Ei oikeen tietoa löytyny.... mites ajoitetaan Enem z2 nokan m50nv kone...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2021
Collapse
X
-
Olen tota hihavakio 1mm&1mm ajotusta kans ihmetellyt, samaa suositaa m60 4x imunokkien kanssa, itse en tähän lähtenyt vaan laitoin imun vakio ajotuksee ja paon 1mm auki, kyseessä ahdettu m60.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Originally posted by mige95 View PostOlen tota hihavakio 1mm&1mm ajotusta kans ihmetellyt, samaa suositaa m60 4x imunokkien kanssa, itse en tähän lähtenyt vaan laitoin imun vakio ajotuksee ja paon 1mm auki, kyseessä ahdettu m60.
Otetaan se ns.tuttu ja turvallinen.E36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
1/1mm on kompromissi joka osa-alueelle jonka takia se on "hyvä" (päästöt/tyhjäkäynti/keskikierrosalue/huippukierrosalue kaikki ihan OK-tasoa) varsinkin muuten suht vakioissa koneissa (joita oletettavasti 228/240 mainosasteen nokilla suurin osa on). Jos tavoite sitten taas on esim. pelkästään huipputehon saaminen eikä päästöilläkään niin väliä, niin varmasti saa laitella ihan eri asetukset tauluun.
Suurimmalla osalla rakentajista ei ole rajoittamatonta dynoaikaa käytössään, ja ottaen huomioon paljonko aikaa tuollaisen M50:n nokkien säätö vie aikaa vaikkapa JZ verrattuna, niin tuollaiset "perushyviksi" todetut netistä kaivetut ajoitukset jäävät varmasti moneen rakennettuun moottoriin käyttöön vaikka potentiaalia varmasti olisi parempaan, oli tahtotila/moottorikombo mikä tahansa.
Originally posted by jmp2002 View PostEi oikeen tietoa löytyny.... mites ajoitetaan Enem z2 nokan m50nv kone...
Turbo: 280/280/110/114/10.4/10.4/1.8/1.3/ H
eli imu 1.8mm, pako 1.3mm.Last edited by Supra^; 03-04-2023, 16:44.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by naikou View PostEikös eri ajoitusten eroja pysty testaamaan myös tiellä ajamalla logeja? Aikaa vievää hommaahan se silti on M50/52 moottorissa, mutta jos on tuplavanos niin pääsee läppärillä säätämään nokat?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Tilasin non vanos kanteen 35mm INA:n paininkupit/nostajat
INA 420004310 osanumerolla
Ostopaikkana Motointegrator ja hintaa posteineen 140€
Yksikköhinta siis 5,24€ kpl plus postit
Toivotaan että on oikea ja toimiva tuote
Jääköön tämä tähän muistilapuksi jos joku muukin haluaa tilata tuolla numerolla.
Editoin viestiä sitten jos osa on väärä tai joku muu mättääE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostTilasin non vanos kanteen 35mm INA:n paininkupit/nostajat
INA 420004310 osanumerolla
Ostopaikkana Motointegrator ja hintaa posteineen 140€
Yksikköhinta siis 5,24€ kpl plus postit
Toivotaan että on oikea ja toimiva tuote
Jääköön tämä tähän muistilapuksi jos joku muukin haluaa tilata tuolla numerolla.
Editoin viestiä sitten jos osa on väärä tai joku muu mättääMusti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostMinun moottori oli lopulta ~12.5 puristeinen. Kannentiiviste petti ehkä kymmenen dynovedon jälkeen.
Ahdot karkas 1.8bar boostcuttiin, ja aavistuksen pääs laihalle, sillon lensi tiiviste pihalle kutospytyn päädystä.
Toki laihalle meno on aina paha.
....
Se on tuo e85 siitä ihana, että se kun alkaa esisyttymään niin romua tulee varoittamatta lähes heti.
Comment
-
-
Toi sylinteripaine asia kiinnostais, onko se kuinka eri sanotaan nyt vaikka 800nm 1.8 bar 9:1 puristukset vs 800nm 1.5bar 12:1 puristukset. Netistä ei oikeen löydy mitään dataa omilla googlailu taidoilla ja entiedä mistä tällästä kyselis vai osaako joku tähän sanoa jotain. Ite oon jotain ymmärtäny, että sylinteripaine liittyis vahvasti moottorista saatavaan vääntöön. Moni vaan haluaa e85 käyvän moottorin rakentaa suht matalilla puristuksilla varsinkin jos halutaan voimaa paljon tai esim drift käyttöön. niin kiinnostaa tietää, mikä se syy on?
Comment
-
-
Nostat puristusta niin sylinteripainekäyrä on piikkimäisempi ja täten rasittaa moottoria sekä mekaanisesti että myös olosuhteet jossa hallitsematonta palamista esiintyy ovat lisääntyneen lämpötilan takia todennäköisemmät.
Minun käsittääkseni kova sylinteripaine nostaa vääntöä kuten sanoit.
Yksi syy matalaan puristukseen koville tehoille on se että sylinteriin mahtuu enemmän seosta koska sen tilavuus kasvaa koko ajan kun puristussuhde laskee.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Comment