Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2019

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11086
    • Oulu

    #16
    Originally posted by Bomble View Post
    Moro, oon suunitellut ostavani ensimmäisen bmw moottorin, olis muutamia pikku kysymyksiä siihen liittyen.
    M50B25 ja n. 500hv olis mielessä.
    1.Vakio puolat ilmeisesti loppuu 1bar ahdoilla?
    2. Bosch 6syl hukkakipinä pääteasteella vai jotkut erillispuolat?
    3. Vanos vai ei turbokäyttöön? Maxxecussahan olis sille ohjaus. Hyödyt/haitat?

    Erot m50b25/m50b28? Kiinostais myös noiden koneiden hintataso, mitä kannattaa maksaa?
    1. Ei lopu. Toki jotku miljoonan ajetut 25 vuotta paikallaan rapistuneet voi loppuakkin. Uudet on halpoja.
    2. Aikalailla maku asioita mitä sinne pistää. Toimivia ratkaisuja on useita, mut eikai sinne hukkakipinää maxeculla kannata laittaa kun seqventiaalinen sytytys on mahdollista myös.
    3. Saa sillä laajemman vääntöalueen ja ahtimen heräämään aiemmin. Haittoja.. en minä tiiä onko siitä mitään haittaakaan

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Tenhune
      BTCF Member
      • Mar 2011
      • 44
      • Pihtipudas

      #17
      Originally posted by Hexodus View Post
      Kysytääs täällä vielä ikuisuuskysymykseen vuoden 2019 mielipide: M50/M52 öljynpaluu? Toimiiko öljypohjan yläreunassa (kunhan letkun halkaisija ja kulma on kunnossa) vai onko tiedossa usvaa putkesta? Olisi tarkotus tuo oma M52 ahtaa vielä ensi kesälle vakiosisuskaluilla ja en millään jaksaisi 30tkm takaperin rempattua konetta avata pelkkää öljynpaluun paikkaa varten.

      Tiedän että ainakin Pazi88 on onnistunut irrottamaan nokkaketjun kopan avaamatta konetta, mutta homma vaikuttaa sen verran hasardilta että itselle jäisi käteen vain alumiinin murusia hallin lattialle.
      Itellä öljyn pinnan alapuolella an10 letkulla ja öljypohjassa oleva liitin supistaa vielä paluun 7mm. Paine puolen laipassa 2mm reikä. Ei savuta ja pelannut ainakin sen 1000km mitä syksyn aikana kertyi mittariin.
      Vedetty siis öljy ropun tilalle.. piti olla väliaikainen ratkaisu mut jäi paikoilleen kun toimi.
      Last edited by Tenhune; 31-12-2018, 10:17.
      E61 535d

      E92 330CdA xdrive msport
      E39 528i Tbo Montrealblau

      Exät
      E83 X3 2.0d
      E60 530da Titansilber
      E46 320d Titansilber

      Comment

      • Suh0
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2016
        • 530
        • Akaa

        #18
        Meneehän prätkissäkin paluu suoraan öljypinnan alle ja hyvin pelaa
        Turbo GSX-R
        E36 Coupe
        E90 325i LCI

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5257
          • Pirkkala

          #19
          Originally posted by Tenhune View Post
          Itellä öljyn pinnan alapuolella an10 letkulla ja öljypohjassa oleva liitin supistaa vielä paluun 7mm. Paine puolen laipassa 2mm reikä. Ei savuta ja pelannut ainakin sen 1000km mitä syksyn aikana kertyi mittariin.
          Vedetty siis öljy ropun tilalle.. piti olla väliaikainen ratkaisu mut jäi paikoilleen kun toimi.

          Minä en kuristaisi liukulaakeroitua ahdinta millään tavalla ellei valmistaja sitä suosita. Se laakerihan on itsessään kuristin. Kun kuristat painepuolta, kuristat käytännössä ahtimen laakerille menevää öljynpainetta...
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11086
            • Oulu

            #20
            Originally posted by Urpo_rotta View Post
            Minä en kuristaisi liukulaakeroitua ahdinta millään tavalla ellei valmistaja sitä suosita. Se laakerihan on itsessään kuristin. Kun kuristat painepuolta, kuristat käytännössä ahtimen laakerille menevää öljynpainetta...
            Jep. Ja tuo että pelaako paluu öljypinnan alle on aika ahdin ja setuppi riippuvainen juttu. Joissakin tapauksissa pelaa, joissakin ei. Itse en jsksais ottaa riskiä, että muuten valmista ja toimivaa setuppia pitää ruveta purkamaan ja muokkaamaan ahtimen savutuksen takia. Kun päätti vähän oikaista aiemmin öljynpaluun kanssa...

