Announcement

Collapse
No announcement yet.

N57 dieseleiden sisuskaluista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14452
    • Oulu

    Iwis oem, joten niiden ketjusarjan laitoin omaan pikkuveljeen (n47).
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • _rödatroll_
      Bimmer Rookie
      • Nov 2013
      • 36
      • 08

      Se on varmasti varma valinta. Eikä edes kallis. Pitää tutkia mitä eroavaisuuksia noilla kahdella eri vaihtoehdolla aic iwis ketjusarjoja mitä aeromotors tarjoaa. Siellä on kahta eri alempaa ja kahta eri ylempää sarjaa.

      Comment

      • buubaa
        Bimmer Rookie
        • May 2013
        • 140
        • Lahti

        Originally posted by _rödatroll_ View Post
        Se on varmasti varma valinta. Eikä edes kallis. Pitää tutkia mitä eroavaisuuksia noilla kahdella eri vaihtoehdolla aic iwis ketjusarjoja mitä aeromotors tarjoaa. Siellä on kahta eri alempaa ja kahta eri ylempää sarjaa.
        Pitikö pahaakin mekkalaa jo ennen remonttia :think

        Comment

        • E39Fin
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2013
          • 1761
          • HKI/Orimattila

          Täällä myös yksi juuri ketjurempattu N57. 320tkm ajettuna alkoi lämpimänä ääntämään ja 15tkm myöhemmin kone kuulosti ohi ajaessa marakassilta. Pahemmistakin äänistä olen videoita nähnyt. Ei nämä N-moottoriset vaikuta tarjoilevan täyttä yllätystä, jos vain kuuntelee koneen käyntiä silloin tällöin. Suuri osa näistä yli 300tkm ajetuista pitää jotain ylimääräistä ääntä ketjulta.
          Jaguar XF Sportbrake R-sport.
          E39 523iA Oxfordgreen

          Comment

          • JSO
            Newbiemmer
            • Mar 2023
            • 8
            • Pori

            Onko liian pahat jäljet ettei tule kestään uusilla laakereilla?
            Attached Files

            Comment

            • Risto113
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 1204
              • GrassLake

              Originally posted by JSO View Post
              Onko liian pahat jäljet ettei tule kestään uusilla laakereilla?
              Jos ei kynnellä tunnu mitään noista urista, kiillottaisin ja laittaisin kasaan.

              Comment

              • JSO
                Newbiemmer
                • Mar 2023
                • 8
                • Pori

                Okei. Tässä vielä laakeri, tässä autossa ei minkäänlaisia oireita vielä ollut.
                Attached Files

                Comment

                • _rödatroll_
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2013
                  • 36
                  • 08

                  Löytyykö keneltäkään myytäväksi paria 0.50 alikoon kiertokangen laakereita? Tai tietoa saako jostain yksittäisen parin ostettua? Itse löysin tähänmennessä vain koko sarjoja.

                  Tällähetkellä proggikseen tulossa IWIS -jakopäänosat, Kolbensmith -laakerit std kokoa täydet sarjat ja uusi pierburg -öljypumppu.



                  JSO:n kuvista en olisi lainkaan huolissani. Minkälaista osaa laitat?
                  Last edited by _rödatroll_; 25-03-2023, 18:02.

                  Comment

                  • Apk
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2008
                    • 106

                    Bmw f10 530d xdrive n57 autosta löytyi metallihilettä öljynsuodattimesta öljynvaihdon yhteydessä. Autolla ajettu 400tkm.
                    Ei ole tietoa mistä metalli on öljynsuodattimeen päässyt. Mikä on todennäköisin vaihtoehto? Ilmeisesti tässä moottorimallissa tyypillinen ongelma on vialliset runkolaakerit ja kiertokangen laakerit?
                    Moottori tuntuu pelaavan muuten normaalisti eikä mitään kolinoita kuulu. Ketju on vaihdettu 100tkm sitten.
                    Onko moottori mahdollisesti vielä pelastettavissa runkolaakereiden ja kiertokangen laakereiden vaihdolla vai onko jotain muuta varmasti mennyt jo rikki siinä vaiheessa kun metallihilettä on öljynsuodattimessa?
                    Kannattaako moottoria vielä yrittää korjata vai ajaa nykyinen loppuun niin kauan kuin se kulkee eteenpäin ja vaihtaa vasta sitten vaihtomoottori?
                    Onko laakereiden kuntoa mahdollista tarkistaa nelivetomallissa moottorin ollessa autossa paikoillaan?

