä alkupään (10/2010 valmistettu) N57S koneessa taitaa tuo imusarjan muoto hieman vaikeuttaa mittarointia...

        Seuraavaksi mietin olisiko järkevä käyttää pelkkää öljypohjaa auki, takaveto kun on niin saisi ainakin tuon öljysihdin putsattua tarvittaessa, mietin myös onko mitään järkeä lähteä koittamaan RVS käsittelyä vai vaihteleeko vaan n. 10tkm välein ölpät ja tarkkailee moottorin sivuääniä ennen isompia remontteja. Nosturimahdollisuutta kun ei omasta tallista löydy...
        E61 525 -06
        Ex. E61 530xd -06
        Ex. E91 320d -06

        Comment

        • ritariässä
          BTCF Member
          • Jan 2006
          • 3728
          • Raisio

          RVS voi antaaa lisäsuojaa esim laakereille, mutta venynyttä ketjua ei kiristä.

          Pitkää matkaa tällä varmaankin vedetty, joten aina kilometrit ei ratkaise hajoamisikää.

          Plussaa jos ei ohjelmoitu, kone tykkää vakiosoftasta jos kestoa ajatellaan

          Comment

          • teemu.k
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 507
            • raahe

            Originally posted by Bemmister View Post
            Alkupään F11 535d rwd tuli ostettua, kilometrit 366tkm ja ei tietoa että olisi remppoja isommin tehty. Softauksesta ei tietoa, todennäköisesti vakio ja kaikki saastelaitteet paikoillaan. Edellisen omistajan mukaan viimeiset 100tkm menty lyhennetyllä öljynvaihtovälillä. Kone ei omaan korvaan rallattele tai pidä erikoisempia ääniä. Tarkoitus nyt tämän ketjun läpilukeneena tsekata öljynsuodatin ja öljynpaineet. Eikös tuon jälkimmäisen pysty tarkastamaan myös ohjelmallisesti vai vaatiiko aina erillisen mittaroinnin kuten aiemmassa videossa oli näytetty? Tässä alkupään (10/2010 valmistettu) N57S koneessa taitaa tuo imusarjan muoto hieman vaikeuttaa mittarointia...

            Seuraavaksi mietin olisiko järkevä käyttää pelkkää öljypohjaa auki, takaveto kun on niin saisi ainakin tuon öljysihdin putsattua tarvittaessa, mietin myös onko mitään järkeä lähteä koittamaan RVS käsittelyä vai vaihteleeko vaan n. 10tkm välein ölpät ja tarkkailee moottorin sivuääniä ennen isompia remontteja. Nosturimahdollisuutta kun ei omasta tallista löydy...
            Ei näe öljynpainetta tietokoneella. Siellä on sen tyypin anturi paikallaan, että joko sitä painetta on edes vähän tai sitä ei ole ja valo syttyy.

            Olen omaan autoon tehnyt tupla rvs käsittelyn kun ostin auton. Käytän x1r lisäainetta nyt lisäksi öljynseassa.

            Suosittelen mittaamaan öljynpaineet ja vaihtamaan yläketjunkiristimen uuteen malliin. Ketjunkiristin ei korjaa mitään vikaa jos semmoinen on olemassa esim. venynyt ketju.
            Se ehkäisee ketjua venymästä ja pitää sitä kireämmällä. Olen kuullut että vanhan mallin ketjunkiristin on liian löysä ja voi jopa jumittaa --> ketju hakkaa löysänä, alkaa venymään ja syömään hammasrattaita!

            Öljynsuodatinta kannattaa myös tarkkailla öljynvaihtojen yhteydessä, ettei löydy mitään metallia. Halkaisee suodattimen ja tarkastaa.

            Dampperin kunto myös kannattaa tarkastaa ja vaihtaa jos on epätasapainossa. Ylimääräinen tärinä rasittaa myös runkolaakereita. Näissä kansanmalleissa on käytetty parempaa m50d dampperia joka on öljytäytteinen.

            Jos käytät öljypohjaa auki, niin ehkä olisi samalla hyvä laittaa m50d öljypumppu samalla aukaisulla paikalleen. Se on tehokkaampi mitä vakio pumppu.

            Suuttimien kuntoa kannattaa myös seurata esim istalla. Viallinen suutin rasittaa myös laakereita. Suosittelen käyttämään dieselin seassa redline rl-2 lisäainetta, niin pysyy suuttimet kunnossa. Itsellä hyviä kokemuksia tuosta lisäaineesta. Suutinarvot parantuneet kun on tuota käyttänyt

            Imusarjan putsaus myös välillä hyvä tehdä, niin läpät toimii moitteetta, kulutus putoaa ja ei syty palamaan niin herkästi
            Last edited by teemu.k; Yesterday, 08:20.

            Comment

            Working...
            X