Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2021
Collapse
X
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostSaa myös vähän yli 3mm cometicia joka on takuulla parempi vaihtoehto, siinä on mls lehdet paksun levyn molemmin puolin. Vaatii hyvän lohkon ja kannen pinnanlaadun
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _ville View PostTuli tuossa huomattua, että m50 koneeseen saa kahden vakiokansipahvin kanssa asennettavia spacereitä. Saako 0,8 mm spacerillä ja kahdella kansipahvilla puristukseksi noin 8,5, kuten monessa myyntitekstissä vakuutellaan? Omilla nopeilla laskuilla puristus olisi alle 8.
Leave a comment:
-
-
Tuli tuossa huomattua, että m50 koneeseen saa kahden vakiokansipahvin kanssa asennettavia spacereitä. Saako 0,8 mm spacerillä ja kahdella kansipahvilla puristukseksi noin 8,5, kuten monessa myyntitekstissä vakuutellaan? Omilla nopeilla laskuilla puristus olisi alle 8.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pazq View PostKatsoppa sitä kantesi palotilan muotoa hetki ja totea että missä se paljealue oikein olikaan. Tuo koskee enempi noita vanhoja 2venttiilikansia tai enempi muotoiltuja 4venttiilisiä, joissa on sitä tasaistakin osaa edes hitusen männän kohdalla..noita kaikkia konversioita kun liikaa miettii niin tulee vähän sokeaksi. M54b30 osilla ne purkkarit on 10 pintaan ja "paljerako" käytännössä pahin mahdollinen eikä se silti naulaa
Sitä juuri, 8v/jenkeissä sillä on varmaan suurempi merkitys ja korostuu vielä normi bensaa käytettäessä. Moniventtiilikansi sekä re85 käytettäessä ei pitäisi käytännössä olla merkitystä paljealueella koska se on niin pieni. Summa summarum käytän 1.6mm pahvia.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Aakoo86 View PostMittailin mihin tasoon mäntä jää ja tulos oli 0.4mm alle dekkitason. Ilmeisesti Athenan mitta on ilmoitettu puristettuna? Eli tulos on noin 2.4mm ja tuolla puristukset olisi noin 9 pintaan. Jos haluaa puristuksia nostaa ja säilyttää tuon mainitsemasi paljeraon toleranssin, lohkosta pitäisi höylätä noin 1.5mm pois jotta paljealue jää alle tuon 1mm. Jos käytettäisiin 1.6mm pahvia niin oltaisiin juuri tuossa n. 2mm toleranssissa. Meneekö tuo 1.6mm pahvi liian limitille vai lähdetäänkö suosioilla koneistushommiin?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _ville View PostKiitoksia mittailuista. Hyvä kuulla, että alakauttaisella sarjalla onnistuu paluu ilman pumppuja. Minkä kokoinen holsetti roikkuu pakosarjasta?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by naikou View PostMulla kanssa sellanen ebaysta aika halpa valurauta pökäle pakosarjana ja öljynpaluu toimii omalla painollaan, holsetti ja paluulinja 19mm sisähalkaisijalla.
Ilmastointi edelleen käytössä
Edit: ahtimen laipan tiivistepinta on noin 6-7cm alempana kuin pakosarjan tiivistepinta kannessa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Oksanen View PostTälläne oli ens alkuun. Jonkunmoinen öljytilavuus tossa säiliössä mutta ei piisannu
Pumpun kanssa tollanen:
Tota voisi muokata laittamalla lähdön taaksepäin ahtimelta niin ei tarttisi paluun taistella g-voimia vastaan. Tai edes viistosti tonne pumppua kohti. Ny lähinnä tein tarvikkeista mitä hyllystä löytyi ja mahdollisimman kauas pakopesästä. Ja tosiaan tehokkaampi pumppu olis pop.
