memebuy23buy

M50-turbo keskustelua osista 2019

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jukkae
    replied


    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Mistä näppärimmin m50 pakosarjan laippa turbosarjaa ajatellen?
    Vai oliko jossain valmis mittakuva?
    Tuolla CAD kuva: https://drive.google.com/folderview?...DBnREFraHRDZ28

    Meikäläisen piirtämä, että sillä varauksella Vaan kyllähän tuo kanteen istahti.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Mistä näppärimmin m50 pakosarjan laippa turbosarjaa ajatellen?
    Vai oliko jossain valmis mittakuva?

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Okei no itsellä ollut sitten väärää tietoa e34 ix laitteesta, joskus vajaa 10v sitten kun semmoisen man.vaihteisen 92/11 valmistetun omistin niin ei ollut mitään ongelmaa nelivedossa mutta toisten jäärataleluista oli kuulemma keskilukkoja antautunut. Ilmeisesti ylikuumentumisen takia.

    Topicin aiheeseen: Itsellä olis nokka-akseli päivitys mielessä m52turboon, saako vakioista hiottua sellaiset että olis jotain hyötyä? M54B30 imu + M50NV imu onkin jo tiedossa, onko muita hyvän hintaisia nokkakomboja?

    Leave a comment:


  • muuris
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Alle 200hv teholappu leimalle niin saa 525ix:ään turbon otteeseen jarruja vaihtamatta, samaan tyyliin kun e30 m50b25turboja on muutoskatsastettu kymmeniä vuosia 325 vakiojarruilla..e34 nelivedossa se keskitasauspyörästön viskolukko ei montaa leikkiä kestä varsinki jos on tuplamäärä potkua vakioon verrattuna.
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ei ole varsinaisen laillista kuitenkaan ajella sitten suuremmilla tehoilla.
    Vaikka ei nyt M50 turbotukseen liitykkään mutta ainakin osassa E34 koppaisissa se lukko kyllä on sähköinen.
    Kuten Muurahainen kirjoittelikin, niin ei ole 525iX:ssä viskolukkoa vaan sähköinen. Sen lukitusmomentti on muuten aika iso (oon mitannut eri pw/Hz komboilla ja momenttiavaimella). Eikä viskolukkokaan (325iX) ei ole tuntunut antautuvan tehokkaissa vehkeissä.

    Leave a comment:


  • Zetz
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Alle 200hv teholappu leimalle niin saa 525ix:ään turbon otteeseen jarruja vaihtamatta, samaan tyyliin kun e30 m50b25turboja on muutoskatsastettu kymmeniä vuosia 325 vakiojarruilla..e34 nelivedossa se keskitasauspyörästön viskolukko ei montaa leikkiä kestä varsinki jos on tuplamäärä potkua vakioon verrattuna.
    niin, e34ix vertailumalliksihan ei sitten kelpaa 2wd malli, joten jos 525ix rupeaa ahtamaan niin sulla on jo käypäsen vertailumallin tehokkaimmat hilut

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    On ihan totta kyllä.
    Niillä vaan pääsee helpommin pälkähästä kun eivät erotu niin paljoa katsastuksessa verrattuna jälkiahdettuihin.
    Mulle sano katsuri kerran että onpas paska turboahdin kun ei tule ku 30hv lisää tehoa
    Ja niin kauan kun ne ei siellä konttorilla pysty todistamaan, että sulla on 600hv eikä 200hv niin on leimat lappuun lyötävä.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    Pakko takertua. Ei kukaan niitä ohjelmoituja löpövehkeitäkään muutoskatsasta isommille jarruille..
    On ihan totta kyllä.
    Niillä vaan pääsee helpommin pälkähästä kun eivät erotu niin paljoa katsastuksessa verrattuna jälkiahdettuihin.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ei ole varsinaisen laillista kuitenkaan ajella sitten suuremmilla tehoilla.
    Vaikka ei nyt M50 turbotukseen liitykkään mutta ainakin osassa E34 koppaisissa se lukko kyllä on sähköinen.
    Pakko takertua. Ei kukaan niitä ohjelmoituja löpövehkeitäkään muutoskatsasta isommille jarruille..

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Alle 200hv teholappu leimalle niin saa 525ix:ään turbon otteeseen jarruja vaihtamatta, samaan tyyliin kun e30 m50b25turboja on muutoskatsastettu kymmeniä vuosia 325 vakiojarruilla..e34 nelivedossa se keskitasauspyörästön viskolukko ei montaa leikkiä kestä varsinki jos on tuplamäärä potkua vakioon verrattuna.
    Ei ole varsinaisen laillista kuitenkaan ajella sitten suuremmilla tehoilla.
    Vaikka ei nyt M50 turbotukseen liitykkään mutta ainakin osassa E34 koppaisissa se lukko kyllä on sähköinen.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Alle 200hv teholappu leimalle niin saa 525ix:ään turbon otteeseen jarruja vaihtamatta, samaan tyyliin kun e30 m50b25turboja on muutoskatsastettu kymmeniä vuosia 325 vakiojarruilla..e34 nelivedossa se keskitasauspyörästön viskolukko ei montaa leikkiä kestä varsinki jos on tuplamäärä potkua vakioon verrattuna.