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • ^Tonix^
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 641
              • Vaasa

              #21
              Millähän maxxeculla toi sekventiaalinen ohjaus ei onnistu? #VainMegaJutut

              Bomble
              M50 moottoreiden eroihin niin Nonvanos moottorissa huomattavasti järeämmät venttiilijouset.
              Last edited by ^Tonix^; 31-12-2018, 11:59.
              e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
              E30 318is
              E36 M3 Coupe

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5257
                • Pirkkala

                #22
                Originally posted by ^Tonix^ View Post
                Millähän maxxeculla toi sekventiaalinen ohjaus ei onnistu? #VainMegaJutut

                M50 moottoreiden eroihin niin Nonvanos moottorissa huomattavasti järeämmät venttiilijouset.
                Missä sanotaan että ei onnistu?
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • Skarpa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2007
                  • 3406
                  • Kotka

                  #23
                  Originally posted by ^Tonix^ View Post
                  Millähän maxxeculla toi sekventiaalinen ohjaus ei onnistu? #VainMegaJutut

                  Ymmärsinköhän minä nyt väärin, vai ymmärsitkö sinä väärin? Mun mielestä Pasi sano justiin, että kun ecuksi on tulossa Maxxecu, jolla sekventiaalinen sytytys onnistuu, niin ei kannata panna hukkakipinäpuolia.
                  BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                  E30 Armo "330i"

                  Comment

                  • ^Tonix^
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 641
                    • Vaasa

                    #24
                    Originally posted by Skarpa View Post
                    Ymmärsinköhän minä nyt väärin, vai ymmärsitkö sinä väärin? Mun mielestä Pasi sano justiin, että kun ecuksi on tulossa Maxxecu, jolla sekventiaalinen sytytys onnistuu, niin ei kannata panna hukkakipinäpuolia.
                    Juurkin näin Pazi88 taisikin tarkoittaa. Eli minä sen vain ymmärsin vääriin Jäi toi Bomblen hukkakipinä kysymys huomaamatta..

                    Voihan sitä varmaan ajaa polttoaineen sekventiaalisena ja sitte sytkän hukkakipinällä jos jotakin tiettyä puolaa haluaa käyttää..

                    Itse laittaisin heti vag-puolat "hyvät ja halvat".
                    Last edited by ^Tonix^; 31-12-2018, 12:14.
                    e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                    E30 318is
                    E36 M3 Coupe

                    Comment

                    • Matuh
                      BTCF Member
                      • Apr 2013
                      • 3702
                      • Kouvola

                      #25
                      Originally posted by ^Tonix^ View Post
                      Millähän maxxeculla toi sekventiaalinen ohjaus ei onnistu? #VainMegaJutut

                      Bomble
                      M50 moottoreiden eroihin niin Nonvanos moottorissa huomattavasti järeämmät venttiilijouset.
                      Vain Mega-miehet, foliohattu päähän ja baanalle
                      Ja Non vanos koneeseen vääntää vanoksen helposti
                      E36 328i M50B30 turbo
                      Skoda vRS
                      Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                      Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                      EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11086
                        • Oulu

                        #26
                        Originally posted by ^Tonix^ View Post
                        Millähän maxxeculla toi sekventiaalinen ohjaus ei onnistu? #VainMegaJutut

                        Bomble
                        M50 moottoreiden eroihin niin Nonvanos moottorissa huomattavasti järeämmät venttiilijouset.
                        Niin koska siinä on painavemmat venttiilit ja nostajat mitä muissa Toki ne nostajat voi vaihtaa keveämpiin, niin saa hyötyä niistä jämymmistä jousista.

                        Mut joo tuota tarkotin ettei kannata hukkakipinä puolaa maxxecun kanssa käyttää, kun se pystyy paljon parempaankin.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • ^Tonix^
                          BTCF Member
                          • Sep 2005
                          • 641
                          • Vaasa

                          #27
                          Onhan niissä NV jousissa muutakin eroa kuin jäykkyys, nostoa sietävät ainakin esim catcams:in mukaan enempi kuin vanos versiot.
                          e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                          E30 318is
                          E36 M3 Coupe

                          Comment

                          • Hexodus
                            Bimmer Rookie
                            • May 2013
                            • 74
                            • LTI

                            #28
                            Originally posted by hakala- View Post
                            Jos lähtee autoon asentaan turbiinaa niin kyllä sillon pitäisi kopan irroitus onnistua myös, eikä se ole kuin parin tunnin homma kokonaisuudessaan.
                            Kyllä se onnistuu, ei siinä mitään. On vaan meikäläisen ensimmäinen alulohko ja kuumottelee että sieltä korkkaa kierteet joka jumalan pultista heti kättelyssä, niin haluaisi välttää "turhia" availuja. On mulla tosin kasa helicoileja jo varalla.

                            Mutta onhan se totta että mielummin tekee kerralla ja kunnolla. Joten ei kun koppa kauniiseen käteen.
                            IG: https://www.instagram.com/weirdbeardgarage/

                            Comment

                            • Suh0
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2016
                              • 530
                              • Akaa

                              #29
                              Ei korkkaa. Mun tekemä m52b28 mistä penkattu navalta 604hp ollu nyt kaks kesää ajossa ja kansi kiinni uusilla oem pulteilla ja runkopukit girdlen kanssa uusilla oem pulteilla
                              Turbo GSX-R
                              E36 Coupe
                              E90 325i LCI

                              Comment

                              • Suh0
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2016
                                • 530
                                • Akaa

                                #30
                                Mistä saa kevyemmät nostajat nv kanteen ?
                                Turbo GSX-R
                                E36 Coupe
                                E90 325i LCI

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