Haaveilen että laittaisi kuulisahtimen, niistä ei me niin paljoa ölppää läpi. Ja v-band-kiinnitteisen niin saisi ahdinta ylemmäs. Sitten toki täytyy tehdä uus moottorinkannake, nykyisellään ahtimen imuliitäntä on niin ylhäällä kuin voi olla että 100mm putki vielä mahtuu orkkis korvan ali. Nykyinen ahdin tuntuu olevan aikalailla tukossa pakopesän osalta niin sillekin sektorille saisi parannusta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by cook View PostMillä korkeudella sulla on öljynpaluu öljypohja ssa? Kuvaa siitä
Pumpun kanssa tollanen:
Tota voisi muokata laittamalla lähdön taaksepäin ahtimelta niin ei tarttisi paluun taistella g-voimia vastaan. Tai edes viistosti tonne pumppua kohti. Ny lähinnä tein tarvikkeista mitä hyllystä löytyi ja mahdollisimman kauas pakopesästä. Ja tosiaan tehokkaampi pumppu olis pop.
Haaveilen että laittaisi kuulisahtimen, niistä ei me niin paljoa ölppää läpi. Ja v-band-kiinnitteisen niin saisi ahdinta ylemmäs. Sitten toki täytyy tehdä uus moottorinkannake, nykyisellään ahtimen imuliitäntä on niin ylhäällä kuin voi olla että 100mm putki vielä mahtuu orkkis korvan ali. Nykyinen ahdin tuntuu olevan aikalailla tukossa pakopesän osalta niin sillekin sektorille saisi parannusta.
Leave a comment:
-
-
Mulla kanssa sellanen ebaysta aika halpa valurauta pökäle pakosarjana ja öljynpaluu toimii omalla painollaan, holsetti ja paluulinja 19mm sisähalkaisijalla.
Ilmastointi edelleen käytössä
Edit: ahtimen laipan tiivistepinta on noin 6-7cm alempana kuin pakosarjan tiivistepinta kannessaLast edited by naikou; 01-09-2022, 18:49.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _ville View PostSattuisko kellään olemaan ebayssäkin myytävää valettua turbosarjaa, jossa ahdin tulee taakse ja alas? Tarve olisi kuvan mitalle:
Muutenkin kuulisin mielelläni kuinka olette toteuttaneet alhaalla sijaitsevan ahtimen öljynpaluun.
Suunnitelmissa olisi ahtaa moottori, mutta samalla pitää ilmastointi käytössä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Oksanen View PostItsellä ahdin on tuollai:
Omalla painollaan ei öljynpaluu toiminut. Laitoin hammaspyöräpumpun (scavengepumppu ebaysta), sillä öljynpaluu pelaa ok. Tosin saisi olla pykälää isompi pumppu, ilmeisesti kovilla kierroksilla ahdin tulvii sillä pöläyttelee rajaria vasten myös ölppää putkesta. Tuota turbotohtorin kanssa spekuloitiin ja lopputulemana oli ettei tuollainen 3.2gpm (~12lpm) pumppu piisaa kun se paluuöljyn tilavuus on moninkertainen syötettyyn öljymäärään verrattuna kun tulee turbosta vaahtona pihalle.
Itsellä oli ilmastointi käytössä mutta jäähdytys ei kesäkuumalla piisannut, kun otti ilmastoinnin kennon hittoon niin alko jäähtymään.
Leave a comment:
-
-
Itsellä ahdin on tuollai:
Omalla painollaan ei öljynpaluu toiminut. Laitoin hammaspyöräpumpun (scavengepumppu ebaysta), sillä öljynpaluu pelaa ok. Tosin saisi olla pykälää isompi pumppu, ilmeisesti kovilla kierroksilla ahdin tulvii sillä pöläyttelee rajaria vasten myös ölppää putkesta. Tuota turbotohtorin kanssa spekuloitiin ja lopputulemana oli ettei tuollainen 3.2gpm (~12lpm) pumppu piisaa kun se paluuöljyn tilavuus on moninkertainen syötettyyn öljymäärään verrattuna kun tulee turbosta vaahtona pihalle.
Itsellä oli ilmastointi käytössä mutta jäähdytys ei kesäkuumalla piisannut, kun otti ilmastoinnin kennon hittoon niin alko jäähtymään.
Leave a comment:
-
-
Sattuisko kellään olemaan ebayssäkin myytävää valettua turbosarjaa, jossa ahdin tulee taakse ja alas? Tarve olisi kuvan mitalle:
Muutenkin kuulisin mielelläni kuinka olette toteuttaneet alhaalla sijaitsevan ahtimen öljynpaluun.
Suunnitelmissa olisi ahtaa moottori, mutta samalla pitää ilmastointi käytössä.
Leave a comment:
-
Leave a comment: