Originally posted by >bemari<
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2019
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostEi. Pitää "polttaa" aina uus chippi kun säätöjä ja vaihtaa se ecun sisään. Piggybackiä en kyllä laittas. Jos raha on ongelma, niin laita vaikka speeduino sinne. https://speeduino.com/wiki/index.php/Overview
Comment
-
-
Jollain tietoa onko m50b20nv imunokka spekseiltään sama kuin m50b25nv:ssä ? ajotusneliö ilmeisesti vaan eriasennossa kun eri varaosanumero noilla ainakin on. Ja paljonko tuosta piti koneistaa pois jotta sopii pakonokan paikalle ketjulinjan puolesta ? Ite ei pääse nyt mittaileen kun kansi vielä koneistajalla.
Sitten hx40:n öljynpaluusta, onko muilla riittäny 16mm sisähalkasijalla tuo vai vaatiiko tosiaan 20mm mitä se reikä ahtimessa on. Jos 16mm riittää niin välttyis vaan ketjukopan hitsaamiselta ja kaiken sais pulttaamalla kiinni.e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
Originally posted by janne[l View PostJollain tietoa onko m50b20nv imunokka spekseiltään sama kuin m50b25nv:ssä ? ajotusneliö ilmeisesti vaan eriasennossa kun eri varaosanumero noilla ainakin on. Ja paljonko tuosta piti koneistaa pois jotta sopii pakonokan paikalle ketjulinjan puolesta ? Ite ei pääse nyt mittaileen kun kansi vielä koneistajalla.
Sitten hx40:n öljynpaluusta, onko muilla riittäny 16mm sisähalkasijalla tuo vai vaatiiko tosiaan 20mm mitä se reikä ahtimessa on. Jos 16mm riittää niin välttyis vaan ketjukopan hitsaamiselta ja kaiken sais pulttaamalla kiinni.
Mulla on AN10 joka taitaa olla aikalailla 16mm letkun sisähalkaisija, ei tuottanut ongelmia HX40:n kanssa.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Ooteko minkälaisia huohottimia laitelleet m50/m52 turboihin :think vai pelaako vakiolla ihan hyvin530Da touring -99
Ex323i turbo Coupe M-Sport -97
EX S13 200sx m52 turbo
e36 320i m52b25 turbo
Instagram
Comment
-
-
Originally posted by tommii_96 View PostOoteko minkälaisia huohottimia laitelleet m50/m52 turboihin :think vai pelaako vakiolla ihan hyvine30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
E30 318is
E36 M3 Coupe
Comment
-
-
kuinka tiukka tollanen hoonattu/rengastettu alakerta on pyörittää ? Just kasailin m50 alakerran ja tosiaan sylinterit hoonattu,uudet renkaat ja laakerit. Rengasvälit 0,45 ja 0,5. öljyrengasta en mitannut. Laakerivälykset katoin plastigaugella,veivien kaksi kaulaa oli hiukan tiukemmalla välyksellä, mutta kaikki spekseissä kuitenkin. Kampura kiinni 20nm+50 astetta, veivit 20nm+70 astetta. Kaikki paikat öljysin asentaessa. Voiko noi öljyrenkaat vaan ottaa noin kovaa kiinni hoonattuun sylinteriin ? Sai tosiaan sellasella 60cm varrella vääntää ihan tosissaan että kampura liikkuu. Ja kampura liikku ihan hyvin ennen mäntien asennusta.
Tää on tällasta epävarmuutta ja kyselyä kun ensimmäistä moottori kasailee...e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
Originally posted by janne[l View Postkuinka tiukka tollanen hoonattu/rengastettu alakerta on pyörittää ? Just kasailin m50 alakerran ja tosiaan sylinterit hoonattu,uudet renkaat ja laakerit. Rengasvälit 0,45 ja 0,5. öljyrengasta en mitannut. Laakerivälykset katoin plastigaugella,veivien kaksi kaulaa oli hiukan tiukemmalla välyksellä, mutta kaikki spekseissä kuitenkin. Kampura kiinni 20nm+50 astetta, veivit 20nm+70 astetta. Kaikki paikat öljysin asentaessa. Voiko noi öljyrenkaat vaan ottaa noin kovaa kiinni hoonattuun sylinteriin ? Sai tosiaan sellasella 60cm varrella vääntää ihan tosissaan että kampura liikkuu. Ja kampura liikku ihan hyvin ennen mäntien asennusta.
Tää on tällasta epävarmuutta ja kyselyä kun ensimmäistä moottori kasailee...
Comment
-
-
Joo ei toivookaan normi räikällä ollu kunkkupultista saada pyöriin. Laakeripukit kyllä huolella katoin kaikki että tulee oikeinpäin. Kampuran pukeissa järjestysnumero pakopuolle, ja veiveissä numerot samalle puolelle. Pakko ne veivit ja männät on irti ottaa ja mitata kaikki uusiks. Mukava venytellä noita sikahintasia veivien pultteja edes takasLast edited by janne[l; 11-02-2019, 20:21.e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
veivien kannet oli väärinpäin. Olin kattonut että ne isot numerot kyljissä tulee samalle puolelle veivin ja kannen kanssa mutta väärin meni. Pienet stanssaukset päädyissä oli ne joidenka mukaan ne piti laittaa. Kokeneempi kasaajahan olis heti huomannu että tällain laakerin kynnet tulee eripuolille,vaikka kuuluu samalle,tätähän en tiennyt. Noh oppi taas jotain ja uudella setillä laakereita selvis. https://photos.app.goo.gl/8Zt2FaWoqCfby2138e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
Minkänäkösellä systeemillä sais pakopaineen mittausta varten putken kiinni pakosarjaan. Ja jarruputki kelvannee jäähdytyskierrukkaa varten :think
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Ite oon moneen pakosarjaan kollektoriin, porannu reijän , hitsannu 4mm putken jatko helmi nipan kiinni. Sen saa nätisti sitten tulpattua mutteri hatulla jossa putkea tulee yli senverta että on varmasti tiivis tulppaus. Ja on taas käyttövalmis jos tulee tarvetta. Muistaa kupari tahnalla voidella kierteen.
Ei mulla mitään jäähytys kierukkaa ole ollu n.50cm suoraa ja siihen vasta helmi nippa ja jollain notkeemmalla letkulla tuonu sisälle. Mittari kiinni toiseen päähän ja penkissä katottu säädön aikana minne kivunnu ja penkin jälkeen viritys pois. Ja mutteri pulppa takas paikoille.mb 519 täys pitkä
mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
e31 850i Miljoonan markan bmw.
e21. Kimppa rassi.
Awd corolla turbo.+420whp..
Comment
-
Comment