Announcement

Collapse
No announcement yet.

N57 dieseleiden sisuskaluista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stanii
    BTCF Member
    • Mar 2020
    • 19
    • Hämeenlinna

    N57

    Kiitos vastauksista. Pidetään hyvässä kunnossa!

    Toinen kysymys olisi kun nyt 2 vikakoodi laitteistoa antaa vikakoodin.

    Tuosta lämpöanturista ennen katalysaattoria? Onko se nyt se anturi ennen dbf? Onko se niinku tuo nox anturi mitä se herjaa.

    Liittyisikö noi vikakoodit jotenkin tuohon anturiin? Vai onko dbf tukkeessa?

    Ja noi 74 vikakoodia tuli ekan kerran kun laitettiin carlyyn kiinni.
    Autoon oli juuri vaihdettu airbagi bmw takaisin kutsun seurauksena ja koko egr systeemi oli vaihdettu kans bmw takaisin kutsuna.

    Omasta mielestäni vetää kyllä hyvin.
    Eikä savutakkaan mitään ylimääräistä

    Saisko jeesiä.
    Attached Files

    Comment

    • VilleP
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2126
      • Vantaa

      EGT anturi ymmärtääkseni. Kannattaa vaihtaa, voi olla että ei dpf poltto onnistu jos anturivika aktiivisena.
      F11 530xd LCI
      S2 Avant

      Comment

      • Calypsocoupe
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 2932
        • Vihti

        Ennen ensimmäistä latausherjaa oli vahva fiilis jännitetasosta, ja sitten niitä tuli toinenkin enkä edes lukenut listoja loppuun. Eli lähtisin akun vaihdolla, sen koodauksella ja vikakoodien nollauksella eteenpäin. Maakaapelien tsekkaus on kanssa hyvä ja halpa operaatio.
        Last edited by Calypsocoupe; 23-09-2023, 11:16.
        - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

        Comment

        • penari
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 596
          • Vihanti

          N57 koneremontti käynnissä. Kansi jouduttiin käyttämään irti ja koneistamolla höylättiin 6 satkua pois. Paikallaan oli 2-reikänen 1,55mm tiiviste.

          Vaatiiko tuo nyt 1,65 vahvan tiivisteen vai meneekö samalla 1,55?

          E: Jotakin kuitenkin kiinnostaa, niin n57D30A ~390 ajettu. 2kpl runkolaakeria selvänä(2-3 ja 5-6), kaikki muut hyviä. kk-laakerit täysin kunnossa. Öljypumppu menee vaihtoon, oli alipainepumpun pesä aika tohjona.

          Moottori ollu ohjelmoituna jo pitempään. Edeltävät puoli vuotta vähän vielä reilummin. Saastelaitteita ei ole. Viimeiset 100tkm vaihdeltu öljyjä 10tkm välein. 5w30 esp.
          Last edited by penari; 02-10-2023, 10:47.
          F01 730d semivoll
          e30 325 turbo m-tech2

          Comment

          • Shatter
            BTCF Member
            • Mar 2013
            • 882
            • Oulu

            Sama tiiviste paikalleen kuin olikin, eikä niitä olekaan kuin 3 vaihtoehtoa, 1-3 reikää. Paksuus määräytyy sen mukaan kuinka paljon mäntä tulee yli lohkosta.
            Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

            E91 330dA xDrive M-Sport '09
            VW Golf Mk4 1.9TDI Automatic `05
            Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
            MB W108 250S '67 x2

            Comment

            • penari
              BTCF Member
              • Nov 2004
              • 596
              • Vihanti

              Originally posted by Shatter View Post
              Sama tiiviste paikalleen kuin olikin, eikä niitä olekaan kuin 3 vaihtoehtoa, 1-3 reikää. Paksuus määräytyy sen mukaan kuinka paljon mäntä tulee yli lohkosta.
              Kuinka varma olet vastauksestasi?

              Jututin yhtä entistä bmw-mekaanikkoa, jolla oli se muistikuva, että aina vaihdetaan pykälää paksumpi, jos kantta on höylätty. Eikös näissä muutenkin ole aika korkeat puristukset ja ilmeisesti se myös vaikuttaa osaltaan laakerien kestämättömyyteen.

              Edit. Tosiaan TIS.n mukaan tuo määräytyy tuon männän ylityksen perusteella.
              Last edited by penari; 02-10-2023, 15:27.
              F01 730d semivoll
              e30 325 turbo m-tech2

              Comment

              • joko
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1964
                • Seinäjoki

                Originally posted by penari View Post
                Kuinka varma olet vastauksestasi?

                Jututin yhtä entistä bmw-mekaanikkoa, jolla oli se muistikuva, että aina vaihdetaan pykälää paksumpi, jos kantta on höylätty. Eikös näissä muutenkin ole aika korkeat puristukset ja ilmeisesti se myös vaikuttaa osaltaan laakerien kestämättömyyteen.

