Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 tyhjäkäynnin "notkahdus" kylmänä..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markok
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 3018
    • Kuopio

    Originally posted by TJJ View Post
    Tuossahan on eri 7. osa 11/1998-1/2000 autoille ja tuota uudemmille. Tuo tekstihän on uudemman osan alla. Joten tilaa oikea osa... Connecting line on tuo osa #3.

    Laita tänne kaikki osanumerot jotka aiot tilata, niin etsin omat kuitit ja katson täsmääkö ne.
    No niinhän tuo onkin kun osaa taas katsoa. Tuo vanhemman mallinen osa siis on tilattava. Tässä olisi listaa mitä olen tilaamassa:

    - 11 61 7 533 400 1kpl
    - 11 61 7 533 398 1kpl
    - 11 61 7 533 399 1kpl
    - 11 15 7 532 629 1kpl
    - 11 15 7 520 035 1kpl
    - 51 73 1 257 971 1kpl
    - 11 61 1 440 318 1kpl
    - 11 61 7 502 761 6kpl

    Kaksi alimmaista imusarjan päälle tuleva jakokappale ja sen tiivisteet.
    BMW 530iA Touring -05

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by markok View Post
      Tässä olisi listaa mitä olen tilaamassa:

      - 11 61 7 533 400 1kpl
      - 11 61 7 533 398 1kpl
      - 11 61 7 533 399 1kpl
      - 11 15 7 532 629 1kpl
      - 11 15 7 520 035 1kpl
      - 51 73 1 257 971 1kpl
      - 11 61 1 440 318 1kpl
      - 11 61 7 502 761 6kpl

      Kaksi alimmaista imusarjan päälle tuleva jakokappale ja sen tiivisteet.
      Muuten näyttää olevan ok, mutta täytyy vielä (illalla) varmistaa kuitista mikä tuon osan #7 tilausnumero minulla oli. Lisäksi sinun kannattaa tilata öljytikun putken O-rengas: 11 43 1 740 045. Asennuksessa tuo O-rengas kannattaa öljytä/rasvata, muuten tuo putki ei mene pohjaan asti. Öljytikun putki siis kannattaa ottaa irti ja puhdistaa, huohottimen putkelta tulevat kanavat ovat melko ohuet ja menevät öljytikun putken reunassa.

      Noiden jakokappaleen tiivisteiden kanssa saa myös jonkin aikaa puuhastella. Tosin saa tuossa koko hommassakin varsin pitkään puuhastella...
      E39 528iA

      Comment

      • markok
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 3018
        • Kuopio

        Originally posted by TJJ View Post
        Muuten näyttää olevan ok, mutta täytyy vielä (illalla) varmistaa kuitista mikä tuon osan #7 tilausnumero minulla oli. Lisäksi sinun kannattaa tilata öljytikun putken O-rengas: 11 43 1 740 045. Asennuksessa tuo O-rengas kannattaa öljytä/rasvata, muuten tuo putki ei mene pohjaan asti. Öljytikun putki siis kannattaa ottaa irti ja puhdistaa, huohottimen putkelta tulevat kanavat ovat melko ohuet ja menevät öljytikun putken reunassa.

        Noiden jakokappaleen tiivisteiden kanssa saa myös jonkin aikaa puuhastella. Tosin saa tuossa koko hommassakin varsin pitkään puuhastella...
        Joo minä uskon, että tuossa hommassa saa vähän aikaa puuhastella. Öljytikun O-rengas on tosiaan kanssa listalla, mutta jäi tuosta copy-pastesta pois. Onkohan tätä kukaan tehnyt imusarja irroitettuna? Oma hommansa siinäkin on ja tiivisteitä joutuu vaihtelemaan, mutta jos se siten olisi paljonkin nopeampi tehdä niin houkuttelisi sekin vaihtoehto.

        Kiitos TJJ:lle avusta tässä projektissa
        BMW 530iA Touring -05

        Comment

        • Dani
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 3847
          • Espoo

          Joko TJJ:n vihellys on paikannettu?
          Joillakin (jenkkisivustolla) on toi #5 rikki tosta "haitari" kohdasta, halkeema näkyy ainoastaan kun sitä puristaa/vääntää. Sieltä se falskaa sitten suodattamatonta ilmaa moottoriin.



          sigpic
          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Originally posted by Dani View Post
            Joko TJJ:n vihellys on paikannettu?
            Joillakin (jenkkisivustolla) on toi #5 rikki tosta "haitari" kohdasta, halkeema näkyy ainoastaan kun sitä puristaa/vääntää. Sieltä se falskaa sitten suodattamatonta ilmaa moottoriin.
            Oliko minulla vihellys ongelmana...? Minullakin kyllä oli tuo haitari aikoinaan rikki, mutta ei se viheltänyt.

