Joo ei tarvi kovia nostajia vasta sitten kun nokat on sellaiset että ne vaatii ne. Ja tosiaan tuo 250hp on aika mahdoton noilla s52 nokilla/vastaavilla m52b28 koneessa. Toki tuo että purkat nostais 12 paikkelle ja e85 tankissa s52 tasoisten nokkien kanssa saattas nostaakkin tehot 250 yläpuolelle.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52B28 viritys yms. topikki
Collapse
X
-
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
-
-
En oikein löytäny tietoo suoraan miten paljon 3l männistä pitäs ottaa tavaraa pois että mahtuuvat olemaan venttiilien kanssa, enkä äkkiseltään keksi miten voisi laskeakkaan. Ilmeisesti pari milliä tulisi olla ilmarakoa vähintään? Meneekö kokeiluksi, jotai vahaa tms männän laelle ja käsin pyörittelemään? Tai onko tietoa etukäteen? Vai niin paljon pois kun koneistamon mielestä mahdollista?
Comment
-
-
Originally posted by airovaurio View PostEn oikein löytäny tietoo suoraan miten paljon 3l männistä pitäs ottaa tavaraa pois että mahtuuvat olemaan venttiilien kanssa, enkä äkkiseltään keksi miten voisi laskeakkaan. Ilmeisesti pari milliä tulisi olla ilmarakoa vähintään? Meneekö kokeiluksi, jotai vahaa tms männän laelle ja käsin pyörittelemään? Tai onko tietoa etukäteen? Vai niin paljon pois kun koneistamon mielestä mahdollista?
Mut parhaiten homma selviää kun teet koekasauksen ja mittaat paljon lisätilaan venttiilit tarvii esim. sinitarralla tai löysillä venttiilijousilla, mitä voi käsin painaa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Noihin 12 puristeisiin liittyen, niin itsellä ei ainakaan ole mitään nakutus ongelmia 98:lla ajettaessa. Kone tosin on m52b20 joka stroukattu 2,8 kammella. Jolloin tilavuus 2,5l, puristukset 12:1 ja nokkina m54b30 imu sekä vakio pakonokka. Keväällä penkissä säädettynä pystyi ennakkoja jopa hieman lisäämään b25 vakiokartoista.
Comment
-
-
Originally posted by EMP View PostNoihin 12 puristeisiin liittyen, niin itsellä ei ainakaan ole mitään nakutus ongelmia 98:lla ajettaessa. Kone tosin on m52b20 joka stroukattu 2,8 kammella. Jolloin tilavuus 2,5l, puristukset 12:1 ja nokkina m54b30 imu sekä vakio pakonokka. Keväällä penkissä säädettynä pystyi ennakkoja jopa hieman lisäämään b25 vakiokartoista.
Paljonko sait lukemia irti penkissä?
Comment
-
-
Originally posted by airovaurio View PostPaljonko sait lukemia irti penkissä?
Comment
-
-
Tossa kun vaihtelin venttiilivarrenkumit yhteen m52b28 sinkku vanos kanteen, niin onhan siinä tosiaan huomattavasti paremmat imukanavat tehdaskuntoisena mitä m50b25 non-vanos tai vanos versiossa.
Kuten täällä oli aiemmin jo kerrottu. Tietysti mikäli aihiosta kyse, ei ole mitään merkitystä kummasta aloittaa.
Eikä ollut yhtä korkeaa seinämää imuventtiilien vieressä (sylkkäputken puolelta), silmämääräisesti arvioituna mitä m50b25 vanos kannessa.
Sillekkään en oikein keksi mitään järkevää syytä, miksi olisi tarkoituksella päädytty non-vanos kannen jälkeen jättämään tuommoista seinämää sinne.
Jos overlapin aikaan haluttaisi rajoittaa seoksen päätymistä suoraan pakokanavaan tai pakokaasujen virtausta imukanavaan, paras olisi imu- ja pakoventtiilien välille jättää porrasta.
Näin
Tuo kyllä rajoittaa pienellä venttiilin nostolla virtausta vähän, mut toisaalta varmaan aiheuttaa paljon pyörteilyä kun seos virtaa venttiilin ohi tuolta seinämän puoleiselta alueelta ja kenties suoraan alas sylinteriin männän päälle. :think
Mikä olisi tietysti näin teoriassa ajateltuna parempi polttoaineen sekoittumisen kannalta ilmaan.
Tehoja ajatellen parempi on tietysti loivempi muotoilu, että palotilan kautta enemmän ohjautuu männän päälle.
Kunhan mutuilen.
Mutjoo onhan noissakin toki parantamisen varaa.
Olis voinu kyllä ottaa muotit, jos ei olis niin vauhtipäällä tullut tehtyä putkeen se homma valmiiks. :think
Comment
-
-
Originally posted by Piilukirves View PostOisko hyviä vinkkejä männänrenkaista?
KL myy 107e reikä ...
Eikös 083 16 N0 mahle original ole se oikea?
Nettiä selannut ja kaikki myy ei oota.
Tuotenro 44-08316N0, Ovh hinta ~33e/pytty.
SanttuLast edited by santtuzz; 07-12-2019, 09:33.E39 525i M-Sport -00 & E30 325i Cabrio
E30 316i -89 M50
E60 530ia M-Sport -04
E36 316i -94
E39 540ia -97
E39 528i touring -97
E36 328i touring -95
E34 525i -92
E30 316i -89
Comment
-
-
Originally posted by Piilukirves View PostOisko hyviä vinkkejä männänrenkaista?
KL myy 107e reikä 😂...
Eikös 083 16 N0 mahle original ole se oikea?
Nettiä selannut ja kaikki myy ei oota.61 Ford
79 HD
Comment
-
-
Originally posted by Tuukkaw View Post
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Tuukkaw View PostAjossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20
Työn alla: E21 320/6
Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21
Comment
-
Comment