Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 viritys yms. topikki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matuh
    BTCF Member
    • Apr 2013
    • 3704
    • Kouvola

    Originally posted by toppe View Post
    Kyllä se on paksumpi mutta se ei tarkoittaa että m54 kampura ei kestää 8000rpm. En oo vielä nähny mitään ongelmia m54 kampuran kanssa jos on hyvä dampperi kiinni.

    vakio damperilla on paljon ongelmia ja se on todistettu jo monta kerta.

    Samaa mieltä. Suurin osa varmasti vaan niin "vässyköitä" ku lukee kaiken maailman juttua niin ei uskalla edes kokeilla? :think

    Ja joo, en nyt sitten niinku yllytä kokeilemaan...mutta on vissi ero tollasen B30 soundissakin jos ajaa 6600 raikkarilla vs. 7500 raikkarilla.
    E36 328i M50B30 turbo
    Skoda vRS
    Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
    Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

    EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

    Comment

    • Bm-w
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2014
      • 300
      • Oulu

      Kysytään nyt vielä varuilta täältä tuleeko kellään ideaa ongelmaan ennenko pukkaan koneen takaisin kiinni autoon.

      Eli kasasin moottorin uusilla osilla, laakereilla jne. Moottori oli pukissa pari viikkoa ja sitten nostin autoon paikalleen, aloin kampiakselin pulttia kiristää niin kone ei pyörinytkään enään kuin vaja puolikierrosta edes/takas. Kaikki vauhtipyörän juuttumiset, jne katsoin, ei johtunut niistä. Myös jako oli ok. Kasattu asennusrasvalla.

      Noh, moottori takaisin pukkiin. Pako ja imukanavista katoin että venttiilit ok ettei niissä ainakaan näkynyt mitään. Alkoi vasta sitten uudelleen pyörimään kun purki nokat pois. Myös ennen tätä tarkistin, että jako oli oikein. Kasasin nokat takaisin, ajoitin moottorin ja jälleen pyörii normaalisti, kuten ensimmäisellä kasaus kerralla.

      Hieman häirittee kun ei tiedä mistä tämä jumiminen johtu? Pyörittäessä se toppas ns. Pehmeeään seinään. Kumpaakiin suuntaan sama homma.

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11154
        • Oulu

        Originally posted by toppe View Post
        Kyllä se on paksumpi mutta se ei tarkoittaa että m54 kampura ei kestää 8000rpm. En oo vielä nähny mitään ongelmia m54 kampuran kanssa jos on hyvä dampperi kiinni.

        vakio damperilla on paljon ongelmia ja se on todistettu jo monta kerta.
        Ainakin kuulopuheiden perusteella ei kestä sitä 8000 edes paremman dampperin kanssa m54 kampura. Ainakaan kilpakäytössä, vaan alkaa pultit pyöriin koneesta irti. Toki nämä kuulopuheita kyllä. Itellä ei oo varaa kokeilla ja hajottaa, vaan saa jotku muut kokeilla. Niin saa se 7000 ja risat riittää

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • toppe
          BTCF Member
          • Jan 2012
          • 500
          • Vaasa

          Yks tuttu ajaa drifting m54 kampuralla ja rajoitin 7900rpm . vakio dampperi irronnu koko ajan mutta ATI:lla ei oo ollu mitään ongelma tän kampuran kanssa. 900hv 1060nm.
          E30 M3 4WD

          VERKKOKAUPPA
          The DynoLab
          Dynoservice, ruiskun asennukset, huolto,auton rakentaminen, Napadyno joka jarruttaa 5000nm navoilta.
          Virallinen Maxxecu jälleenmyyjä

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11154
            • Oulu

            Originally posted by toppe View Post
            Yks tuttu ajaa drifting m54 kampuralla ja rajoitin 7900rpm . vakio dampperi irronnu koko ajan mutta ATI:lla ei oo ollu mitään ongelma tän kampuran kanssa. 900hv 1060nm.
            No se on hyvä tietää että kestää moista käyttöä ainakin atilla


            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Kyytsis
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 3472
              • Helsinki

              Originally posted by Bm-w View Post

              Hieman häirittee kun ei tiedä mistä tämä jumiminen johtu? Pyörittäessä se toppas ns. Pehmeeään seinään. Kumpaakiin suuntaan sama homma.
              Olikohan tulpat paikallaan? Yrititkö pyörittää puristusta vasten?

              Comment

              • aaape
                BTCF Member
                • Aug 2009
                • 617
                • Muaninka

                Mikäs olis sopiva katkosvälys öljyrenkaalle?
                Mittailin uusia renkaita oli 0.3-0.4mm välilä onko liian tiukka vai välttääkö? vanhoissa välys oli 0.8-1mm ja öljy on kyllä maistunu
                e36 328i turbo (95)
                vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
                e30 316 (m30)(87) projekti

                EX.
                e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

                Comment

                • Bm-w
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2014
                  • 300
                  • Oulu

                  Kuinka herkästi sylinteri vuotaa paineet viereiseen sylinteriin?

