memebuy23buy

M50-turbo keskustelua osista 2019

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ErikFinn
    replied
    Originally posted by ^Tonix^ View Post
    Käytä nuokin rahat vaan siihen moottoriin.
    Esim. männät, kanget, cooper ja arp.
    Imusarja helppo vaihtaa jälkeenpäin.
    Ja puhuit aikasemmin että olisit jo nokkia vaihtamassa mutta alakertaan et tekisi mitään? Tämä on mielestäni aika perse edellä puuhun meininkiä.. M50, M52 ja M54 saa vakionokilla ihan kiitettävästi voimaa.
    Ei, vaan kirjoitin että takomännät on listalla koska raati kertoi että männät antautuu ennen kankia.

    Ja koska vanoksessa on heikommat kanget kuin nonvanoksessa, niin kanget pitää upgreidata myös.

    Joka tapauksessa tämä ei tule olemaan mikään nopea projekti, vähintään vuosi, en siis ole ryntäämässä kiireellä mihinkään suuntaan. Jos nyt edes turboprojektiin edes ryhdyn.

    Autoa ei ole katsastettu yhdeksään vuoteen joten katsastuksesta aloitetaan toivottavasti kevään kuluessa.

    Leave a comment:


  • EmH
    replied
    Originally posted by Biimersson View Post
    Mitenkäs porukka on poistanut lämppärin nestekierron m50 sarjan moottorista?
    Onnistuuko ihan tulppaamalla kannen takapään lähdön ja paisarilta suora letku vesipumpulle?
    En oo poistanu, mutta eikö se onnistu kun otat kannesta kennolle menevän letkun pois ja laitat kennolta tulevan letkun siihen kanteen. Sillon se kierto pysyy samana, paitsi että se lämppärin kenno jää pois. :think

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by Biimersson View Post
    Mitenkäs porukka on poistanut lämppärin nestekierron m50 sarjan moottorista?
    Onnistuuko ihan tulppaamalla kannen takapään lähdön ja paisarilta suora letku vesipumpulle?
    Disclaimer: luulin että kysyttiin miten on poistettu kaasuläpän lämmityskierto, joten tässä vastaus siihen. Tästä ei varmaan ole mitään apua sen sun kysymyksen kans.

    moottoriin menee semmonen öljypohjan pultti suoraan, oisko ollut joku (messinkinen?) m10 tai m12 pultti kuparitiivisteellä. Tais ehkä unohtua tiiviste omasta autosta mut ei ole falskannut. Kiersin kyllä mallia 1000Nm sen kiinni...
    Toiseen päähän tulee kans vaikka 5cm pätkä letkua johon kiristetty pultti tukkeeksi klemmarilla.. Siihen on myös suoraan olemassa tuote: https://www.do88.fi/fi/artiklar/sili...0mm-musta.html
    tuommonen klemmarilla vaan kiinni haaraan ni ei tarvii mitään letkuja vaihdella.
    En muista oliko koko tuo 10mm vai 12mm.

    Leave a comment:


  • ^Tonix^
    replied
    Originally posted by ErikFinn View Post
    Tohon settiin (750e) kuuluu 90mm kaasuläppä ja suutinkisko, ainakin tällä hetkellä.
    Disclaimer: en ole tuolla töissä eikä minulla ole sinne mitään yhteyksiä muutakuin kiinnostus ko. tuotetta kohtaan.
    Käytä nuokin rahat vaan siihen moottoriin.
    Esim. männät, kanget, cooper ja arp.
    Imusarja helppo vaihtaa jälkeenpäin.
    Ja puhuit aikasemmin että olisit jo nokkia vaihtamassa mutta alakertaan et tekisi mitään? Tämä on mielestäni aika perse edellä puuhun meininkiä.. M50, M52 ja M54 saa vakionokilla ihan kiitettävästi voimaa.

    Leave a comment:


  • ErikFinn
    replied
    Tuossa kuva ahtoja piste comin plenumin boksin sisältä jos ketään kiinnostaa:

    Click image for larger version

Name:	IMG_20191223_162032.jpg
Views:	1
Size:	108.0 KB
ID:	4837811

    Tohon settiin (750e) kuuluu 90mm kaasuläppä ja suutinkisko, ainakin tällä hetkellä.
    Disclaimer: en ole tuolla töissä eikä minulla ole sinne mitään yhteyksiä muutakuin kiinnostus ko. tuotetta kohtaan.

    Leave a comment:


  • afrojack
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    523i pitää sit muuten olla touring et on ZF:llä.
    Minä olen ainakin omistanut yhden 96vm 523 sedanin missä oli tuo sama zf :think:

    Leave a comment:


  • Biimersson
    replied
    Mitenkäs porukka on poistanut lämppärin nestekierron m50 sarjan moottorista?
    Onnistuuko ihan tulppaamalla kannen takapään lähdön ja paisarilta suora letku vesipumpulle?

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Ite oon ilmannu kytkimen niin että kuskin etusatulan ilmausnipasta kytkimen työsylinterin nippaan letku ja sit molemmat nipat auki, jarrupolkimella pumppaa nestettä kytkimelle, aina on sillee lähteny toimimaan.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by tipetii View Post
    Olikos tuota kytkimen työsylinteriä montaa eri kokoa s5d320z laatikkoon? Vaikka kuinka on yritetty ilmata niin ei vain rupea toimimaan. Vähä vastusta polkimes, mutta kädellä painaa helposti pohjaan. :think
    Käsittääkseni melkein kaikki tuon ikäkauden bmw työsylkät on samalla kiinnityksellä.

    Leave a comment:


  • tipetii
    replied
    Olikos tuota kytkimen työsylinteriä montaa eri kokoa s5d320z laatikkoon? Vaikka kuinka on yritetty ilmata niin ei vain rupea toimimaan. Vähä vastusta polkimes, mutta kädellä painaa helposti pohjaan. :think

    Leave a comment:


  • biimerrrrville
    replied
    vielä tähän että 325 voi olla myös vakiona se zf jos tarpeeks vanha. tyyliin sama loota kun mitä nuissa 328 ja 528 kun varaosanumeroita kahtelee..

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Jos nyt ite olisin e36 325i turbottamassa niin ostaisin mahd. halvan e39 528 manuaalin siitä kun saa sen zf lootan ja b28 kampuran sekä kenties jotain muuta käyttökelpoista ”viriä” esim. imusarja jolla saa paremmin alavääntöjä kun m50 imusarjalla. Loppu autosta saa osina vielä jotain satasia rahaa takas ja loppuraato paaliin.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    523i pitää sit muuten olla touring et on ZF:llä.

    Leave a comment:


  • vaappu
    replied
    323,328, 523,528

    Leave a comment:


  • ErikFinn
    replied
    Originally posted by Freak View Post
    Laatikko on BMW:n koodilla s5d 250g eli GETRAG 220. "Samaa" laatikkoa on käytetty e36:ssa 316i-325i malleissa. Kuutoskoneisissa eri varaosanumerolla kuin nelosissa, et jotain pientä eroa niissä oli, mutta en muista mitä. Ei ollenkaan niin luja kuin mainittu ZF.
    Mistä malleista löytyisi e36 325:een -93 sopivaa ZF-laatikkoa tai muuta soveltuvaa vakiota kestävämpää?
    Last edited by ErikFinn; 21-12-2019, 09:06.

    Leave a comment:

Working...
X