memebuy23buy

M50-turbo keskustelua osista 2019

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • muuris
    replied
    Originally posted by KalluE34 View Post
    tarvis nytte saaha tietää millaset jarrut tuonne saa ja pystyy laittamaan. ajatuksena 535/540 jarrut tunkea mut mimmone homma se ylipäätäsä on?ja muutenkin jos joku osaa kertoa 525ix ahtamisesta ja leimalle viennistä niin antaa kuulua
    Jarruasiat ei minusta edelleenkään kuulu M50 osakeskusteluun, mutta vastataan silti että huomioi levyjen offset joka ei ole sama kuin takavedossa. Etusatulat saattoi muistikuvan mukaan olla aika lähellä 540i satulaa, ja Brembon sivuilta on hyvä vertailla levyjen mittoja, siitä eteenpäin sitä.

    Moottori on teknisessä mielessä ihan sama M50B25 kuin takavedossakin.

    Leave a comment:


  • KalluE34
    replied
    525ix ahtamista.

    tarvis nytte saaha tietää että millaset jarrut tuonne saa ja pystyy laittamaan. ajatuksena 535/540 jarrut tunkea mut mimmone homma se ylipäätäsä on?ja muutenkin jos joku osaa kertoa 525ix ahtamisesta ja leimalle viennistä niin antaa kuulua

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by muuris View Post
    Lainaan itseäni toisesta ketjusta:
    Tuohan näyttää hyvälle tuotteelle. Lieneeköhän korkeus mikä?
    Lähinnä ettei satu olemaan ainakaan korkeampi kuin e34 m50 alkuperäinen kumi. Matalempi jos on siitä selviää pikku spacerilla.
    Kutonenhan on aika tasaisesti käyvä kone joten resonanssit ei oo ihan samanlainen riesa kuin 4-pyttyisessä

    EDIT: lukeehan se tuolla 52mm
    Last edited by Urpo_rotta; 02-02-2020, 20:51.

    Leave a comment:


  • muuris
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Mulla antautui nyt jo tuo moottorinkumi kuskin puolelta, vasta 30-vuotias.

    Jos uusin kumit orkkiksilla kestääkö ahdetussa ihan ok?

    Ja onko raadilla suositella tukevampia, mutta kuitenkin sellaisia missä sisälle ei välity mitään ylimääräisiä ääniä ja värinöitä.

    Mielessä kävi myös Keskikorven drifterin tyylinen rajoitinketju tai vaijeri:think
    Lainaan itseäni toisesta ketjusta:
    Originally posted by muuris
    Moottorityynyt on uretaania, tarkalleen nämä. Ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa, aluksi halusin välttää viimeiseen asti muiden kuin OEM tuotteiden käyttöä tässä kohtaa ettei värinät, tärinät ja melu lisäänny, tein koneen sovituksenkin alkuperäisillä tyynyillä. Tekniikka vaan pääsi liikkumaan aivan liikaa siihen nähden mitä siellä on pelivaraa liikkua (se max pari milliä suuntaansa). Bensakutosella noilla tyynyillä ei oikeastaan käytännössä huomaa pelättyjen epämukavuuksien osalta eroa vakioon ja ainakin nelivetoisen tyynyjen tilalle menivät liki bolt on.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Mulla antautui nyt jo tuo moottorinkumi kuskin puolelta, vasta 30-vuotias.

    Jos uusin kumit orkkiksilla kestääkö ahdetussa ihan ok?

    Ja onko raadilla suositella tukevampia, mutta kuitenkin sellaisia missä sisälle ei välity mitään ylimääräisiä ääniä ja värinöitä.

    Mielessä kävi myös Keskikorven drifterin tyylinen rajoitinketju tai vaijeri:think

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    ei mitään..
    Last edited by naikou; 21-01-2020, 23:07.

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    mitäs öljynpaineet pitäis näyttää startilla pyöritettäessä m50:ssä ?

    Leave a comment:


  • Exami
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    M50 lohkoon b28 kampi, männät 28.5mm puristuskorkeudella ja 140mm veivi. Onko tässä kombossa mitään tolkkua, männistä nyt on toki vara ottaa vähän pois mutta itte ainakin mitä lukuja ja osia speksailin niin 135mm veiville tarkotetut männät on puristuskorkeudeltaan lähes aina 32.x mm.
    Ruttuja ei olisi tarkotus yli 9.5 saada
    Vastaavaa komboa on suunniteltu kanssa, vois pyörittää joku 85-9 sais jopa voimaakin lienee kuitenki tilanne tuollakin combolla et öljyrengas ulottuu tapin kanssa päällekkäin.. turbokoneen männissä aika pitkä ringlandi ja paksulaki..