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5272
                      • Pirkkala

                      Laakereistahan se todennäköisesti on kotoisin.

                      Tekisin laakeriremontin nyt heti, ennenkuin kampura on entinen.

                      Laakereiden välys kun alkaa kasvaa, ei sillä enää pitkään ajele.

                      Älä odota että kone hajoaa, näihin ei saa halvalla käytettyjä koneita.
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • Kraftwerk
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2022
                        • 133
                        • Joensuu area

                        Ei nyt suorana vastauksena kysymykseen, mutta rikkinäiset N57:t maksaa Ebay.de useita tonneja. Yleensä noihin on käynyt jo sama, joten lienee kysymysmerkki miten kunnostettavissa. Uusi raakamoottori ilman apulaitteita esim 535d koodilla 11002239384 on 19 661,90 € Bemariosien kautta. Itse pyrkisin viimeiseen asti estämään täystuhon, jos vanhan koneen saisi kunnostettua ennen kuin kampiakseli ja lohko on pilalla.
                        Last edited by Kraftwerk; 11-04-2023, 23:07.
                        F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met

                        Comment

                        • Jarger
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2005
                          • 3842
                          • Finnland

                          Suhtautuisin kans optimismilla nykyisen remppaan kunhan sen tekee tuossa vaiheessa mahdollisimman pian.
                          Negatiiviset kauppakokemukset:
                          Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                          Comment

                          • joko
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2004
                            • 1968
                            • Seinäjoki

                            Älä aja enää yhtään vaan kone ylös ja remonttiin. Vaihtokone on näihin erittäin huono vaihtoehto kun siitä et tiedä yhtään mitä se sisältää niin sekin pitää avata ja tarkistaa tai uusia laakerit ja jakopää uusiksi. Säästät sen vaihtokoneen hinnan kun teet nuo asiat siihen vanhaan moottoriin nyt kun merkit on noinkin selvät laakeri viasta
                            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                            W906 319 sprinter - 14

                            Comment

                            • jani
                              BTCF Member
                              • Jul 2002
                              • 5170
                              • Kuopio

                              Originally posted by Urpo_rotta View Post
                              Älä odota että kone hajoaa, näihin ei saa halvalla käytettyjä koneita.
                              Ja oikeasti ehjä vaihtokone on todella vaikea löytää, myyntipuheissa jokainen on ehjä kone
                              F33 435d Mineral-grau metallic
                              K40 K1200s sondermodell

                              Comment

                              • joko
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2004
                                • 1968
                                • Seinäjoki

                                Originally posted by jani View Post
                                Ja oikeasti ehjä vaihtokone on todella vaikea löytää, myyntipuheissa jokainen on ehjä kone
                                Oikein muuta järkevää tapaa ei ole saada ehjää n57 moottoria muutakuin ostamalla svt:ltä esim järkevällä ajomäärällä oleva kolariauto ja käyttää lämpimäksi ja suodatin ylös jos metallia niin palauttaa jos ei niin kone ylös ja jakopää uusiksi ja laakerit ja sit nokalle. Noi "rempatut" vaihtokoneet on 90% varmasti ihan sutta ja sekundaa. Kuitenkin itse muutaman nuota rempanneena niin koneistamolle ja osiin uppoaa jo niin paljon rahaa että jostain ebayn koriin lyöty 3500e remottu kone ei kyllä voi sisältää oikein mitään uutta kun nenaihiotkin maksaa jotakin. Helpoiten 180kw koneen saa ostamalla E9x 330d kolaroituna ja myy sitten itse loput osat tai sen lopun hylsyä jollekki joka purkaa sen muttereiksi. Yhden tämmönen oon ostanu koneen takia 3500e se tais maksaa mut en sit tarvinnutkaan sitä konetta kun sain tehtyä vanhsta niin myin sen e91 kaverilla joka korjas sen vielä liikenteeseen
                                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                                W906 319 sprinter - 14

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