                Edit. Tosiaan TIS.n mukaan tuo määräytyy tuon männän ylityksen perusteella.
                Järki sanoisi näin että senverran paksumpi tiiviste kuin mitä kannesta höylätty pois mut voisin melkein väittää että on ihan sama katu moottorissa että laitatko sinne samanlaisen mikä sielä olikin vai kuussatlua paksumman. Älkää ampuko jos veikkaus osui pahasti pieleen.
                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                W906 319 sprinter - 14

                Comment

                • Petri Henrik
                  Newbiemmer
                  • Dec 2016
                  • 28
                  • Finland

                  bmw f31

                  Originally posted by joko View Post
                  Järki sanoisi näin että senverran paksumpi tiiviste kuin mitä kannesta höylätty pois mut voisin melkein väittää että on ihan sama katu moottorissa että laitatko sinne samanlaisen mikä sielä olikin vai kuussatlua paksumman. Älkää ampuko jos veikkaus osui pahasti pieleen.
                  Hei näissä dieseleissä on palotila männässä jos se moottorin lohko on suora ja sille ei tehdä koneistusta, niin kannentiivisteen paksuus ei pitäisi muuttua.
                  Kuitenkin akseli kaulat kiilloitetaan ja taspainotus tarkistetaan ja suoruus akselista. Se männän korkeus pitää mitata koska sinulla on muuttunut toleranssit laakerissa ja kampiakselissa. tis töytyy mitat minkä mukan valitaan minkäki paksuinen tiiviste. Tämä ei ole iso työ vaan erittäin tärkeä kuinka se moottori sitten toimii.

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9125
                    • Oulu

                    Originally posted by Petri Henrik View Post
                    Hei näissä dieseleissä on palotila männässä jos se moottorin lohko on suora ja sille ei tehdä koneistusta, niin kannentiivisteen paksuus ei pitäisi muuttua.
                    Kuitenkin akseli kaulat kiilloitetaan ja taspainotus tarkistetaan ja suoruus akselista. Se männän korkeus pitää mitata koska sinulla on muuttunut toleranssit laakerissa ja kampiakselissa. tis töytyy mitat minkä mukan valitaan minkäki paksuinen tiiviste. Tämä ei ole iso työ vaan erittäin tärkeä kuinka se moottori sitten toimii.
                    Vaikutus palotilan tilavuuteen ja siten puristussuhteeseen on prosentuaalisesti pieni, mutta joka tapauksessa se siellä on ja venttiilien käyntivälys mäntään pienenisi, jos kannesta poistettua paksuutta ei huomioitaisi.

                    Akseleiden pyörimiskeskipisteet ja siten liikerata eivät muutu miksikään laakereiden paksuudesta riippumatta. Liikerata ei muutu, mikäli laakerivälykset pidetään vakiona.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • penari
                      BTCF Member
                      • Nov 2004
                      • 596
                      • Vihanti

                      Tuli tänään mittailtua mäntien korkeussuhdetta dekkitasoon ja näyttäs siltä, että mennään jatkossa tuolla paksummalla tiivisteellä.
                      F01 730d semivoll
                      e30 325 turbo m-tech2

                      Comment

                      • Stanii
                        BTCF Member
                        • Mar 2020
                        • 19
                        • Hämeenlinna

                        Km

                        Mitä oli n57 koneella ajettu?

                        Comment

                        • Calypsocoupe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 2932
                          • Vihti

                          Ainaisten alapääjuttujen sijaan yläkertaan. Venttiilinnostajia ja keinuja on saatavilla vähän siltä ja tältä merkiltä, ihan hyllytavaranakin. Indikoi niille olevan kysyntää. Mutta mitä sieltä hajoaa, vai menevätkö öljynkierron vikaantuessa? Omassa yksi(?) nostaja on pidellyt meteliä, kesällä yli 70 öljynlämmöillä mutta pahentunut viime aikoina. Yleensä ilmausprosessilla helpottaa, mutta tulee yön yli seisottua tms. takaisin. Vaihto vaikuttaa taas tosi ihanalta jos nokat joutuu irroittamaan ja jakoa tsekkaamaan.
                          - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                          Comment

                          • Shatter
                            BTCF Member
                            • Mar 2013
                            • 882
                            • Oulu

                            Mikäs tässä koneessa on normaali öljyn lämpötila? Normaaliajossa nesteet 80-85C ja öljy vain 70-75C, rasituksessa voi molemmat nousta +10C. Castrol 10w60 Supercar käytössä.
                            Last edited by Shatter; 22-10-2023, 11:59.
                            Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                            E91 330dA xDrive M-Sport '09
                            VW Golf Mk4 1.9TDI Automatic `05
                            Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                            MB W108 250S '67 x2

                            Comment

                            • VilleP
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 2126
                              • Vantaa

                              Kyllä mulla nesteet yli 90 ja öljyt 100 pintaan. Melko jäykillä öljyillä ajelet.
                              F11 530xd LCI
                              S2 Avant

                              Comment

                              • Shatter
                                BTCF Member
                                • Mar 2013
                                • 882
                                • Oulu

                                Originally posted by VilleP View Post
                                Kyllä mulla nesteet yli 90 ja öljyt 100 pintaan. Melko jäykillä öljyillä ajelet.
                                Tarkoituksella paksummat koneremontin jäljiltä kun talvet tallissa ja viritetty.

                                Hieman alakanttiin nuo omat kuulostavat, vikapaikkoja nyt ei toisaalta ole kuin uudehko termari ja laatikon erillinen lämmönvaihdin josta voisi lämpöä hukkua. Termari 87C.
                                Last edited by Shatter; 22-10-2023, 13:43.
                                Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                                E91 330dA xDrive M-Sport '09
                                VW Golf Mk4 1.9TDI Automatic `05
                                Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                                MB W108 250S '67 x2

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