                  Ongelma, 1 sylinterissä puristuspaineet noin 2 bar, muissa noin 14 bar. Laitoin kompuralla painetta tulpan reijästä, mielestä se puhalsi paineet kakkossylinteriin, tuntui kakkosen tulpanreijästä ilmavirta. Mutta tätä jo aloin epäilemään että tuntuko vain. (Paineilman ääni muuttui kun peitti kakkosen tulpanreijän.)

                  Kone on juuri kasattu uusilla osilla, tiivisteillä jne.
                  Kannen jo nostin irti, kansipahvi on ehjä, ei vuotamisen merkkejä.
                  Venttiilit tiiviit, ei halkeamia silmä määräisesti.
                  Moottorissa vanhat männät ja renkaat.

                  Metalliviivaimella katsoin, ettei kansi olisi niin kiero että vuotaisi sen takia 1&2 välistä, mutta tämäpä mittaus tapa tuskin koko totuutta kertoo.

                  Autoa kerkesin käytellä useamman kerran lämpimäksi, myös yhden lenkin kävin ajamassa. Yhtäkkiä lakkasi käymästä kaikilla, mielestä jo heti alussa saattoi olla pientä käyntihäiriötä..

                  Voiko bensa/viina huuhdella sylinterin niin puhtaaksi öljykalvosta, ettei sen takia ole painetta?

                  Comment

                  • Vauhtivaunu
                    BTCF Member
                    • Jun 2008
                    • 2714
                    • P-Karjala

                    Originally posted by Bm-w View Post
                    Kannen jo nostin irti, kansipahvi on ehjä, ei vuotamisen merkkejä.

                    Minkämerkkinen ja minkälainen pahvi?
                    sigpic


                    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                    Comment

                    • naikou
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2010
                      • 1767
                      • vihti

                      Alulohkon taso on myös monesti menny kuopalle sylinteriputkien välistä
                      E39 523i Turbo

                      Comment

                      • Bm-w
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2014
                        • 300
                        • Oulu

                        Vakiopahvi oli paikallaan, mikä lie oli merkiltään. Täytyy tuo lohko vielä katsoa, ei käyny mielessäkään että voisi kuopalle mennä.

                        Comment

                        • Paperman77
                          BTCF Member
                          • Jun 2017
                          • 219
                          • Kuopio

                          Tarkoitus olisi ruveta tuusaamaan tuollaisesta e46 328ci:stä ratapäivä/käyttöautoa ja joskus tulevaisuudessa puhtaasti kilpa-autoa! Jostain kun löytäisin sopivan aihion, niin teen moottorin ensin valmiiksi ja swappaan sen sitten tuon vakion tilalle. Jos tuon nyt tekisi korkeapuristeisen RE85 polttoaineena, niin mitenkähän nuo päästöt? Jos hommaisi katittomat esim. Shmiedmanin sarjat, putkiston ja putkeen jonkun race highflow katalysaattorin. Mitenkähän rajuja nokkia tuolla polttoaineella voi käyttää, että menee vielä päästöistä läpi?
                          Erehtymisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

                          Comment

                          • naikou
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2010
                            • 1767
                            • vihti

                            Viimevuonna muutoskatsastettiin yksi turbomylly jollain 260(mainos asteita) nenillä, nostoaki reippaasti lisää ja hilkulla oli ollu päästöt mut just alle meni, vähän kysyy tietotaitoa ecun säätäjältäkin saada päästömittari näyttää siedettäviä lukemia kun monesti keskitytään vain siihen virittämiseen, sitä on ihan onnessaan ku viritys onnistui ja pelaa viimeisen päälle mutta katsastuksessa kun laitetaan mittari putkeen ni…voiha vi****

                            edit:toki e46 jo euro kolmonen et ei siinä kannata leimalla mitään katu nokkaa kummempaa olla
                            Last edited by naikou; 03-04-2022, 20:51.
                            E39 523i Turbo

                            Comment

                            • m20power
                              BTCF Member
                              • May 2013
                              • 102
                              • Raahe

                              Meneekö m52b28 vakioveivien pulttien kiristys näin ? Vaihe 1 : 20nm, vaihe 2 : 70° . Pultit on uudet.
                              E91 320d -07
                              E30 316 2d -88
                              E30 320 4d -85
                              E28 524 td -84

                              Comment

                              • energy
                                BTCF Member
                                • May 2003
                                • 1697
                                • Haukipudas, Oulu

                                Originally posted by m20power View Post
                                Meneekö m52b28 vakioveivien pulttien kiristys näin ? Vaihe 1 : 20nm, vaihe 2 : 70° . Pultit on uudet.
                                Application torque 5 Nm
                                Jointing torque 20 Nm
                                Torque angle 70 °
                                :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
                                :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
                                :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