Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2019

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11129
    • Oulu

    Originally posted by >bemari< View Post
    Päseekö vanhemman m50 motronic ecun sisään samalla biisiin kun Siemensin MS:iin? Vai oisko parempi laittaa joku pback kuten ecumasterin det?
    Ei. Pitää "polttaa" aina uus chippi kun säätöjä ja vaihtaa se ecun sisään. Piggybackiä en kyllä laittas. Jos raha on ongelma, niin laita vaikka speeduino sinne. https://speeduino.com/wiki/index.php/Overview

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • >bemari<
      Bimmer Fanatic
      • May 2011
      • 239
      • P-karjala

      Originally posted by Pazi88 View Post
      Ei. Pitää "polttaa" aina uus chippi kun säätöjä ja vaihtaa se ecun sisään. Piggybackiä en kyllä laittas. Jos raha on ongelma, niin laita vaikka speeduino sinne. https://speeduino.com/wiki/index.php/Overview
      Tuota en olekkaan nähnyt:think ilmeisesti vastaava kun mega? Kuis tuo piggyback missämielessä huono vaihtoehto?

      Comment

      • janne[l
        BTCF Member
        • Apr 2011
        • 861
        • Ylöjärvi

        Jollain tietoa onko m50b20nv imunokka spekseiltään sama kuin m50b25nv:ssä ? ajotusneliö ilmeisesti vaan eriasennossa kun eri varaosanumero noilla ainakin on. Ja paljonko tuosta piti koneistaa pois jotta sopii pakonokan paikalle ketjulinjan puolesta ? Ite ei pääse nyt mittaileen kun kansi vielä koneistajalla.

        Sitten hx40:n öljynpaluusta, onko muilla riittäny 16mm sisähalkasijalla tuo vai vaatiiko tosiaan 20mm mitä se reikä ahtimessa on. Jos 16mm riittää niin välttyis vaan ketjukopan hitsaamiselta ja kaiken sais pulttaamalla kiinni.
        e46 330i cabriolet
        e91 320d
        e36 328 törpö

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          Originally posted by janne[l View Post
          Jollain tietoa onko m50b20nv imunokka spekseiltään sama kuin m50b25nv:ssä ? ajotusneliö ilmeisesti vaan eriasennossa kun eri varaosanumero noilla ainakin on. Ja paljonko tuosta piti koneistaa pois jotta sopii pakonokan paikalle ketjulinjan puolesta ? Ite ei pääse nyt mittaileen kun kansi vielä koneistajalla.

          Sitten hx40:n öljynpaluusta, onko muilla riittäny 16mm sisähalkasijalla tuo vai vaatiiko tosiaan 20mm mitä se reikä ahtimessa on. Jos 16mm riittää niin välttyis vaan ketjukopan hitsaamiselta ja kaiken sais pulttaamalla kiinni.
          On samat speksit, ajoitusneliö eri asennossa. Koneistusmäärä vaihtelee riippuen keneltä kysyy, katso vaikka vanhasta pakonokasta laipan paksuus.

          Mulla on AN10 joka taitaa olla aikalailla 16mm letkun sisähalkaisija, ei tuottanut ongelmia HX40:n kanssa.
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • tommii_96
            Bimmer Rookie
            • Sep 2014
            • 129
            • Iisalmi

            Ooteko minkälaisia huohottimia laitelleet m50/m52 turboihin :think vai pelaako vakiolla ihan hyvin
            530Da touring -99
            Ex323i turbo Coupe M-Sport -97
            EX S13 200sx m52 turbo
            e36 320i m52b25 turbo
            Instagram

            Comment

            • ^Tonix^
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 641
              • Vaasa

              Originally posted by tommii_96 View Post
              Ooteko minkälaisia huohottimia laitelleet m50/m52 turboihin :think vai pelaako vakiolla ihan hyvin
              Ellei kone huohota paljoa niin vakio riittää, isommasta tai usemmasta huohottimesta ei ole haitaksi.
              e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
              E30 318is
              E36 M3 Coupe

              Comment

              • janne[l
                BTCF Member
                • Apr 2011
                • 861
                • Ylöjärvi

                kuinka tiukka tollanen hoonattu/rengastettu alakerta on pyörittää ? Just kasailin m50 alakerran ja tosiaan sylinterit hoonattu,uudet renkaat ja laakerit. Rengasvälit 0,45 ja 0,5. öljyrengasta en mitannut. Laakerivälykset katoin plastigaugella,veivien kaksi kaulaa oli hiukan tiukemmalla välyksellä, mutta kaikki spekseissä kuitenkin. Kampura kiinni 20nm+50 astetta, veivit 20nm+70 astetta. Kaikki paikat öljysin asentaessa. Voiko noi öljyrenkaat vaan ottaa noin kovaa kiinni hoonattuun sylinteriin ? Sai tosiaan sellasella 60cm varrella vääntää ihan tosissaan että kampura liikkuu. Ja kampura liikku ihan hyvin ennen mäntien asennusta.
                Tää on tällasta epävarmuutta ja kyselyä kun ensimmäistä moottori kasailee...
                e46 330i cabriolet
                e91 320d
                e36 328 törpö

                Comment

                • Skarpa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2007
                  • 3408
                  • Kotka