    Leave a comment:


  • muuris
    replied
    Originally posted by KalluE34 View Post
    A-katsastukseen en vie... siellä ei osannu ukko sanoa yhtään mitään asiaan ku kävin kysymässä tänään...
    koitan löytää e34 kysymyksistä
    Lue noita FAQ ja muita topikkeja, näitä perusasioita esim ahtamisesta on käyty jo tuhannesti aiemminkin eikä ole sen kummallisempaa 525iX:ssä kuin vaikka 325i:ssä. Koneen rakentamisessa siis kaikki samat jutut kuin takavedossa. Voimansiirto kestää ehjänä kuten Vex tuossa topikissa jo ehti vastatakin. Jarruja tuskin on juuri kukaan päivitellyt tällaiseen, kun on harvinainen auto jo lähtökohtaisesti vakionakin, eli joudut tekemään sen tutkimustyön todennäköisesti itse.

    Ja se tärkein: älä tee mitään tai kysy konttorilta mitään ennen kuin olet huolella lukenut ja ymmärtänyt tämän ja muun aiheeseen liittyvän itse. Katsaritkin on ihmisiä, voivat tehdä virheitä tai olla asennevikaisia tai erittäin asiallisia ja asiantuntevia. Kun tietää eikä arvaa miten homma menee, helpottuu homma kummasti Ja nuo säädökset on todennäköisesti muuttumassa hieman tänä vuonna, kannattaa huomioida sekin muutosten aikataulusta riippuen.

    Leave a comment:


  • KalluE34
    replied
    Originally posted by MikeDry View Post
    Tässä topic:issa on hyvia ideoita, myös kannattaa käyttää tuota search, esim ahdettu M50(varmaan mode tarkoitti tätä, siis sen takia sulki, kun aiheesta niin paljon juttua), sit soveltaa niitä juttuja ix:ään, eroa luultavasti ei ole kuin voimansiirto, siis vert takavetoiseen. Varmaan jarruista jos jollain on kokemusta 525ix isompien laittamista, niin esim e34 kysymykset ja vastauksissa kyselisi.
    Tuohon ahtamisen leimalle viennistä tulee neuvo mieleen, että käy konttorilla kyselee, koska ja ettei käy, niin että teet valmiiksi, sitten käy niin että menet lähimmälle konttorille ja siellä on katsuri jota ei kiinnosta noi hommat jne..Että käy kyselemässä mitä tarvii jne jne, sitten tiedät jatkossa mihin viedä esim muutos katsastukseen...
    A-katsastukseen en vie... siellä ei osannu ukko sanoa yhtään mitään asiaan ku kävin kysymässä tänään...
    koitan löytää e34 kysymyksistä

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    sori ot

    Originally posted by KalluE34 View Post
    muutenkin jos joku osaa kertoa 525ix ahtamisesta ja leimalle viennistä niin antaa kuulua
    Tässä topic:issa on hyvia ideoita, myös kannattaa käyttää tuota search, esim ahdettu M50(varmaan mode tarkoitti tätä, siis sen takia sulki, kun aiheesta niin paljon juttua), sit soveltaa niitä juttuja ix:ään, eroa luultavasti ei ole kuin voimansiirto, siis vert takavetoiseen. Varmaan jarruista jos jollain on kokemusta 525ix isompien laittamista, niin esim e34 kysymykset ja vastauksissa kyselisi.
    Tuohon ahtamisen leimalle viennistä tulee neuvo mieleen, että käy konttorilla kyselee, koska ja ettei käy, niin että teet valmiiksi, sitten käy niin että menet lähimmälle konttorille ja siellä on katsuri jota ei kiinnosta noi hommat jne..Että käy kyselemässä mitä tarvii jne jne, sitten tiedät jatkossa mihin viedä esim muutos katsastukseen...

    Leave a comment:


  • KalluE34
    replied
    Originally posted by muuris View Post
    Jarruasiat ei minusta edelleenkään kuulu M50 osakeskusteluun, mutta vastataan silti että huomioi levyjen offset joka ei ole sama kuin takavedossa. Etusatulat saattoi muistikuvan mukaan olla aika lähellä 540i satulaa, ja Brembon sivuilta on hyvä vertailla levyjen mittoja, siitä eteenpäin sitä.

    Moottori on teknisessä mielessä ihan sama M50B25 kuin takavedossakin.
    m50b30 tyylillä. stroukattu kone kampiakseli ja männät/2.8l kansi yms. ja kyselin täältä nuita jarru hommia kun mode sulki mun threadin missä nimen omaan kysyin jarruista ja ylipäätänsä ahtamisesta....

    Leave a comment:

Working...
X