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    M50 lohkoon b28 kampi, männät 28.5mm puristuskorkeudella ja 140mm veivi. Onko tässä kombossa mitään tolkkua, männistä nyt on toki vara ottaa vähän pois mutta itte ainakin mitä lukuja ja osia speksailin niin 135mm veiville tarkotetut männät on puristuskorkeudeltaan lähes aina 32.x mm.
    Ruttuja ei olisi tarkotus yli 9.5 saada

    Leave a comment:


  • muuris
    replied
    Originally posted by ErikFinn View Post
    Mitähän aattelit tuolla kommentilla saavuttaa? Tarkoitatko että tällä foorumilla ei muutoskatsastuksesta ole asiallista kysellä? Oletat että asiaa ei mistään muualta ole tutkittu?
    Ymmärtääkseni tällä foorumilla on silloin tällöin ollut ongelmia jäsenten vähemmän kuin hyvän käytöksen suhteen, toivottavasti tilanne kehittyy parempaan suuntaan tulevaisuudessa.


    Kiitos vastauksesta.
    Ei ollut tarkoitus olla töykeä, kunhan ääneen ihmettelin asiaa (yleisellä tasolla) ja vastasin kysymykseen sillä tarkkuudella mitä olettavasti odotit. Siis että jos kysymys on "Onko siellä pykälissä vaatimuksena että" niin eikö saman tien voisi itse tarkastaa mitä siellä oikeasti lukee. Itse en uskaltaisi lähteä muutoskatsastukseen jonkun muun muistikuvan/essonpaaritiedon perusteella siitä, mitä ja miten saa tehdä. Nuo muutoksiin liittyvät pykälät ei kuitenkaan ole mikään pitkä teksti.

    Kysyä toki saa, tämä jarruaihe nyt ei varsinaisesti liittynyt omasta mielestä topikkiin. Peace

    Leave a comment:


  • ErikFinn
    replied
    Originally posted by muuris View Post
    Oon aina ihmetellyt että eikö lähtökohtaisesti nuo katsastustekniset pykälät kannattais ihan jokaisen rakentelijan lukea itsekin, eikä tyytyä siihen mitä muut sanoo?
    Mitähän aattelit tuolla kommentilla saavuttaa? Tarkoitatko että tällä foorumilla ei muutoskatsastuksesta ole asiallista kysellä? Oletat että asiaa ei mistään muualta ole tutkittu?
    Ymmärtääkseni tällä foorumilla on silloin tällöin ollut ongelmia jäsenten vähemmän kuin hyvän käytöksen suhteen, toivottavasti tilanne kehittyy parempaan suuntaan tulevaisuudessa.

    Originally posted by muuris View Post
    Ei tarvi olla samasta mallisarjasta, vähintään yhtä suurelle massalle tiekäyttöön tarkoitetut + asialliset kiinnikkeet. Tämä ulkomuistista
    Kiitos vastauksesta.

    Leave a comment:


  • muuris
    replied
    Oon aina ihmetellyt että eikö lähtökohtaisesti nuo katsastustekniset pykälät kannattais ihan jokaisen rakentelijan lukea itsekin, eikä tyytyä siihen mitä muut sanoo?

    Ei tarvi olla samasta mallisarjasta, vähintään yhtä suurelle massalle tiekäyttöön tarkoitetut + asialliset kiinnikkeet. Tämä ulkomuistista

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    Tietenkin saa isommat olla. Ja ehottomasti suoraan e46 330 jarrut..

    Leave a comment:


  • ErikFinn
    replied
    Kysymys liittyen turbotetun e36:n muutoskatsastuksesta liittyen jarruihin; jos vertailuauto on mallisarjan tehokkain (eli täälläkin mainittu 328i, ei siis m3, koska ei katsota samaksi mallisarjaksi), niin saanko laittaa etujarrut esim e46 330i:stä? Onko siellä pykälissä vaatimuksena että pitää olla nimenomaan samasta mallisarjasta (e36) ne palikat? Vai puhutaanko siellä jotain esim levyjen koosta mäntien lukumääristä, palojen koosta tms?
    Tiedän että e36 325 ja 328 ovat samoilla etujarruilla, mutta kun näyttää nyt siltä että on pakko uusia kaikki vanhat jarrut joka nurkkaan niin kannattaisi samalla miettiä asiaa myös tulevaisuuteen.
    Ja onko etu/takajarrujen suhteesta jotain vaatimuksia? Mietteissä nyt tällä hetkellä yhdistelmä e46 330i etujarrut ja e36 328i takajarrut, plus joku 500 sarjan pääsylinteri.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    Onko olemassa millään valmistajalla valmiita "m50b28" mäntiä mitkä olis 140mm veivin kanssa tarkoitettu, tuntuu olevan että jos mitta ylipäätään ilmotetaan niin se on 135 mittaselle veiville.
    Eipä taida olla. Tommoset menee aina customina, kun ei tosiaan ole olemassa tehtaalta m5xb28 mottia 140mm veivillä.

    Leave a comment:

Working...
X