            Sinähän teit Vanos-remontin? Oletko huomannut mitään eroa tehoissa?
            E39 528iA

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by TJJ View Post
              Muuten näyttää olevan ok, mutta täytyy vielä (illalla) varmistaa kuitista mikä tuon osan #7 tilausnumero minulla oli.
              Kyllä tuo sama numero oli minullakin joten sitten vaan osia tilaamaan.
              E39 528iA

              Comment

              • Dani
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 3847
                • Espoo

                Muistelin että sulla oli tuo että tasakaasusta hivenen kaasua niin vislaa..mutta muistan väärin.
                Vanos remppa tehdään kaverin kanssa myöhemmin, ei ole ollut juuri yhtään aikaa mihinkään muuhun kun duunia vaan
                sigpic
                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                Comment

                • markok
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 3018
                  • Kuopio

                  Originally posted by TJJ View Post
                  Kyllä tuo sama numero oli minullakin joten sitten vaan osia tilaamaan.
                  Kiitos! Täytyy laittaa osat tilaukseen.
                  BMW 530iA Touring -05

                  Comment

                  • markok
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 3018
                    • Kuopio

                    Nyt on pahvilaatikollinen tavaraa hankittuna, jotka pitäisi vielä tunkea tuonne imusarjan alle. Tutkin vähän tuota eristettyä separaattoria ja selvisi, että kun takin purkaa päältä pois niin alla on samalla osanumerolla oleva separaattori kuin lämpimien maiden versioissa. Vinkki siis niille, joilla on jo ennestään eristetty separaattori niin jos on tarvetta vaihtaa se niin voi ostaa eristämättömän version ja vaihtaa eristeet vanhasta uuteen. Hintaeroa noilla näyttää olevan noin 10 euroa. Mikähän tuon letkun numero 6:n lähdön tulppaamiselle on syynä? Kai se on minunkin siitä irroitettava niinkuin muutkin ovat tehneet, mutta puuttuuko tämä putki sitten joistain malleista kokonaan? Eikös se kuitenkin ole tuo letku mikä menee tuohon ruiskutukin alipainekellolle (aikaisemmissa kuvissa keltaraitainen letku)? Tuon letkun osanumerokin on muuttunut, joten laitan vielä listan tähän mitä pitää tähän päivitykseen ostaa niin helpottaa seuraavaa projektiin ryhtyvää. Perässä myös hinnat mitä itse noista maksoin.

                    - 11 61 7 533 400 1kpl 44,64
                    - 11 61 7 533 398 1kpl 19,00
                    - 11 61 7 533 399 1kpl 23,75
                    - 11 15 7 532 629 1kpl 11,51
                    - 11 15 7 520 035 1kpl 27,55
                    - 11 72 7 545 323 1kpl 9,66 (vanha osanumero 51 73 1 257 971)
                    - 11 43 1 740 045 1kpl 1,35
                    - 11 61 1 440 318 1kpl 39,43 Tarvitaan jos 9/98-11/98
                    - 11 61 7 502 761 6kpl xx,xx Tarvitaan jos 9/98-11/98 (nämä olivat minun tapauksessa valmiiksi jakotukissa paikallaan. )
                    Last edited by markok; 09-08-2008, 10:41.
                    BMW 530iA Touring -05

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by markok View Post
                      Mikähän tuon letkun numero 6:n lähdön tulppaamiselle on syynä?
                      Muistaakseni M54-moottorissa siinä ei ole letkua. Hiukan outo juttu tuo silti on, sillä eristeestäkin puuttuu letkun reikä/merkitty kohta. Luulisi M52TU-moottorille olevan oman version, mutta eipä vaan ole.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • takatalvi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 1019
                        • Jokela

                        Tuota tuota, ois taas hieman ongelmia eli hävisi tyhjäkäynti kokonaan. Auto käynnistyy ja ottaa kierroksia, mutta heti kun ottaa jalan pois kaasulta, niin auto sammuu.
                        Vika koodit on luettu ja eikä niissä ollut mitään ihmeellistä.

                        Sen jälkeen putsasin tyhjäkäyntiventtiilin eli tästä http://bmwfans.info/original/E46/Cou...1/ill-11_2195/
                        kuvasta osan 7.
                        Tässä muuten siihen hommaan ohjeet: http://forums.bimmerforums.com/forum...d.php?t=900798

                        Eipä tuosta apua ollut, mutta tulipahan putsattua. Voisko tuo osa 7 olla sitten kokonaan rikki?
                        Niin ja auto on siis e46 328Ci mekaanisella kaasupolkimella. Voisko kaasuvaijerin löysyys vaikuttaa tyhjäkäyntiin?
                        BMW i3

                        Comment

                        • fraatti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 4628
                          • Tampere

                          Originally posted by takatalvi View Post
                          Tuota tuota, ois taas hieman ongelmia eli hävisi tyhjäkäynti kokonaan. Auto käynnistyy ja ottaa kierroksia, mutta heti kun ottaa jalan pois kaasulta, niin auto sammuu.
                          Vika koodit on luettu ja eikä niissä ollut mitään ihmeellistä.

                          Sen jälkeen putsasin tyhjäkäyntiventtiilin eli tästä http://bmwfans.info/original/E46/Cou...1/ill-11_2195/
                          kuvasta osan 7.
                          Tässä muuten siihen hommaan ohjeet: http://forums.bimmerforums.com/forum...d.php?t=900798

                          Eipä tuosta apua ollut, mutta tulipahan putsattua. Voisko tuo osa 7 olla sitten kokonaan rikki?
                          Niin ja auto on siis e46 328Ci mekaanisella kaasupolkimella. Voisko kaasuvaijerin löysyys vaikuttaa tyhjäkäyntiin?
                          Kaasuvaijeri ei voi kun korkeintaan nostaa kierroksia olemalla liian tiukalla mutta laskea niitä se ei voi. Tyhjäkäyntimoottorin tehtävä on säätää moottoriin pääsevän ilman määrää luistin asentoa säätämällä. Kaasuläppä voi olla tällöin aivan kiinni. Mites tunteeko/kuuleeko virtojen ollessa päällä tyhjäkäyntimoottorista surinaa?
                          F11 535dX LCI
                          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                          Comment

                          • takatalvi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 1019
                            • Jokela

                            Originally posted by fraatti View Post
                            Kaasuvaijeri ei voi kun korkeintaan nostaa kierroksia olemalla liian tiukalla mutta laskea niitä se ei voi. Tyhjäkäyntimoottorin tehtävä on säätää moottoriin pääsevän ilman määrää luistin asentoa säätämällä. Kaasuläppä voi olla tällöin aivan kiinni. Mites tunteeko/kuuleeko virtojen ollessa päällä tyhjäkäyntimoottorista surinaa?
                            Ok, täytyy käydä vielä kuuntelemassa surinaa. Tiiä sitten miten herkästi tuon luistin pitäisi liikkua, mutta mulla se oli todella jäykkä...
                            BMW i3

                            Comment

                            • HC91
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 998
                              • 29100/310053

                              Originally posted by takatalvi View Post
                              Tiiä sitten miten herkästi tuon luistin pitäisi liikkua, mutta mulla se oli todella jäykkä...
                              Hyvinkin herkästi, kun heilauttaa irrallaan olevaa ICV:tä niin se luisti jää hytkymään toviksi.

                              Tuli tänään askarreltua M54B30:een Beisanin tiivisteet paikoilleen, 4.5h upposi työaikaa aikalailla ilman taukoja. Muutaman kymmenen ajokilometrin perusteella tuntuisi kone virkistyneen.
                              92' ///M5 3.8 individual
                              09' 320d xDrive
                              16' NIU N1 Sport
                              19' NIU U+ Sport

                              Comment

                              • takatalvi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2004
                                • 1019
                                • Jokela

                                Eipä siinä mitkään taikatemput auttaneet, kun en saanu elvytettyä vanhaa ICV:tä, niin oli ostettava uusi. Hinta 180 €. Ja taas mennään...
                                BMW i3

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