Jatkoa tälle: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=356425
M50-turbo keskustelua osista 2019
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tags: None
-
M52 moottori kyseessä mutta kysytään nyt täältä kuitenkin.
Onkos runkolaakerikansien pultit korvattavissa 12.9 vakio pulteilla vai onko hommattava orginaalit?
-
Alkuperäiset on 10.9 normipultit. Kun kierre, pituus ja lujuus täsmää, voi pultit hakea perus pulttikauupasta. Ei liene estettä vaihtaa 12.9:iinkään. Toki kiristys saattaa muuttua hieman, jos vetää vakio-ohjeella, eli 20nm+70 astetta, koska kovemmat pultit venyvät vähemmän.Originally posted by Biimersson View PostM52 moottori kyseessä mutta kysytään nyt täältä kuitenkin.
Onkos runkolaakerikansien pultit korvattavissa 12.9 vakio pulteilla vai onko hommattava orginaalit?
Comment
-
M50 vakiopultit ovat M10x75 ja M52 pultit M10x92. M50 pultit taitavat olla osakierteiset ja M52 pultit taas täyskierteiset.
Comment
-
Kysytääs täällä vielä ikuisuuskysymykseen vuoden 2019 mielipide: M50/M52 öljynpaluu? Toimiiko öljypohjan yläreunassa (kunhan letkun halkaisija ja kulma on kunnossa) vai onko tiedossa usvaa putkesta? Olisi tarkotus tuo oma M52 ahtaa vielä ensi kesälle vakiosisuskaluilla ja en millään jaksaisi 30tkm takaperin rempattua konetta avata pelkkää öljynpaluun paikkaa varten.
Tiedän että ainakin Pazi88 on onnistunut irrottamaan nokkaketjun kopan avaamatta konetta, mutta homma vaikuttaa sen verran hasardilta että itselle jäisi käteen vain alumiinin murusia hallin lattialle.
Comment
-
Mutta noin lujaan sitä ei voi vetää, jos haluaa että runkolinja pysyy suorana.Originally posted by Suh0 View PostOmaan m50 lohkoon ajattelin 8mm paksuisen girdlen kanssa laittaa m10x80 12.9 pultin. Tuommoisen pultin kiristysmomentti taulukon mukaan on 89nm.:think
Max. 70nmE30 325 M-tech II DCT
9.97s/238kmh
Comment
-
-
Voithan sä sen vetää kiinni noin tiukkaan ja käydä koneistamassa sen runkolinjan?Originally posted by Suh0 View PostJuuri tätä mietin. Mistähän tuohon saisi vastauksen mikä on oikea momentti ? Tai onko koko hommassa edes järkeä
Mutta eiköhän se 12.9 kestä siellä ihan originaali momentissakin?E36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
Jos lähtee autoon asentaan turbiinaa niin kyllä sillon pitäisi kopan irroitus onnistua myös, eikä se ole kuin parin tunnin homma kokonaisuudessaan. Ei siinä mitään voi särkeä jos järkeään käyttää, irroittaa vaan öljypohjasta myös pari pulttia niin koppa lähtee vähän helpommin pois ja on helpompi laittaa takaisin. Vaikka massalla sitten koppa takas paikalleen jos haluaa öljyvuodoilta välttyä.Originally posted by Hexodus View PostKysytääs täällä vielä ikuisuuskysymykseen vuoden 2019 mielipide: M50/M52 öljynpaluu? Toimiiko öljypohjan yläreunassa (kunhan letkun halkaisija ja kulma on kunnossa) vai onko tiedossa usvaa putkesta? Olisi tarkotus tuo oma M52 ahtaa vielä ensi kesälle vakiosisuskaluilla ja en millään jaksaisi 30tkm takaperin rempattua konetta avata pelkkää öljynpaluun paikkaa varten.
Tiedän että ainakin Pazi88 on onnistunut irrottamaan nokkaketjun kopan avaamatta konetta, mutta homma vaikuttaa sen verran hasardilta että itselle jäisi käteen vain alumiinin murusia hallin lattialle.
Itse olen tehnyt näin myös kahteen m52 moottoriin ja on hommana helppo.Last edited by hakala-; 30-12-2018, 23:08.F15 M50D
E36 328 turbo
E34 535 turbo
Comment
-
Moro, oon suunitellut ostavani ensimmäisen bmw moottorin, olis muutamia pikku kysymyksiä siihen liittyen.
M50B25 ja n. 500hv olis mielessä.
1.Vakio puolat ilmeisesti loppuu 1bar ahdoilla?
2. Bosch 6syl hukkakipinä pääteasteella vai jotkut erillispuolat?
3. Vanos vai ei turbokäyttöön? Maxxecussahan olis sille ohjaus. Hyödyt/haitat?
Erot m50b25/m50b28? Kiinostais myös noiden koneiden hintataso, mitä kannattaa maksaa?
Comment
-
Kaikkeen en osaa vastata, mutta tässä jotain: M50B28 moottoria ei varsinaisesti ole olemassa. Monet harrastajat ovat stroukanneet koneita vaihtamalla M52B28 kampiakselin M50 koneeseen. Yleensä sen kanssa turbokäytössä käytetään M50nv kiertokankia, jotka ovat 135 mm pitkät kuten M52 kanget, mutta huomattavasti järeämmät. Tai sitten H-profiilikankia. Mäntinä jotkut mieleiset. Jotkut kai vetävät turbovehkeissäkin vakiomännillä. Jos kampiakselia vaihtaa, pitää se tietysti huomioida mäntien puristuskorkeudessa, eli männät M52B28 mitoilla, jos vakio puristussuhde kelpaa. Pari kolme sataa tuhatta rullatun M50 moottorin saa muutamalla sadalla. Joku valmiiksi rakennettu kustantaa luonnollisesti enemmän. Vanos vs. non-vanos ei taida olla juuri hintaeroa. Noissahan on vanoksen lisäksi erona eri pituiset kiertokanget, erilaiset männät ja se että vanoskannessa on ohuemmat venttiilivarret, eli kevyemmät venttiilit. M52B28 kampiakseli maksaa n. 250 eur. Mulla on sellainen myynnissä, jos on tarvetta.Originally posted by Bomble View PostMoro, oon suunitellut ostavani ensimmäisen bmw moottorin, olis muutamia pikku kysymyksiä siihen liittyen.
M50B25 ja n. 500hv olis mielessä.
1.Vakio puolat ilmeisesti loppuu 1bar ahdoilla?
2. Bosch 6syl hukkakipinä pääteasteella vai jotkut erillispuolat?
3. Vanos vai ei turbokäyttöön? Maxxecussahan olis sille ohjaus. Hyödyt/haitat?
Erot m50b25/m50b28? Kiinostais myös noiden koneiden hintataso, mitä kannattaa maksaa?Last edited by Skarpa; 31-12-2018, 08:09.
Comment
Comment