memebuy23buy

M50-turbo keskustelua osista 2019

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • gedu
    replied
    Sitten kun kahden pumpun kanssa lähdette leikkimään, niin kannattaa myös mitata paluulinjasta lämmöt polttoaineesta...

    Etanoli kun tykkää kiehahtaa yllättävän alhaisissa lämmöissä, vaikka olisikin painetta linjassa, siitä päästään sitten aina omiin ongelmiinsa

    Omalla hattuvakiolla sanoisin, et 500-600 heposta on raja, et kannattaa jo oikeasti ruveta pohtimaan polttoaineen lämmönhallintaa, esim jäähdyttimellä paluulinjassa jne.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by ^Sleeper^ View Post
    Kysytäänpäs nyt samaan syssyyn, että mihin asti tuommonen walbro 450 riittää e85? Autoon tulee an8 linjat ja fuelabin paineensäädin. Peruspaine nostetaan 4bar:Iin ja ahtopaine tulee olemaan ~1,5bar.

    Onko yli 600 tehoihin mahdollista päästä vai pitääkö suosiolla laittaa toinen 450 tai yksi walbron hellcatti?
    Se on vähän hiinä ja hiinä, 3bar peruspaineilla ja samantapaisilla linjoilla riitti kyllä n. 700 asti, mutta se tuotto hiipuu aika pahasti kun mennään 1bar ylemmäs.

    Leave a comment:


  • ^Sleeper^
    replied
    Kysytäänpäs nyt samaan syssyyn, että mihin asti tuommonen walbro 450 riittää e85? Autoon tulee an8 linjat ja fuelabin paineensäädin. Peruspaine nostetaan 4bar:Iin ja ahtopaine tulee olemaan ~1,5bar.

    Onko yli 600 tehoihin mahdollista päästä vai pitääkö suosiolla laittaa toinen 450 tai yksi walbron hellcatti?

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Maikkeli View Post
    Kyllä.
    Ok, mennään siis sillä toistaiseksi
    Kiitos

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Aineena e85?
    Kyllä.

    Leave a comment:


  • Exami
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Aineena e85?

    Onko tuosta -044 uudempia versioitakin olemassa kun eri lähteissä on hieman vaihtelua tuon tuoton suhteen

    Aika monesti mielletään 044 "500hp" pumpuks, polttoaine paine ja linjat vaikuttaa myös.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Maikkeli View Post
    Sen verran faktaa että 511hv tuli ilman ongelmia. Ahtoja ei saatu nousemaan enempää niin jäi testailut siihen.
    Aineena e85?

    Onko tuosta -044 uudempia versioitakin olemassa kun eri lähteissä on hieman vaihtelua tuon tuoton suhteen
    Last edited by Urpo_rotta; 15-02-2020, 16:25.

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    Sen verran faktaa että 511hv tuli ilman ongelmia. Ahtoja ei saatu nousemaan enempää niin jäi testailut siihen.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Onko kellään faktaa, mihin asti Bosch-044 pumpun tuotto riittää m50 vakiolla paineensäätimellä? Aineena e85

    Käyrät on kyllä luettu mutta vähän arveluttaa että miten se jaksaa jos esim 450hv ylittyy.

    Voinhan minä tietysti suoraan päivittää Walbro 450 pumppuun, mutta jos ei tarviis siihen vielä lähteä.

    Paineen korotus tietysti on keinona myös mutta laadukas säädettävä säädin ei ole ihan ilmainen

    Ahtopaine lienee kilon verran
    Last edited by Urpo_rotta; 15-02-2020, 13:18.

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    Löytykin sun vanhemmasta coupen topikista sivulta 44 hyvää kuvamatskua hommasta.
    Mun paluu laitteessa on 8mm letkulle nippa ja ja se nipan sisäreikä ei tainnu olla kuin 5mm eli paljon pienempi kun sulla. Porailen tuon nipan nyt ensin pois ja an8 kokonen jic läpivienti siihen niinkuin on repsikan puolella. Voi olla että tuo pelkkä 5mm reikä itse tankkilaitteessa ahdistaa eikä se itse lappopumppu. Siitä sitten haarotus vielä jos tämäkään ei riitä.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by janne[l View Post
    Tämä ihan totta^ ensimmäinen säädin ei virrannutkaan tarpeeksi mutta tämä uusi virtaa.
    Paluu kanisteristeriin niin hienosti säätyy 2.4baariin asti mutta paluu tankissa kiinni ei alle kolmen saa tyhjäkäynnillä. Eli kyllä se vastapaine sielä selvästi haittaa. Pumppuna on walbron hellcat ja linjat an8.
    Mielenkiintoista. Minulla myös AN8-linjat ja kunnon (Nuke) säädin, nyt 450lph pumppu mutta tulossa hellcat. Omassa on muistaakseni kuskinpuolella sellainen vähän oudompi tankkilaite jossa paluuletku on 12mm, toki tankin sisällä kytkettynä siihen alkuperäiseen sisäiseen poikittain menevään lappopumppuhärpäkkeeseen. Pitää vanhasta topikista kaivella paremmalla ajalla.
    Kai se helpoin ratkaisu on vaikkapa haaroittaa paluu molemmille puolille?

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    Tämä ihan totta^ ensimmäinen säädin ei virrannutkaan tarpeeksi mutta tämä uusi virtaa.
    Paluu kanisteristeriin niin hienosti säätyy 2.4baariin asti mutta paluu tankissa kiinni ei alle kolmen saa tyhjäkäynnillä. Eli kyllä se vastapaine sielä selvästi haittaa. Pumppuna on walbron hellcat ja linjat an8.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by janne[l View Post
    E36:ssa polttoaineen paluussa ahdistaa tuo tankin puoliskojen välinen "siirtopumppu" sen verran ettei saa paineita tarpeeksi alas tyhjäkäynnillä. Miten muut ton ratkassu joilla sama ongelma? Y-haara loppuun jolloin paluu molempiin puoliskoihin jolloin vastapaineen pitäisi teoriassa puolittua?
    Millä oot diagnosoinut ongelman sinne tankin päähän? Bensanpaineensäädin yleensä on se ensimmäinen ongelma jos on vakiohilut + liian suuri pumppu? :think

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    E36:ssa polttoaineen paluussa ahdistaa tuo tankin puoliskojen välinen "siirtopumppu" sen verran ettei saa paineita tarpeeksi alas tyhjäkäynnillä. Miten muut ton ratkassu joilla sama ongelma? Y-haara loppuun jolloin paluu molempiin puoliskoihin jolloin vastapaineen pitäisi teoriassa puolittua?

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Tuolla CAD kuva: https://drive.google.com/folderview?...DBnREFraHRDZ28

    Meikäläisen piirtämä, että sillä varauksella Vaan kyllähän tuo kanteen istahti.
    Isot kiitokset kuvasta. Tämä lähti leikkaukseen

    Leave a comment:

Working...
X