Originally posted by TheMan
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52B28 viritys yms. topikki
Collapse
X
-
Originally posted by Muurahainen View PostOlettekos käyttäneet jotain ihan tavallista kupari tulppaa m52tu koneessa?
Nyt ei olisi mitään iridium extra super hypeer kapineita hakusessa.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Lisäyksenä, että noiden bcpr7es-tulppien kanssa ei ole tarvinnut kärkiväliä säädellä ja sytyttävät minulla ongelmitta >130hv/syl. Toki puolat ovat VAG-malliset, vakio puolilla kun tulee ahtokäytössä ongelmia joita sitten voidaan yrittää tekohengittää kärkivälin säädöllä/latausajalla ym kaikenlaista...Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Millaista kohtuuhintaista virityssettiä vapari m52b28 koneeseen olisi järkevää hankkia?
Tavoite olisi jotakin 250-270hv, nämä ilmeisesti vielä kohtuukustannuksilla saavutettavissa?
- Imu ja pakonokka, mitkä? Schrick vai onko jotakin halvempaa vaihtoehtoa saatavilla jostakin muusta moottorista?
- Nostajat, hydrauliset vai kovat, jos kovat niin mistä?
- Suuttimet, minkähän kokoisia? Viinalla tultaisiin ajamaan.
- Imusarja, m50, vakio vai jokin muu?
- Pakoputkisto, onko halvempia ja hyväksi havaittuja kuin supersprint?
- Männät, puristus saisi ilmeisesti olla jossakin 12. paikkeilla? Mistä ja mitkä?
- Koneen sisuskaluja tarviiko muuten vaihtaa? Tai kansipahvia?
Jotakin muuta mitä en ole muistanut ottaa huomioon?
Comment
-
-
Originally posted by airovaurio View PostMillaista kohtuuhintaista virityssettiä vapari m52b28 koneeseen olisi järkevää hankkia?
Tavoite olisi jotakin 250-270hv, nämä ilmeisesti vielä kohtuukustannuksilla saavutettavissa?
- Imu ja pakonokka, mitkä? Schrick vai onko jotakin halvempaa vaihtoehtoa saatavilla jostakin muusta moottorista?
- Nostajat, hydrauliset vai kovat, jos kovat niin mistä?
- Suuttimet, minkähän kokoisia? Viinalla tultaisiin ajamaan.
- Imusarja, m50, vakio vai jokin muu?
- Pakoputkisto, onko halvempia ja hyväksi havaittuja kuin supersprint?
- Männät, puristus saisi ilmeisesti olla jossakin 12. paikkeilla? Mistä ja mitkä?
- Koneen sisuskaluja tarviiko muuten vaihtaa? Tai kansipahvia?
Jotakin muuta mitä en ole muistanut ottaa huomioon?
- Nokat: Noihin tehoihin tarvit karkeasti 250-270 asteisen imunokan (joku 210-230 astetta 1mm-1mm). Nostoa olisi hyvä olla 9.5-10.2. Pitäisi toimia vakioilla nostimilla ja jousilla. Halutessaan voi päivittää toki koviinkin. Shrickin lisäksi on muitakin nokkavalmistajia, esim. Cat Cams. Vakionokista löytyy budjettivaihtoehto S52US imunokka (252/10.2, suoraan sopiva) ja M50 non-vanos imunokka (240/9.7, pienellä muokkauksella) pakonokaksi.
- Viinalla hyvä vaihtoehto suuttimiksi on Volvon 373cc suuttimet: https://www.finjector.com/fin/ev6_12...73mm-p-2370-7/
- M50 imusarja antaa piikkitehoa yläpäähän alapään kustannuksella, vakio taas tasaisemman vääntökäyrän. Muista ei kokemusta.
- Vaparissa en näe tarvetta vaihtaa sisuskaluja tai kansipahvia miksikään
- Kantta voi toki aina hipistellä ja joku siitä asiasta enemmän tietävä voi kertoa lisää, mutta kyllä noihin tehoihin pitäisi päästä vakiokannellakin.
- Mäntiä en suoraan osaa vinkata sopivia, mutta puristussuhdekaavailu kuulostaa järkevältä. Budjettivaihtoehtona saattaisi mennä jollakin vakio-osayhdistelmälläkin.
- Jos budjettiratkaisussa halutaan pysytellä, niin supersprint kuulostaa hintavalta. Varmasti kyllä hyvä. Onko tämä tulossa E36 koriin?
Oma kone ei ole vielä käynyt penkissä, mutta tehot lienevät tuota luokkaa. Korina E30.
