1) Eipä se vakio moottorina sen huonompi oo kuin Non vanos mosa. Moni vain tykkää yksinkertaisuudesta niin siksi ajelee niillä.
2) mulla aika vastaava setuppi nyt 2vuotta ajeltu ilman mitään suurempia ongelmia... Tuolla 500hv pitäs kestää nätisti.
3) Tollanen 328i/m3 vakio kestää suht hyvin, vaihtaa vaan SRE 765 asetelman ja uusii vakio massalevyn.
4) Päästöistä menee komiasti, ainaki katalysaattorin kanssa.
M50-turbo keskustelua osista 2019
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kysyn nyt tässä uusimmassa M50 turbo thredissä asiaa kun parinsadan sivun jälkeen tulin päätelmään että tyhmää olisi olla kysymättä, jos täältä sais tuoreinta infoa.
Eli kone on 1992 loppupuolella valmistettu M50 single vanos, (m50b25tu?) e36 korissa, ja tehotavoite 500hv rikki mahdollisimman halvalla mutta kuitenkin järkevästi, niin:
1) näyttäis siltä että suuri osa yli 500hv koneista on ollu non-vanos koneita, niin onko tuo vanos kone paljonkin huonompi tarkoitukseen?
2) Jos kaikki laakerit uusitaan, b28 kampi, alkuperäiset kanget ja männät tasapainoitetaan (tai uusitaan jos tarve), poraus ylikokoon ja/tai hoonaus, ja laitetaan arpin pultit alas, kankiin ja kanteen, lisäksi sopiva ohjaus, ehkä MS3, ja Athenan pahvi. Niin miltä kuulostaa, pitäisikö olla suht luotettava kompromissi jo? Vai pitääkö ehdottomasti jotain muuta, esim taottua tai H-profiilia?
3) Vakio voimansiiro kestääkö kohtuullisen nätihkön käytön? (Kytkin pitänee vaihtaa tukevampaan)
4) Saako päästöistä läpi jos viinaksi laitetaan ja sopiva mäppi?
Tänks
Leave a comment:
-
-
Ne joilla on J-Spec plenumi, minkä imulämpöanturin ootte todennu toimivan oikeasti? Lämpöisellä koneella liikkeelle lähtiessä tahtoo näyttää liian isoa imulämpöä (heatsoak) sekä M50 vakio anturilla että M21 anturilla (jota Finjectorkin myy. Tuo anturin paikka vaatinee pitkän ja nopeasti reagoivan anturin, meinasin kokeilla seuraavaksi tätä.
Näyttäis myös phenolic spaceria löytyvän ainakin täältä, voisi tuokin helpottaa tilannetta.Last edited by muuris; 18-12-2019, 15:52.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tipetii View PostPaljoko on momentti vauhtipyörän ja asetelman pulteille. Orkkiset uudet 12x25mm pultit ja kiinteä vauhtis sekä sre 765?
105Nm lupailevat ainakin M52.
Leave a comment:
-
-
Paljoko on momentti vauhtipyörän ja asetelman pulteille. Orkkiset uudet 12x25mm pultit ja kiinteä vauhtis sekä sre 765?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tenttu View PostOnko kenelläkään mitään tietoa milloin noita 2.8 mäntiä on tulossa?
Jos pelkästään ylikoossa saa, niin vähän nihkeä kyllä m52 nikasil lohkoon puottaa.
Leave a comment:
-
-
E34 M50 öljypohja + korsetti kysymystä. Ootteko jättäneet loiskelevyn pois vai muokanneet loiskelevyä että istuu korsetin pulttien kanssa? Lähinnä että kerjääkö ongelmia jos tuon jättää pois.
Leave a comment:
-
-
Myyjällä vain yksi feedbäkki viimeisen 6kk ajalta. Toki en haluaisi maksaa takomännistä yli tonnia joten erittäin mielenkiinnolla odotan miten nämä toimii ja kestää. Oli siellä myynnissä ihan kivan näköiset turbo-männätkin nyt kun katsoin, ihan näteillä domeilla.
Originally posted by Pazi88 View PostTulipa ostettua vänäläiset AMP44 takomännät itselle. Ensivaikutelma on, että oikeen asiallisen tuntuiset ovat näpeissä pyöritellessä. Männäntappienkin sovitus on just eikä melkeen. Ehkä muutama reuna on turhan terävä, että saa pikkusen pyöristellä. Pitää tässä mikrometrillä mittailla kuinka tasakokoisia ovat.
Kolbenschmidin m50 männänrenkaat tuli mukana:
Kyseessä siis nämä: http://rover.ebay.com/rover/1/711-53...2F401778147807
Noita on myös matalapuristeinenkin versio olemassa ja käsittääkseni m52b28 männät ois ainakin tulossa valikoimiin :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Freak View PostMikäli kyseessä on siis vanokseton m50b20 ja sen männät, niin homman pitäisi onnistua ihan hienosti. Kanget lyhenevät 5 milliä ja isku pitenee 4,5 milliä suuntaansa.
Jos käyttäisi vanoksellisen mäntiä, pitäisi kankien olla vakioiden 145 millisten sijaan 140 milliset.
Se että onko tommosessa 0,2 litran lisäyksessä hirveästi järkeä, kun sinne saa 0,5 litraa lisää 2,8 kampuralla.
Leave a comment:
-
-
Mikäli kyseessä on siis vanokseton m50b20 ja sen männät, niin homman pitäisi onnistua ihan hienosti. Kanget lyhenevät 5 milliä ja isku pitenee 4,5 milliä suuntaansa.
Jos käyttäisi vanoksellisen mäntiä, pitäisi kankien olla vakioiden 145 millisten sijaan 140 milliset.
Leave a comment:
-
-
Sunnuntai-illan kunniaksi rehellinen tyhmä kysymys:
Jos kokoonpano on m50b20 lohko (80,5mm ylikoko), m20b20 kanget (130mm) ja m52b25 kampura niin mikä koneen iskutilavuus on? Ja saako noilla osilla sitä edes kasattua?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jynqq View PostMulla on Linkin ecu, ja siihen tabletti mittaristona, jonka toimintaan saaminen kyseenalaista ja ongelmallista. Onko kenelläkään kokemusta tämmöisestä pirkkadashista: http://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eBa...=0&cspheader=1
Myös muita vaihtoehtoja otan vastaan mielelläni.
Siihen Bluetooth Mokkula ja livedataa tabletista. Näin toteutin omassa.
Last edited by TinoTK; 15-12-2019, 16:28.
Leave a comment:
-
Leave a comment: