memebuy23buy

M50-turbo keskustelua osista 2019

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bansku
    replied
    Onko olemassa millään valmistajalla valmiita "m50b28" mäntiä mitkä olis 140mm veivin kanssa tarkoitettu, tuntuu olevan että jos mitta ylipäätään ilmotetaan niin se on 135 mittaselle veiville.

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    On näitä porattu 86 ja jopa 86,5

    Leave a comment:


  • ErikFinn
    replied
    Onko kukaan porannut m50b25 rautalohkoa yhden millin ylikokoon, 85 millisille männille?
    Onko edes teknisesti järkevää? Kun olen lukenut että ei paljoa ole tilaa, mutta kuinka paljon, en tiedä.
    85 milliset siis vähentäisi pyttyjen välistä seinää yhdellä millillä, olisiko kansi sitten muokattavissa yhteensopivaksi?

    Leave a comment:


  • biimerrrrville
    replied
    Originally posted by Freak View Post
    Juu, nv-kangen mahtavuus on kyllä tiedossa. Nyt olikin kyse uudemmista hoikista kangista, 135 mm versus 140 mm.

    Onko tämä m52:n siro kanki muuten murretuilla kauloilla? M52tu-moottorista sellaiset ainakin löytyi.
    molempia ite purkanu pois, murrettuja ja tavallisia.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Originally posted by hakala- View Post
    M50b25 nv kanki on hyvä, 135mm siis. Kestää vähän isompiakin tehoja (minulla nämä ja 800nm penkitetty)
    Juu, nv-kangen mahtavuus on kyllä tiedossa. Nyt olikin kyse uudemmista hoikista kangista, 135 mm versus 140 mm.

    Onko tämä m52:n siro kanki muuten murretuilla kauloilla? M52tu-moottorista sellaiset ainakin löytyi.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by peltju36 View Post
    Pystyikös noita öljysuodatinjalkoja vaihdella ristiin
    M5x Koneissa? Mulla M50 NV lohko ja olis m52tu
    Jalka siihen suunnitteilla. Sais turbon öljylähdön
    ja öljynlämpötila-anturin kätevästi sillä.

    Pitäs käydä. Mulla on ainakin vanoksellisen jalka juuri samasta syystä. Tietääkseni myös m52 jalka käy

    Leave a comment:


  • peltju36
    replied
    Pystyikös noita öljysuodatinjalkoja vaihdella ristiin
    M5x Koneissa? Mulla M50 NV lohko ja olis m52tu
    Jalka siihen suunnitteilla. Sais turbon öljylähdön
    ja öljynlämpötila-anturin kätevästi sillä.

    Leave a comment:


  • hakala-
    replied
    Originally posted by Freak View Post
    Ok. Kiitos. Mitenkähän tää homma menee? Siis 135 vs. 140? Pidemmän luulisi nurjahtavan helpommin, mutta suurempi kampisuhde saattaa parantaa tilannetta pidemmän kangen eduksi. :think
    M50b25 nv kanki on hyvä, 135mm siis. Kestää vähän isompiakin tehoja (minulla nämä ja 800nm penkitetty)

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Originally posted by hakala- View Post
    Sama homma täällä. 480hp koneessa millä oli ajettu yksi kesä oli oikeestaan kaikki vähän jojokkelissa, silti kone vaan pelas eikä sen suurempia kolinoita kuulunut
    Ne on tehtaalla ajatellu turbottajia kun on keksiny automaattisesti säätyvät rutut niin ei heti ala pahvi vuotaa

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Ok. Kiitos. Mitenkähän tää homma menee? Siis 135 vs. 140? Pidemmän luulisi nurjahtavan helpommin, mutta suurempi kampisuhde saattaa parantaa tilannetta pidemmän kangen eduksi. :think

    Leave a comment:


  • hakala-
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    500-600nm väännöllä ollaan me ainakin saatu noita 135mm m52 kiertokankia vääntymään. 500 tuntumassa ihan pikkusen. Hyvä että huomas ja 600 tuntumassa aika reilustikkin.
    Sama homma täällä. 480hp koneessa millä oli ajettu yksi kesä oli oikeestaan kaikki vähän jojokkelissa, silti kone vaan pelas eikä sen suurempia kolinoita kuulunut

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    500-600nm väännöllä ollaan me ainakin saatu noita 135mm m52 kiertokankia vääntymään. 500 tuntumassa ihan pikkusen. Hyvä että huomas ja 600 tuntumassa aika reilustikkin.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Tuossa aiemmin oli puhetta vakioista kiertokankiista, niin olisiko jollain heittää jotain kokemusperäistä, edes sinnepäin olevaa sylinterikohtaista teho/vääntölukemaa missä vaiheessa se m52:n sirompi kanki pettää? Ettei foorumi aivan kaatuisi vastaustulvan alla, niin mielellään 140mm versioista.

    Leave a comment:


  • EmH
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Tähän suutinklipsihommaan kyselin tänään finjectorilla käydessä neuvoa ihan vaan mielenkiinnosta, ja sieltä sanottiin että vanhemmat EV14-suuttimet olivat kahdella uralla joten ne menivät suoraan kiskoihin jossa matalat pesät suuttimille (BMW/volvo), mutta uudemmissa EV14 ei ole kuin yksi ura. Korjaus on juuri se minkä EmH taisi omalleen jo tehdä, eli rautasaha käteen ja muoviin urat. Voi huoletta sahailla kunhan ei metallirungon läpi asti vedä.
    Joo, tein rautasahalla toiset urat. Ei tullut metallia näkyviin yhteenkään uraan ja klipsit menevät ihan normaalisti paikalleen, ei jää kantamaan tai mitään.

    20191226_170933 by Erkka Hämäläinen, on Flickr

    Leave a comment:


  • Exami
    replied
    Onko jengillä millasia kokemuksia paljonko M50 vakio runkoputkit kestää gridlellä / ilman? :think

    Leave a comment:

Working...
X