Iwis oem, joten niiden ketjusarjan laitoin omaan pikkuveljeen (n47).
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N57 dieseleiden sisuskaluista
Collapse
X
-
Originally posted by _rödatroll_ View PostSe on varmasti varma valinta. Eikä edes kallis. Pitää tutkia mitä eroavaisuuksia noilla kahdella eri vaihtoehdolla aic iwis ketjusarjoja mitä aeromotors tarjoaa. Siellä on kahta eri alempaa ja kahta eri ylempää sarjaa.
Comment
-
-
Täällä myös yksi juuri ketjurempattu N57. 320tkm ajettuna alkoi lämpimänä ääntämään ja 15tkm myöhemmin kone kuulosti ohi ajaessa marakassilta. Pahemmistakin äänistä olen videoita nähnyt. Ei nämä N-moottoriset vaikuta tarjoilevan täyttä yllätystä, jos vain kuuntelee koneen käyntiä silloin tällöin. Suuri osa näistä yli 300tkm ajetuista pitää jotain ylimääräistä ääntä ketjulta.Jaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
-
Löytyykö keneltäkään myytäväksi paria 0.50 alikoon kiertokangen laakereita? Tai tietoa saako jostain yksittäisen parin ostettua? Itse löysin tähänmennessä vain koko sarjoja.
Tällähetkellä proggikseen tulossa IWIS -jakopäänosat, Kolbensmith -laakerit std kokoa täydet sarjat ja uusi pierburg -öljypumppu.
JSO:n kuvista en olisi lainkaan huolissani. Minkälaista osaa laitat?Last edited by _rödatroll_; 25-03-2023, 18:02.
Comment
-
-
Bmw f10 530d xdrive n57 autosta löytyi metallihilettä öljynsuodattimesta öljynvaihdon yhteydessä. Autolla ajettu 400tkm.
Ei ole tietoa mistä metalli on öljynsuodattimeen päässyt. Mikä on todennäköisin vaihtoehto? Ilmeisesti tässä moottorimallissa tyypillinen ongelma on vialliset runkolaakerit ja kiertokangen laakerit?
Moottori tuntuu pelaavan muuten normaalisti eikä mitään kolinoita kuulu. Ketju on vaihdettu 100tkm sitten.
Onko moottori mahdollisesti vielä pelastettavissa runkolaakereiden ja kiertokangen laakereiden vaihdolla vai onko jotain muuta varmasti mennyt jo rikki siinä vaiheessa kun metallihilettä on öljynsuodattimessa?
Kannattaako moottoria vielä yrittää korjata vai ajaa nykyinen loppuun niin kauan kuin se kulkee eteenpäin ja vaihtaa vasta sitten vaihtomoottori?
Onko laakereiden kuntoa mahdollista tarkistaa nelivetomallissa moottorin ollessa autossa paikoillaan?
Comment
-
-
Laakereistahan se todennäköisesti on kotoisin.
Tekisin laakeriremontin nyt heti, ennenkuin kampura on entinen.
Laakereiden välys kun alkaa kasvaa, ei sillä enää pitkään ajele.
Älä odota että kone hajoaa, näihin ei saa halvalla käytettyjä koneita.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Ei nyt suorana vastauksena kysymykseen, mutta rikkinäiset N57:t maksaa Ebay.de useita tonneja. Yleensä noihin on käynyt jo sama, joten lienee kysymysmerkki miten kunnostettavissa. Uusi raakamoottori ilman apulaitteita esim 535d koodilla 11002239384 on 19 661,90 € Bemariosien kautta. Itse pyrkisin viimeiseen asti estämään täystuhon, jos vanhan koneen saisi kunnostettua ennen kuin kampiakseli ja lohko on pilalla.Last edited by Kraftwerk; 11-04-2023, 23:07.F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met
Comment
-
-
Älä aja enää yhtään vaan kone ylös ja remonttiin. Vaihtokone on näihin erittäin huono vaihtoehto kun siitä et tiedä yhtään mitä se sisältää niin sekin pitää avata ja tarkistaa tai uusia laakerit ja jakopää uusiksi. Säästät sen vaihtokoneen hinnan kun teet nuo asiat siihen vanhaan moottoriin nyt kun merkit on noinkin selvät laakeri viastaF11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostJa oikeasti ehjä vaihtokone on todella vaikea löytää, myyntipuheissa jokainen on ehjä koneF11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
Comment