- Peruskunnostettu kansi
- M54B30 kampura, veivit, männät ja uusi M54B30 dampperi
- Triggeröinti siirretty kampuran takapäähän M52TU/M54 anturilla
- E85
- Nokat 252 astetta / 9,5mm hiotut
- S50B30 läppärungot adapterikappaleella
- Kiinan rosteripakosarja - pientä muokkausta tehty kollektorien jälkeen
- Scorpion E36 cat-back - hankittu, katotaan onko omaan makuun liian äänekäs. Ulostuloja käännetty, että sopivat tech 1 takahelmaan
- Etupätkäksi custom rosteriputkisto 2x2" E36 328i katilla ja vaimentimella
M54B30 kampura antaa vähän enemmän vääntöä, mutta on paljon värinäherkempi, eikä sovellu niin hyvin kierroskoneeseen. S50 läppikset ovat todennäköisesti ylikokoiset koneeseen, enkä odota niiltä varsinaista viritysvaikutusta.Last edited by Skarpa; 05-11-2019, 18:34.
Comment
-
-
140mm kiertokangilla ja m54b30 männillä saat puristukset sinne 12 tuntumaan.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Joo tosiaan e36 koriin tulossa.
Kiertokanget löysin tuommoset. https://www.jmtuonti.fi/kiertokanget...w-e36-m52.html
Männäntappi 22mm kuten ilmeisesti m54b30 männissäkin, eli pitäisi käydä yhteen. Ilmeisesti vakiopuristeiset m54b30 männät täytyy laittaa?
Millaisia muokkauksia m50 imunokka vaatii, tarviiko koneistajalla asti käyttää?
Tekeekö tällä pakosarjalla mitään vai meneekö rahat hukkaan? https://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e3...te=SCM3436TYP2
Muita edullisia hyväksi havaittuja? Onko loppuosalla miten iso merkitys ostaako valmiin "hyvän" vai taitteleeko itse metritavarasta?
Comment
-
-
Originally posted by airovaurio View PostJoo tosiaan e36 koriin tulossa.
Kiertokanget löysin tuommoset. https://www.jmtuonti.fi/kiertokanget...w-e36-m52.html
Männäntappi 22mm kuten ilmeisesti m54b30 männissäkin, eli pitäisi käydä yhteen. Ilmeisesti vakiopuristeiset m54b30 männät täytyy laittaa?
Millaisia muokkauksia m50 imunokka vaatii, tarviiko koneistajalla asti käyttää?
Imunokasta pitää sorvata 2mm pois rattaan kiinnityspinnasta.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Skarpa View PostOma kone ei ole vielä käynyt penkissä, mutta tehot lienevät tuota luokkaa. Korina E30.
Itsellä vastaavilla mutta ehkä hitusen paremmilla ja laajemmin laitetuilla vireillä 240hp (dynoissa 3 erikertaa 243hp, 240hp ja 238hp). Suon tuosta S50B30 tukista sen +5, pitäis toimia hyvin koneen kanssa.
Kyllä tuo 250hp on vaikea rikkoa oikein näyttävässä dynossa ilman että nokat on sitä lajia että vaatii kovat nostajat, ja että puristuksia on nostettu ja alakertaan tai kanteen koskettu. Kun ne kaikki on tehty ja purkkarit jossain 11.8, nokat 270 asteiset ja kovat nostajat ni tuo 270hp on mahdollista.Last edited by Remotion; 07-11-2019, 02:41.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View Post245Hp absoluuttinen maksimi noilla vireillä.
Itsellä vastaavilla mutta ehkä hitusen paremmilla ja laajemmin laitetuilla vireillä 240hp (dynoissa 3 erikertaa 243hp, 240hp ja 238hp). Suon tuosta S50B30 tukista sen +5, pitäis toimia hyvin koneen kanssa.
Kyllä tuo 250hp on vaikea rikkoa oikein näyttävässä dynossa ilman että nokat on sitä lajia että vaatii kovat nostajat, ja että puristuksia on nostettu ja alakertaan tai kanteen koskettu. Kun ne kaikki on tehty ja purkkarit jossain 11.8, nokat 270 asteiset ja kovat nostajat ni tuo 270hp on mahdollista.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View Post245Hp absoluuttinen maksimi noilla vireillä.
Itsellä vastaavilla mutta ehkä hitusen paremmilla ja laajemmin laitetuilla vireillä 240hp (dynoissa 3 erikertaa 243hp, 240hp ja 238hp). Suon tuosta S50B30 tukista sen +5, pitäis toimia hyvin koneen kanssa.
Kyllä tuo 250hp on vaikea rikkoa oikein näyttävässä dynossa ilman että nokat on sitä lajia että vaatii kovat nostajat, ja että puristuksia on nostettu ja alakertaan tai kanteen koskettu. Kun ne kaikki on tehty ja purkkarit jossain 11.8, nokat 270 asteiset ja kovat nostajat ni tuo 270hp on mahdollista.Last edited by Skarpa; 07-11-2019, 06:25.
Comment
-
Comment