                  Originally posted by janne[l View Post
                  kuinka tiukka tollanen hoonattu/rengastettu alakerta on pyörittää ? Just kasailin m50 alakerran ja tosiaan sylinterit hoonattu,uudet renkaat ja laakerit. Rengasvälit 0,45 ja 0,5. öljyrengasta en mitannut. Laakerivälykset katoin plastigaugella,veivien kaksi kaulaa oli hiukan tiukemmalla välyksellä, mutta kaikki spekseissä kuitenkin. Kampura kiinni 20nm+50 astetta, veivit 20nm+70 astetta. Kaikki paikat öljysin asentaessa. Voiko noi öljyrenkaat vaan ottaa noin kovaa kiinni hoonattuun sylinteriin ? Sai tosiaan sellasella 60cm varrella vääntää ihan tosissaan että kampura liikkuu. Ja kampura liikku ihan hyvin ennen mäntien asennusta.
                  Tää on tällasta epävarmuutta ja kyselyä kun ensimmäistä moottori kasailee...
                  Kuulostaa omaan korvaan aika jäykältä. Totta kai renkaat jonkun verran tekee kitkaa, mutta kyllä omaa M52:sta pystyy pyörittämään käsin dampperista ihan helposti ja kampuran vastapainoistakin jollain lailla. Perus räikällä kunkkupultista pyörii ettei mitää. Mutta eka moottori mullakin on työn alla, että en voi kovin syvällä rintaäänellä puhua ja M52:saa taitaa olla pienempi kitka pytyissä.
                  BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                  E30 Armo "330i"

                  Comment

                  • I-Ienkka
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2012
                    • 275
                    • kokkola

                    Kyllä pitäis pyöriä ihan kevyesti normi räikällä kunkkupultista. Eihän vaan oo joku laakeripukki menny väärinpäin ja näinollen hankaa vastaan? :think

                    Comment

                    • janne[l
                      BTCF Member
                      • Apr 2011
                      • 861
                      • Ylöjärvi

                      Joo ei toivookaan normi räikällä ollu kunkkupultista saada pyöriin. Laakeripukit kyllä huolella katoin kaikki että tulee oikeinpäin. Kampuran pukeissa järjestysnumero pakopuolle, ja veiveissä numerot samalle puolelle. Pakko ne veivit ja männät on irti ottaa ja mitata kaikki uusiks. Mukava venytellä noita sikahintasia veivien pultteja edes takas
                      Last edited by janne[l; 11-02-2019, 20:21.
                      e46 330i cabriolet
                      e91 320d
                      e36 328 törpö

                      Comment

                      • pazq
                        BTCF Member
                        • Jan 2008
                        • 3167
                        • 47200

                        Ei tarvi olla kun yksi väärinpäin niin ahistaa. Itellä kävi kanssa niin.

                        Comment

                        • janne[l
                          BTCF Member
                          • Apr 2011
                          • 861
                          • Ylöjärvi

                          veivien kannet oli väärinpäin. Olin kattonut että ne isot numerot kyljissä tulee samalle puolelle veivin ja kannen kanssa mutta väärin meni. Pienet stanssaukset päädyissä oli ne joidenka mukaan ne piti laittaa. Kokeneempi kasaajahan olis heti huomannu että tällain laakerin kynnet tulee eripuolille,vaikka kuuluu samalle,tätähän en tiennyt. Noh oppi taas jotain ja uudella setillä laakereita selvis. https://photos.app.goo.gl/8Zt2FaWoqCfby2138
                          e46 330i cabriolet
                          e91 320d
                          e36 328 törpö

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11129
                            • Oulu

                            Minkänäkösellä systeemillä sais pakopaineen mittausta varten putken kiinni pakosarjaan. Ja jarruputki kelvannee jäähdytyskierrukkaa varten :think

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • vaappu
                              BTCF Member
                              • Sep 2010
                              • 1189
                              • Rovaniemi/Pyhätunturi

                              Ite oon moneen pakosarjaan kollektoriin, porannu reijän , hitsannu 4mm putken jatko helmi nipan kiinni. Sen saa nätisti sitten tulpattua mutteri hatulla jossa putkea tulee yli senverta että on varmasti tiivis tulppaus. Ja on taas käyttövalmis jos tulee tarvetta. Muistaa kupari tahnalla voidella kierteen.

                              Ei mulla mitään jäähytys kierukkaa ole ollu n.50cm suoraa ja siihen vasta helmi nippa ja jollain notkeemmalla letkulla tuonu sisälle. Mittari kiinni toiseen päähän ja penkissä katottu säädön aikana minne kivunnu ja penkin jälkeen viritys pois. Ja mutteri pulppa takas paikoille.
                              mb 519 täys pitkä
                              mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
                              e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
                              e31 850i Miljoonan markan bmw.
                              e21. Kimppa rassi.
                              Awd corolla turbo.+420whp..

                              Comment

                              • Suh0
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2016
                                • 530
                                • Akaa

                                Ite oon laittanu jarrunipoilla. Esim E nippa (naaras) hitsattu kollektoriin, siitä jarruputkella missä A nippa. Tosiaan joku 50cm putkea ja jatkaa siitä letkulla.
                                Turbo GSX-R
                                E36 Coupe
                                E90 325i LCI

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