M52 tyhjäkäynnin "notkahdus" kylmänä..

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• 5er
    replied
    Originally posted by takatalvi View Post
    Mitähän tuo remontti kustansi? :think
    56€ teflon tiivisteet
    ~10€ merkkiliikkeestä muutama lisätiiviste

Lisäksi 4-6h asennustyöstä veloitettava maksu jos itse ei laita paikoilleen.

Leave a comment:

• takatalvi
    replied
    Originally posted by 5er View Post
    Tänään vein auton pajalle että laittaa vanokseen uudet tiivisteet. Kaksi pulttia oli kuulemma niin jumissa että joutu porakoneen avulla aukomaan eikä tietenkään kyseistä osaa löytynyt hyllystä vaan tulee ruotsista asti.
    Vanos on tällä hetkellä auki mutta eiköhän parin päivän sisään ole kasassa, silloin selviää auttoiko
    Mitähän tuo remontti kustansi? :think

Leave a comment:

• 5er
    replied
    Originally posted by Tozi View Post
    Kerropas heti auttoiko kun saat asennettua ne.
    Teflon tiivisteet on ollut nyt puolisen viikkoa ja ~400km. Tyhjäkäynnin notkumista ei ole enää tapahtunut, en osaa vielä sanoa tuliko <3000rpm "lisä"tehoa. Eli ainakin tyhjäkäyntiin auttoi tiivisteiden vaihto..

Leave a comment:

• 5er
    replied
    Tänään vein auton pajalle että laittaa vanokseen uudet tiivisteet. Kaksi pulttia oli kuulemma niin jumissa että joutu porakoneen avulla aukomaan eikä tietenkään kyseistä osaa löytynyt hyllystä vaan tulee ruotsista asti.
    Vanos on tällä hetkellä auki mutta eiköhän parin päivän sisään ole kasassa, silloin selviää auttoiko

Leave a comment:

• _temppa
    replied
    Niin itsellä toi ei toimi myöskään ajaessa, eli siis ei oikeen kulje mihinkää Yks tuttu sano että kun sille vaihdettiin 530D:hen ilmamassamittari niin piti päivittää toi softa että alko toimii kunnolla, ja itse kun vaihdoin ilmamassamittarin tossa kuukaus sitte, mutta mitään softaa ei päivitetty ni ajattelin et voisko johtua siitä...:think

Leave a comment:

• _temppa
    replied
    Originally posted by Dani View Post
    Kerro sit miten auttoi, jos tuo notkahtelu loppui niin sun tuttus saa luvan olla mun tuttu myös
    joo mä kerron...

Leave a comment:

• Dani
    replied
    Kerro sit miten auttoi, jos tuo notkahtelu loppui niin sun tuttus saa luvan olla mun tuttu myös

Leave a comment:

• _temppa
    replied
    Originally posted by Dani View Post
    Minne sä sen temppa viet ja hinta on?
    laakkoselle vien, on yks tuttu töissä siellä ni en tiiä mitä maksan, tuskin kovin paljoo...

Leave a comment:

• Dani
    replied
    Minne sä sen temppa viet ja hinta on?

Leave a comment:

• _temppa
    replied
    Täältä lähtee kanssa yks m52b28tu ton softan päivitykseen torstaina, ilmottelen tuleeko muutosta ton jälkee.

Leave a comment:

• takatalvi
    replied
    Tuli tänään käytyä softan päivityksessä ja samalla luettiin vikakoodit. Myös ilmamäärämittarin toiminta tarkastettiin. Mitään vikaa ei mistään löytyny.
    Täytyy seurata tilannetta, että poistuiko tuo "tyhjäkäynnin humppailu" tuolla softan päivityksellä vai menikö eurot hukkaan...

80 € maksoi tuo operaatio, ja paikka oli Keravan Autosalpa. Palvelu oli asiallista!
    Last edited by takatalvi; 26-01-2008, 14:40. Reason: typo

Leave a comment:

• m-sport newbie
    replied
    [quote=onko nyt kuinka monella tämä ongelma korjaantunut päivityksellä?[/quote]

Eikö ketään? Saiskohan tän päivityksen menemään autoliikkeen piikkiin (6kk virhevastuu)?

Leave a comment:

• _Dexi
    replied
    Originally posted by superb View Post
    Mittaa bensanpaine käynnissä ja sammutettuna, jos ei pidä sammutettuna paineita, niin osa nro. 7 on paskana ->

http://www.realoem.com/bmw/showparts...44&hg=13&fg=15

Myös suuttimien putsaus voi korjata vian.
    Hmm, pisti silmään tuo neuvo - osa nro 7 näkyis olevan bensapaineensäädin joka siis rajoittaa paluulinjan virtausta jotta suutintukkiin tulee haluttu bensanpaine - mutta kun auto sammutetaan niin se tottakai päästää pikkuhiljaa paineet takaisin tankkiin ja paine laskee nollaan. Ellei siinä jotain alipaine- tai sähkötoimista takaiskuventtiiliä sitten ole yhdistetty.

Leave a comment:

• m-sport newbie
    replied
    itse soittelin tänään aiheesta Herttoniemen Laakkoselle ja sitä softapäivitystä tarjosivat..toimenpide pikahuollossa 106eur sisältäen muiden härpäkkäiden ohjelmoimisen (esim valomuisti ym)

onko nyt kuinka monella tämä ongelma korjaantunut päivityksellä?

Leave a comment:

• Tozi
    replied
    Originally posted by 5er View Post
    Mä tilasin nuo teflon tiivisteet ja näyttäis olevan jo postissa. Saa nähdä milloin niitä pääsee paikalleen laittamaan ja että oliko niistä apua :think
    375e pyytää hartikainen vanoksesta, joo ei kiitos.
    Kerropas heti auttoiko kun saat asennettua ne.

Tilasin itselle nyt uuden tyhjäkäyntiventtiilin, josko vaihtais sen itse ja katsois auttaako.
    Vikakoodeja ei kuitenkaan ole enää, joten ei kai se auta ku yrittää itse.

Kokkolaan asti en vielä viitsi lähteä ajamaan, toki vois soittaa sinne ja kysyä mielipidettä.

Leave a comment:

Working...
X